Mi is az a Vitamintorna és ki az a T-Vitamin?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Az olvasástanítás módszere:
Tehetségazonosítás gyakorlata
Óvoda.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Szülői elégedettség mérés eredménye
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Az iskolai szociálismunka
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Kis csoport szeptember
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Családi napközi Kaposvár Aprajafalva Kaposvár első kéttannyelvű bölcsődéje és miniovija.
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Elsősegély-oktatás az iskolákban, vagy a klubokban
PALOTAI LOVARDA.
Szakmai hét ig Vokony Éva: Bölcsődei ellátás Budaörsön
Zrínyi Ilona Általános Iskola
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Versenyfelhívás! A Városi Könyvtár a Reneszánsz éve és a Népmese napja alkalmából rajzversenyt hirdet az általános iskola 1-2. osztályosai számára. A rajzok.
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
1. osztályos példa Bubernik Eszter
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
Út az ismeretlenből… Készítette: Vereb Imre testnevelés spec. koll. tanító.
2014 Tanévnyitó szülői értekezlet
2015-BEN INDULÓ KÉPZÉSEINK 4 ÉVFOLYAMOS TAGOZATKÓD:04 FELVETEHŐ LÉTSZÁM: 34 FŐ 6 ÉVFOLYAMOS TAGOZATKÓD:06 FELVETEHŐ LÉTSZÁM: 34 FŐ Arany János Kollégiumi.
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
A természet, mely körülvesz és kiszolgál bennünket, melyben élünk, és amit védeni, az utókornak megőrizni kötelességünk. A programsorozatra szeretettel.
2008 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
A tankötelessé váló gyermekek beíratása 2016 Tanköteles gyermek abban az évben, amelyben augusztus 31. napjáig a 6. életévét betölti (de legkésőbb az.
A JÁTÉK SZEREPE A HABILITÁCIÓS- REHABILITÁCIÓS MUNKÁBAN Benedek Elek Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Összeállította: Szabó Ilona
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Művészeti szülői értekezlet
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Felvételi előkészítő ! Újra indítjuk rajz felvételi előkészítő tanfolyamunkat A tanfolyam helye : A Céh székhelye Szeged, Szél u. 3. (térkép a honlapon)
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
DARUS a gyermekekért.
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
Tanár neve | Kurzus száma
DARUS a gyermekekért.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő Alapszak
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
Esély a szülőknek, lehetőség
Szegedi Deák Ferenc Gimnázium
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Mi is az a Vitamintorna és ki az a T-Vitamin? A kifejezés igen különlegesre sikerült, de e két szó hátterében több van, mint amit gondolhatunk róla. A T-Vitamin egy különleges vitamin, amit szájon keresztül nem lehet bevenni, mint a C-vitamint, vagy társait. A T-Vitamin a Torna Vitamin, ami akkor használ a gyerekeknek, ha a T-Vitaminnal együtt tornáznak, miközben megismerik csodás kalandjait. (forrás: www.vitamintorna.hu)

Prevenciós szemléletű egészségmegőrző, képességfejlesztő, élet- és mozgásprogram

Csoportban végzett egyéni gyakorlatokat tartalmaz, amelyeknek meghatározott sorrendje van

Komplex foglalkozás a mese, a báb, a zene és a mozgás eszközeivel

A gyakorlatokat zenére végezzük, az utánzásos és játékos formájú gyakorlatvezetéssel

A foglalkozások végén a gyerekek lassú, nyugtató hatású zenére megtanulnak relaxálni, nemcsak lazítanak ilyenkor, hanem pihentetik a gerincüket is, a talajon fekve különböző gerinckímélő, lazító testhelyzetben.

Célja, hogy az óvodából az iskolába történő változást és átmenetet megkönnyítse , felkészíti a gyerekeket a mozgó óvodai életformáról az iskolai ülő életformára való áttérésre, a helyes táskahordásra, súlyemelésre, a gerinc védelmére az egyenes testtartásért felelős izomcsoportok megerősítésével, a mozgatóapparátus optimális fejlődésének megtámogatásával.

Nem a kifárasztás tornája. Nem a pulzusra dolgozunk Nem a kifárasztás tornája! Nem a pulzusra dolgozunk! Kontrollált mozgást tanulunk!

A rögzítés segítéséhez minden gyakorlatsorhoz kapcsolódik egy munkafüzet, melyben a játékos mozdulatok, mesefigurák, feladatok vannak, amivel a gyermek otthon rögzítheti a foglalkozáson tanultakat és a szülő is képet kap arról, mivel is foglalkozunk.

Vitamintorna embléma, képek, mesék és módszertan a Szabadalmi Hivatal által levédett. A Vitamintorna oktatására az a személy jogosult, aki a módszert elsajátította és abból sikeres vizsgát tett. A program szerzője: Donáthné Forgács Boglárka Gyógytornász, gyógytestnevelő tanár, szakvizsgázott pedagógus A foglalkozást tartja: Fazekasné S. Mónika óvodapedagógus, okleveles Vitamintorna oktató

Heti egy foglakozás Kezdő: csütörtök Haladó: szerda 16.45-17.30

FELSZERELÉS: tornacipő, rövid nadrág, zokni (nem harisnya FELSZERELÉS: tornacipő, rövid nadrág, zokni (nem harisnya!!!, sok lesz a mezítlábazás), póló- zsákban!!!!!!!! A gyerekek az önálló öltözést is gyakorolják, ez is a foglalkozáshoz tartozik! „Egyenpóló” rendelhető!

Jelentkezés: - 5-6 éves gyermekek - a jelentkezési lap kitöltésével és leadásával ( az öltözőkben és az óvoda honlapján megtalálható!) - határidő: szeptember 29. péntek Vörösbegy csoport

Szeretettel várok mindenkit!