Szem előtt tartva a WWWWH-t WHY, WHAT, WHO, WHEN, HOW

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Projekt általános bemutatása
Modern múzeum = modern könyvtár? május 14. Dr. Bereczki Ibolya Szabadtéri Néprajzi Múzeum
Rendezvényszervezés az állatkertekben Zoopedagógiai Konferencia Szeged, március 27.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
INFOKOALÍCIÓ TÁMOP pályázat január 01. – június 30.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A SZIP – a mai modern informatikai technológiákat alkalmazva – lehetővé teszi, hogy a drogprevenció, -ellátás, -kutatás területén tevékenykedő szervezetek.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Leader subcommittee – 28/04/2009 Az Európai Vidékfejlesztési Hálózat (EVH) első évi tevékenységének áttekintése [2008. július – június] AGRI/G.3.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
II. Bajai Gabona Partnerség konferencia: A Dél-alföldi Regionális Innovációs Ügynökség innováció segítő szolgáltatásai Előadó: Maróti Péter Igazgatóhelyettes.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Kommunikációs Főosztály
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Mitől sikeres egy intézményi szakkönyvtár? Dr. Palotai Mária - ESKI Országos Egészségpolitikai Szakkönyvtár június 18. „Vállalati könyvtárak tegnap.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében január 15.
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
„Egy mosoly ajándékba” Helyzetelemzés: - árvaházi gyerekek iránti érdeklődés felkeltése - infrastruktúra fejlesztése ISSUE leírása: - Cél meghatározása:
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Tourinform iroda működtetése április Amit eddig megvalósítottunk: -Tourinform iroda zökkenőmentes átvétele rövid idő alatt -Turizmus Zrt.
OFA Hálózat évi tevékenységei
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
„Sombereki Caritas Központ kialakítása” elnevezésű ROP mintaprojekt zárókonferenciája Somberek, június 12. Marketing szemlélet nonprofit szervezeteknél.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Régi fenológiai adatforrások: az éghajlatváltozás detektálásának kihasználatlan lehetőségei Csecserits Anikó & Czúcz Bálint MTA Ökológiai és Botanikai.
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
A kulturális turizmus trendjei és a
Marketing és jó példák a falusi turizmusban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Szlovákia és az Észak-magyarországi régió. A szlovák piac relevanciája, avagy egy kis statisztika 2015-ös tervek.
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
„Csellengő fiatalok” az ifjúságpolitika komplexitása Pécs, március 23.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Fedezzük fel az európai lehetőségeket!. Információra van szükségem.. Merre induljak??
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
MTM Budapest Holler Judit
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
2/18/2018 Marketingterv Név.
A 2013-as munkajelentés elkészítése
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Országos Statisztikai Tanács
Tudományos adatok keresése, avagy a Data Citation Index bemutatása
Zalaegerszeg, 21 February 2018
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
A MÚZEUMI HÁLÓZAT TARTALOM- ÉS TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLTATÁSAI
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Előadás másolata:

A Magyar Természettudományi Múzeum anyaintézménye stratégiai marketingterve 2014–2018 Szem előtt tartva a WWWWH-t WHY, WHAT, WHO, WHEN, HOW WHY – a terv elején jól leírva, bemutatón elhangzott WHAT, WHO, WHEN – ezekkel foglalkozunk az alábbiakban HOW – majd a konkrét munkatervben jelenne meg (de csak azokra a témákra, amit elfogadunk, illetve prioritásnak tartunk)

Általánosan Monumentális terv, sok jó ötlet, jól összerakva, de választani kell belőle – nem lehet mindent kapacitás hiány, személyi és anyagi, technikai (informatikai) feltételek hiánya ütemezés gyors vannak már megvalósult vagy megvalósulóban lévő elemek egyes témáknál további igényfelmérés szükséges

A készülő gyűjteményi stratégiában is prioritásként szereplő (pirossal kiegészítések) Múzeum online/ A Nemzeti Természetrajzi gyűjtemény folyamatosan gyarapodó anyagához való online hozzáférés

Megvalósult, folyamatban lévő (pirossal kiegészítések) Múzeum online/Tudományos eredményeink és tudományos adatbázisok közzététele

Megvalósult, folyamatban lévő (pirossal kiegészítések) Tudományos Műhely/ Kutatások, nemzetközi együttműködések Természetismereti Tudásközpont – Mindenki Múzeuma/ A természetről mindenkinek online; ütemezés!!!

Megvalósult, folyamatban lévő Természetismereti Tudásközpont – Mindenki Múzeuma/ A természetről mindenkinek online Az új honlap tervében is szerepel, a pontokat össze lehet fésülni (kékkel: a tartalmak létrehozása folyamatban tudománykommunikáció szakosokkal, bolddal marketing terv témáival átfedés) Hogyan lettem természettudós? (munkatársakkal készített interjúk a munkásságukról) Izgalmas közös nemzetközi kutatások (Synthesys interjúk) Múzeumi expedíciók (főleg Balkán, Kelet-Ázsia) Mesélő tárgyak (múzeumi tárgyakról képekben, kutatók kedvenc műtárgyairól – Natural Europe) Kutatóink publikációi közérthetően (Blogról, ismeretterjesztő cikkekből; Bontás: állatok, növények, őslények, ásványok és kőzetek, hajdan élt emberek) Hazai Natura 2000-es és védett fajok képes bemutatása (Pro Vértes-MTM honlapra linkekkel) Az év állata, növénye (Év vadvirága program átvétele 2015-től) Mit találtam? (határozó szolgáltatás tervezés alatt) Mottónk: „Az élővilág védelmére esküdtünk fel, nem a kiirtására.” / „Határozunk és védünk!” A hónap műtárgya (kiállításban is megjelenik – Élő természetrajzi gyűjtemény alatt a marketing tervben)

Megvalósult, folyamatban lévő Természetismereti Tudásközpont – Mindenki Múzeuma/ A természetről mindenkinek online Az új honlap tervében is szerepel, a pontokat össze lehet fésülni (fekete új honlap tervé, barna – marketing tervé) A hét faja („Tudtad-e?” típusú kérdéssel) Hot topic (Aktuális mindenkit érintő kérdésekről pl. harlekin katica) Videók (gyűjteményi és kutatási tevékenységről) A múzeum kutatásairól összefoglalók (Magyarország növényei - állatai, nemzeti parkok növényei - állatai, őslénytani feltárások) Adott időszaki kiállításhoz kapcsolódó ismeretterjesztő anyagok (pl. múmiák a nagyvilágban – Múmiavilág kiállításhoz kapcsolódóan érdekességek) A közoktatásban szereplő hazai állatfajok és növényfajok képes adatbázisa, rövid leírással. Fényképpel ellátott egészségügyi, gazdasági, oktatási szempontból érdekes, valamint a lakókörnyezetünkben élő fajok listája, rövid leírással.

Élő gyűjtemények – Nemzeti Természetrajzi Gyűjtemény/ A gyűjteményekhez való fizikai hozzáférés

Igényfelmérés szükséges Oktatás és képzés/ Meglévő képzéseink Szakmai partnerség/ Válaszd szakmai partnerednek az MTM-et

ESSRG (Environmental Social Science Research Group) Igényfelmérés „A természetvédelem számára legfontosabb kutatási kérdések az elkövetkezendő 5 évben” kiadvány MTA Ökológia Központ, ESSRG (Environmental Social Science Research Group) A már meglévő adatok összefogása, összegyűjtése, az ezeket tartalmazó meta-adatbázisok összeállítása elengedhetetlen Milyen az ismerethiányos és veszélyeztetett közösségi és hazai jelentőségű fajok taxonómiai- és természetvédelmi helyzete, életmenete és ökológiai igényei? Milyen hatása van a biodiverzitásra a gazdálkodással összefonódó különféle természetvédelmi kezelési módoknak (pl. legeltetés, kaszálás, égetés, nádaratás) a sok taxonon értelmezett hatások szisztematikus összehasonlító vizsgálata alapján? Milyen innovatív eszközökkel tehető hatékonyabbá a természetvédelmi szemlélet terjesztése a különböző célcsoportok körében?

Oktatás és képzés/ Meglévő képzéseink Oktatás és képzés/Online képzések ütemezés!!!

Marketing eszközök/Kínálat Általános meglátások csomagonként Múzeum online – informatikai háttér hiányosságai Élő gyűjtemények, Nemzeti Természetrajzi Gyűjtemény – személyi feltételek, anyagi feltételek (kiállítás, infrastruktúra) Tudományos műhely – személyi feltételek Szakmai partnerség – konkurencia, új niche keresése, igény felmérés kell Oktatás és képzés – Oktatásért felelős személy vagy csoport hiánya, igényfelmérés Mindenki Múzeuma/ A természetről mindenkinek online – tudománykommunikáció szakos mts Mindenki Múzeuma/A Hasznos tudás élménye/A felfedezés élménye – anyagi feltételek Mindenki Múzeuma/Tematikus évek komplex programjai – anyagi feltételek Mindenki Múzeuma/Természetfotózás – anyagi feltételek Mindenki Múzeuma/Támogass minket – anyagi feltételek

Marketing eszközök/Kínálat Javaslatok A sokból választani – vezetőségi megbeszélés, majd osztály szinteken is (pontról pontra) Ütemezés felülvizsgálata – előkészítő év 2015 (Informatikai Főosztály rákészül, tárak összerakják anyagaikat, igény felmérések kiegészítése, infrastruktúra lehetőségek áttekintése)

Marketing eszközök/Kommunikáció Kommunikációs eszközök (kékkel ami van) · PR-eszközök – személyi feltételek, kapacitás hiány Az MTM saját online felületeinek együttes, összehangolt használata (Honlap, Közösségi média) elfogadott új honlapterv Az MTM saját nyomtatott anyagai (Szakmai kiadványok, MTM Füzetek-sorozat, ismeretterjesztő kiadványok, Kiállításvezető, Szórólapok, Évkönyv, Mindenki Múzeuma mappa) Tájékoztatási felületek (Tájékoztató táblák, Molinó, Roll-up) Médiakapcsolatok (Pr-cikkek (ismeretterjesztő és tájékoztató cikkek), Sajtóreggelik, Sajtóhírek, sajtóközlemények, sajtóhírlevél, Kapcsolattartás és sajtóadatbázis-építés, Az MTM szóvivője/arca) Partnerekkel való kapcsolattartás (Online hírlevél célcsoportok szerint, Baráti Kör)

Marketing eszközök/Kommunikáció Reklám-eszközök – anyagi feltételek hiánya ATL-hirdetések Kültéri megjelenés – hirdetés, Rádióreklám, Turisztikai kiadványokban való megjelenés BTL-reklámok (Online hirdetések, AdWords hirdetések, Flashmob, gerillamarketing, Roadshow: Az MTM házhoz megy, tudományról mindenkinek; hétköznapi tudomány, Minikiállítások, tematikus vitrinek a bevásárlóközpontokban, Fesztivál-megjelenés Direkt marketing eszközök – személyi feltételek, kapacitás hiány Saját közösségi felületeinken megjelenő hirdetések, Online játékok, versenyek, pályázatok hirdetése, Múzeumi belépőjegy mint ajándék, A hónap gyűjteményi tárgya online szavazás, Célcsoport szerinti direkt e-mail, Célcsoport szerinti adatbázis-építés Kommunikációs tevékenység – személyi feltételek, kapacitás hiány Évente három nagy és intenzív kommunikációs kampányt és folyamatos online kampányt tervezünk, változatos eszközökkel, különböző tematikával.

Marketing eszközök/Kommunikáció – személyi és anyagi feltételek hiánya Javaslat: SMF bővítése pl. Csak „A természetről mindenkinek online” oldal felállítása és jó működtetése egy 8 órás tudománykommunikációst igényelne Köszönöm a figyelmet!