MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
Befolyásolásra törő kommunikáció. Az emberi kommunikáció egyik sajátossága és törekvése a befolyásolás. A befolyásolás tartalmi jellege és megjelenési.
avagy a háromszög technika
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A év értékelése és a év újdonságai
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Pályaválasztási tanácsadás
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
1.sz. ábra: forrás: A tudomány kapujában minta minta minta minta minta minta minta minta minta minta minta.
Mayer József Budapest február 27.
6. rész: Otthoni vérnyomásmérés
Montázs készítése.
Adatok importálása, rendezése és szűrése
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
1.sz. ábra: forrás: A tudomány kapujában minta minta minta minta minta minta minta minta minta minta minta.
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Család és iskola Nevelés.
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Tilk Bence Konzulens: Dr. Horváth Gábor
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
A CSOPORTMUKA VÁZLATOS FOLYAMATA ÁLTALÁNOS CSOPORTTERVEZÉSI MODELL
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Természetismereti kirándulásra való felkészüléshez javaslat
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A kommunikáció fejlődése, analóg vs. digitális
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
Áramlástan mérés beszámoló előadás
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
VÁLTOZÓ EURÓPA (Nemzet)Biztonsági szemmel
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Jaskó Beatrix Értékelni kell, és irányítani??? MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Eszterházy Károly Főiskola, Comenius Kar 2015. november 16. Támogató: TÁMOP- 4.2.2. B-15/1/KONV- 2015-0016 A tudományos képzés műhelyeinek továbbfejlesztése az Eszterházy Károly Főiskolán c. projekt

Beleszólhatunk a gyerek munkájába? Gyerekek tudását mérni kockázatos, és máig vitatott mennyire szükségszerű, mennyire objektív a jegy, vagy jobb a szöveges értékelés. Akik a mérés következtében a skála alsó részére kerülnek, beskatulyázva érezhetik magukat. 2 éves Nincs egységes állásfoglalás, hogy a gyerekben rejlő, veleszületett alkotói képességet hogyan segítsük kibontakozni, milyen visszajelzéseket adjunk a gyereknek, mennyire értjük meg a rajzokban lévő üzenetet, ezt hogyan próbáljuk használni vagy befolyásolni. 4 éves

„Ne irányítsunk!” „ A rajzok által próbálja feldolgozni, rendezni, magában helyére tenni az átélt eseményeket. Hagyjuk, hogy a gyermek kirajzolja magából ezeket a képeket, ne tegyünk rájuk megjegyzést, és leginkább ne irányítsuk, mert ezzel megszakíthatjuk a feldolgozás folyamatát! A gyermek nem céltalanul rajzol, hanem rajzaival üzenet közvetít, amit más módon nem is tudna kifejezni, értésünkre adni. A gyermekrajz, még a legegyszerűbbnek tűnő rajz is, a gyermek lelkéből indul ki, teljesen tudattalanul. Ezért soha ne minősítsük azokat, ne állítsunk fel követelményeket, hogy a gyermek mit és hogyan rajzoljon. Bánjunk a rajzokkal tapintatosan, hiszen általuk a gyermek lelkébe nyerhetünk bepillantást! „ (Lengyel Katalin) A gyermek, külső késztetés nélkül, mindig azt rajzolja, amivel bensőjében amúgy is sokat foglalkozik. 3.osztályos

Teljesítményhelyzet vagy szabad tevékenység? „A rajzolás legyen spontán, ne felszólításra történjen, teremtsünk nyugodt körülményeket, biztosítsunk megfelelő eszközöket. Csak akkor segítsük, ha ezt kéri vagy ha látjuk, hogy elakadt és ez feszültséget kelt benne. Nagyon fontos, hogy a gyerekekre ne szóljunk rá, ne torkoljuk le őket, mert ezzel elvehetjük a kedvüket az alkotói tevékenységtől. Mindig beszélgessünk a gyerekekkel rajzaikról, de csak utólag! Rajzolás közben ne befolyásoljuk őket sem dicsérettel, sem kritikával, mert ezzel befolyásoljuk a gyermek önkifejezését. Engedjük, hogy azt rajzolja a gyermek, amit jólesik és amivel szívesen foglalkozik.” ( Dr. Vass Zoltán) Nyugodtan megengedhető, ha másol a gyerek, utánoz minket, együtt rajzolunk, mert ha tetszik a gyermeknek, a sémák úgyis átalakulnak, egyénivé válnak, továbbfejlődnek. 1. osztályos

Irányítsunk! 3.osztályos Fontos, hogy jól ismerjük a gyereket, mielőtt véleményt mondunk. De az irányításunkkal a gátlásokat tudjuk feloldani: „Jaj, de csúnya a rajzom.” Ha látjuk, hogy görcsöl, rajzolhatunk vele együtt, akár egy lapon. Érdemes a sztereotípiákból kizökkenteni, rávilágítani, hogy a fantáziáját mozgassa meg. 3.osztályos

A szabad komponálás képességét ki kell alakítanunk! „ A hagyományos oktatásban egy meseillusztráció elkészítéséhez a pedagógus felolvassa a mesét, a gyerekek pedig lerajzolják a nekik tetsző jelenetet. Az elkészült alkotások (pl. első osztályban) általában egy vonalra sorakoztatott, kicsit sablonos, egyszerű formai elemeket ábrázoló mese jelenetei lesznek. Mindegyiken szerepelni fog a nagy ég és a kicsi föld, amire aztán a formákat felsorakoztatják. A legtöbb iskolában a végcél a valósághű ábrázolás magas szintre emelése, ami összemérhetővé teszi a vizuális teljesítményeket. Mert az egyéniség nehezebben összemérhető. „ ( Ritók Nóra) „Ha a vizuális nevelés nem avatkozik be, ez a képszerkesztés állandósul a gyerekekben, és ezen nagyobb korukban sem képesek túllépni. A másfajta képszerkesztés, a szabad komponálás képességét ki kell alakítanunk a gyerekekben.”