Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Advertisements

Az iskolai szociálismunka
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Konfliktus és kooperáció
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A nevelés stílusa.
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Az óvodai és iskolai konfliktusok és kezelési lehetőségeik
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
Egyéni döntések a szervezetben
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
Együtt egymásért és magunkért
A fejlesztő értékelés.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
A pedagógus.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Mire lehet/ne jó az iskola
A beiskolázás előkészítése
Speciális gyermekvédelem
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
Érzelmi intelligencia
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 11. Szexuális úton terjedő betegségek.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS FELELŐS SZÜLŐI MAGATARTÁS.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése Az előítélet.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Miért vannak az iskolának szabályai?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
AZ ÉLET TISZTELETE Popper Péter magyar pszichológus
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Hatalom és szervezeti politika
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése DISZKRIMINÁCIÓ
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
I. Konfliktus értelmezése
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A konfliktus fajtái

Mit jelent az, hogy konfliktus? TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Mit jelent az, hogy konfliktus? Mi lehet a konfliktus forrása? Milyen fajta konfliktusok léteznek?

Mit jelent az, hogy konfliktus? TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Mit jelent az, hogy konfliktus? Olyan ütközés, melynek során igények, szándékok, vágyak, törekvések, érdekek, szükségletek, nézetek, vélemények, értékek kerülnek egymással szembe. A konfliktus egy olyan folyamat eredménye, amelyben valaki úgy érzi, hogy a másik fél egy számára fontos ügy megvalósításban akadályozza. A konfliktus összeegyeztethetetlen különbségeket jelent, ami ellentéthez vezet. A konfliktus egymás ellen irányul, a versengés pedig egy cél egymástól független elérésére.

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Konfliktusok forrása Információ hiányából eredő konfliktusok o Információhiány, félreinformáltság, az információk eltérő értelmezése, a bizalom hiánya az egyes információkban, különböző nézőpontok a lényeges információkat illetően, az információk eltérő felhasználása az ítéletalkotásban. A viszonyrendszer konfliktusai o Erős negatív érzelmek, félreértések, sztereotípiák, ismétlődő negatív magatartás, rossz hatásfokú kommunikáció. Strukturális konfliktusok o Eltérő helyzetek, eltérő szerepek, felelősség, a földrajzi helyzet eltérései, egyenlőtlen hatalom, hatáskör, a javak egyenlőtlen birtoklása. Értékkonfliktusok o Eltérő értékrendek (jó, rossz, igazságosság stb.), eltérő világnézetek. Érdekkonfliktusok (zérus összegű játék) o Összeegyeztethetetlen szükségletek, versengés a szűkös erőforrásokért.

Strukturális Adott szervezeten belül keletkezik. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Konfliktusok fajtái Személyen belüli (intraperszonális) A személyiség egyes részei között, vagy szerepeink között, szerepeinken belül. Az érzelmek fontos szerepet játszanak. Pl. ösztöneink, vágyaink konfliktusa erkölcsi szabályainkkal. Érett felnőtt: képes elviselni a konfliktusokat és kontrollálni saját reakcióit. Személyek közötti (interperszonális) Amikor két vagy több személy érdekei, szükségletei, vágyai ütköznek. Hatással van önbecsülésünkre, önérdekünkre, indulatainkra, meggyőződésünkre Csoportközi konfliktusok Két vagy több csoport érdekei, igényei, vágyai, céljai ütköznek. Indulatokat vált ki, a csoporton belül erősíti a kohéziót, szélsőséges irányba is mehet, előítéletek. Nehéz feloldani. Strukturális Adott szervezeten belül keletkezik.

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Iskolán belüli konfliktusok szereplői TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Iskolán belüli konfliktusok szereplői pedagógusok közti konfliktus  szakmai  személyes pedagógus – szülő konfliktus pedagógus – tanuló konfliktus tanulók közti konfliktus

pedagógusok közti konfliktus  szakmai  személyes TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Csoport pedagógusok közti konfliktus  szakmai  személyes (Add elő: mindketten magyar tanárok vagytok. Az egyikőtök annak a híve, hogy a kötelező olvasmányokat a diákok nyáron elolvassák ás iskolaidőben felmérést írjanak belőle. A másik annak a híve, hogy a diákok filmen együtt nézzék meg a kötelező olvasmányokat, de legjobb lenne, ha azok nem is a klasszikusok lennének, hanem?)

pedagógus – szülő konfliktus TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 2. Csoport pedagógus – szülő konfliktus ( Add elő: egyikőtök az osztályfőnök, aki a sorozatos késést nem tolerálja középiskolában, másik a szülő, aki ilyen-olyan ürüggyel falaz a gyereknek. )

pedagógus – tanuló konfliktus TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 3. Csoport pedagógus – tanuló konfliktus ( egyikőtök az angoltanár, aki többet kér a diákoktól, mint a könyv anyaga,mert nyelvvizsgára készít. Másik a diák, aki nyelvvizsgázni akar, de nem készít házi feladatot, nincs fogalmazás füzete, szótára. )

Tanulók közötti konfliktus TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában 4. Csoport Tanulók közötti konfliktus (Add elő: barátnőd észreveszi, hogy barátod egy másik lánnyal csókolózik az állomáson. Ezt elmondja neked. Erre te…)

TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában „Ha igazad van megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmad. Ha nincs igazad, nem engedheted meg, hogy elveszítsd.” -Gandhi

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!