Részekre bontás tilalma

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Advertisements

A közbeszerzés értéke Az új Kbt. 5. §-a értelmében közbeszerzési eljárást az ajánlatkérőként meghatározott szervezetek visszterhes szerződés megkötése.
AZ ÚJ KBT. TÁMOGATOTT SZERVEZETEKET ÉRINTŐ VÁLTOZÁSAI DR. CIBULKA ZITA.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Teljesítési garanciák a svájci építőiparban
Adományok adózási kérdései
Fenntartható utak Jogi Bizottság
Összeállította: Horváth Józsefné
Dr. Kovács László Főtitkár
Kertészet korszerűsítése - ültetvénytelepítés támogatására öntözés
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
SZÁMVITEL.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZÁMVITEL.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
TÁMOGATÁS ÖSSZEGE (Ft)
Új pályainformációs eszközök - filmek
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
Energetikai Intézkedési tervek végrehajtása
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Részekre bontás tilalma Közbeszerzési Hatóság Részekre bontás tilalma Dr. Paróczai Bernadett Felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó Közbeszerzések Tanácsának MJVSZ által delegált tagja Osztályvezető /DMJV Polgármesteri Hivatal, Közbeszerzési Osztály/ kozbeszerzes@ph.debrecen.hu

Jogszabályi háttér Kbt. 19. § (1) Tilos a becsült érték meghatározásának módszerét e törvény megkerülése céljával megválasztani. (2) Tilos a közbeszerzést oly módon részekre bontani, amely e törvény vagy e törvény szerinti uniós értékhatárt elérő vagy meghaladó becsült értékű beszerzésekre vonatkozó szabályai alkalmazásának megkerülésére vezet. (3) Ha egy építési beruházás vagy ugyanazon közvetlen cél megvalósítására irányuló szolgáltatásmegrendelés, illetve azonos vagy hasonló felhasználásra szánt áruk beszerzése részekre bontva, több szerződés útján valósul meg, a közbeszerzés becsült értékének meghatározásához az összes rész értékét figyelembe kell venni. Szolgáltatás megrendelése esetében az ugyanazon közvetlen célra irányultság vizsgálatakor az egyes szolgáltatások műszaki és gazdasági funkcionális egységét kell alapul venni. Közbeszerzési Hatóság

MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGI FUNKCIONÁLIS EGYSÉG A Kbt. A különböző beszerzési tárgyakra eltérő módon fogalmazza meg az egység fennállását: Építési beruházás: „Egy” építési beruházás Szolgáltatás: Ugyanazon közvetlen cél megvalósítása Áru: Azonos vagy hasonló felhasználás Egységes megközelítés és mérlegelés: MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGI FUNKCIONÁLIS EGYSÉG Közbeszerzési Hatóság

Műszaki és gazdasági funkcionális egység Elsődleges vizsgálati szempont: A külön szerződésekben foglalt feladatok együtt egy funkciót töltenek-e be, mind műszaki, mind gazdasági értelemben. A közbeszerzés tervezésekor a beszerzések eredményének gazdasági és műszaki rendeltetése, funkciója a kiindulópont. Kisegítő szempontok: az egységes tervezés és döntés, ugyanazon ajánlatkérő személye, azonos jogalap és azonos feltételek a szerződések megkötésekor, időbeli összefüggés. Közbeszerzési Hatóság

Építési beruházások 1. Új építmény kivitelezése A műszaki és gazdasági funkcionális egység az építmény szintjén megvalósul. Új építmények kivitelezése jogszerűen részekre bontható építményenként. Közbeszerzési Hatóság

Építési beruházások 2. Meglévő építmények felújítása Eltérő műszaki tartalmú felújítások és/vagy Eltérő funkciójú, önállóan és egymásra utaltság nélkül funkcionáló építmények Példa: Több óvodai intézmény eltérő felújítása (egyikben tornaterem felújítása, másikon tetőfelújítás) Eltérő funkciójú építmények hasonló felújítása (színház épület szigetelése és óvodai épület szigetelése) Eltérő funkciójú építmények eltérő felújítása (színház épület szigetelése, óvodai épületben burkolási feladatok) Az eltérő műszaki tartalom és/vagy eltérő funkció a műszaki funkcionális egységet megtöri; jogszerűen részekre bonthatók. Kivétel lehet: A felújítások egy támogatáspolitikai értelemben vett projekt részeiként egy közös projektcélt valósítanak meg, melyet együttesen érnek el (ezáltal létrejön közöttük a műszaki-gazdasági funkcionális egység) Közbeszerzési Hatóság

Építési beruházások 2. Meglévő építmények felújítása Azonos műszaki tartalmú felújítások, melyek azonos funkciójú építményeken valósulnak meg Példa: Óvodai intézmények épületein hasonló energetikai felújítások A gazdasági és műszaki funkcionális egység fennáll, nem bonthatók részekre a földrajzi elkülönülés ellenére sem. Kivétel lehet: A felújítások különböző támogatáspolitikai értelemben vett projektek részeiként elkülönülő, önállóan funkcionáló projektcélt valósítanak meg és: a beszerzések időben elkülönülnek a felújítások eredményét (pl. energiamegtakarítás) önállóan gazdálkodó, elkülönülő szervezetek realizálják Közbeszerzési Hatóság

Az építmények földrajzi elkülönülése önmagában nem alapozza meg a részekre bontást. Pl.: Egy támogatott projekt keretében több, földrajzilag elkülönülő épületen végzett hasonló (vagy adott esetben nem hasonló) felújítás – nem bontható részekre Ugyanígy, önmagában az eltérő projektháttér sem lehet minden esetben a részekre bontás alapja. Pl.: Egy építményt érintő felújítás, mely több támogatott projekt keretében valósul meg – nem bontható részekre Pl.: Két különböző projekt keretében megvalósuló, fizikailag kapcsolódó és együtt egy közös funkciót betöltő beruházás (pl. egységes kerékpárúthálózat létrehozása több projekt keretében) – nem bontható részekre A közösen elérendő projektcél önálló funkcionális egységet is létrehozhat, ami azzal járhat, hogy egy projekten belüli beszerzések összekapcsolódnak a becsült érték meghatározása szempontjából. A megközelítés fordítva is értelmezhető, azaz a különböző projektek elkülönülő projektcéljai megtörhetik a több projekt keretében megvalósuló beszerzések közötti egységet. Közbeszerzési Hatóság

Építési beruházások és támogatott projektek Egy projekt keretében megvalósuló eltérő jellegű és nem kapcsolódó építési beruházások Pl.: Egy projekt keretében térrekonstrukció, épületfelújítás, útépítés megvalósítása, melyek között fizikai kapcsolódás nincs Részekre bontható Egy projekt keretében hasonló építési beruházások, vagy nem hasonló, de fizikailag kapcsolódó, együttesen funkcionáló beruházások Pl.: Óvodák energetikai korszerűsítése egy támogatási szerződés alapján Nem bontható részekre Különböző projektek keretében hasonló építési beruházások (ha a beszerzések időben elkülönülnek és a beruházások eredményét (pl. energiamegtakarítás) önállóan gazdálkodó, elkülönülő szervezetek realizálják) Pl.: 2 óvodai intézmény épületének felújítása különböző támogatott projekt keretében Közbeszerzési Hatóság

Szolgáltatások A szolgáltatások tartalmának, rendeltetésének azonossága és felhasználásuk egymással közvetlen összefüggése a döntő szempontok annak vizsgálata során, hogy a becsült értéküket részekre lehet-e bontani. A részekre bontás az alábbi esetekben megalapozott: a vizsgált szolgáltatások, tevékenységek szakmai tartalmának, rendeltetésének hasonlósága nem áll fenn, vagy a tevékenységek szakmai tartalmának hasonlósága ugyan fennáll, de a tevékenységek felhasználása nem függ össze közvetlenül. Közbeszerzési Hatóság

Szolgáltatások A hasonló tevékenységek felhasználása nem függ össze közvetlenül az alábbi esetekben: 1./ Ha a szolgáltatások olyan beszerzésekhez (építési beruházásokhoz) kapcsolódnak, melyek között nem áll fenn a műszaki és gazdasági funkcionális egység. Pl.: különböző, részekre bontható építési beruházásokhoz kapcsolódó szolgáltatások (tervezés, műszaki ellenőrzés) A szolgáltatások osztják az építési beruházások sorsát. Ha az építési beruházások részekre bonthatók, akkor a kapcsolódó szolgáltatások között sem áll fenn az egység. Közbeszerzési Hatóság

Szolgáltatások 2./ Ha a szolgáltatások elkülönült, önálló projektcéllal rendelkező támogatáspolitikai értelemben vett projektek részeiként, egymástól függetlenül kerülnek megvalósításra Pl.: elkülönülő projekteken belüli projektmenedzsment feladatok; különböző projektek nyilvánosságát biztosító feladatok; FAKSZ tevékenység; könyvvizsgálat Részekre bontható Közbeszerzési Hatóság

Szolgáltatások és támogatott projektek Egy projekt keretében megvalósuló eltérő jellegű szolgáltatások Pl.: Egy projekt keretében nyilvánosság biztosítás, projektmenedzsment, tervezés, műszaki ellenőrzés, FAKSZ, könyvvizsgálat Részekre bontható Egy projekt keretében megvalósuló hasonló szolgáltatások Nem bontható részekre (kivétel: a szolgáltatások részekre bontható építési beruházásokhoz kapcsolódnak, pl. tervezések esetén: fizikailag elkülönülő park és épület tervezése) Különböző projektek keretében megvalósuló hasonló szolgáltatások Pl.: Különböző támogatott projektek keretében megvalósuló projektmenedzsment feladatok, nyilvánosság biztosítása , FAKSZ tevékenység, könyvvizsgálat, tervezés, műszaki ellenőrzés Közbeszerzési Hatóság

Árubeszerzések A hasonló felhasználási kör már önmagában megalapozza a műszaki- gazdasági funkcionális egység fennállását. Ezen egységet nem töri meg a földrajzilag elkülönülő felhasználási hely vagy a különböző projektháttér. Közbeszerzési Hatóság

Árubeszerzések és támogatott projektek Egy projekt keretében megvalósuló, nem hasonló áruk beszerzése Pl.: Egy projekt keretében orvosi eszközök beszerzése, valamint orvosi rendelői bútorok beszerzése Részekre bontható Egy projekt keretében megvalósuló hasonló áruk beszerzése Pl.: Óvodai játékok beszerzése (akár eltérő óvodai intézményekben történő felhasználás mellett) Nem bontható részekre Különböző projektek keretében megvalósuló hasonló áruk beszerzése Pl.: Különböző támogatott projektek keretében óvodai játékok beszerzése Nem bontható részekre bontható Pl.: Különböző támogatott projektek keretében óvodai bútorok és orvosi rendelői bútorok beszerzése Közbeszerzési Hatóság

Konzorciumi kedvezményezett ajánlatkérők beszerzései Építési beruházás esetén: Ha a kedvezményezett ajánlatkérők beszerzései önállóan vonatkoztathatók az egy-egy ajánlatkérőre, a beszerzések közötti fizikai kapcsolódás nincs, az egyes ajánlatkérők beszerzései közötti részekre bontás jogszerű. Pl. turisztikai projekt keretében tematikus útvonal létrehozása úgy, hogy mindegyik kedvezményezett fizikailag nem kapcsolódó saját építési beruházást valósít meg. Ha azonban a kedvezményezett ajánlatkérők beszerzései egy egységes építményt érintenek, akkor a részekre bontás nem megalapozott. Szolgáltatások esetén: A szolgáltatások osztják az építési beruházások sorsát. A kifejezetten „soft” projektek esetén, ha a kedvezményezett ajánlatkérők beszerzései önállóan vonatkoztathatók az egy-egy ajánlatkérőre, az egyes ajánlatkérők beszerzései közötti részekre bontás jogszerű. Pl. a kedvezményezettek saját projektmenedzsment feladatainak ellátása. Árubeszerzés esetén: Az egységes közös projektcél egységet hoz létre az áruk között, az egyes ajánlatkérők beszerzéseinek értéke egybeszámítandó. Az egyes ajánlatkérők emellett a saját, projekten kívüli de hasonló árubeszerzéseiket is kötelesek egybeszámítani, amennyiben azonos célt szolgálnak. Közbeszerzési Hatóság

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dr. Paróczai Bernadett Felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó Közbeszerzések Tanácsának MJVSZ által delegált tagja Osztályvezető /DMJV Polgármesteri Hivatal, Közbeszerzési Osztály/ kozbeszerzes@ph.debrecen.hu Közbeszerzési Hatóság