Felnőttképzők Szövetsége A felnőttképzés szabályozási rendszere korreferátum Dr. Lakos István Győr, 2012. augusztus 30.
Pozitívumok az írott anyag a többszöri konzultáció a módosuló koncepció a meglévő problémák orvoslásának szándéka
Helyzetkép, vagyis a kiindulópontok a képzés minősége a képzők ellenérdekeltsége miatt nem javult (piacvesztés?) a felnőttképzésben és az iskolarendszerben szerzett képzettség nem egyenszilárdságú (merrefelé?) (kimenet szabályozás?)
Elvi kérdések 1 Mi igényel differenciált szabályozást? (a különféle képzési cél, az iskolarendszer) Szükség van-e új és nem definiált, vagy másként használt fogalmakra? A gazdasági szolgáltatássá minősítés után is EU-konformok maradunk? Hogyan kezelhető a nyelvi képzés? (nyelvvizsga, mint „vízválasztó”)
Elvi kérdések 2 Hány helyen és szakmai, jogi szempontból jó helyen van-e minden? (NMH, MKIK és illetékességi köre, képzési jegyzékek, szakértők, előzetes kompetenciamérés) Ösztönzők a felnőttképzésre Összhang a felnőttoktatási kormánystratégiával
Veszélyek… rugalmatlanabb rendszer jön létre adminisztrációs terhek növekednek újabb jelentős drágító hatás az átfogó nyilvántartás a felnőttképzési szerződés a képzési program az előzetes tudásmérés a statisztikai adatok és veszteségek
Felnőttképzők Szövetsége Köszönöm megtisztelő figyelmüket!