hatékonyságnövelő módszerek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
John Sheridan BVetMed CVPM DMS MRCVS A Te praxisod, a Te karriered, a Te életed – gond van?
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Internet tudományos használata
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Kőszegi Forrás- Kőszeg
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Szakálné Kanó Izabella Bajmócy Zoltán
Gyűjtőköri szabályzat
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Mayer József Budapest február 27.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
SZÁMVITEL.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Nap és/vagy szél energia
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Programjaink fizikából a es tanévben
Szerzője Konzulens neve
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Oktatóbemutató címe Előadó név
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Baranya Megyei Önkormányzat
Energetikai Intézkedési tervek végrehajtása
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

hatékonyságnövelő módszerek TÖBBET? JOBBAN. hatékonyságnövelő módszerek ÉPÍTÉSI MENEDZSMENT GYAKORLAT 2017 Rostás Zoltán

Tudnak Önök dolgozni? … AKKOR EZ ITT ÖN?

És élvezik is?

A simább út… Amit az ember átlátni s megismerni fáradság nélkül nem tud, azt közönségesen inkább azon oknak tulajdonítja, mely apárúl fiúra, mint valamely igazság, axiómaképp ment át; mintsem annak józan s egészséges létét vagy nemlétét önerejével vizsgálná meg; inkább a régi szokás göröncsös útján izzad élte fogytáig, mintsem pillanatokig eszét fárasztaná egy kissé jobb szisztéma és simább út feltalálása végett. Gr. Széchenyi István

A mai óra célja megismertetni Önöket a személyes hatékonyságnövelő módszerekkel (productivity) azért, hogy ezt a későbbiekben a csoportmunkákban és az egyéni (diploma, komplex) feladataikban hasznosítani tudják… … és ha van ezzel kapcsolatban javaslatuk, jó tapasztalatuk (best practice) - osszák ezt meg most a többiekkel

Gyors önértékelés: osztályzatok? átlag? papír, toll, számozás 1-8-ig, osztályzatok, átlag – mennyi? Online kommunikáció Olvasási készség Íráskészség Rajz- és vizuális készség Hatékony jegyzetelés és adatbányászat Problémamegoldó készség Hatékony feladatmegoldás IDŐGAZDÁLKODÁS komplexitás

műsoron kívül… Adják oda a szomszédjuknak, legyenek szívesek. Kérjék meg, értékelje az írásképet, a rendezettséget, az olvashatóságot (fehér papíron fehér ceruzával…) Csak annyit írjon rá: igen vagy nem. Ez arra a kérdésre válasz, hogy elcserélné-e Önnel az írását, vagy engedné-e, hogy Ön írja meg a zárthelyijét maga helyett. 4. EREDMÉNY? x (db) „igen” / létszám (fő) = y (%)

Néhány hallgatói dolgozat (írásképe) NEM SÉRTEGETJÜK A HALLGATÓKAT. BÁTORÍTJUK, BÍZTATJUK ŐKET. CENZÚRÁZVA.

…információgazdálkodás. A szellemi munka… …információgazdálkodás.

Ahol a legnagyobb feladat vár Önökre… Előadástechnika vs. hallgatói tervbemutató Öveges József professzor (a fizika Steve Jobs-a)

Akik átlaga kisebb mint 5,04 – azoknak a mai gyakorlaton… feladatlisták ábrázolás és mindmap … szeretnénk megmutatni négy, az Építészkaron (és később is) jól használható kreatív, (közös) munkát serkentő módszert. ötletmátrix infografika (5,05 átlagtól haza lehet menni)

első módszercsoport I II III IV listák

Mutasd a listád, megmondom ki vagy! Kérem, vegyék elő a listáikat…

Idő-feladat-fontosság listák 1.

Idő-feladat-fontosság listák 2.

Idő-feladat-fontosság listák 3.

Idő-feladat-fontosság listák 4.

második módszer I II III IV mindmap

külön gyakorlat lesz ebből Á B R Á Z O L Á S T E C H N I K A ábrázolási módszerek és vizuális alátámasztási technikák az építési projekt menedzsmentben külön gyakorlat lesz ebből Összeállította: Vidovszky István PhD

ODOO projekt facility management terve

1. gyakorlati feladat MEGOLDÁS: PROBLÉMA: Ön feltalálta a vízben oldódó csónakot. Ez többsíkú probléma lehet az Ön életében és munkásságában, de most maradjuk a technikai részleteknél. Alakítsanak négyfős csoportokat. Együtt fognak dolgozni a félév végéig. Adjanak maguknak egy nevet, tervezzenek logót. (Később találják ki/meg a csoportmunka-helyet a weben, ahol berendezik a virtuális irodájukat. Innen-ide küldik majd a (beadandó) file-okat, itt tárolják a saját anyagaikat, itt kommunikálnak.) MEGOLDÁS: Készítsen mindmap-et a csónak tulajdonságairól Cél: a sorozatgyártás megkezdése és az eladások növelése a kreatív iparban

ötletmátrix harmadik módszer IV I III II szakirodalom: Kaszás György: Gondolkodjunk, mert vagyunk! (HVG könyvek, 2011) webes források: http://s3images.coroflot.com/user_files/individual_files https://lh6.googleusercontent.com

AZ ÖTLETMÁTRIX 1. Határozzuk meg célunkat! Írjuk fel vízszintesen a lehetséges paramétereket, tényezőket! Az egyes tényezők alá függőlegesen írjuk fel a megoldásvázlatainkat, ötletvariációinkat, a többi oszloptól függetlenül! Csak a felső paraméter számít. Keressünk lehetséges kombinációkat úgy, hogy minden oszlopból csak egy ötletet választunk ki! Minél merészebb a kapcsolódás, annál eredetibb az ötlet.

helyiségkapcsolati diagram

a mandala módszer egy strukturált, szabályozott és nagyon egyszerű eszközökkel operáló, mégis bonyolult problémákat is kezelni képes vizuális gondolkodási módszer

inspiráció: a tibeti mandalák (meditációs gyakorlatok színes homokkal)

a módszer lényege egy középponti gondolat (téma) köré épül a probléma teljes „körbejárására” alkalmas több szintű – a teljes képtől a részletekig egyszerre vizuális, asszociatív és strukturált segíti a részek közötti összefüggések feltárását Példa: egy cikk összefoglalója (8 fejezettel) http://www.activegarage.com/wordpress/wp-content/uploads/SAMURAI-WALK-Concept.png

mindmap vs. mandala tetszőleges mélységbe hatoló, az egyes ágakon kiegyensúlyozatlan, kifejezetten aszimmetrikus szabad rendszer strukturált mindig 4-8 elemet továbbfejlesztő, egyensúlyra törekvő kötött rendszer

infografika negyedik módszer IV I III II szakirodalom: web: bárhol webes források: http://www.coolinfographics.com/; http://piktochart.com/; http://dailyinfographic.com/; http://eduline.hu/

A MÓDSZER LÉNYEGE adat rendszer üzenet vizuális design ….mert egy kép többet ér ezer szónál (???? Napóleon)

Melyik tantárgyra / Karra tippelnek?

Példák

MITŐL LESZ JÓ A KOMPLEX TERVÜK? Forrás: http://fundersandfounders.com/

ésszerű használat esztétikai értékek ♠ ♥ ♠ MÚZEUMOK ♥ MŰKÖDÉSI ♣ MODELLJE ♦ hatalmi /szabályozási környezet intézményi/kulturális környezet INTÉZMÉNY GAZDASÁGI hatalmi/kulturális reprezentáció ideológiai megerősítés nemzetközi hírnév szabályozási (jogi) és költségvetési lobby kulturális politika média, sajtólobby viták és támpontok értelmezés, reflexió kulturális küldetés értékmentés és értékközvetítés oktatás, képzés tudományos teljesítmény használat üzemeltetés gazdálkodás fejlesztés értékközvetítés oktatás, nevelés tájékoztatás szórakoztatás kiszolgálás gyűjtés, kutatás feldolgozás tud. közzététel állagmegóvás tárolás, őrzés szervezés, vezetés szolgáltatás, kommunikáció TEVÉKENYSÉGEK TEVÉKENYSÉGEK szakmai tevékenységek biztonsági, kényelmi szolgáltatások ésszerű használat esztétikai értékek interakció közvetítés befogadás reflexió, hatás gazdálkodás KÖZÖNSÉG intézmények fenntartók szponzorok működtetés technológiai megoldásai kényelmi / kereskedelmi berendezések energetika, kibocsájtás építészeti reprezentáció megközelítés, helyi védelem, épített körny. árpolitika fund-raising reklám, szponzoráció partnerség, pályázatok költségvetési lobby hasznosítási bevételek hatékony gazdálkodás gazdasági admin. INFRA- STRUK- TÚRA GYŰJTE- MÉNY manipuláció raktározás, védelem kezelés eszközei infotechnológia technológiai/anyagi környezet gazd./pénzügyi környezet ♣ ♦ KÖRNYEZET -- PARTNEREK – ERŐFORRÁSOK – TEVÉKENYSÉGEK

Amreican University Students Activities

Hivatkozások szakirodalom: Herbert Simon – összes műve Pólya György: A gondolkodás iskolája (Akkord, 2000) Kaszás György: Gondolkodjunk, mert vagyunk! (HVG, 2011) webes források: http://www.studygs.net/shared/mgmnt.htm http://www.activegarage.com/flexible-focus-67-achart-bchart http://www.daijob.com/en/columns/williamreed/article/2526 http://www.apkzoom.com/Tools/Mandala9-67796.html#.USDCsKU03Qg

2. gyakorlati feladat - csoportmunka A Mars lakói a föld meglátogatására készülnek. Szeretnék megismerni a sajátos szubkultúrákat, ezért felvették a kapcsolatot a Kari Hallgatói Önkormányzat képviselőivel. Készítsenek infografikát a BME Építészmérnöki Karáról marslakók számára. (A Marslakók eddig csak az angol és a piréz nyelvet sajátították el, alapszinten. De a képeket értik, régóta figyelnek minket.) Beadandó egy db jól látható és értelmezhető rajz, A4-es lapon, a csoport minden tagja által aláírva, a csoport nevével és logojával. EZT OLDJA MEG OTTHON VAGY A KÁVÉHÁZBAN…

Az otthon végzendő gyakorlatok beadása jelöljék meg a tankört és a csoport nevét és küldjék el a következő címre: epitesmenedzsment@gmail.com, vagy az epitesmenedzsment@outlook.hu címekre

Összefoglalás megismerkedtünk néhány személyes hatékonyságnövelő módszerrel (productivity) azért, hogy ezt a későbbiekben a csoportmunkákban – pl. a házi feladatukban … és az egyéni (diploma, komplex) feladataikban hasznosítani tudják. és kaptunk néhány jó ötletet, tippet is egymástól.

REMÉLEM HASZNOS IDŐT TÖLTÖTTÜNK EL EGYÜTT, KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET !