SZAKMAI ÉLETÚT Baranyai Zoltán Józsefné igazgató rajz, vizuális- és környezetkultúra szakos tanár Badacsony 2015
SZAKMAI ÉLETÚT Szárföldi Általános Iskola Petőfi Általános Iskola 1966 Szárföldi Általános Iskola 1973 Petőfi Általános Iskola 1975 Zrínyi Ilona Óvónőképző 1978 Kazinczy Ferenc Gimnázium
Kovács Margit ÁMK 1982 Kísérleti rajztagozat beindítása Az alapfokú művészetoktatás beindítása Művészeti szakképzések beindítása Művészeti szakközépiskola beindítása
SZAKFELÜGYELŐI, SZAKTANÁCSADÓI TANTÁRGYGONDOZÓI FELADATOK Bemutatók, kiállítások Tájékoztatók, műhelymunka, továbbképzések, 120 órás tanárképzés Hazai és nemzetközi publikációk, konferenciák
MÓDSZERTANI ANYAGOK KÉSZÍTÉSE 1978-as tantervi változásokra egyéni megoldások bemutatása magas példányszám
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ TANMENETEK KÉSZÍTÉSE NAT Tantárgyi koncentrációra épülő helyi tantervek tanmenetek kidolgozása
A MÓDOSÍTOTT NATHOZ TANMENETEK alsó és felső tagozat számára tanulómunkákkal Illusztrált mintatanmenetek készítése
TANKÖNYVEK ÍRÁSA Tankönyvcsalád - a rajz és vizuális kultúra, valamint a - hon- és népismeret tantárgyakhoz
SZAKÉRTŐI FELADATOK Tanügy-igazgatási feladatok Érettségi és szakképzési vizsgaelnöki feladatok Értékelési és innovációs feladatok
MÓDSZERTANI KÖTETEK ÍRÁSA, SZERKESZTÉSE A tanárok szaktárgyi módszertani tudásának bővítésére
RÉSZVÉTEL A KÖZPONTI FEJLESZTÉSEKBEN Művészeti szakiskolai tanterv Művészeti szakközép- iskolai tanterv Alapfokú művészet- oktatási tanterv
SZÍN-VONAL AMI 3 város: Tapolca, Badacsonytomaj, Zirc 30 település 2005 SZÍN-VONAL AMI 3 város: Tapolca, Badacsonytomaj, Zirc 30 település 600 diák alapfokú képző- és iparművészeti nevelés
INTÉZMÉNYI TEVÉKENYSÉGFORMÁK REFERENCIA INTÉZMÉNYI SZEREPKÖR a befogadó és alkotó attitűd kialakítása tanulmányi versenyre, továbbtanulásra felkészítés pályaorientáció MŰVÉSZETI NEVELÉS tehetségazonosítás tehetségsegítés után követés Tehetségpont Tehetség tanács TEHETSÉG-GONDOZÁS ingyenesség egyéni program egyéni fejlesztés szabad idős tevékenység HÁTRÁNY-KOMPENZÁCIÓ fejlesztés jó gyakorlat átadás után követés újabb fejlesztés REFERENCIA INTÉZMÉNYI SZEREPKÖR
INTÉZMÉNYI TEVÉKENYSÉGFORMÁK konferenciák módszertani anyagok kiadványok továbbképzések publikációk KÖZNEVELÉSI SZEREPVÁL-LALÁS kiállítások bemutatók nyitott műhelyek közös tevékenységek KULTURÁLIS SZEREPVÁL-LALÁS szülők bevonása diákmentorok szervezeti, térségi együttműködések KÖZÖSSÉG ÉPÍTÉS szakkörök tehetségműhelyek hétvégi programok nyári táborok SZABADIDŐS PROGRAM BIZTOSÍTÁSA
AZ INTÉZMÉNY MŰVÉSZETOKTATÁSI GYAKORLATÁNAK BEMUTATÁSA Életkor szerint: cél és feladatleírás, feladatcsoportok és technika bemutatása
AZ INTÉZMÉNY TEHETSÉGGONDOZÓ ÉS HÁTRÁNYKOMPENZÁLÓ GYAKORLATÁNAK BEMUTATÁSA tanórán kívüli programok tehetséggondozó, hátránykompenzáló műhelyprogramok projektek pályázatok versenyek
REFERENCIA INTÉZMÉNY SZEREPKÖR jó gyakorlat akkreditálás jó gyakorlat átadás innováció
SZAKMAI SZERVEZETI TEVÉKENYSÉG Kutatások (Ekvivalencia tanulmány) Módszertani anyagok készítése (Nézőpontváltás) Továbbképzések
BEKAPCSOLÓDÁS AZ ORSZÁGOS ÉS NEMZETKÖZI VÉRKERINGÉSBE Művészetoktatási, Tehetséggondozási és pályázati innovációk bemutatása Előadások Módszertani kötetek Műhelyfoglalkozások Média szereplések Hazai és nemzetközi publikációk
Apáczai Csere János Díj ELISMERÉSEK Kiváló Művészi és Pedagógiai Munkáért Győr város kultúrájáért Péterfy Sándor Kitüntető díj (Győr-Sopron megye) Apáczai Csere János Díj Tapolca és környéke nevelésügyéért Pro Talento (Veszprém megyei díj) Bonis-Bona
A MESTERPROGRAM BEMUTATÁSA Baranyai Zoltán Józsefné igazgató rajz, vizuális- és környezetkultúra szakos tanár Badacsony 2015
PROFIL: Szakmailag folyamatosan fejlődik Innovál, fejleszt Tudásmegosztás Tudásmegosztás Szakmailag folyamatosan fejlődik Innovál, fejleszt Fejlődést támogat, oktat, nevel Kutat , vizsgál Tudását megosztja Tudásmegosztás Tudásmegosztás
Az innováció irányultsága Alapfokú művészetoktatás Képző és iparművészeti ág Környezet és kézműves kultúra tanszak
PROBLÉMAKÖR A képző- és iparművészeti ágon 4-4 évfolyamos összevonással dolgozó kisiskolák számára nem készült mintatanterv.
STRUKTÚRA Jelen állapot Tervezett évf. tanszak E1 E2 A1 Képzőművészet A5 Környezet és kézműves A6 A5 Környezet és kézműves Művészeti alapvizsga
TANTÁRGYI RENDSZER Művészeti alapvizsga Jelen állapot Tervezett évf. tantárgy évf. Tantárgy E1 vizuális alapozó gyakorlat E2 vizuális alapozó gyakorlat A1 vizuális alkotó gyakorlat A2 grafika és festészet alapjai A3 A4 vizuális alkotó gyakorlat A5 környezet és kézműves A6 műhelygyakorlat A4 vizuális alkotó gyakorlat A5 környezet és kézműves A6 műhelygyakorlat Művészeti alapvizsga Művészeti alapvizsga
A FŐTÁRGY FELADATCSOPORTJAI JELEN ÁLLAPOT A FŐTÁRGY FELADATCSOPORTJAI 3 évfolyam 4 évfolyam Tér-idő Képeskönyv Évszakváltás Arcképtár Tárgykészítés Történetszövés Minta, jel, jelkép Öltözéktervezés
RÖVIDTÁVÚ CÉLOK Közreadás Korrekció Kipróbálása Problémakör pontosítása Kísérleti program kidolgozása Kipróbálása Korrekció Közreadás
HOSSZÚ TÁVÚ CÉLOK Felkészítés a bevezetésre Országos mintatanterv Helyi tanterv Tanulást segítő eszközök Módszertani anyagok készítése Országos mintatanterv Felkészítés a bevezetésre
A FEJLESZTÉS SZAKASZAI, FELMENŐ RENDSZERBEN 2016 2017 2018 2019 2020 E1-E2 A1-A2 A3-A4 A5-A6 Mintatanterv
Adott problémakörre innovációs javaslat SZEMÉLYES CÉLOK Adott problémakörre innovációs javaslat Fejlesztés Tudásgyarapítás véleményeztetés pontosítás kipróbálás korrekció közreadás tanulói segédeszközök pedagógusoknak módszertani segédanyag lektorok belső és külső vélemények
INTÉZMÉNYI CÉLOK A fejlesztés láthatóvá tétele A fejlesztés intézményhez kapcsolása A nevelőtestület bevonása A hatékonyság elősegítése Az innovációhoz fejlesztő műhely működtetése A fejlesztés láthatóvá tétele Bemutatók, publikációk
SZAKMAI SZERVEZETI CÉLOK Központi minta tanterv szakemberek bevonása nyilvánosság továbbképzések
A MESTERPROGRAM FŐ FELADATAI A probléma beazonosítása A megoldási terv kidolgozása A program kipróbálása Reflexiók, korrekciók Bemutatás, közreadás
EGYÜTTMŰKÖDÉS A MEGVALÓSÍTÁSBAN Mesterpedagógus Fenntartó Nevelőtestület Országos műhely Probléma felvetés Véleménykérés, véleményezés Megoldási terv kidolgozása Elfogadás Bemutatás Szakértés, bemutatás Kipróbálás Támogatás Kipróbálás, reflexiók Értékelés Korrekció Lektorálás Nyilvánosság, közreadás Tudásátadás Utánkövetés Fórum, konferencia
TUDÁSMEGOSZTÁS TERVEZETT ALKALMAI A PROBLÉMAKÖR KÖRVONALAZÁSAKOR A MEGOLDÁSI TERV BEMUTATÁSAKOR KIPRÓBÁLÁSKOR A KIPRÓBÁLÁS FOLYAMATÁBAN ZÁRÁSKOR A BEVEZETÉS ELŐTT
Szakmailag folyamatos-an fejlődik HASZNOSULÁS Helyi tantervet dolgoz ki Tanulást segítő eszközöket készít Minta tantervet állít össze Innovál Kutat, vizsgál Szakmailag folyamatos-an fejlődik Véleményeket, adatokat dolgoz fel Következtetéseket von le Tapasztalatot, ismeretet szerez Tudását gyarapítja a - visszajelzések - mérések - kipróbálás - reflexiók alapján Tudását megosztja Bemutat Taneszközöket készít Tovább képez Publikál