Egy nyílt levél elő- és utóélete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A pedagógusminősítési rendszer
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Méltányossági elvek a közoktatásban
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Az igazgató szerepe a pedagógus minősítési eljárásában
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Vereckei Judit Tatabánya, június 29.
A MEGÚJULT MAGYAR DIÁKSPORT SZÖVETSÉG TEVÉKENYSÉGE A DIÁKSPORT DIMENZIÓK TÜKRÉBEN, A DIÁKOLIMPIA TOVÁBBFEJLESZTÉSE.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Aktualitások: Konszolidáció és Gazdasági Bizottságok
Kamara – a gazdaság hangja a szakképzésben Berettyó – Körös TISZK Nyitórendezvény Mészárosné Szabó Anna szakképzési osztályvezető BMKIK.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Az ÖNET megújításának lehetséges módja Schmidt Jenő, ÖNET munkacsoport vezetője, TÖOSZ elnök Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Barcsák Marianna KPSZTI
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Pályaválasztási szülői értekezlet
2018/2019 tanév.
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Pályaválasztási szülői értekezlet
Pályaválasztási szülői értekezlet
Agrárinformatika a mezőgazdasági szakképzésben
Előadás másolata:

Egy nyílt levél elő- és utóélete Pilz Olivér Miskolci Herman Ottó Gimnázium KT elnöke, Tanítanék Mozgalom képviselője

2011 - Köznevelési Törvény, fokozatos bevezetés, „életpálya” 2015-től minősítések, ellenőrzések, dokumentumok felülvizsgálata 2015. június - miskolci gimnáziumok KT összefogása 2015. november 27. - NYÍLT LEVÉL A KÖZVÉLEMÉNYHEZ! - tankerület vezetőhöz 2015. december 2. - a tankerületi vezető egyeztet a nevelőtestülettel 2015. december 3. - a tankerületi vezetője átadja a levelet a KLIK igazgatójának, aki továbbítja azt az államtitkárságra

2016. január 5. - nyilvánosságra hozatal, a 2016. január 5. - nyilvánosságra hozatal, a „Tanítanék Mozgalom születésnapja?” (35e egyéni + 950 csoport) 2016. január 25. - második levél (Telekivel közösen) 2016. január 27. - Miskolcon a miniszter - innentől országos „KLIK-roadshow” 2016. február 3. - tüntetés Miskolcon (PSZ) - 5000 fő 2016. február 8. - a mozgalom csoportos támogatói 3 fős képviselői csoportot választanak 2016. február 9. - parlamenti bizottsági ülés/köznevelési kerekasztal

2016. február 10. - a Tanítanék Mozgalom 4 pontja: Követeljük, hogy a kormány mondja ki, a 2011-ben elfogadott köznevelési törvényt átmenetinek tekinti, és haladéktalanul kezdje meg az érdemi egyeztetéseket a közoktatás valódi szereplőivel egy új közoktatási törvény elkészítéséhez! Követeljük, hogy az új közoktatási törvénnyel kapcsolatos egyeztetések annak szakmai alapjaitól kezdődjenek! Az elmúlt öt évben kiderült, hogy az eddigi irány sem jó, és a toldozgatás-foltozgatás sem vezetett sehova. Követeljük, hogy az oktatásra fordított költségek érjék el a mindenkori GDP 6%-át, az átlátható, kiszámítható és stabil normatív oktatásfinanszírozás érdekében! Követeljük, hogy az intézmények napi működését lehetetlenné tevő, a tanulók és a pedagógusok számára elviselhetetlen helyzetet okozó közismert problémákat a jogszabályok és az utasítások azonnali módosításával haladéktalanul kezeljék!

2016. február 13. - tüntetés Budapesten (PSZ) - 30-40e fő 2016. február 16. - megalakul a CKP (PSZ 25 pont + Tanítanék 4 pont; kerekasztal kizárása; 3 munkacsoport) 2016. március 1. - CKP azonnali követelései - EMMI levélváltások 1. Az érettségire vonatkozó módosításokat halasszák el! 2. A középfokú szakképzési rendszerben a kormány által tervezett minden változtatást azonnal függesszenek fel! Biztosítsák mindenkinek a lehetőséget a középfokú végzettség megszerzésére! 3. Csökkenteni kell a tanulói terheket! 4. A különleges bánásmódot igénylő gyermekek méltányos és eredményes ellátásáért azonnali, kármentő intézkedések szükségesek!

5. A kormányzat tegyen azonnali intézkedéseket a roma tanulók növekvő szegregációjának visszaszorítása, a diszkrimináció minden formájának hatékony tilalma érdekében! 6. Követeljük a tankönyvválasztás tényleges szabadságát! 7. A pedagógus életpályához kapcsolódó minősítés és a pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszerét azonnal fel kell függeszteni, a folyamatban levő eljárások befejezésének kivételével! 8. Azonnali hatállyal teremtsék meg a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatásának jogszabályi kereteit! Szüntessék meg a létszámstopot!

9. A pedagógusok kötelező óraszámát 22 órában kell rögzíteni, el kell törölni az ezen felüli kötött munkaidőt! 10. Követeljük az oktatásfinanszírozás legalapvetőbb forrásainak biztosítását! 11. Elvárjuk az oktatással kapcsolatos őszinte és nyilvános kommunikációt! 12. Új alapokra helyezett, az elért eredményekre építő közoktatási rendszer kidolgozását kell azonnal elkezdeni!

2016. február - március - megmozdulások (TTE 2016. február - március - megmozdulások (TTE aláírásgyűjtés, szülők: „nem megyek iskolába nap”, OHA 5 pont…) 2016. március 9. - HVG/Medián közvélemény-kutatás (76% társadalmi támogatottság) 2016. március 15. - tüntetés Budapesten (Tanítanék Mozgalom) - 40-50e fő 2016. március 23. - határidő követelések teljesítésére 2016. március 30. - egy órás munkabeszüntetés - ne csak iskolai akció legyen!