Ásotthalom Község Önkormányzata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Beszámoló elemzése. A gazdasági elemzések  A vezetői döntéseket előkészítő, tervadatokkal, tervszámokkal végrehajtott ún. prospektív elemzések (előzetes.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk... Hiányzik egy jól strukturált rendszer.
A magyar vállalkozások versenyképessége Pongorné dr. Csákvári Marianna helyettes államtitkár Budapest, november 30.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
DSC TÁMOP Munkahelymegőrző támogatás munkaidő csökkentéssel és képzéssel kombinálva 2009.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
A fogyasztók és a tulajdonosok elvárásait megvalósító cégvezetés, gazdálkodás Előadó: Katona Sándorné gazdasági igazgató Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő.
Dél-alföldi Regionális Igazgatósága SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁJUS 17.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Kaposvár megyei jogú város önkormányzata gazdálkodási rendszerének évi ellenőrzése Warvasovszky Tihamér – alelnök Dr. Sepsey Tamás -főigazgató-helyettes.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
1 Beszámoló összeállítása Kérdések – feladatok. 2 Bevezetés A törvényi változások alkalmazása Elmélet – gyakorlat közötti összhang megteremtése Mérlegcsoportok.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Összeállította: Horváth Józsefné
SZÁMVITEL.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Esélyek a munkaerőpiacon
Kiegészítő melléklet és üzleti jelentés
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
A konszolidáció módszertanáról
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
SZÁMVITEL.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZÁMVITEL.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
SZÁMVITEL.
Konszolidáció Guzmics Zsuzsanna
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
1993-as közoktatási törvény
A GAZDASÁGI MŰVELETEK ÉS HATÁSUK A VAGYONRA
SZÁMVITEL.
Beszámoló TOP Felsőcsatári Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola épületeinek energetikai fejlesztése, korszerűsítése Iskola épületeinek felújítása.
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A VÁLLALKOZÁSOK VAGYONA
MÉRLEGHEZ KAPCSO-LÓDÓ FOGALMAK
Köszöntjük kedves vendégeinket!
Készletek transzformációja
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Lorem ipsum.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
jjjjj MINISZTERELNÖKSÉG
Magánszemélyként bérbe adnám az ingatlanomat.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

Ásotthalom Község Önkormányzata Önkormányzati vagyon változás bemutatása

Működési és felhalmozási kiadások alakulása 2006-2010. Működési kiadások: A működési kiadásoknál 2006-tól -2008-ig növekedést mutatkozik. 2007-re 6,82 %-kal, 2008-ra 19,54 /%-kal növekedett a működési kiadás. A 2009. évi jelentős csökkenés oka, hogy a szociális feladat ellátása átkerült a kistérségi szintre, így a költségvetésünkben már csak az Önkormányzati kiegészítés összege jelentkezik csak. Csökkenés jellemzi a 2010. évi tervezett működési kiadást is az előző évhez képest. A csökkenés oka egyrészt, az oktatási kiadások nagy mértékben csökkentek (létszám leépítés, egyéb takarékossági intézkedések), valamint a 2009-es évet terhelte az Ásott-Telszo Kft. végelszámolása, melyet 2010. május 6-án töröltek a cégjegyzékből. 2010-ben a végelszámolással kapcsolatban már kiadás nem merült fel. Felhalmozási kiadások: A bemutatott időszakban jelentős eltérések mutatkoznak az egyes évek között. 2006-ban a 2004-2006-os Nemzeti Fejlesztési Terv pályázatai kerültek befejezésre, az útépítési és felújítási beruházások teszik a felhalmozási kiadások 75,87 %-át. 2007-es évben az ÚMFT pályázati kiírásai elkezdődtek, de itt még az NFT pályázataiból a HEFOP pályázatok keretében történő számítástechnikai eszközök teszik ki a felhalmozási kiadások 7,8 %-át, míg belföldi pályázati forrásból megvalósuló strandfürdő felújítás 36,32 %-át.

Felhalmozási kiadások alakulása 2006-2010. között 2008-ban a kiugróan magas felhalmozási kiadást a 108.000.000,- Ft-os felhalmozási hitel törlesztése eredményezte. Jellemzően még itt is a belföldi pályázati forrásból támogatott pályázatok teszik ki a beruházások és felújítások jelentős részét. Az Ásotthalmi Óvoda bővítés LEKI támogatással valósult meg, míg az Öttömösi Óvoda és Általános Iskola felújítása (felújítás tervezett összege 31.052.632,- Ft) Önkormányzati Minisztérium támogatásával valósult meg. 2009-ben törlesztettük az Óvoda bővítéshez felvett rövidlejáratú felhalmozási hitelt, ez a teszi ki felhalmozási kiadások 35,08 %-át. Ebben az évben elindultak az Európai Uniós forrásból finanszírozott pályázatok. A DAOP 4.3.1 pályázat keretében megvalósult Polgármesteri Hivatal akadálymentesítése, valamint az EMVA forrásból finanszírozott IVECO midibusz beszerzése, ez a felhalmozási kiadások 20,6 %-a. LEKI forrásból felújításra került a HKTT Integrált Gyermekjóléti és Szociális Központ Ásotthalmi Tagintézménye, valamint befejeződött az Öttömösi Óvoda és Iskola felújítása. 2010-ben már jellemzően ÚMFT támogatással valósulnak meg beruházásaink és felújításaink. DAOP keretében az Orvosi Rendelő bővítése, valamint a Közösségi terek kialakítása. A Homokháti Kistérség Többcélú Társulása bonyolítja le a Közösségi Közlekedés fejlesztése, valamint a Homokháti Szociális Központ Ásotthalmi Tagintézménye bővítésével kapcsolatos pályázatot, mely az Önkormányzat költségvetésében mint felhalmozási célú pénzeszköz átadás jelenik meg. Az Ásotthalmi Általános Iskola nyílászáró felújítása belföldi pályázati támogatással valósult meg.

Beruházási és felújítási kiadások megoszlása Megnevezés 2006. 2007. 2008. 2009. 2010. I. félév Összesen Oktatás 23 150 2 840 69 337 13 192 9 029 117 548 Szociális feladatellátás 7 550 393 - 33 146 41 089 Egészségügy 5 948 501 133 23 397 29 979 Közművelődés 220 284 634 6 449 7 587 Polgármesteri Hivatal 180 2 257 4 178 10 117 16 732 Egyéb feladatok 165 973 23 391 26 873 8 068 8 373 232 678 ebből: Strandfürdő 2 000 16 680 19 442 38 122 ebből: Közösségi terek 2 106 4 050 7 956 14 112 ebből: Településrendezési terv 3 625   1 425 200 5 250 ebből: Utak 160 220 3 241 163 461 197 073 35 113 101 523 71 105 40 799 445 613 A beruházási és felújítási kiadások feladatonkénti megoszlását figyelembe véve azt állapíthatjuk meg, hogy minden terület folyamatos a fejlesztés. Az Oktatás területén a 2006-ban a villamos hálózat került felújításra (LEHI 19.257 e Ft), 2008-ban az Óvoda bővítés (LEKI 44.978 e Ft), játszótér kialakítás 3.416 e Ft, 2008-2009-ben Öttömösi Iskola felújítás 21.053 e Ft, Öttömösi Óvoda felújítás 10.550 e Ft, 2010-ben Ásotthalmi Általános Iskola nyílászáró csere. HEFOP 3.1.3 és HEFOP 2.1.5 keretében számítástechnikai fejlesztés valósult meg 2006-2008. között, 4.821 e Ft. Szociális feladatellátás területén 2006-ban a VW Transporter 7.550 e Ft , 2009-ben IVECO midibusz 13.375 e Ft növelte az Önkormányzati vagyont. 2007-ben konyhai eszköz, valamint a HEFOP 2.2.1 keretében számítástechnikai eszköz került beszerzésre. 2009-ben az intézmény épületének felújítása valósult meg 19.770 e Ft-os LEKI támogatással. 2010-ben a DAOP 4.1.3 pályázati támogatással valósul meg a Homokháti Szociális Központ Ásotthalmi Tagintézményének bővítése (tetőtér beépítés) és akadálymentesítés. Ezt a beruházást a Homokháti Kistérség Többcélú Társulása bonyolítja le, így az Önkormányzatnál az önrész átadott pénzeszközként jelenik meg, melynek összege 2.629 e Ft. Egészségügy fejlesztése 2007-ben a Fogászat területén valósult meg, fogászati kezelőegység és monitor került beszerzésre 5.148 e Ft értékben, és az Orvosi Rendelő tervének részletét 800 e Ft fizettünk ki. 2008-ban EKG készüléket vásároltunk alapítványi támogatásból. 2009-ben a Tanácsadóba számítástechnikai eszközöket vásároltunk. 2010-ben az Orvosi Rendelő felújítása és bővítés valósul meg. Az épület műszaki átadása megtörtént, az eszközök beszerzése szeptember hónap folyamán valósul meg. Közművelődés területén a pályázati forrásokból a hangosítás, számítástechnika eszközök és berendezések pótlása, cseréje folyamatos volt. 2009-ben a Könyvtár felújítása valósult meg KÖZKINCS pályázati támogatással (belföldi forrás). 2010-ben a Csutri Egyesület közreműködésével, LEADER Falumegújítási keretéből a Művelődési Ház nyílászáró cseréje és külső felújítása készült el. Polgármesteri Hivatal esetében a számítástechnika eszközök, programok beszerzése, riasztó felújítása történt, valamint 2009-ben az Akadálymentesítés valósult meg DAOP pályázati támogatással. Egyéb feladatok közé tartoznak a községgazdálkodással kapcsolatos feladatok, ezek közül a Strandfürdő kismedence és főépület felújítása valósult meg LEKI támogatással 2006-2008. között. 2006-ban a 0578. hrsz. elkerülő út épült meg, belterületi utcák aszfaltozása, valamint a Kiss Ferenc körút újra aszfaltozása történt meg. 2007-ben a Móra és Kinizsi utcák építés végszámlája került kifizetésre. A Közösségi terek esetében 2008-2009-ban a tervek, az ingatlanok vásárlása történt a beruházás 2010-ben valósul meg.

Mérleg főösszeg változása A mérleg főösszege 2002-ről 2003-ra több mint duplájára növekedett. Ezt a kiugróan magas növekedést az eredményezte, hogy az eddig érték nélküli külterületi földutak felértékelésre kerültek és bekerültek a vagyonba. 2003-tól a növekedés 2007-ig folyamatos. 2008-tól egy kisebb visszaesés figyelhető meg. Ennek oka, 2008-tól egy kisebb, 3,22 %-os visszaesés figyelhető meg. Ennek oka, hogy a lakosság által Víziközműszámlára befizetett hozzájárulás összegéből visszafizetésre került a 108 millió Ft-os hitel. 2008-tól ismételten kisebb mértékű növekedés jellemzi az Önkormányzati vagyont.

Mérleg összetételének alakulása A mérleg eszköz oldalát jellemző befektetett és forgó eszközök aránya azt mutatja, hogy milyen arányú az Önkormányzat immateriális javakban, tárgyieszközben és (ingatlanok, gépek, berendezések, járművek) befektetett pénzügyi eszközökben megtestesülő vagyona a könnyebben mobilizálható forgóeszközökkel szemben. Ez az arány 2008-ban volt a legkedvezőtlenebb, azóta ismételten javuló tendenciát mutat. A forrásodalt jellemző mutatók a saját tőke arányának növekedését mutatják az idegen tőkével (hitel, szállítói tartozás, stb. ) szemben, ez az Önkormányzat számára kedvező.

Önkormányzat likviditási mutatóinak alakulása Egy gazdasági szervezet pénzügyi stabilitását, erősségét általánosságban az alapján ítélik meg, hogy képes-e a hosszú és rövid lejáratú kötelezettségeinek időben és folyamatosan eleget tenni. A legáltalánosabban használt, a pénzügyi teljesítőképességet rövid távon visszatükröző aránymutatók azoknak a hitelezőknek a kockázatát mérik, akik rövid távra nyújtanak hitelt a vállalkozásnak. A likviditási ráta a rövid lejáratú fizetőképesség általánosan elfogadott mérőszáma. A likviditási gyorsráta esetében a 0,7 a hazai mérce, a likviditási ráta elfogadott értéke 1,3. Az Önkormányzat esetében a 2008. évi visszaesést követően a mutatók 2009. évi javulása figyelhető meg, azonban ez az Önkormányzatok esetében. Általánosságban elmondható, hogy az Állami Számvevőszék ellenőrzési tapasztalatai alapján az Önkormányzatok likviditási mutatói évek óta folyamatosan romlottak, az utóbbi évben tapasztalható javulás.

Eladósodási és esedékességi mutató alakulása Az eladósodási mutató csökkenése azt jelenti, hogy csökken a kötelezettségek (jelentősen a hitelek) aránya az összes forráshoz viszonyítva. Az esedékességi mutató az összes kötelezettségen belül a rövidlejáratú kötelezettségek arányát jelenti. Ez 50 % körül ingadozik. Az Állami Számvevőszék ellenőrzési tapasztalatai alapján országos viszonylatban az a jellemző, hogy a eladósodási mutató növekvő tendenciát, míg az esedékességi mutató csökkenő tendenciát mutat.

Hitel állomány alakulása Az Önkormányzat hitelei 2006-tól folyamatosan csökkenek. 2008-ban a pénzügyi szolgáltatásokra kiírt közbeszerzést követően, 2009. év elején került aláírásra az átalakított hitelszerződés. Az Önkormányzat az előző évek működési hiányát, melyre hitelt kellett felvennie, 2012. december 31-ig, középlejáratú hitel szerződés keretében törleszti.

Elszámolt értékcsökkenés Ásotthalom Község Önkormányzata 2010. I. félévi eszközállományának alakulása Ssz. Megnevezés Bruttó érték Elszámolt értékcsökkenés Nettó érték Haszálhatóság foka Megoszlás %-a 1. Ügyvitel és számítástechnikai eszközök állománya 6 800 623 4 746 148 2 054 475 30,21% 12,91% 2. Teljesen 0-ig leírt ügyvitel és számítástechnikai eszközök állománya 45 878 687 - 0,00% 87,09% 3. Ügyvitel és számítástechnikai eszközök összesen 52 679 310 50 624 835 3,90% 100,00% 4. Egyéb gépek, berendezések 68 750 931 38 847 653 29 903 278 43,50% 73,80% 5. Teljesen 0-ig leírt egyéb gépek, berendezések 24 409 342 26,20% 6. Egyéb gépek, berendezések összesen 93 160 273 63 256 995 32,10% 7. Járművek 21 285 200 9 244 726 12 040 474 56,57% 43,39% 8. Teljesen 0-ig leírt járművek 27 775 255 56,61% 9. Járművek összesen 49 060 455 37 019 981 24,54% A táblázat azt szemlélteti, hogy az Önkormányzat számítástechnikai eszközeinek, egyéb gépeinek, járműveinek milyen a használhatósági foka, illetve milyen a teljesen 0-ra leírt eszközök aránya a teljes eszközön belül. Az Önkormányzatnál használt számítástechnikai eszközök 87,09 % már 0-ra leírt eszköz, amely azt jelenti, hogy több mint 3 éve van az intézményeknél használatban. Különösen az oktatáshoz használt gépek elavultak, bár az intézmény folyamatosan pályázik informatikai fejlesztésre. Jelenleg a még el nem bírált TIOP 1.1.1 pályázat tartalmaz számítástechnikai fejlesztést. Az egyéb gépek esetében az arány fordított, itt az eszközök ¼-e haladja meg a 8 évet, íródott 0-ra. A járművek esetében az arány közel 50 %-os, bár itt is már az 5 év felett lévő gépek (ennyi idő alatt íródnak 0-ra a járművek) aránya a magasabb.

Ingatlanok forgalomképesség szerinti megoszlása vagyonrendelet alapján Az ingatlanok esetében a korlátozottan forgalomképes ingatlanok növekedése 4 %-os. Ezt a törvény alapján korlátozottan forgalomképes ingatlanok esetében az Általános Iskola nyilászáró cseréje, az Orvosi Rendelő felújítás, bővítése és a HKTT Integrált Szociális és Gyermekjóléti Központ Ásotthalmi Tagintézményének felújítása eredményezte. A helyi rendelet alapján kortátozottan forgalomképes ingatlanok esetéen csak átcsoportosításról van szó. A Kissori és Gátsori Közösségi terek beruházása elkezdődött, és az 5 éves fenntartási kötelezettség miatt az ingatlanoka forgalomképes ingatlanok köréből a korlátozottan forgalomképes ingatlanok közé kerültek. Ez az forgalomképes vagyon esetében 1,5 %-os csökkenést eredményezett. A forgalomképtelen vagyon 0,02 %-os növekedését a kerékpárúthoz vásárolt földterületek eredményezték. Ezek a változások az Önkormányzati vagyon 1,92 %-os növekedését, és arányainak csekély változását eredményezték.

VÉGE Közmeghallgatás 2010. szeptember 1.