Teljesítményértékelés az óvodában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

A minősítés és az önértékelés kapcsolata, szerepe a minőségfejlesztésben Barlai Róbertné.
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Alkalmazotti teljesítményértékelés és közalkalmazotti minősítés az intézményi minőségirányítási programban.
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
integrációs szaktanácsadó
A szaktanácsadás támogató szerepe
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A pedagógusminősítési rendszer
előadás A teljesítményértékelés
A pedagógusok munkájának értékelése 1 Teljesítményértékelés vagy amit akartok…? Dilemmák, tabuk, lehetőségek…
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
E-PORTFÓLIÓ.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
előadás A teljesítményértékelés
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Pedagógus értékelési rendszer
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Minősített szociális továbbképzés szakmai monitoringja Bagdy Emőke Szakmai Konferencia Salgótarján december 16.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Barlai Róbertné augusztus.
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Vezetői célok és feladatok
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Teljesítményértékelés az óvodában

Jogszabályi háttér ?

A teljesítményértékelés célja Mit kívánunk elérni általa? közvetlen: visszajelzést adni a tevékenység elvárásoknak való megfelelés állapotáról, közvetett: az óvoda stratégiai dokumentumaiban meghatározott célok minél szakszerűbb, célszerűbb, eredményesebb és hatékonyabb elérése.

A teljesítményértékelés alapelvei

Kiket érint? technikai alkalm. pedagógusok vezetők dajkák

A teljesítményértékelésben résztvevők Pedagógusok Pedagógiai munkát segítők Technikai dolgozók Vezetők óvodavezető

A teljesítményértékelésben résztvevők Váltótárs Csoportos dajka pedagógus

A teljesítményértékelésben résztvevők vezető-helyettest dajka

A teljesítményértékelésben résztvevők pedagógust

A teljesítményértékelésben résztvevők vezetőh.

A teljesítményértékelésben résztvevők dajkát

A teljesítményértékelés tartalma Az óvoda értékrendjét közvetítő, minden egyes alkalmazottra vonatkozó egységes elvárás pl. az óvodával szembeni lojalitás Pedagógusok kompetenciáira és tevékenységére vonatkozó elvárások Intézményi szintű belső vezetők kompetenciáira és tevékenységére vonatkozó elvárások Pedagógiai munkát segítő alkalmazottak kompetenciáira és tevékenységére vonatkozó elvárások Technikai alkalmazottak kompetenciáira és tevékenységére vonatkozó elvárások +

Minden alkalmazottra vonatkozó elvárás Szereti és tiszteli a gyerekeket, elfogadja őket olyannak amilyenek Az óvoda céljaival, feladataival szemben lojális Tiszteli kollegáit, a kollegák emberi méltóságát A törvényeket, előírásokat betartja, viselkedését a tisztesség és becsületesség jellemzi A tudomására jutott gyerekekkel, azok családjával és az óvodával kapcsolatos információkat megőrzi, azt nem adja tovább

A teljesítményértékelés területei és a területek súlyozása: pedagógusok Minden alkalmazottra egységesen vonatkozó elvárások 5% Alapvető pedagógus kompetenciák megléte és alkalmazása 80% Tanügy-igazgatási feladatok ellátása 5% Kötelező órán túl végzett tevékenység 5% Együttműködés a belső és külső partnerekkel 4% Munkafegyelem 1%

Az egyes területek értékelésének alapja Szakmai kompetenciák, nevelési tevékenység Helyi óvodai nevelési program Látogatási lap Munkaköri leírás Éves óvónői beszámoló Szülői kérdőív

Az egyes területek értékelésének alapja Tanügy-igazgatási feladatok ellátása Csoportnapló Gyermekek fejlődését nyomon-követő dokumentáció Felvételi és mulasztási napló Tanköteles gyerekek óvodai szakvéleménye Tervezési dokumentáció

Az egyes területek értékelésének alapja Kötelező órán túl végzett tevékenység Beiskolázási terv Beszámoló továbbképzésen való részvételről Pályázati dokumentáció Publikáció (szaklap, kerületi újság…) Gyermekcsoport óvónő által készített eszközei

Az egyes területek értékelésének alapja Együttműködés a partnerekkel Szülői kérdőív Feljegyzés a vezető-helyettes véleményéről Feljegyzés a szakmai munkaközösség vezető véleményéről Feljegyzés a minőségfejlesztési team vezető véleményéről

Az egyes területek értékelésének alapja Munkafegyelem betartása Jelenléti ív Jegyzőkönyv (pl. fegyelmi eljárás)

A teljesítményértékelés területei és a területek súlyozása: vezetők Tervező tevékenység 20% Szervező tevékenység 30% Ellenőrző és visszacsatoló tevékenység 20% Együttműködés a vezetése alatt álló alkalmazottakkal 30%

A teljesítményértékelés területei és a területek súlyozása: pedagógiai munkát segítők Minden alkalmazottra vonatkozó egységes elvárás 20% Közreműködés a gyermekek gondozásában 28% Esztétikus, higiénikus működési feltételek biztosítása 16% Kötelező feladaton túl végzett tevékenység 12% Együttműködés az óvoda belső, külső partnereivel 16% Munkafegyelem betartása 8%

A teljesítményértékelés területei és a területek súlyozása: Technikai alkalmazott, - óvodatitkár Minden alkalmazottra vonatkozó egységes elvárás 20% Kötelező feladatok ellátása 40% Kötelező feladaton túl végzett tevékenység 12% Együttműködés az óvoda belső és külső partnereivel 16% Munkafegyelem 12%

A teljesítményértékelés módszere Önértékelés (az alkalmazott saját tevékenységét értékeli) Társértékelés (az értékelt óvónő váltótársa értékeli tevékenységét) Vezetői értékelés (az óvoda vezetője értékeli az értékelt tevékenységét) Alkalmazotti értékelés (a pedagógusok, dajkák, óvodatitkár és a kertész értékeli a vezető-helyettes vezetői tevékenységét, a pedagógus a csoportjába beosztott dajka tevékenységét, a szakmai munkaközösség tagjai a szakmai munkaközösség vezető tevékenységét, a minőségfejlesztési team tagjai a minőségfejlesztési team vezető tevékenységét) Összehasonlító elemzés

A teljesítményértékelés eszközei Önértékelő lap Társ értékelőlap Vezetői értékelőlap Alkalmazotti értékelőlap Szülői kérdőív Összegző értékelőlap Teljesítményértékelő és minősítő lap

ÖNÉRTÉKELŐ LAP PEDAGÓGUSOK RÉSZÉRE Az értékelt neve:………………………………………………………………… Beosztása:………………………………………………………………csoport Az értékelés fajtája: alap értékelés - követő értékelés Az értékelés időpontja:…………………………………………………………… Az önértékelés adható pontértékei: 3 = kiemelkedő (rendkívül elégedett vagyok ezzel a tevékenységemmel) 2 = megfelelő (elégedett vagyok ezzel a tevékenységemmel) 1 = kevéssé megfelelő (kevésbé vagyok elégedett ezzel a tevékenységemmel, úgy érzem még fejlődnöm kell ezen a téren) 0 = nem megfelelő (abszolút nem vagyok elégedett ezzel a tevékenységemmel, feltétlenül változtatnom kell rajta) s.sz. Értékelt terület/tevékenység Értékelés Egységes elvárás 1. Szereti és tiszteli a gyerekeket, elfogadja őket olyannak amilyenek 2. Az óvoda céljaival, feladataival szemben lojális

ÖSSZEGZŐ ÉRTÉKELŐ LAP PEDAGÓGUSOK RÉSZÉRE Az értékelt neve:……………………………………… Beosztása:…………………………………………csoport Az értékelés fajtája: alap értékelés - követő értékelés Az értékelés időpontja:……………………………………… Terület/ tevékenység önértékelés társértékelés vezetői értékelés megegyezés 1. 2. 3. 4. összesítés

A teljesítményértékelés folyamata Értékelési mutatók összehasonlítása, elemzése Egyeztetés az értékelttel és az értékelésben résztvevőkkel Megállapodás az értékelt szükséges kompetenciájának fejlesztéséről, a kapcsolódó feltételek vállalásáról és biztosításáról, pl. óvónő vállalja x területen az önképzést, ehhez az óvodavezető biztosítja a képzésen való részvételt /idő/ és a továbbképzés részvételi díjának 80%-át

A teljesítményértékelés mutatói Az értékelés 4 fokú skálán történik. Kiemelkedő: 3 pont Megfelelő: 2 pont Kevésbé megfelelő: 1 pont Nem megfelelő: 0 pont

A teljesítmény mutatójának számítása résztevékenység pontszám X = 300 100 3 X =

A teljesítménymutató átváltása - pedagógus Résztevékenység száma 100 238 – 300 pontig = 80-100% kiválóan alkalmas 178 – 237 pontig = 60-79% alkalmas 90 – 177 pontig = 30-59% kevéssé alkalmas 90 pont alatt = 30% alatt alkalmatlan Ettől eltérően a közalkalmazott alkalmatlan minősítést kap, ha legalább egy minősítési szempont értékelése nem megfelelő, vagyis 0 pont.

Teljesítményértékelő és minősítő lap Értékelt tevékenységi terület Maximális pontszám Elért pontszám Teljesítési arány Minősítés Egységes alapelvárás 15 100% Pedagógus kompetenciák birtoklása 9 8 89% A nevelés alapelveinek érvényesítése, a nevelési célok teljesítése 14 93% A nevelési feladatok megvalósítása 63 58 92% Kultúra átadás 90 76 84% Munkafegyelem ……….. összes 300 268 Kiválóan alkalmas

Teljesítményértékelő és minősítő lap Elért pontszám Teljesítmény Szülői vélemény alapján 41 91% Minőségfejlesztési team vezető véleménye kiváló informatikai ismereteivel segíti az adatok feldolgozását

Teljesítménymutató átváltása - belső vezetők Résztevékenységek száma: 10 24 – 30 pontig = 80-100% kiválóan alkalmas 18 – 23 pontig = 60-79% alkalmas 9 – 17 pontig = 30-59% kevéssé alkalmas 9 pont alatt = 30% alatt alkalmatlan

Teljesítménymutató átváltása – dajka és technikai alkalmazottak Résztevékenységek száma: 25 60 – 75 pontig = 80-100% kiválóan alkalmas 45 – 59 pontig = 60-79% alkalmas 22 – 44 pontig = 30-59% kevéssé alkalmas 22 pont alatt = 30% alatt alkalmatlan

A teljesítményértékelés gyakorisága Alapértékelés: kiinduló állapot Követő értékelés: Pedagógusok, dajkák, technikai alkalmazottak: 3 évenként Belső vezetők: évente Újonnan belépő alkalmazott: 2 nevelési évet követően alap, majd 3 évre rá követő Soronkívüli értékelés: rendkívüli esetben, pl. elismerést megelőzően, illetve az alkalmazott kérésére.

Adatkezelés Adatkezelési szabályzat szerint: keletkezett dokumentációk hozzáférésének jogát, beleértve a betekintés és a dokumentációk tartalmának felhasználási jogát, a megőrzés és selejtezés időterjedelmét, valamint kiadásának lehetséges eseteit.

További eredményes munkát kívánok! Rozmis Attiláné Pest Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály