SZAKMAI ÉLETÚT Baranyai Zoltán Józsefné igazgató rajz, vizuális- és környezetkultúra szakos tanár Badacsony 2015.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A Nemzeti Tehetség Programról Budapest, március 24. Dr. Szvathné Dr. Szalay Márta mb. tudományos és szakmai főigazgató-helyettes.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
MOB (MAGYAR OLIMPIAI BIZOTTSÁG) felügyeletével
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Pályaválasztási tanácsadás
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Kispálné Horváth Mária
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
HHR.
Intézményvezetői célkitűzések
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
DARUS.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Intézmény minőségirányítási programja
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

SZAKMAI ÉLETÚT Baranyai Zoltán Józsefné igazgató rajz, vizuális- és környezetkultúra szakos tanár Badacsony 2015

SZAKMAI ÉLETÚT Szárföldi Általános Iskola Petőfi Általános Iskola 1966 Szárföldi Általános Iskola 1973 Petőfi Általános Iskola 1975 Zrínyi Ilona Óvónőképző 1978 Kazinczy Ferenc Gimnázium

Kovács Margit ÁMK 1982 Kísérleti rajztagozat beindítása Az alapfokú művészetoktatás beindítása Művészeti szakképzések beindítása Művészeti szakközépiskola beindítása

SZAKFELÜGYELŐI, SZAKTANÁCSADÓI TANTÁRGYGONDOZÓI FELADATOK Bemutatók, kiállítások Tájékoztatók, műhelymunka, továbbképzések, 120 órás tanárképzés Hazai és nemzetközi publikációk, konferenciák

MÓDSZERTANI ANYAGOK KÉSZÍTÉSE 1978-as tantervi változásokra egyéni megoldások bemutatása magas példányszám

A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ TANMENETEK KÉSZÍTÉSE NAT Tantárgyi koncentrációra épülő helyi tantervek tanmenetek kidolgozása

A MÓDOSÍTOTT NATHOZ TANMENETEK alsó és felső tagozat számára tanulómunkákkal Illusztrált mintatanmenetek készítése

TANKÖNYVEK ÍRÁSA Tankönyvcsalád - a rajz és vizuális kultúra, valamint a - hon- és népismeret tantárgyakhoz

SZAKÉRTŐI FELADATOK Tanügy-igazgatási feladatok Érettségi és szakképzési vizsgaelnöki feladatok Értékelési és innovációs feladatok

MÓDSZERTANI KÖTETEK ÍRÁSA, SZERKESZTÉSE A tanárok szaktárgyi módszertani tudásának bővítésére

RÉSZVÉTEL A KÖZPONTI FEJLESZTÉSEKBEN Művészeti szakiskolai tanterv Művészeti szakközép- iskolai tanterv Alapfokú művészet- oktatási tanterv

SZÍN-VONAL AMI 3 város: Tapolca, Badacsonytomaj, Zirc 30 település 2005 SZÍN-VONAL AMI 3 város: Tapolca, Badacsonytomaj, Zirc 30 település 600 diák alapfokú képző- és iparművészeti nevelés

INTÉZMÉNYI TEVÉKENYSÉGFORMÁK REFERENCIA INTÉZMÉNYI SZEREPKÖR a befogadó és alkotó attitűd kialakítása tanulmányi versenyre, továbbtanulásra felkészítés pályaorientáció MŰVÉSZETI NEVELÉS tehetségazonosítás tehetségsegítés után követés Tehetségpont Tehetség tanács TEHETSÉG-GONDOZÁS ingyenesség egyéni program egyéni fejlesztés szabad idős tevékenység HÁTRÁNY-KOMPENZÁCIÓ fejlesztés jó gyakorlat átadás után követés újabb fejlesztés REFERENCIA INTÉZMÉNYI SZEREPKÖR

INTÉZMÉNYI TEVÉKENYSÉGFORMÁK konferenciák módszertani anyagok kiadványok továbbképzések publikációk KÖZNEVELÉSI SZEREPVÁL-LALÁS kiállítások bemutatók nyitott műhelyek közös tevékenységek KULTURÁLIS SZEREPVÁL-LALÁS szülők bevonása diákmentorok szervezeti, térségi együttműködések KÖZÖSSÉG ÉPÍTÉS szakkörök tehetségműhelyek hétvégi programok nyári táborok SZABADIDŐS PROGRAM BIZTOSÍTÁSA

AZ INTÉZMÉNY MŰVÉSZETOKTATÁSI GYAKORLATÁNAK BEMUTATÁSA Életkor szerint: cél és feladatleírás, feladatcsoportok és technika bemutatása

AZ INTÉZMÉNY TEHETSÉGGONDOZÓ ÉS HÁTRÁNYKOMPENZÁLÓ GYAKORLATÁNAK BEMUTATÁSA tanórán kívüli programok tehetséggondozó, hátránykompenzáló műhelyprogramok projektek pályázatok versenyek

REFERENCIA INTÉZMÉNY SZEREPKÖR jó gyakorlat akkreditálás jó gyakorlat átadás innováció

SZAKMAI SZERVEZETI TEVÉKENYSÉG Kutatások (Ekvivalencia tanulmány) Módszertani anyagok készítése (Nézőpontváltás) Továbbképzések

BEKAPCSOLÓDÁS AZ ORSZÁGOS ÉS NEMZETKÖZI VÉRKERINGÉSBE Művészetoktatási, Tehetséggondozási és pályázati innovációk bemutatása Előadások Módszertani kötetek Műhelyfoglalkozások Média szereplések Hazai és nemzetközi publikációk

Apáczai Csere János Díj ELISMERÉSEK Kiváló Művészi és Pedagógiai Munkáért Győr város kultúrájáért Péterfy Sándor Kitüntető díj (Győr-Sopron megye) Apáczai Csere János Díj Tapolca és környéke nevelésügyéért Pro Talento (Veszprém megyei díj) Bonis-Bona

A MESTERPROGRAM BEMUTATÁSA Baranyai Zoltán Józsefné igazgató rajz, vizuális- és környezetkultúra szakos tanár Badacsony 2015

PROFIL: Szakmailag folyamatosan fejlődik Innovál, fejleszt Tudásmegosztás Tudásmegosztás Szakmailag folyamatosan fejlődik Innovál, fejleszt Fejlődést támogat, oktat, nevel Kutat , vizsgál Tudását megosztja Tudásmegosztás Tudásmegosztás

Az innováció irányultsága Alapfokú művészetoktatás Képző és iparművészeti ág Környezet és kézműves kultúra tanszak

PROBLÉMAKÖR A képző- és iparművészeti ágon 4-4 évfolyamos összevonással dolgozó kisiskolák számára nem készült mintatanterv.

STRUKTÚRA Jelen állapot Tervezett évf. tanszak E1 E2 A1 Képzőművészet A5 Környezet és kézműves A6 A5 Környezet és kézműves Művészeti alapvizsga

TANTÁRGYI RENDSZER Művészeti alapvizsga Jelen állapot Tervezett évf. tantárgy évf. Tantárgy E1 vizuális alapozó gyakorlat E2 vizuális alapozó gyakorlat A1 vizuális alkotó gyakorlat A2 grafika és festészet alapjai A3 A4 vizuális alkotó gyakorlat A5 környezet és kézműves A6 műhelygyakorlat A4 vizuális alkotó gyakorlat A5 környezet és kézműves A6 műhelygyakorlat Művészeti alapvizsga Művészeti alapvizsga

A FŐTÁRGY FELADATCSOPORTJAI JELEN ÁLLAPOT A FŐTÁRGY FELADATCSOPORTJAI 3 évfolyam 4 évfolyam Tér-idő Képeskönyv Évszakváltás Arcképtár Tárgykészítés Történetszövés Minta, jel, jelkép Öltözéktervezés

RÖVIDTÁVÚ CÉLOK Közreadás Korrekció Kipróbálása Problémakör pontosítása Kísérleti program kidolgozása Kipróbálása Korrekció Közreadás

HOSSZÚ TÁVÚ CÉLOK Felkészítés a bevezetésre Országos mintatanterv Helyi tanterv Tanulást segítő eszközök Módszertani anyagok készítése Országos mintatanterv Felkészítés a bevezetésre

A FEJLESZTÉS SZAKASZAI, FELMENŐ RENDSZERBEN 2016 2017 2018 2019 2020 E1-E2 A1-A2 A3-A4 A5-A6 Mintatanterv

Adott problémakörre innovációs javaslat SZEMÉLYES CÉLOK Adott problémakörre innovációs javaslat Fejlesztés Tudásgyarapítás véleményeztetés pontosítás kipróbálás korrekció közreadás tanulói segédeszközök pedagógusoknak módszertani segédanyag lektorok belső és külső vélemények

INTÉZMÉNYI CÉLOK A fejlesztés láthatóvá tétele A fejlesztés intézményhez kapcsolása A nevelőtestület bevonása A hatékonyság elősegítése Az innovációhoz fejlesztő műhely működtetése A fejlesztés láthatóvá tétele Bemutatók, publikációk

SZAKMAI SZERVEZETI CÉLOK Központi minta tanterv szakemberek bevonása nyilvánosság továbbképzések

A MESTERPROGRAM FŐ FELADATAI A probléma beazonosítása A megoldási terv kidolgozása A program kipróbálása Reflexiók, korrekciók Bemutatás, közreadás

EGYÜTTMŰKÖDÉS A MEGVALÓSÍTÁSBAN Mesterpedagógus Fenntartó Nevelőtestület Országos műhely Probléma felvetés Véleménykérés, véleményezés Megoldási terv kidolgozása Elfogadás Bemutatás Szakértés, bemutatás Kipróbálás Támogatás Kipróbálás, reflexiók Értékelés Korrekció Lektorálás Nyilvánosság, közreadás Tudásátadás Utánkövetés Fórum, konferencia

TUDÁSMEGOSZTÁS TERVEZETT ALKALMAI A PROBLÉMAKÖR KÖRVONALAZÁSAKOR A MEGOLDÁSI TERV BEMUTATÁSAKOR KIPRÓBÁLÁSKOR A KIPRÓBÁLÁS FOLYAMATÁBAN ZÁRÁSKOR A BEVEZETÉS ELŐTT

Szakmailag folyamatos-an fejlődik HASZNOSULÁS Helyi tantervet dolgoz ki Tanulást segítő eszközöket készít Minta tantervet állít össze Innovál Kutat, vizsgál Szakmailag folyamatos-an fejlődik Véleményeket, adatokat dolgoz fel Következtetéseket von le Tapasztalatot, ismeretet szerez Tudását gyarapítja a - visszajelzések - mérések - kipróbálás - reflexiók alapján Tudását megosztja Bemutat Taneszközöket készít Tovább képez Publikál