Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus
Advertisements

A konfliktusok és kezelésük
© All rights reserved Orvos Kapcsolat Bemutatkozunk.
A HŐSÖK KÖNYVÉNEK ÁTADÁSA I.RÉSZ. A HŐSÖK KÖNYVÉT AZ EGYESÜLET ÁTADJA A ÉRD VÁROSÁNAK.
A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei.
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
Egy kis segítség kezdő pps kedvelőknek !
Aktualitások a háztartási méretű kiserőművek hálózatra csatlakoztatásával kapcsolatban előadó: Harsányi Zoltán E.ON Műszaki stratégiai osztály.
Palantír Film Vizuális Antropológiai Alapítvány Idegenek a kertemben – filmgyűjtemény fejlesztése Előadó: Füredi Zoltán AZ EURÓPAI INTEGRÁCIÓS ALAP KEDVEZMÉNYEZETTJEINEK.
CIVIL SZAKMAI NAP TÓTVÁZSONY Pályázatok által támasztott feltételek Előadó: Szendrei Szilárd Tótvázsonyi Ifjúsági Egyesület.
A magyar biztosítási rendszer és a vállalkozási tevékenységhez kapcsolódó főbb biztosítási formák Előadó: Rácz Zoltán.
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Kinszki’s art Kinszki Imre müvészete.
Digitális technika, digitális áramkörök
Bármilyen hülyeségnek tűnik, de működik. Próbáljátok ki!
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Volt-e már Ön vagy ismerőse SZEMÉLYI SÉRÜLÉSSEL járó közlekedési baleset vétlen résztvevője?
Alapok Néhány apróság, amit tisztázni kell. Első feladatok Szúrj be egy diát a legelső helyre! Legyen rajta valami főcímszerű szöveg!
A számítógép előnyei (Ma és régen).
Automata sebességváltók
Internetes források alapján készítette:
Fülemüle informatika verseny
A konfliktusok és elhárításuk
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Mobilitás és közösségi média – „Szép új világ?”
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Az ellátási láncok biztonsága
Egy nap, egy egyetemi tanár, a következő kérdést tette fel hallgatóinak:
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS ELMÉLETE
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 9 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
Beszámoló a Zöld szemüveggel a fenntartható életért projekt megvalósításáról Dr. Budayné dr. Kálóczi Ildikó a projekt szakmai vezetője Debrecen, 2009.
Korabeli baleset – újszerű rekonstrukció Dr. Melegh Gábor Vida Gábor Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
Személyközi kommunikáció Készítette: palacsint szeptember 30.2 A kommunikáció és jellemzői.
Operációs rendszerek fejlődése
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
A következőkben néhány képet láthatnak, amelyek bepillantást engednek a záró találkozó egyes eseményeibe, hangulatába, melyen 9 országból vettek részt.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
© All rights reserved Orvos Kapcsolat Bemutatkozunk Next →
1 Genertel Kgfb kiegészítő szolgáltatások Kiegészítő biztosítások miniCasco Extra: A saját gépjárművén keletkezett töréskárra térít, olyan esetben,
KÖBE. Ahol a balesetmegelőzés is KÖTELEZŐ. Tudatos Vezetők Klubja.
Vízszerzés-víztisztítás 9. előadás
Baleset Oklahomában Tusla, Oklahoma
163 SÉRÜLTELLÁTÁS DEBRECEN MENTŐÁLLOMÁS
BALESETI MECHANIZMUSOK
Beszámoló ELFT Békés Megyei Csoport 2007–2011. Beszámoló 2007–2011 Taglétszám Jelenleg 14 tag  Létszám lassan csökken  Nőni fog a nyugdíjasok száma.
Anyagmozgató- berendezések I.
Nyomdaipari Gépek Szerkezettana
Innovatív felsőoktatási módszerek
Aktualitások az információvédelem területén Gasparetz András Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület, elnök MagiCom Kft. ügyvezető igazgató, címzetes.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
2008 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Vállalkozói Klub indítása a Szegedi Tudományegyetemen.
KÉZMŰVES PINCE ÉS GALÉRIA Szeretettel meghívjuk Önt és kedves ismerőseit kiállításunk megnyitójára, június 9-én (pénteken) 18 órára. NAGY KÁROLY.
Trendek és folyamatok az indiai gazdaságban a statisztikák tükrében Székely-Doby András, PhD. tudományos főmunkatárs, MTA Világgazdasági Kutatóintézet.
Dr. House is hasznosnak találná – az MD Consult online referensz-rendszere Előadók: Agnieszka Wlaszczyk, Mikulás Gábor Elsevier Health Sciences.
Okos városok és technológiák a társadalom szemszögéből
Sikeres piacra lépés Franciaországban
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
Miért válaszottam a BME-VIK-et?
Marcel Cohen fotóművész képeiből
Baranya megyei nyugdíjas találkozó
2018.Augusztus Mezőkövesdi képzés Company Name.
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
Előadás másolata:

Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus Megnyitó Dr. Lévai Zoltán Professor Emeritus

Kedves kollégák, tisztelettel köszöntök minden megjelent résztvevőt, többek között Plank professzor urat, aki már az első, 1990-ben rendezett szemináriumon is itt volt. A szeminárium beindításával alapvetően a gépjármű szakértői európai gyakorlatnak megfelelő baleset-rekonstrukciós módszerek hazai alkalmazása volt az elsődleges cél. Ennek érdekében hívtunk meg, és hívunk meg neves külföldi előadókat elsősorban Ausztriából és Szlovákiából, de itt volt Zomotor professzor is Németországból, aki a szűkebb járműmérnöki területen belül magas szintű járműdinamikai előadássorozattal bővítette a témakört. A mostani témák a meghívóban láthatók. Ezt természetesen mindenki ismeri:

Itt most a két nap alatt 22 kollégánk fog szerepelni:

Bocsánat. A 23-ik én lennék, de már nem fértem rá Bocsánat! A 23-ik én lennék, de már nem fértem rá. Az előadások témaköre eleinte főleg műszaki jellegű volt, ami mostanában is jelentős helyet foglal el, mivel a fejlődés újabb és újabb problémákat vet fel, gondolok itt például az autonóm jármű problémakörére. Igaz, ebben az egyetlen kérdésben is felmerülnek pszichológiai, jogi kérdések éppúgy, mint környezet-érzékelés, mivel ezek biztonság-kritikus tényezők. De élő téma a passzív biztonság munkaterülete, mivel a gépjárművek ütközéses balesetei során a bent ülők biztonsági kérdéseivel is kell foglalkozni.

Az előadások témaköre jelentősen kibővült az interdiszciplinar-ítás jegyében, mind több más szakterület képviselői vesznek részt szemináriumainkon, például pszichológusok, mivel a közlekedési balesetek hátterében gyakran húzódik meg például az obstruktív alvási apnoé szindróma nevű alvászavar. Jogászaink pedig hangsúlyozzák, hogy bizonyos jogi ügyekben segítené a tényfeltárást, ha már a tanú első meghallgatásakor jelen lenne egy szakértő és műszaki ismereteivel, esetleg kérdések megfogalmazásával támogatná a bíróság munkáját. Önök is jól ismernek egy szakértőt, dr. Kőfalvi Gyula címzetes egyetemi docenst, aki ilyen jellegű tevékenysége során nyílván sok baleseti helyszínrajzot is csinált, például ilyesmiket:

Már az első időszakban voltak Tatán helyszíni ütközési kísérletek: Erről majd beszédem végén egy kis filmet fogok levetíteni.

Meg kell mondjam, hogy ütközési kísérletek máshol is voltak, illetve vannak Magyarországon. Például a tanszékemen Ternai docens csinálta ezt annak idején:

De nagyon komoly kísérletek folynak ma is Gödöllőn, az előbb említett volt tanítványom, Kőfalvi kolléga vállalatánál. A gödöllői ütközési kísérletek gyakorlatilag 2012-től kezdődtek. Felsorolok néhányat: több szabadtéri személygépkocsi-gyalogos elütés három esetben, személygépkocsi-moped, személygépkocsi-kerékpár teszt egyszer-egyszer, rakományelmozdulás-teszt kétszer, hevederes rakományrögzítés dinamikus terhelésének menetkísérletei tíz esetben, laboratóriumi dinamikus ütközés Hyper G próbapadon, rakomány dinamikus terhelésének vizsgálata szintén Hyper G próbapadon:

Eszembe jutott valami az őskorból Eszembe jutott valami az őskorból. A 90-es években bizony a modern technika kicsit elmaradott volt Magyarországon. Ezt az akkori szeminárium résztvevői is tapasztalhatták. Míg a külföldi előadók asztalánál már modern laptopok voltak, addig a hazaiak nagyméretű, asztali berendezéseket használtak:

Köztudomású, hogy én minden ilyen és hasonló rendezvényen rengeteget fényképezek. A képekből diaporámákat szoktam csinálni, amiket kiteszek az egyik honlapomra, az automobilizmus.hu-ra:

Az ikonja már kint van az első sorban, csakhogy még nem működik. Most nem tudok fényképezni, de gondolom, majd kapok az itteni fotósoktól képeket, akkor azokat is kirakom ide: Az ikonja már kint van az első sorban, csakhogy még nem működik.

Dicsekvésként megemlítem, hogy az automobilizmus Dicsekvésként megemlítem, hogy az automobilizmus.hu-val együtt 12 webszájtot csináltam, csinálok. Ezek közül a legnagyobb méretű, legterjedelmesebb a lezo.hu:

Innen természetesen elérhető a többi tizenegy Innen természetesen elérhető a többi tizenegy. Tartalma nagyon sokrétű, de a mai témához legjobban illik a Gépjárművek szerkezettana című fejezet. Ebből egy kis ízelítő: részlet a „hidraulikus fék” fejezetből. Ezeket az ábrákat természetesen én csináltam, körülbelül öt ezer darabot a 20 év alatt.

Befejezésként azért még megmutatok egy morbid fotót: Remélem, hogy a jelenlévők tevékenységének köszönhetően a jövőben mind kevesebb hasonló sírkövet kell majd készíteni. És most nézzük a filmecskét: