A 20 éves MKNE és az ökoiskolák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Csecsemő és Gyermekgyógyászati Szakmai Kollégiumi ülés
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete a tagjai által önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, közhasznú szervezetként működő jogi.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
Tanévnyitó értekezlet
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Energiakaland - új eszközök a hazai energiatudatosság pedagógiában-
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Óvoda-, és iskolapszichológia Magyarországon
Beszámoló a Zöld szemüveggel a fenntartható életért projekt megvalósításáról Dr. Budayné dr. Kálóczi Ildikó a projekt szakmai vezetője Debrecen, 2009.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A kerekasztal résztvevői
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Közép - Dunántúli Régió Zöld Óvoda Bázisintézmény tevékenységei
A szaktanácsadó segítő szerepe
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
FASORI LABORGYAKORLATOK
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Természettudományos nevelés Réti Mónika kutató Kutatási, Elemzési és Értékelési Igazgatóság Iskola- és Módszertanfejlesztő Központ V.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
Barcsák Marianna - KPSZTI
Tervezési folyamat.
ELFT Békés Megyei Csoport 2011–2016
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

A 20 éves MKNE és az ökoiskolák Miben tudunk segíteni?

Történetünk mérföldkövei Alapítás éve: 1992 20 éves az egyesület!!! Szept. 20-23.: országos KN konferencia (ld. honlap!)

Történetünk mérföldkövei Kiemelkedően közhasznúvá nyilvánítás: 1998 „Környezetünkért” díj: 1999

Pedagógus (óvónő, tanító, tanár, egyetemi oktató) Tagságunk Alapítók: 52 fő Ma: kb. 800 fő 2/3-uk vidéken él Foglalkozásuk: Pedagógus (óvónő, tanító, tanár, egyetemi oktató) Egyéb (orvos, mérnök, muzeológus stb.)

Helyi csoportjaink Pécs Debrecen Hódmezővásárhely Nagykanizsa

Vezetőségünk Elnökség Választmány elnök: Saly Erika tagok: Albert Judit Bartha Cecília Halácsy Ágnes Laskovics Katalin Marsi Mónika Újszászi Györgyi Választmány elnök: Darvas Katalin Tagok: 14 fő

Tiszteletbeli tagjaink Attenborough, David Cornell, Joseph Goodall, Jane György Lajos  Káldy József Kontra György  László Ervin Legány András Meskó Attila  Országh Mihály  R. Várkonyi Ágnes Schmidt Egon Sólyom László Vida Gábor

Hírlevelünk Kör – hírlevél (negyedéves) Módszerkosár – a Kör melléklete

Küldetésünk Környezeti nevelés, azaz: A Világgal való minél harmonikusabb együttélésre nevelés. A fenntartható lét kompetenciáinak fejlesztése.

Környezetbarát életmód Küldetésünk azaz nevelés az alábbiakra: Ökológiai kultúra Környezeti tudatosság és felelősség Minden létezőért felelős etika Rendszer-szemlélet Térben és időben távlatos gondolkodás Együttműködés és emberi kapcsolatok Környezetbarát életmód 10

Mivel segíthetünk? 1) „Iskolazöldítés” – pedagógus-továbbképzés (akkreditált, 40 órás) Tartalmi csomópontjai: a fenntarthatóságra nevelés sajátélmény projektek lebonyolítása iskolai környezeti nevelési programok az iskola környezetbarát működése komplex formák (projekt, témanap, erdei iskola) tantárgyak zöldítése Humánosoknak is!

Mivel segíthetünk? 2) Tantestületi továbbképzés Témakörök: A) eseti előadás, B) rendszeres konzultáció C) mentorálás I.) munkaközösségnek, II.) teljes tantestületnek Témakörök: A környezeti nevelés módszertana Tevékenység- és játék-alapú tanulás Tábor, témanap, projekt tervezése, szervezése Komplex foglalkozások, terepgyakorlatok szervezése, vezetése

Mivel segíthetünk? 3) Bemutató foglalkozás tartása Témakörök: Zseblabor-vizsgálatok Komplex vizsgálatok Terepgyakorlatok Tanítás-tanulás tárgyakkal Tanítás-tanulás játékokkal

Ld.: Honlap / Könyvesbolt Mivel segíthetünk? 4) Kiadványainkkal Nemzeti környezeti nevelési stratégia Iskolánk zöldítése Módszertani kézikönyv Zöld jeles napok Kíméletes kémia Gyertek velem erdei iskolába Útmutató környezeti nevelési tantervek fejlesztéséhez Ld.: Honlap / Könyvesbolt

Mivel segíthetünk? 5) Zöld Diákönkormányzat ZölDÖK (Budai Nagy Antal Gimnázium) ZölDÖK hálózat kialakítása folyik: Két tábor már volt 5 iskola részvételével Keressék az egyesületet (Darvas Kata)

Mivel segíthetünk? 6) Programjainkkal Lehet jelentkezni! Be lehet kapcsolódni! A) „Mocorgó puli” tábor 8-12 éveseknek Dévaványa (Réhely), júl. 2 – 6. (hétfőtől péntekig). B) Zöld Zugoly Taliándörögd, júl. 25. – aug. 5. (A Művészetek Völgye keretében)

Mivel segíthetünk? 7) Várjuk tagjaink sorába a lelkes környezeti nevelőket!

MAGYAR KÖRNYEZETI NEVELÉSI EGYESÜLET 1113 Budapest, Zsombolyai u. 6. 1397 Budapest Pf. 530. Tel/Fax: 1-321-4796 mkne@mkne.hu www.mkne.hu