Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Kotogán Róbert
Advertisements

Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A tanári munka értékelése
Professzionális iskolai kutatások
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Értékelés a pedagógiában
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A kolozsvári Báthory Líceum
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Így oktatunk mi Vagy legalábbis én… Obuch László.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
A fejlesztő értékelés.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Szeretet, türelem, tolerancia
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Pedagógiai értékelés.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Pedagógus értékelési rendszer
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Összeállította: Piacsek László Zoltán
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Szent László Középiskola Szekszárd
pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Üdv, tanulók! Tanár neve.
Előadás másolata:

Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon Összeállította: Balogh László Endre

Knausz Imre (2001) A tanítás mestersége című könyve: „ A tanítási folyamat eredményességének egyik legfontosabb előfeltétele, hogy a tanuló együttműködjék a tanárral. Motiváción az oktatás elméletében két - egymással szorosan összefüggő - dolgot értünk. Egyrészt azokat a belső hajtóerőket, amelyek a tanulót a tanárral való együttműködésre, a tanulási folyamatban való aktív részvételre késztetik, másrészt azokat az erőfeszítéseket, amelyeket a tanár tesz azért, hogy a tanulót rávegye az együttműködésre. Ez utóbbira a motiválás szóval is hivatkozhatunk.”

A tanuló motívumai Kognitív (megismerő) motívumok: Magáért a tudásért, a tudás öröméért tanul. (ritka) Kíváncsiság - a megismerés vágya. (ez komoly hajtóerő lehet) az eszköz és a lehetőségek az eszköz segítségével. Érdeklődés – a mikor a kíváncsiság valamely állandó tárgyra irányul (siker) kialakítható az informatika iránt Kompetencia - élvezzük, hogy képesek vagyunk valamire. (sok gyereket mozgat) tanult ismeretek alkalmazása. Törekvés az ellentmondások kiküszöbölésére azt reméljük az új tudástól, hogy segít meglévő tudásunkat ellentmondásmentes egységekbe integrálni. (felnőtt)

A családi háttérrel összefüggő motívumok: A szülők megkövetelik a jó tanulmányi eredményeket.( jutalmazás, büntetés) A szülők fontosnak tartják az iskolai eredményeket. (pozitív érzelmi kapcsolat) A családban becsülete van a tudásnak. (példa a családban)

A tanuló karrier elképzeléseivel összefüggő motívumok: Továbbtanulási szándékok ( általános és középiskola) informatikai irány A kiemelkedés vágya ( felismerés a környezetből való kiemelkedésre) A kortárscsoportból fakadó motívumok: Mintakövetés. ( jobb esetben a pozitív példa követése) pozitív példák erősítése Versengés.( a siker az eredmény hajtóereje) órai és órán kívüli versenyhelyzetek.

A tanár feladatai a motivációval kapcsolatban Ismerjük meg a tanulókat! (kerüljünk közel hozzájuk) Teremtsünk pozitív légkört az osztályban! (érzelmi biztonság, játékosság,humor..) Kínáljunk követendő példákat! (a pedagógus, pozitív értékek felmutatása) Mutassuk fel a tudás megszerzésében rejlő perspektívákat! (ha ezt megtanulod) Kössünk a tanulókkal "szerződést"! (alacsony motiváltság esetén, de máskor is) Tegyük érdekessé az órát! (kapcsolódás: más tananyag, hétköznapok) Éljünk okosan a megerősítés eszközeivel! (dicséret, érzelmek kimutatása)

Ellenőrzés Információk szerzése a tanulókról, ismereteik és tudásuk gyarapodásáról, személyiségük fejlődéséről. Az értékeléshez biztosít adatokat. MÓDSZEREI: a tanulók munkájának folyamatos megfigyelése ( figyelme, aktivitása, részvétel a közösségi munkában, szorgalom ) ( kis csoportokban inkább) szóbeli ellenőrzés – beszélgetés, szóbeli felelet ( elméleti anyagnál) írásbeli ellenőrzés: - felmérő dolgozat (témakör végén) - röpdolgozat (óra első részében) - feladatlap - házi dolgozat (otthoni tevékenység) kérdőíves kikérdezés (ritkán használom) a tanulók tudásának gyakorlati tevékenységük alapján való ellenőrzése ( informatikában nálam gyakori)

JELLEGE: diagnosztikus = a tanár tájékozódása a tanulók előzetes tudásáról az új tanítási egység megkezdése előtt. (hasznos, bizonyos témaköröknél) fejlesztő = tanulási (tanítási) hibák feltárása a javítás érdekében. (visszajelzés) összegző = globális tájékozódás a tanuló tudásáról egy-egy nagyobb tartalmi egység végén (fontos)