gyermekek nevelésében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe el kell tőle búcsúznod?
Érintés.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
MBE Gyülekezetplántáló regionális találkozó április 20. Eger
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az iskolai szociálismunka
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Advent 4. vasárnapja Advent két szálon fut: várakozunk a Messiás születésének a minden évben való megünneplésére, és próbálunk felkészülni a lelkünkben.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
Isten akarata-e, hogy megházasodjam? A házastárs kiválasztása.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe... el kellene tőle búcsúznod?
Napra Valentin.
Vicces, hogy milyen könnyű levegőnek nézni Istent, és csodálkozni, hogy a világ pokollá válik.
Olvasd lassan és csendben!.
A feledés definíciója: 1. az - idáig megvolt - emlékezetnek megszűnése 1. az - idáig megvolt - emlékezetnek megszűnése 2. az - idáig érzett - szeretetnek.
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
4. osztályos példa Bubernik Eszter
Az Élet Igéje május Aki szeret engem, azt Atyám is szeretni fogja. S én is szeretni fogom, és kinyilatkoztatom magam neki. ( Jn 14,21)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
A BOLDOGSÁG TITKA.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Vicces, hogy milyen könnyű levegőnek nézni Istent, és csodálkozni, hogy a világ pokollá válik.
2013. június Az Élet Igéje „De ha jót cselekesztek és ugyanakkor türelmesen szenvedtek, ez értékes Isten előtt.” (1Pét 2,20)
Leonardo a Szabadság Teológiájának egyik megújítója.
Olvasd lassan és csendben!
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Felvételi Központi írásbeli Jelentkezni ig lehet. Bárhol meg lehet írni, de az értékelő lap másolatát a jelentkezési laphoz csatolni.
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Civil és állami partnerek együttműködése a kísérő nélküli kiskorúak érdekében SUBTITLE.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Szociális kompetencia
45 lecke az életben Norvegija – Šiaurės pašvaistė Music: snowdream
Imádkozz az Észak-Koreában élő gyermekekért!
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Út a Vadonba CHRIS MCCANDLES.
Család – és Gyermekjóléti Központ
Közösen a bántalmazás ellen
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

gyermekek nevelésében Értékes vagy! Dajka feladata kiemelten a sajátos törődést igénylő gyermekek nevelésében

Nemzeti Köznevelési törvényben megfogalmazottak értelmezése, fogalmak tisztázása, a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek nevelési rendszerének ismertetése

Max Lucado: Értékes vagy animációs kisfilm: https://www. youtube Max Lucado: Értékes vagy animációs kisfilm: https://www.youtube.com/watch?v=bwvevylcTYA   teljes szövege: http://www.szepi.hu/irodalom/kedvenc/kt_077.html

Kiemelt figyelmet igénylő gyermek 1. különleges bánásmódot igénylő gyermek a) sajátos nevelési igényű gyermek b) beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek c) kiemelten tehetséges gyermek 2. hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermek (a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény szerint)

Dajka és a sajátos törődést igénylő gyermek Bakonyi Anna gondolatát idézve: Kik a mások a mindennapok szintjén? MINDENKI A teljesség igénye nélkül: A jó képességű gyerekek Sajátos kultúrából érkező gyerekek Otthonról jött gyerekek Bölcsődéből, vagy más ellátásból jött gyerekek 3 éves kort épp hogy betöltő gyerekek 4. éve óvodába járó gyerekek „átlagos” gyerekek

Empátia vagy szimpátia? Empátiáról és szimpátiáról szóló animációs kisfilm Https://www.youtube.com/watch?v=FwxiCuWSfZQ Teljes szöveg: Mi az empátia, és miben különbözik a szimpátiától? Az empátia feltölti a kapcsolatot, a szimpátia viszont távolodáshoz vezet. Theresa Wiseman egy nővérképző főiskolai tanár, aki egymástól nagyon eltérő foglalkozásokat tanulmányozott, amelyeknél fontos az empátia.

Empátia vagy szimpátia? Négy tulajdonságát határozta meg: Nézőpontváltás:Képesség arra, hogy a világot a másik ember szemével lássuk, vagy felismerjük, hogy az ő nézőpontja számára az igazság. Ítélkezés - mentesség: nem könnyű, ha annyira szeretsz ítélkezni, mint a legtöbb ember. Mások érzéseinek felismerése és Ezen felismerés kommunikálása feléjük.

Empátia vagy szimpátia? Az empátia azt jelenti, hogy együtt érzel a másik emberrel. Mindig úgy gondolok az empátiára, mint egyfajta titkos helyre. Amikor valaki egy mély gödörben van és az aljáról felkiabál, hogy: „Elakadtam. Sötétben vagyok. Kivagyok.” És akkor mi ránézünk és azt mondjuk: „Hé – közben lemegyünk hozzá –, tudom, milyen itt lent lenni. És nem vagy egyedül.” A szimpátia a következő: „Hú, ez gáz, igen! Kérsz egy szendvicset?” Az empátia egy választás. Méghozzá egy sebezhető választás, mert ahhoz, hogy kapcsolatba lépjek veled, kapcsolatba kell lépnem valamivel saját magamban is, ami ismeri azt az érzést. Szinte soha nem kezdődik úgy egy empatikus válasz, hogy „ De legalább…”

Empátia vagy szimpátia? És mégis rendszeresen így teszünk. Tudják miért? Mert amikor valaki megoszt velünk valami nagyon fájdalmas dolgot, mi megpróbáljuk megvigasztalni, hogy minden rosszban van valami jó. „Elvetéltem.” - „Ó. De legalább tudod, hogy teherbe tudsz esni.” „Azt hiszem, tönkre fog menni a házasságom.” - „De te legalább férjnél vagy.” „Charles-t ki fogják rúgni az iskolából.” - „De legalább Sarah ötös tanuló.”

Empátia vagy szimpátia? Az egyik dolog, amit néha a nagyon nehéz beszélgetésekkor teszünk az, hogy megpróbálunk javítani a helyzeten. Ha megosztok veled valamit, ami számomra nagyon nehéz, jobban örülnék, ha azt mondanád: „ Nem is tudjam, most mit mondjak. Annyira örülök, hogy megosztottad ezt velem.” Mert az az igazság, hogy egy válasz ritkán tud jobbá tenni egy helyzetet. Ami segíteni tud, az a KAPCSOLAT.

Sajátos törődést igénylő gyermekek gondozásához, neveléséhez rendelkezésre álló feltételek tárgyi feltétel intézményi adottságok csoportszoba adottságai, elrendezés, eszközök  személyi feltétel dajka személyisége, lelkisége, ismerete, szakmai tudása szakmai feltétel munkaköri lehetőségek dajka – óvodapedagógus együttműködési lehetőségek SWOT analízissel vizsgálva a feltételeket: lehetnek erősségek, gyengeségek (fejlesztendő), lehetőségek, veszélyek (kockázati tényezők)

Konkrét gyakorlati példák, megoldási módok a mindennapok szintjén az alábbi szempontok alapján Felismerjük - e a gyermekek szükségleteit? A szükséglet és igény közötti különbség. Felismerjük - e határainkat? Emberi sebzettségünk. Dajkai kompetenciák a munkában. Felismerjük – e Isten jelenlétét életünkben, munkánkban? Isten a mi éltünk középpontja, értelme. Felismerjük – e értékességünket? Istentől kapott ajándékaink, annak továbbajándékozása.

RENDben vagyok … „Meg vagyok róla különben győződve, hogy az apostolok azért tudták hirdetni az evangéliumot, mert őket megismerték, megszerették és rajtuk keresztül megszerették az Úrjézust. (…) Ha én valahol úgy tudtam élni, hogy engem megszerettek, akkor én sosem mondtam és sosem gondolom, hogy ennek ne kéne örülni,de akkor örülök neki jól, hogyha tudom, hogy ez azért jó, mert ezzel közelebb kerültek Istenhez.” ( Botond testvér) 

Örökélet távlatában szemlélni a pillanatot. Köszönöm a figyelmet! Csák Katalin