Felső tagozatos tanárok képzése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

Bankszámla és bankkártya
Lépj be az AlertPay oldaladra:
Sikerprogramos oldalon a megfélő csomag kiválasztása után katt a fizetési gombra. Ellenőrizd le, hogy valóban ezt a csomagot választottad Mielőtt a Payza.
A bankszámla a bankkal kötött szerződés alapján megnyitott számla.
Elektronikus ügyintézés
Pénzügyi kultúra fejlesztése
Neptun.Net Pénzügyi rendszer A gyűjtőszámla
GAZDÁLKODÁSI FELADATOK ELLÁTÁSA 2013.
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
Kivonat.
HOGYAN CSÖKKENTHETŐ A FORGALOMBA KERÜLŐ KÉSZPÉNZ MENNYISÉGE? IIR Cash Management konferencia október 1. Homa Péter, Bankkártya.hu.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Használata Készítette: Medve Tamás.
Pénzügyi munkakör a tanirodai gyakorlatban
Nemzetközi pénzügyi ügyletek
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
AlertPay Internetes Számlához Bankszámla hozzárendelése és pénz feltöltése az AP. -re Lépj be az AlertPay oldaladra:
Bankszámla és bankkártya MEGTAKARÍTÁSOK avagy Sok kicsi sokra megy!
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
A magyar háztartások fizetési szokásai
Gazdasági informatikai alkalmazások I. Házi dolgozat
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
Gazdasági ismeretek. Elsőként az iskolánkról. A Ceglédi Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola nagy múltú, idén lesz 40 éves. A város legfiatalabb.
K&H trambulin tapasztalatok
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Tanulópálya a pénzügyekhez CIB Szia Szimba Program MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
A bankszámla a bankkal kötött szerződés alapján megnyitott számla.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
EME Zrt. 2007/Fürst György/ EME mobilfizetés – bankszámláról?! Füst György Igazgatóság elnöke EME Zrt november 20. EME mobilfizetés - Bankszámláról?!
A készpénz és más eszközök használata
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
Fizetési művelet, fizetési számla, pénzforgalmi számla, fizető fél
Skype motívációs szerepe
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Munkaszervezési formák
A családi költségvetés
Nemzetközi utalás magyar bankszámláról AdvCash-re onnan már könnyen feltölthető a PM számla! A regisztrációs linket kérd a szponzorodtól!
Pénzforgalom a bankszámlán
Bankkártyát, de okosan! Mire jó a bankkártya?
HALLGATÓI KÖLTSÉGTÉRÍTÉS RENDEZÉSE Készítette: Szalóki Tiborné tanársegéd BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszék szeptember 26. SEGÉDLET.
Korszerű pénzkezelés. 1.Az első banki kapcsolatod: bankszámlanyitás Miért lesz szükséged bankszámlára?  Továbbtanulás esetén kötelez a fősuli ill. egyetem.
Tantárgy: Magyar nyelv és irodalom Cél: Micó című olvasmány feldolgozása Iskola: Munkácsy Mihály Áltanos Iskola 2. osztály Készítette: Vilmanné.
Érettségi élő idegen nyelv
Bankoljunk okosan! – KORSZERŰ PÉNZKEZELÉS
Bankrendszer Pénzügyi tervezés osztály.
Bankoljunk okosan! – KORSZERŰ PÉNZKEZELÉS
Pénzügyi tervezés, megtakarítások
Bankszámlanyitás, bankkártyaválasztás Készpénzzel, vagy anélkül?
A PÉNZFORGALOM (I.) „Én csak arra figyelmeztetlek benneteket,
KONFERENCIA – 2016 BUDAPEST.
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Korszerű pénzkezelés.
Jövedelemelszámolási teszt
Regionális konferencia
Elektronikus ügyintézés
Bankoljunk okosan! – KORSZERŰ PÉNZKEZELÉS Szakmai háttérismeretek
A családok és a vállalkozások pénzügyei
Döntsünk okosan a hitelfelvételről!
A TUDATOS MEGTAKARÍTÓI MAGATARTÁS KORLÁTAI
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Felső tagozatos tanárok képzése Bankoljunk okosan! – KORSZERŰ PÉNZKEZELÉS Felső tagozatos tanárok képzése 2017. Január 31. Sasné Megyes Erzsébet

A Pénz7 programról Ezekre az órákra a nemzetközi hátterű Pénz7 program keretében kerül sor 2015 óta Célja, hogy a fiatalok tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, tudjanak többet a gazdaság és a pénzvilág működéséről. Az idei pénzügyi téma a korszerű pénzkezelés (Bankoljunk okosan!)

Felső tagozat 5-6. osztály

Az óra részei: Kulcsszó Családi pénzügyek Miért és hogyan működik a bankszámla, bankkártya? Az a titokzatos bankszámla… Melyiket válasszam?

???? 1. Kulcsszó 5-7 perc Rövid beszélgetés a bankról: Csak a feladat elvégzése után derül ki az óra témája ! Rövid beszélgetés a bankról: Ki járt már bankban ? miért? Mivel foglalkoznak az ott dolgozók? Lesz-e biztosan kapcsolatunk a bankkal? ????

2. Családi pénzügyek (képekben) 16-18 perc „sárga csekk” feladása kártyás vásárlás PayPass készpénzes vásárlás

2. Családi pénzügyek (képekben) készpénzfelvétel pénzgyűjtés otthon TÁBLAKÉP: Kérdések lehetnek: Mi a különbség a PayPass-os és a nem érintőkártyás fizetés között? Mi a PIN-kód? Ismeritek-e az internetes vásárlást? Mit lehet interneten vásárolni? Mi a véleményetek róla? internetes vásárlás Hogy kerül a pénz a bankkártyára?

3. Bankszámla-bankkártya kb. 6 perc Hogyan kerülünk kapcsolatba a bankkal? A folyamat összeállítása, magyarázata munkavégzés jövedelem banki folyószámlára utalás Beszélgetés: láthatatlan pénz (számlapénz), bankkártya-igénylés netes vásárlás vásárlás pénzfelvétel

4. Az a titokzatos bankszámla… A történet közös elolvasása, a hozzátartozó feladat elvégzése és ellenőrzése, a többi feladat elvégzése csoportonként az idő függvényében, megbeszélés frontálisan csoportonként. Kérdések pl.: • Mi fog szerepelni a királyfi áprilisi bankszámláján nyitó egyenlegként? (A márciusi záró egyenleg, azaz 30.000 garas.) • Mire jó a bankszámlakivonat? (A bankszámlakivonat segít követni, ellenőrizni a pénzmozgásainkat.) Készpénz esetén otthon mit tennénk? (háztartási napló) 13-14 perc

5.Melyiket válasszam? Az elhangzottak alapján döntse el mindenki, 2-3 perc Az elhangzottak alapján döntse el mindenki, melyik pénzkezelési módot választaná! Összesítés-összegzés

Felső tagozat 7-8. osztály

Az óra részei: Kulcsszó Hogyan működik? Rejtély a bankban Hagyományosan vagy korszerűen Miért pont így? Szerintem…

BANK 1. Kulcsszó 5? perc Meghatározások alapján szavak kitalálása, a közös előtag meghatározása, az óra témájának megadása, rövid beszélgetés a témával kapcsolatban. (?) idő jegy BANK kártya automata fiók számla

2. Hogyan működik? Folyamatábra a pénz körforgásáról 7 perc munkavégzés jövedelem Vállalkozó kedvű tanuló - segítséggel - foglalja össze a folyamatot! utalás a bankszámlára Essen szó láthatatlan vagy virtuális pénzről – pl. fizetés átutalása, netes kártyás vásárlás netes vásárlás Bankkártya-igénylésről Miért jó, miért kell … pénzfelvétel vásárlás készpénzzel

+ 3. Rejtély a bankban 10 perc MEG TAKARÍT ÁS B A N K K Á R T Y A- magyarázattal CSALÁD A többi szó: bankszámla számlapénz csekkbefizetés átutalás készpénz HÁZ TART ÁS

4. Hagyományosan vagy korszerűen? 5 perc ÓVÁRI család ÚJVÁRI család készpénz bankszámla sárga csekk befizetés számlapénz átutalás bankkártya ÓVÁRI ÚJVÁRI A megfejtett szavak csoportosítása A táblán.

5. Miért pont így? VITA 2-3 perc csoportos érvgyűjtés Le is írhatják ÓVÁRIÉK VITA 2-3 perc csoportos érvgyűjtés Le is írhatják 1-1 perc érvelés (hosszú) Újabb csoportos érvgyűjtés Vita A táblára kerüljön fel néhány jó gondolat! A csoportok érveket gyűjtenek A szóvivő elmondja: Mi az előnye? A másiknak mi a hátránya? ÚJVÁRIÉK

6.Szerintem… Szívesebben lennék a …... család tagja, mert………… 4 perc A vita után mindenki egyénileg döntsön valamelyik módszer mellett - pl. szavazzunk! Fogalmazza meg, mi volt a legfontosabb indoka a választásának. Segítsünk egy táblára felírt kiegészítendő mondattal, pl : Szívesebben lennék a …... család tagja, mert………… Zárjuk az órát egy-egy, a tanulók által megfogalmazott frappáns mondattal.

A banki önkéntesek szerepe: Az óratervek megvalósításához a Pénz7-re banki önkéntesek segítségét is kérhetik az iskolák, ezért a segédletekben erre utaló megjegyzések is találhatóak. Az órák természetesen megtarthatók az önkéntesek közreműködése nélkül is, de az iskola kapcsolatrendszerében található szakemberek a későbbiekben is segíthetik a témák feldolgozását. Az önkéntes és a szaktanár EGYÜTT tartja az órát, nem az önkéntes önállóan!

Köszönöm a figyelmet!