Készítették: Juhász Nelli Zsigmond Laura

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PÁRIZS A KÖZÉPKORBAN Kattintással tovább…..
Advertisements

Zenei műszavak.
A nyugati civilizációban az elmúlt évezredben mindinkább teret hódítottak a gazdaság kapitalista formái A társadalmi rendszerek a történelemben többnyire.
A bolgárok és a magyarok letelepedésének hatása a délszlávokra
YES •A "progresszív" (haladó) kifejezést a mai napig használják olyan zenei törekvésekre, amelyek kísérleti módon, az adott műfaj megszokott, elfogadott.
A népies stílus A romantika egyik ágaként alakult ki a reformkorban.
Barokk zene Barokk zene.
Aerobic (Testnevelés)
ZENEELMÉLEt.
Természet-és környezetvédelmi találkozó diákoknak
Klasszicizmus Romantika
HM HADTÖRTÉNETI INTÉZET ÉS MÚZEUM TÉRKÉPTÁR digitalizálási program, kiadványok.
A barokk.
Népszerű kultúra és magaskultúra
Ritmus és arány a zenei kompozíciókban
A reneszánsz zene és tánc
KIRÁLYI KORONÁK, KORONAÉKSZEREK.
Kultúra, nemzet emlékezet 10. A modern magyar nemzettudat előzményei.
Az angol nyelv diadalútja
A reneszánsz.
Testnevelés: Tenisz Majoros Lívia MF13M3.
A reneszánsz.
Magyar Néptánc Története
Johannes Brahms.  Született : m á jus 7. én Hamburgban  Német zeneszerző  2. gyerek ként született ben zongora ór á kat kezdett venni.
Johannes Brahms 1833.május.7-Hamburg 1897.április.3-Bécs.
Franz Schubert.
Ritmikai „fejlesztés” az óvodában
Zene és Liturgia?!.
Amikor a tanítvány ellentmondott a mesternek
Aranymetszés Zene és irodalom Készítette: Zsadony Dorina és Nagy Petra.
(XVI. század- XVIII. elejéig)
B arokk, mint művészettörténeti stílus
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban Moldován István MultiMédia az oktatásban konferencia Zsigmond Király Főiskola,
Problémák az idegen kultuszokkal A 2. században a római és nem-római közötti határ élesebbé, fontosabbá vált Több esetben korlátozó intézkedéseket hozott.
M Ű V É S Z E T.
Ázsia zenéi.
A görög líra Apolló és a líra.
FARSANG 8.c.
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció I.
Egyetemek és vágánsok 14/A.
Európa városi történelme
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
Készítette: Marosfalvi Ádám, Papp Dorina és Rácz Dóri
1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA)
Az orosz kultúra jellegzetessége
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Ómagyar kor ( ).
Számrendszerek kialakulása
Zenetörténeti korok.
Lengyel-magyar mesék mondák
A népköltészet A nép közösen alkotott, megőrzött, szájhagyomány útján terjedő költészete. A népköltészeti alkotások szerzője ismeretlen. A szóbeli terjedés.
A zene története készítette: Szabóné Lukács Éva
Molnár András bemutatja. MARKTPLATZ - A PIACTÉR HÁTTÉRBEN A GEORGENKIRCHE - SZT. GYÖRGY TEMPLOM, AHOL KERESZTELTÉK MEG JOHANN SEBASTIAN BACHOT,
Az integrált áramkörök gyártása. Mi is az az integrált áramkör?  Több, néha igen sok alapelemet tartalmazó egyetlen, nem osztható egységben elkészített.
A barokk kor K észítette: D eák S zilvia (11.B). T T artalom  Általános jellemzés  Építészet  Képzőművészet  Szobrászat  Festészet  Zene  Irodalom.
„ÉRTÉKEK, AMIÉRT ÉRDEMES MARADNI”- TOKAJBAN A BORKULTÚRA.
A felvilágosult abszolutizmus
Készítette: Doránt Zsanett
1567 – 1643 Olasz barokk zeneszerző, pedagógus, karnagy.
Barokk.
Cseh- és Lengyelország
Ókori India Bácsi Johanna 5.A..
A KERESZTÉNYSÉGNEK KÖSZÖNHETJÜK A KÖZPONTOZÁST ?.
Barokk.
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban
Az orosz kultúra klasszikus korszaka (18. – 19. század)
Világ legszebb popói verseny
A harmincas évek Európája
Előadás másolata:

Készítették: Juhász Nelli Zsigmond Laura Lengyel zene Készítették: Juhász Nelli Zsigmond Laura

Polonéz Lengyel eredetű Páros ütemű, mérsékelt tempójú lépőtánc Különböző elnevezései: chozdony, járótánc, pieszy, lépőtánc A tánc során a párok körbetáncolják a termet Népszerű tánc lett a 19. században Vegyespáros tánc, ill. hangszeres zenedarab

Polonéz Őse: taniec polski Kezdetben: énekkel, majd zenés kíséret Későbbi formája: parasztok menyegzői tánca, majd később a nemesség táncrendjébe került Többnyire ünnepélyes, nyugodt

Dallama Oskar Kolberg gyűjtötte legkorábban (19. sz) Stilisztikai és formai változások Később szélesebb terjedelmű, díszesebb Kontrasztos kettes-hármas tagolás (menüettből) Rondóforma terjedése, kontrasztos részek közötti ismétlődő refrén

Ritmusa Két nagy csoport: -háromnegyedes ütemmel kezdődő táncok -négy tizenhatod és két negyedhang alkotta kadenciát tartalmazó táncok

Polonéz a klasszikus zenében Jellegzetessége: közepes tempó, háromnegyedes ütem, egyszerű, nem emelkedő frázisok, ismétlődő ritmusképlet, záróformula Első példája: Johann Sebastian Bach: 6. számú Francia szvit, és a 2. számú Zenekari szvit Mindenféle műfajban megjelent

Lengyel zeneszerzők Michał Klofas Ogiński Wojciech Żywny Józef Elsner Józef Kozłowski Karol Kurpiński Frédéric Chopin

Történelmi hatása A „nemesség” avagy a „királyi méltóság” megtestesítője lett Összekapcsolódott a cár vagy az uralkodó személyével Lengyel nemesség szimbólumaként jelenik meg Nagy hatást gyakorolt az egész zenei világra

Polka Eredetileg a cseh nép élénk, udvarló tánca volt Rendkívül népszerű népi táncként Három gyors lépés és egy szökellés jellemzi

Polka Élénk 2/4-es párostánc Lényegesen lassúbb tempója mellett a polka lépésváltása révén a galopp rokona Számos változata alakult ki Közismertek id. és ifj. Strauss polkái (Anna- polka, Pizzicato-polka) A polka mint tánc 1945 után kiment a divatból

Köszönjük a figyelmet! 