A magyar LLG Tanács ülése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Regionális konferencia Szolnok március 12..
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
T ÁRSADALMI M EGÚJULÁS O PERATÍV P ROGRAM /08/1. K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS – I NNOVATÍV I NTÉZMÉNYEKBEN Ö NÁLLÓ I NTÉZMÉNYI.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Aktualitások a szabályozás és az uniós programok területén - további tervek Dr. Odrobina László szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2016)
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Pedagógus szerep és változásai
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
HHR.
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Lorem ipsum.
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
KRÉTA-ESL Bemutató.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Borbély-Pecze Tibor Bors – programvezető (FSZH)
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Előadás másolata:

A magyar LLG Tanács ülése A HEFOP 3.1.1. életpálya-építési kompetenciaterület eredményeinek bemutatása A magyar LLG Tanács ülése 2008. június 18.

A kompetenciafejlesztés igénye a közoktatásban Országos kompetenciamérés 2001 A 15 éves tanulók 23%-a nem érti az olvasott szöveget. Országos kompetenciamérés 2003 20 m hosszúságú kerítéssel tég-lalap formájú konyhakertet kerí-tenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor mekkora a hosszúsága? Az 5-es tanulók 20%-a tudja megoldani ! PISA 2003

HEFOP 3.1.1. program HEFOP 3.1.2. program TIOK konzorciumok Programcsomagok fejlesztése Programcsomagok tesztelése Visszacsatolás

Az életpálya-építési kompetenciák fejlesztésének igénye A munkaerőpiac és az oktatás kapcsolata Munkaerő-piaci állapotok Az oktatás feladata A kapcsolat A 60-as évek végéig Extenzív gazdaság Stabil követelmények Stabil munkahelyek Életre szóló szakmai tudás Pályaválasztás A 80-as évek közepéig Intenzív gazdaság Instabil munkahelyek Kiszámítható elvárások Megújuló szakmai tudás + munkaerő-piaci ismeretek Pályaorientáció A 90-es évek-től napjainkig Globális gazdaság Eltűnő szakmák, munkahelyek Kiszámíthatatlan elvárások Egész életen át tartó tanulás Életpálya-építés

Életpálya-építési programcsomagok fejlesztése Pedagógiai koncepció A fejlesztés terepei 45 perces órákon, az éves órakeret max. 25 %-ában Kompetenciák Műveltségterületi tartalmakon Önmeghatározás Ember és társadalom Önbemutatás Ember a természetben Földünk és környezetünk Stratégiaalkotás Művészetek A Testnevelés Stratégia megvalósítása Technika és életvitel Specifikus, életpálya- építési kompetenciák Osztályfőnöki óra Kereszttantervi tartalmakon, 10-20 perces modulok B Matematika Környezeti beágyazódás Magyar nyelv és irodalom C Iskolai Tanórán kívül: Cégek Önképzőkörök Szolgáltatók Iskolán kívüli Szakkörök Más iskolák Iskolai vállalkozások

Inmateriális termékek, eredmények A programcsomag-fejlesztés termékei, eredményei Materiális termékek - Pedagógiai koncepció - A 6 db programcsomag tanári-tanulói eszközei 1-6 „A” programtanterv 7-12 „A” programtanterv 1-6 „A”; „B”; „C” programcsomag 7-12 „A”; „B”; „C” programcsomag A programtantervek alapján létrehozott kerettantervek az 1-4 évfolyam az 5-6 évfolyam a 7-8 évfolyam a 9-12 évfolyam számára A programcsomagok bevezetését, alkalmazá-sát támogató módszertani segédletek Módszertani DVD Kislexikon Az életpálya-építési kompetenciák fejlesztését célzó programcsomagok bevezetését segítő to-vábbképzések 30 órás akkreditált tanártovábbképzés 30 órás mentori továbbképzés Inmateriális termékek, eredmények A programcsomag fejlesztésének know-howja. Az életpálya-építési kompetenciák fej-lesztésében jártas fejlesztők. Kiképzett, a programcsomagok alkal-mazásában jártas tanárok, a közoktatás és a szakképzés minden területéről. A programcsomagok bevezetését, alkal-mazását segítő mentorok országos hálózata. Az új módszerekkel képzett tanulók, a tanulók szülei. A kompetenciafejlesztéssel megismer-kedett intézményfenntartók.

A fejlesztés transzferálható termékei, eredményei Tanulásmetodikai projekt 9. „C” programcsomag Önismereti, asszertivitást segítő miniprojektek 11-12 „A” programcsomag Vállalkozási képességek fejlesztése tanórák tartalmain 11-12 évfolyam „A” programcsomag testnevelés Munkaerőpiaci, pályaorientációs projektek tanórán 9-10-11 „A” programcsomag - Életpálya-építési ismeretek - Munkaerőpiaci, pályaorientációs projektek tanórán kívül 10-11-12 „C” programcsomagok Továbbképzési anyagok, gyakorlott képzők A bevezetést, alkalmazást segítő mentorok Pedagógiai koncepció A NAT-hoz kapcsolódó életpálya-építés kompetenciatérkép

A fejlesztés transzferálható termékei, eredményei Tanulásmetodikai projekt 9. „C” programcsomag Önismereti, asszertivitást segítő miniprojektek 11-12 „A” programcsomag Vállalkozási képességek fejlesztése tanórák tartalmain 11-12 évfolyam „A” programcsomag testnevelés Munkaerőpiaci, pályaorientációs projektek tanórán 9-10-11 „A” programcsomag - Életpálya-építési ismeretek - Munkaerőpiaci, pályaorientációs projektek tanórán kívül 10-11-12 „C” programcsomagok Továbbképzési anyagok, gyakorlott képzők A bevezetést, alkalmazást segítő mentorok Pedagógiai koncepció A NAT-hoz kapcsolódó életpálya-építés kompetenciatérkép A szakképzés számára

A felsőoktatás hallgatói számára A fejlesztés transzferálható termékei, eredményei Tanulásmetodikai projekt 9. „C” programcsomag Önismereti, asszertivitást segítő miniprojektek 11-12 „A” programcsomag Vállalkozási képességek fejlesztése tanórák tartalmain 11-12 évfolyam „A” programcsomag testnevelés Munkaerőpiaci, pályaorientációs projektek tanórán 9-10-11 „A” programcsomag - Életpálya-építési ismeretek - Munkaerőpiaci, pályaorientációs projektek tanórán kívül 10-11-12 „C” programcsomagok Továbbképzési anyagok, gyakorlott képzők A bevezetést, alkalmazást segítő mentorok Pedagógiai koncepció A NAT-hoz kapcsolódó életpálya-építés kompetenciatérkép Aktualizálva, testre szabva A felsőoktatás hallgatói számára A kompetenciafejlesztés pedagógia, metodikai tapasztalatainak beépülése a graduális és posztgraduális pedagógusképzésbe

A felnőttképzésben résztvevők számára A fejlesztés transzferálható termékei, eredményei Tanulásmetodikai projekt 9. „C” programcsomag Önismereti, asszertivitást segítő miniprojektek 11-12 „A” programcsomag Vállalkozási képességek fejlesztése tanórák tartalmain 11-12 évfolyam „A” programcsomag testnevelés Munkaerőpiaci, pályaorientációs projektek tanórán 9-10-11 „A” programcsomag - Életpálya-építési ismeretek - Munkaerőpiaci, pályaorientációs projektek tanórán kívül 10-11-12 „C” programcsomagok Továbbképzési anyagok, gyakorlott képzők A bevezetést, alkalmazást segítő mentorok Pedagógiai koncepció A NAT-hoz kapcsolódó életpálya-építés kompetenciatérkép Aktualizálva, testre szabva A felnőttképzésben résztvevők számára A kompetenciafejlesztés pedagógia, metodikai tapasztalatainak beépülése a graduális és posztgraduális andragógiai képzésbe