MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Advertisements

Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Óvoda.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Gyermekvédelmi alapellátás
Kis csoport szeptember
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Színes programok minden korosztálynak
SZIGORÚ ERKÖLCS SZÍNVONALAS OKTATÁS
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Gondviselés Óvoda – Eltelt 16 év…
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A kolozsvári Báthory Líceum
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
Kastélykert Körzeti Óvoda
Fecske úti Óvoda bemutatása
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A játék A játékosság.
CSALÁD.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Óvodai szülői klub Kisvaszaron
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Nevelés és nevelői attitűdök
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Szeretettel köszöntöm
PROGRAM.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
Korai fejlesztés fontossága
Integráció és inklúzió
A néphagyományok, jeles napok, ünnepi szokások szerepe az óvodai nevelésben
Óvodahívogató Bárka Baktalórántházi Református Óvoda
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Összeállította: Szabó Ilona
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A játék A játékosság.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
Bornemisza Óvoda
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
A dajka a nevelés folyamatában
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Szolnoki Tagintézmény
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS a gyermekekért.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy közel legyen a szívdobbanásunk." Benedek István

PEDAGÓGIÁNK Óvodánk 116 éves, műemlék épület, az első óvodák egyike. Öt csoportunkban 129 férőhely van. Kiemelt feladatunk az EGÉSZSÉGES ÉLETMÓDRA NEVELÉS. A tornaterem és a nagyméretű nyitott szín jól szolgálja a gyermekek tevékenységét. Az udvaron természetes anyagból készült, előírásoknak megfelelő játékok találhatók. Udvarunk jól elszigetelt a külvilág zajától, a gyermekeknek kiváló lehetőség a minél színesebb, sokrétűbb játékra. Havonta megjelenő óvodai újságunkban a szülőket érdeklő témákról olvashatnak, néha maguk a szülők is írnak cikkeket. Tavasszal nyílt héttel mutatkozunk be.

PEDAGÓGIÁNK Kulturális programok: Bábszínház látogatás, kirándulások, előadóművészek meghívása, Állatkerti kirándulás. Kiemelt feladatunk az ANYANYELVI ÉS KOMMUNKIKÁCIÓS NEVELÉS. ÜNNEPEINK: Mikulásvárás, Adventi készülődés, Húsvét, Anyák napja, évzáró, Március 15. Intézményünkben KREATÍV-KÉZMŰVES-JÁTSZÓHÁZ működik. Alkotó tevékenységekben, játékos formában fejlődik a gyermekek képzelete, esztétikai világa, kézügyessége. A gyermekek fejlesztését FEJLESZTŐPEDAGÓGUS, LOGOPÉDUS segíti. INGYENES SZOLGÁLATÁSAINK: úszás, francia torna, hittan, labdás-előkészítő, kézműves foglalkozás, Húsvéti - Karácsonyi vásárok, stb. TÉRÍTÉSÉRT igénybe vehető szolgáltatásunk: angol nyelv, Alapozó Terápia.

CÉLOK Az óvodai nevelés célja: 3 éves kortól a gyermek sokoldalú, harmonikus személyiségfejlődésének elősegítse, pszichés - értelmi - testi fejlődésének biztosítása, legfeljebb 8 éves korig.  FUNKCIÓI - óvó - védő - szociális - nevelő - személyiségfejlesztő  AZ ÓVODA FELADATAI - A gyermek testi - lelki szükségleteinek kielégítése, életkorának megfelelő étrend kialakítása, az egészséges fejlődés feltételeinek biztosítása. - Érzelmi biztonságot nyújtó derűs, szeretetteljes, a gyermeki személyiséget tiszteletben tartó óvodai légkör megteremtése. - A gyermekek játék- és mozgásszükségleteinek kielégítése. - Érzelmi fejlesztés. - A gyermeki szabadság biztosításával a szocializáció szempontjából fontos szokások és magatartásformák támogatása, kialakítása.  TARTALOM - Rugalmas heti - napirend biztosítása. - A gyermekek óvodában töltött idejének tudatos megtervezése. - Speciális preventív és korrektív testi - lelki - értelmi feladatok ellátása.

ALAPELVEK Tiszteletben tartjuk, hogy a gyermekek nevelése a család joga és kötelessége, s ebben az óvoda kiegészítő szerepet játszik.  VALLJUK - A gondjainkra bízott gyermekeknek érzelmi biztonságot kell nyújtanunk. - Úgy kell megszerveznünk a gyermekek életét, hogy abban az otthon meghittsége, derűs kötetlensége, sokoldalú tevékenysége érvényesüljön. - Hivatásunkhoz nélkülözhetetlen a meleg szeretet, elfogadás. - Maximálisan tiszteletben tartjuk a gyermeki személyiség egészét. - Okosan csak az tud szeretni, aki tetteivel a gyermek javát szolgálja, megfelelő védelmet, biztonságot ad a gyermekeknek. - A gyermeket minden életkori szakaszban orientálni kell egyéni fejlődéséhez.  HISZÜNK - Minden gyermek képességeihez mérten való fejleszthetőségben. - A tudatos nevelői és közösségi ráhatásban. - A család és óvoda értékközvetítő szerepében.  TOVÁBBI FELADATAINK - Pedagógiai önállósság fokozása. - Módszertani szabadság biztosítása. - Önképzés. - Pedagógiai, pszichológiai kulturáltság emelése. - Együttes gondolkodás. - Kommunikáció fejlesztése.