Felnőttképzők Szövetsége

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
A magyar civil jogi szabályozás várható változásai, Kormányzat – Civil Szektor – Információs Társadalom Dr. Latorcai Csaba Nemzetiségi és Civil Társadalmi.
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
A STRATOSZ, ÉVI SZAKKÉPZÉSI FELADATAINAK ÁTTEKINTÉSE, SZERVEZÉSI-, ÉS FELADAT-STRUKTÚRA Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Projektcím: Dél-alföldi Felnőttképzési - Szakképzési Tudástár és Tanácsadó Központ létrehozása /DAF-FSZTTK/ Projektkód: TÁMOP / Kedvezményezett:
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Leszkó Hajnalka SZTE – JGYPK Felnőttképzési Intézet
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
FELNŐTTKÉPZŐ SZERVEZETEK… Borsi Árpád főtitkárFVSZ Budapest, 2008.augusztus 27.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
A HEFOP projekt Foglalkoztatási és Szociális Hivatal által koordinált fejlesztéseinek eredményei Felnőttképzési adatbázis fejlesztése.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
Foglakoztatás-politikai workshop Budapest, augusztus 23.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a felnőttképzési akkreditációról Torma Gabriella FAT titkárságvezető.
2004. december Felnőttképzési Bázisközpontok és Hálózat fejlesztése.
FELNŐTTKÉPZÉS – VÁLTOZÁSOK ÉS AKTUALITÁSOK Mátyus Mihály felnőttképzési osztályvezető május.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
1. szekció – A) képzési kör workshop/műhelymunka Szegény embert az A) is húzza! FSZOE szakmai nap Október 27. és november 6. Helyszín: NSZFH, 1085.
A foglakoztathatóság és a felnőttképzés kapcsolata Dr. Czomba Sándor Budapest november 6.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya- tanácsadás területén szeptember 15. WS5 Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető
III. BÉLA SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM AKKREDITÁLT FELNŐTTKÉPZŐ INTÉZMÉNY Felnőttképzési nyilvántartási szám: Akkreditációs lajstromszám: 0602.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szerepe a GINOP 6
Előrejelzés-tervezés-indikátorok
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
III BÉLA SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM
A FELNŐTTKÉPZÉS ÚJ TÖRVÉNYI SZABÁLYOZÁSÁNAK INDOKAI (Felnőttképzési Tanévnyitó Konferencia – augusztus 30.) Dr. Odrobina László Szakképzési és Felnőttképzési.
A FELNŐTTKÉPZÉS FELADATELLÁTÁSI RENDSZERE
dr. Kovács László főtitkár
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya-tanácsadás területén
Utazási Irodákat érintő, jogszabályváltozásból adódó kötelezettség
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Felnőttképzési követelmények a GINOP-6. prioritású pályázatok kapcsán
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei
Előadás másolata:

Felnőttképzők Szövetsége A felnőttképzés szabályozási rendszere korreferátum Dr. Lakos István Győr, 2012. augusztus 30.

Pozitívumok az írott anyag a többszöri konzultáció a módosuló koncepció a meglévő problémák orvoslásának szándéka

Helyzetkép, vagyis a kiindulópontok a képzés minősége a képzők ellenérdekeltsége miatt nem javult (piacvesztés?) a felnőttképzésben és az iskolarendszerben szerzett képzettség nem egyenszilárdságú (merrefelé?) (kimenet szabályozás?)

Elvi kérdések 1 Mi igényel differenciált szabályozást? (a különféle képzési cél, az iskolarendszer) Szükség van-e új és nem definiált, vagy másként használt fogalmakra? A gazdasági szolgáltatássá minősítés után is EU-konformok maradunk? Hogyan kezelhető a nyelvi képzés? (nyelvvizsga, mint „vízválasztó”)

Elvi kérdések 2 Hány helyen és szakmai, jogi szempontból jó helyen van-e minden? (NMH, MKIK és illetékességi köre, képzési jegyzékek, szakértők, előzetes kompetenciamérés) Ösztönzők a felnőttképzésre Összhang a felnőttoktatási kormánystratégiával

Veszélyek… rugalmatlanabb rendszer jön létre adminisztrációs terhek növekednek újabb jelentős drágító hatás az átfogó nyilvántartás a felnőttképzési szerződés a képzési program az előzetes tudásmérés a statisztikai adatok és veszteségek

Felnőttképzők Szövetsége Köszönöm megtisztelő figyelmüket!