Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS A KÖZNEVELÉSBEN
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A pedagógusminősítési rendszer
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
főosztályvezető-helyettes
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Előadás másolata:

Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült

Amiről szó lesz… Tájékoztatás a szaktanácsadói munkáról Jogi szabályozás Megújuló köznevelési rendszer Szaktanácsadás, tantárgygondozás Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás A pedagógiai – szakmai szolgáltatás KPSZTI – szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer 2.

Jogszabályi háttér A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (továbbiakban: Nkt.) 19. § és 61. § A pedagógiai – szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai – szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai – szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről szóló 48/2012 (XII. 12.) EMMI rendelet 3.

Megújuló köznevelési rendszer Pedagógusok előmeneteli rendszere (életpálya) Pedagógus életpálya nyomon követő rendszer (ePortfólió) Pedagógiai szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) Intézményi önértékelés Szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer Pedagógus továbbképzési rendszer 4.

Mindenkire vár valami… – Önre mi vár? SZAKTANÁCSADÁS Minősítés Tanfelügyelet Intézményi önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény külső értékelése saját célok mentén belső értékelése Pedagógus külső elvárások mentén 5.

Hogyan kapcsolódik a szaktanácsadás az értékelési keretrendszerhez? A szaktanácsadás szorosan kapcsolódik az OH által irányított tanfelügyelethez és a minősítés folyamatához. Tanfelügyelet a szaktanácsadás támogatja a pedagógust a látogatásra való felkészülésben segíthet a tanfelügyelet során elkészülő pedagógusértékelés fejlesztő javaslatainak megvalósításában Minősítés segíthet a pedagógusnak felmérni, hogy mely kompetencia- területeken felel meg a következő életpálya-fokozat követelményeinek, hol van még szükség fejlődésre 6.

Mi a célja az új típusú szaktanácsadásnak, tantárgygondozásnak? a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének egyénre szabott támogatása, összefüggésben a kiépülő minősítési rendszerrel A pedagógus munka hatékonyságának és minőségének javítása 2. A pedagógus szakmai előmenetelének támogatása 7.

Általános pedagógiai szakmódszertani támogatás 1.) Hogyan segíti a szaktanácsadó a pedagógus munka hatékonyságának és minőségének javítását ? Általános pedagógiai szakmódszertani támogatás 8.

2.) Hogyan segíti a szaktanácsadó a pedagógus szakmai előmenetelét? a kompetenciaterületek tartalmainak megismerésében ( ismeretek, képességek–készségek, attitűdök szintjén) a szintleírások tartalmainak megismerésében, 9.

Portfólió elkészítése során: portfólió készítés lépéseinek megtervezése, dokumentumainak elvárt tartalmi elemeinek ismertetése, értelmezése a pedagógus előmeneteli rendszerben a képzési szükségletek diagnosztizálása (PSZFT) által 10.

Szaktanácsadói szakterületek a) Tantárgygondozói szakterületek b) Nemzetiségi szakterület (a nyelv megjelölésével), c) Intézményfejlesztési szakterület, d) Kiemelt figyelmet igénylő gyermek, tanuló nevelésének, oktatásának segítése szakterület, e) Konfliktuskezelési szakterület, f) Halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló nevelésének, oktatásának segítése szakterület, g) Pedagógiai mérés-értékelési szakterület 48/2012-es EMMI rendelet   11.

Tantárgygondozó szaktanácsadói szakterületek a) Óvodapedagógusi, b) Tanítói, c) Magyar nyelv és irodalom, d) Idegen nyelv (a nyelv megjelölésével), e) Matematika, f) Történelem társadalmi és állampolgári ismeretek, Társadalmi, állampolgári és gazdasági ismeretek, Hon- és népismeret, g) Erkölcstan, Etika, Filozófia, h) Biológia, Egészségtan, Természetismeret, i) Fizika, Természetismeret, j) Kémia, Természetismeret, k) Földrajz, Természetismeret, l) Művészetek, m) Informatika, n) Technika, Életvitel és gyakorlat, o) Testnevelés és sport, p) Alapfokú művészetoktatási, r) Szakképzési (a szakmacsoport megnevezésével), s) Kollégiumi, t) Iskolai könyvtári 12.

Új típusú szaktanácsadás alapelvei Folyamatosság Személyre szabottság Egyenrangúság A tanácsadás csak akkor sikeres, ha az alapja a Bizalom. 13.

Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás kulcsszavai Fejlesztő célú Szükségletalapú Egyéni Támogató Segítő 14.

Egy szaktanácsadói látogatás menete órákban Találkozás a vezetővel, vezetői megbeszélés Óra-/Tevékenységlátogatás előtti megbeszélés a pedagógussal Óra-/Tevékenységlátogatás Óra-/Tevékenységlátogatás megbeszélése Pedagógus szakmai fejlődési tervének (PSZFT) elkészítése A helyszíni látogatás lezárása (szaktanácsadó, intézményvezető, pedagógus) 2 óra Felkészülés 6 óra Helyszíni munka 2 óra Utómunka 15.

A pedagógus tevékenysége a látogatás előtt A pedagógus kitölti az önértékelő lapját. Elkészíti a szakmai tevékenysége bemutatását tartalmazó dokumentumot. Felkészül a órára/ tevékenységre. Óra/tevékenység – megfigyelési szempontokat jelöl ki a látogatandó foglalkozással kapcsolatban. Összegyűjti azokat a szakmai kérdéseit, amelyekre választ vár a szaktanácsadótól. 16.

A pedagógus tevékenysége a látogatás alatt Első beszélgetés a szaktanácsadóval Óra/tevékenység megtartása Óra/tevékenységlátogatás megbeszélése PSZFT elkészítése Záró- beszélgetés 17.

Mi történik a látogatás után? Szaktanácsadói összegző lap kitöltése A PSZFT véglegesítése A dokumentumok megküldése a pedagógusnak, az intézményvezetőnek és a pedagógiai intézetnek Elégedettségi kérdőívek kitöltése Igény szerinti folyamatos szakmai támogatás 18.

Összefoglalva miben nyújt támogatást a szaktanácsadó? A portfólió összeállításában Az önreflexióban A szakmai fejlesztési terv kidolgozásában A folyamatos szakmai fejlődés lépéseinek meghatározásában Ezen túl: szakmódszertani általános módszertani intézményi szintű segítség 19.

Mennyire fontos a szaktanácsadók munkája? Az OFI szervezésében 2013 végén zajlott le egy nagymintás (8500 pedagógus és 850 intézményvezető) kutatás „A pedagógiai munkát befolyásoló tényezők” címmel Forrás: dr. Kaposi József főigazgató előadása Budapest, 2015. február 3. 20.

3 x JÓ = Szaktanácsadás JÓ a vezetőnek, JÓ a pedagógusnak, JÓ a tanácsadónak, mert információkat szerez a köznevelési rendszer által megfogalmazott követelményekről, átfogó képet kap a pedagógusok munkájáról, a teljes intézmény munkája tudatosabbá válik. könnyebbé válik számára a pedagógus kompetenciák értelmezése, segítséget kap szakmai jövőképének kialakításához, képessé válik portfóliójának tudatos összeállítására, mert nem a hibát, hanem az elért eredményeket fogják keresni a munkájában. fontos és felelősségteljes munkát végezhet, megismer értékes pedagógus egyéniségeket és magas színvonalon dolgozó intézményeket. 21.

A pedagógiai-szakmai szolgáltató rendszer struktúrája, működése 22.

KPSZTI – szaktanácsadói, tantárgy-gondozói rendszer – a KPSZTI feladatai: szaktanácsadói képzés szervezése az OFI irányításával (2014., 2015. óvodai, tanítói és reál, humán, művész csoportok indítása), szaktanácsadók folyamatos regisztrálása a KPSZTI honlapján (akik elvégezték a szaktanácsadói képzést és jelentkeztek a Szaktanácsadói névjegyzékre), szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer kiépítése (jelenleg 132 fő szaktanácsadó, ebből 69 fő szaktanácsadóként Mesterpedagógus), a szaktanácsadói munka szervezése, nyilvántartása, igazolása és a szaktanácsadók megbízása, továbbképzések szervezése a szaktanácsadók számára, szaktanácsadást kérő intézmények jelentkeztetése. 23.

Szaktanácsadó lehet Aki Pedagógus I. vagy Pedagógus II. fokozatban van (2015. december 31-ig) köznevelési intézményben pedagógusként dolgozik vagy pedagógiai intézet alkalmazottja 2. szerepel a Szaktanácsadói névjegyzéken 3. pedagógiai intézettől felkérést kap 4. mesterpedagógus fokozatban van 24.

Összegzés A köznevelési intézmények és a pedagógusok folyamatosan kérhetnek szaktanácsadói segítséget. A szaktanácsadói látogatások segítséget nyújthatnak a pedagógusoknak a szakmai fejlődésében. A szaktanácsadói látogatásokat az OFI szakmai irányításával a KPSZTI szervezi meg. Egy szaktanácsadó egy pedagógus látogatására 10 szaktanácsadói órát fordít. (Ebből helyszíni látogatás 6 óra). A látogatás során készült szakmai fejlődési terv a pedagógus személyes portfóliójának fontos eleme lehet. 25.

Néhány fontos elérhetőség KPSZTI-ben szaktanácsadói segítség kérése www.kpszti.hu – űrlap kitöltése szabo.klara@kpszti.hu 26.

Köszönöm. A Megtisztelő. figyelmet. Készítették:. dr. Dósa Márta Köszönöm A Megtisztelő figyelmet! Készítették: dr. Dósa Márta Grolyóné Szabó Éva Janosik Györgyi Magó Kinga Ágnes Pintér Zsolt Somogyiné Tálas Anikó

Függelék Jogszabályi háttér 28.

2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 19.§ (2) bek. A pedagógiai-szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés, b) a szaktanácsadás, tantárgygondozás, c) a pedagógiai tájékoztatás, d) a tanügy-igazgatási szolgáltatás, e) a pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése, f) a tanulmányi, sport- és tehetséggondozó versenyek szervezése, összehangolása, g) tanulótájékoztató, -tanácsadó szolgálat h) a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer működtetése. 29.

2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 61.§ (4)bekezdés A pedagógusok tevékenységét szakértők, szaktanácsadók segítik. A szaktanácsadó feladata a pedagógusok munkájának szakirányú segítése, véleményezése, konzultációk, továbbképzések, szakmai fórumok szervezése. A szaktanácsadó központi szakmai irányítás mellett látja el feladatait. Szaktanácsadói megbízást kizárólag az kaphat; aki pedagógus-munkakör betöltéséhez szükséges felsőfokú iskolai végzettséggel és szakképzettséggel, pedagógus-szakvizsgával, valamint a nevelő-oktató munkában eltöltött legalább tízéves szakmai gyakorlattal rendelkezik. A szaktanácsadó pedagógiai-szakmai szolgáltatást nyújtó intézmény alkalmazásában áll vagy egyéb köznevelési intézmény alkalmazottja. 30.

A szaktanácsadás, tantárgygondozás tevékenység jogi szabályozása A 48/2012. (XII.) EMMI rendelete A pedagógiai- szakmai szolgáltatást, a szakmai szolgáltatást nyújtó pedagógiai intézet látja el. Szaktanácsadói tevékenységet az láthat el, aki pedagógiai intézetben pedagógiai szakértő vagy pedagógiai előadó munkakörben alkalmazásban áll, vagy aki erre megbízást kapott, és szerepel a szaktanácsadói névjegyzékben. 31.

Az OFI szaktanácsadáshoz köthető szerepe 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a szolgáltatásokat ellátó intézményekről, a közreműködés feltételeiről A pedagógiai-szakmai szolgáltatások országosan egységes pedagógiai szakmai irányítását - az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet pedagógiai szakmai támogatásával,… - a miniszter látja el A pedagógiai szakmai szolgáltatások az Oktatási Hivatalhoz kerültek. Az OFI vezette 2013. január 1-től 2014. december 31-ig a szaktanácsadói névjegyzéket Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2014. december 31-éig 3675 szaktanácsadót vett nyilvántartásba a szaktanácsadói névjegyéken. A szaktanácsadói névjegyzéket 2015. január 1-jétől az Oktatási Hivatal vezeti a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 61. § (4a) bekezdése alapján. A szaktanácsadói rendszer működését 2015. január 1-től pedagógiai intézetek/kabinetek biztosítják 32.

48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet A szaktanácsadói tevékenység ellátása - 26. § A szaktanácsadás, tantárgygondozás célja: a pedagógusok munkájának fejlesztő célú támogatása, pedagógiai szakmódszertani fejlesztő beavatkozások tervezése, szervezése, végrehajtásuk monitorozása, a pedagógusok munkájának a szakterületükkel, munkakörükkel összefüggő szakmódszertani segítése, a pedagógus munkájával összefüggő szaktanácsadói tevékenységek összegzése, nyilvántartása, az intézményvezető pedagógiai munkájának a támogatása, felkérésre szakmai konzultáció szervezése, a szaktanácsadó tevékenységhez kapcsolódó, az adott tantárgy, szakterület köznevelési feladataihoz kapcsolódó tudományos információ gyűjtése, feldolgozása és közvetítése a nevelési-oktatási intézmény és a pedagógusok részére, részvétel a tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezésében. 33.

Szaktanácsadás, Tanfelügyelet, Minősítési rendszer Szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer Tanfelügyelet (pedagógiai-szakmai ellenőrzés) A pedagógus életpályához kapcsolódó pedagógus minősítési rendszer Jogszabály - Nkt. 61. § (4) - 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelete - Nkt.78.§ (1)f. pont, 86-87.§. - 20/2012 (VII.31.)EMMI rendelet - Nkt. 64-65. § - 326/2013. Korm. rendelet Cél - a pedagógusok fejlesztő célú támogatása - az új Nat-ban és a keret-tantervekben meghatározott nevelési célok, fejlesztési területek és ismeretek elsajátításának és alkalmazásának támogatása - pedagógusok - intézményvezetők - intézmények általános pedagógiai szempontok szerint történő fejlesztő értékelése A pedagógusok munkájának komplex értékelése annak érdekében, hogy a pedagógusok az előmeneteli rendszer megfelelő fokozataiba kerüljenek Módszer - szakos óra és foglalkozás- látogatás - óraelemzés, megbeszélés a pedagógussal - munkaközösségi megbeszélés - dokumentumelemzés - jó gyakorlatok ismertetése - a mesterségbeli tudás fejlesz- tésére vonatkozó javaslatok megfogalmazása -óra- és foglalkozáslátogatás, - interjú - pedagógiai dokumentumok vizsgálata - intézményi önértékelés - a pedagógus által készített portfólió értékelése - a portfólió „védése” - az intézményvezető összegző véleményének elemzése - óra- és foglalkozás-megfigyelések - Dokumentumelemzés - A tanfelügyelet során készült jegyzőkönyvek elemzése -intézményi önértékelés (ennek része a munkaközösség-vezetők, diákok, szülők véleménye) vizsgálata 34.

Szaktanácsadás, Tanfelügyelet, Minősítési rendszer Szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer Tanfelügyelet (pedagógiai-szakmai ellenőrzés) A pedagógus életpályához kapcsolódó pedagógus minősítési rendszer Gyakoriság évente egy látogatás legalább ötévente kötelező: a gyakornokok minősítő vizsgája (2-4 év) és az első minősítés (6-9 év) - nem kötelező: A Mesterpedagógus és Kutatótanár fokozathoz szükséges minősítés Irányítás Az OFI szakmai irányítása alapján a pedagógiai intézetek végzik A pedagógiai szakmai szolgáltatások az Oktatási Hivatalhoz kerültek Az Oktatási Hivatal szervezi A minősítéseket az Oktatási Hivatal szervezi Ki végzi A pedagógiai-szakmai szolgáltatást szervező intézménnyel alkalmazásban, szerződésben álló szaktanácsadók, tantárgygondozók. Köznevelési szakértők, akik a pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületen szerepelnek az országos szakértői névjegyzékben. köznevelési szakértő (szakos!) - intézményvezető - a pedagógusképző intézmény felkészített oktatója Záró dokumen-tumok - látogatási jegyzőkönyv A szakértői csoport intézkedésre nem jogosult, megállapításait, javaslatát jegyzőkönyvben rögzíti. A minősítő bizottság döntését jegyzőkönyvben rögzíti. 35.

Szaktanácsadás, Tanfelügyelet, Minősítési rendszer Szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer Tanfelügyelet (pedagógiai-szakmai ellenőrzés) A pedagógus életpályához kapcsolódó pedagógus minősítési rendszer Záró dokumentumot kapja pedagógus OFI vagy OH intézményvezető fenntartó a tanfelügyelet elrendelője OH Következmény A szaktanácsadók intézkedésre nem jogosultak, hiszen feladatuk fejlesztő-támogató jellegű. - A szaktanácsadó közreműködésével elkészülő egyéni/intézményi fejlesztési javaslat szerinti tevékenységek. A szakértői csoport intézkedésre nem jogosult. A jegyzőkönyv bekerül a pedagógus portfóliójába - A pedagógus magasabb fokozatba kerül vagy - marad az adott fokozatban, - munkaviszonya megszűnik 36.

A pedagógusok értékelésének elemei, a pedagógus-kompetenciák A 326/2013. (VIII. 30.) Kormányrendelet 8. § (3)bekezdés 1. szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás, 2. pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók, 3. a tanulás támogatása, 4. a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség, 5. a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység, 6. pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése, 7. kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás, valamint 8. elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért. 37.