CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Serdülőkor.
Advertisements

Családszociológiai alapismeretek 1. rész
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
A tehetség és felelősség
Család.
Boda Ferencné iskolavédőnő Dévaványa
Body Mass Index vagyis Testtömeg index
Egészségtan tizenéveseknek
Diaverum Dialízis Központ, Szeged
Születéstől a halálig BONI Széchenyi István Általános Iskola
Alkoholizmus.
Gyermekkori depresszió
Készítette: Goldgruber Katalin Február
Rokszin Mónika pszichológus
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Kultúra és Szocializáció
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
A mentorképzés tapasztalatai
Családi diszfunkciók Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus Pecze Mariann, WJLF.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Az én szüleim és a te szüleid
A szexuális élet és a nemi identitás zavarai
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Férfi-apa, nő-anya és a férfivá, nővé fejlődő gyermek.
Apor Vilmos Katolikus Főiskola A gyermekek helyzete a családban
Felnőtté válás.
Valami ilyesminek? vagy … Ilyennek? Esetleg ilyennek?
A szülői példa jelentősége az utódok életében
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 11. Szexuális úton terjedő betegségek.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Abortusz – az élet tisztelete, védelme.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Egészséges életmód a születendő gyermek érdekében (az egészségtelen életmód, élvezeti cikkek használatának következményei a születendő.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS FELELŐS SZÜLŐI MAGATARTÁS.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése Az előítélet.
Családi életre nevelés Házasság. Tartalom A házasság definíciója és eredete Egyházi házasságkötés Polgári házasságkötés Házasodási tendenciák napjainkban.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A láthatatlant megadni
GRASSROOTS Gyermekvédelem
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Miért vannak az iskolának szabályai?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
„Diákok a munkaerő-piacon” NTP-SZKOLL
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
AZ ÉLET TISZTELETE Popper Péter magyar pszichológus
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése DISZKRIMINÁCIÓ
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
I. Konfliktus értelmezése
7. Parancsolat „Ne paráználkodj!”.
A gyermek biológia fejlődése
A gyermek biológia fejlődése
Előadás másolata:

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Szexualitás-biológiai érés

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A szerelem nem úgy kezdődik és ér véget, ahogyan elképzeljük. A szerelem harc; a szerelem háború; a szerelem a felnőtté válás. James Arthur Baldwin

Nemi jellegek Lány Fiú Biológiai érés, a nemi szervek működése TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Nemi jellegek Lány Fiú Biológiai érés, a nemi szervek működése Menstruáció jelentkezése (11-16 év); kezdetben a ciklus rendszertelen, a korszak végére szabályossá válik Pollúció (éjszakai magömlés) (13-16 év); a korszak végére: szabályos, érett ondósejtek Másodlagos nemi jellegek Az emlőbimbó és a szeméremszőrzet kifejlődése Megjelenik a szeméremszőrzet, majd bajusz, később a szakáll

Testalkati változások TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Testalkati változások Lány Fiú Alkat A nőiesedés indulása, a testsúly gyarapodása, majd a nőies alkat, a kerekded formák (mell, csípő) kifejezetté válnak Szembetűnő az ádámcsutka megjelenése, a hang mutálása, az izomzat erősödése (széles váll); a korszak végére a férfias alkat és izomzat kialakul Testhossz változásai A testmagasság változása fokozott, majd növekedése lelassul, kialakul a végleges magasság (20 éves korra) A testmagasság változása fokozott, majd növekedése lelassul, kialakul a végleges magasság (20-22 éves korra)

Pszichológiai (lelki és viselkedési) változások: TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Pszichológiai (lelki és viselkedési) változások: - az identitás újraszervezése - megváltozik a környezethez való viszony - a kortárscsoport jelentősége megnő - szülőkről való érzelmi leválás elindul - az intim kapcsolatba lépni tudás elsajátítása - a fejlett konfliktus-elhárító technikák formálása, stabilizálása - a gondolkodás elválik a konkréttól, és absztrakttá válik - képesség a formális logikára, összefüggések felismerésére, műveletek használatára - előtérbe kerül a fantázia, a kreativitás, az igazságérzet - felfokozott az intellektuális érdeklődés, a környezet megérteni akarása - lehetőség a gondolkodás több szempontúságára

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Szexualitás alatt a testi vonzódást, a nemi érintkezésre való hajlamot, viselkedést és gyakorlatot értjük. Lényege, hogy az ember időnként vágyat érez, hogy intim testi kapcsolatba lépve egy partnerrel, örömet előidéző tapasztalatokat szerezzen, hogy bizonyos testrészek kölcsönös stimulációja révén örömet jelentő feszültséghez jusson, amely genitális egyesüléshez vezethet, és amely kiemelt örömet jelentő orgazmust idéz elő. A szexualitás fogalomköréhez tartozik minden olyan motívum vagy folyamat, amely a nemi tevékenységgel kapcsolatos, kezdve a szexuális tevékenységet kísérő öröm megélésétől az utódok létrehozataláig.

A szexualitás fejlődési szakaszai: TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A szexualitás fejlődési szakaszai: Anya és apa - nő és férfi Bálványozott szerelem Elérhető szerelem – titok Elérhető szerelem – - elmondani egy barátnak 5. Kedvellek Kéz a kézben A csók Mi az ami jólesik? Szeretkezés .

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A szexuális tevékenység céljai: utódnemzés, amelyben a cél a megtermékenyülés /megtermékenyítés, ekkor a test az elsődleges tényező, valamint a szexuális tevékenységből fakadó öröm együttes megélését: a szeretkezést, amelyben a "szeret" kitétel a kulcsszó

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Ha az érzelmi feltételek hiányoznak, ha csak úgy úton útfélen esik meg valakivel az első szexuális aktus, vagy ami még rosszabb kényszer vagy erőszak hatására történik, annak az a kockázata, hogy hosszabb-rövidebb időre legátolódhat az örömképesség. Ezt nevezik frigiditásnak. A férfiak normális esetben minden nemi aktusnál eljutnak az orgazmusig, a nőknél ez egyáltalán nem szükségszerű. Az erotikus gátoltság ugyanakkor nincs befolyással a nemzőképességre. A megtermékenyülés lejátszódhat, a magzat megfoganhat teljesen függetlenül attól, hogy a nő érez-e nemi kielégülést. Biológiai értelemben a nők szexuális örömérzése a természet extra ajándéka, és olyan ajándék, ami ha vigyáznak rá, az egész életet megszépítheti.

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Olykor találkozunk a szex terén kizárólag teljesítmény orientált serdülőkkel, akiket igen korán, 14-15 évesen halaszthatatlan vágy fog el szüzességük elvesztésére. Sajnálatos ez abban az esetben, ha megfelelő ismeretek nélkül, és érzelmi készenlét hiányában, pusztán az első közösülés minél korábbi beteljesülése céljából cselekednek így. A sportszerűen űzött szex káros következményeit mind a két nem előbb-utóbb megszenvedi. Jó esetben a nemi élet fokozatosan indul, s a fiatalok mély és intim kapcsolatban fedezik fel a kölcsönös gyönyör természetét.

motívumokat látunk a filmben? TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A kék lagúna c. film Milyen szexualitási motívumokat látunk a filmben? 2. Elég érettek voltak-e a főszereplők? Ki volt érettebb? 3. Hogyan változik a viselkedésük? 4. Meg tudták-e érteni és magyarázni a főszereplők a viselkedés megváltozását? 5. Voltak-e titkaik? 6. Készen álltak-e a gyermekvállalásra?

A túl korán megkezdett szexualitás a fiúk számára lelkileg, TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában  A mélyérzelmi alapok nélküli, futó kapcsolatokon alapuló szexuális élet minden nemű fiatal számára az igénytelenségbe süllyedés veszélyét hordozza. A túl korán megkezdett szexualitás a fiúk számára lelkileg, a lányok számára testileg és lelkileg VESZÉLYES!

BIOLÓGIAI ÉRETTSÉG=FELNŐTTÉ VÁLÁS? TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában BIOLÓGIAI ÉRETTSÉG=FELNŐTTÉ VÁLÁS?

és gondokkal teli, rab felnőtté válni. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A hernyónak fáj pillangóvá lenni.  A magnak fáj megrohadni és búzává érni.  Az embernek fáj embrióból újszülötté válni.  A gyereknek fáj kamasszá forrni.  A kamasznak fáj elvesztenie lázadó, szabad önmagát, és gondokkal teli, rab felnőtté válni. Müller Péter Lélekben felnőtté válni éppen olyan nehéz, mint lélekben megmaradni fiatalnak. Szent-Gály Kata

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában „Egy óra hosszat szeretni állati dolog. Egy évig szeretni emberi dolog. Egy egész életen át szeretni angyali dolog. Egy életen át csak egyet szeretni isteni dolog.” (Lacordaire)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!