„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Tanfelügyeleti ellenőrzés ÉS intézményi öNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
A fejlesztő célú szaktanácsadás
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Szakmai műhelyfoglalkozás november 27. Bedőné Fatér Tímea Blog: Intézményi önértékelés - a vezető és a pedagógus.
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere A tanfelügyelet és az önértékelés Készítő/előadó: OH POK munkatársainak szakmai anyaga alapján Bártfai.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
főosztályvezető-helyettes
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Vezetői célok és feladatok
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László

A megújult ellenőrzési és értékelési rendszer Minősítés Tanfelügyelet Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése saját célok mentén.

Önértékelés – külső értékelés előzményei COMENIUS 2000 országos közoktatási minőségfejlesztési program (2000 – 2004) partnerközpontú működés - irányított önértékelés Közoktatás Minőségéért Díj (2002 – 2008) díjtípusú önértékelés Szakiskolai Fejlesztési Program (2003 – 2009) Intézmény-specifikus - szakiskolai / szakképző iskolai - önértékelési modell Intézményi Minőségirányítási Program (2004 – 2012) Intézményi önértékelés: az intézmény által választott szempontokkal, módszerekkel. (kötöttségek: szülők, munkatársak megkérdezése, országos kompetencia-mérés eredményeinek felhasználása) Komplex intézményellenőrzés és értékelés a katolikus köznevelési intézményekben (2001 – 2013/2014)

Szaktanácsadói feladatok típusai az önértékeléshez, tanfelügyelethez kapcsolódóan egyéni fejlesztő célú látogatás: minősítés, tanfelügyelet előtt intézményi szintű segítség: intézményfejlesztés

Önértékelési feladatok 2015. szeptember: a teljes körű intézményi önértékelés megkezdése, 2016-ban tanfelügyeletre kijelölt pedagógusok teljes körű önértékelésnek megkezdése, tanfelügyeleti látogatásra kijelölt pedagógusok önértékelésének elkészítésében támogatás.

Önértékelés: 2015. évi tanfelügyeleti látogatás 2015. évi tanfelügyeleti látogatásra kijelölt pedagógusok önértékeléséhez el kell végezni a pedagógusok munkájára vonatkozó kérdőíves felméréseket (Önértékelési Kézikönyv), köztük a pedagógus önértékelő kérdőívét is, ehhez elöljáróban meg kell majd határozni a pedagóguskompetencia indikátorainak - pedagógiai program alapján történő - intézményi értelmezését.

Példa: A pedagógus értékelésének területei

Példa: a vezető értékelésének területei A változások stratégiai vezetése és operatív irányítása Önértékelési szempontok Elvárások Hogyan vesz részt az intézmény jövőképének kialakításában? A jövőkép megfogalmazása során figyelembe veszi az intézmény külső és belső környezetét, a folyamatban lévő és várható változásokat. Szervezi és irányítja az intézmény jövőképének, értékrendjének, pedagógiai és nevelési elveinek megismerését és tanulási-tanítási folyamatokba épülését. Az intézményi jövőkép, és a pedagógiai program alapelvei, célrendszere a vezetői pályázatában megfogalmazott jövőképpel fejlesztő összhangban vannak.

Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció Önértékelési szempontok Példa: az intézmény értékelésének területei Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció Önértékelési szempontok Elvárások Hogyan történik az információátadás az intézményben?   Kétirányú információáramlást támogató kommunikációs rendszert (eljárásrendet) alakítottak ki. Az intézményben rendszeres, szervezett és hatékony az információáramlás és a kommunikáció. Az intézmény él az információátadás szóbeli, digitális és papíralapú eszközeivel. Az intézmény munkatársai számára biztosított a munkájukhoz szükséges információkhoz és ismeretekhez való hozzáférés. Az értekezletek összehívása célszerűségi alapon történik, résztvevői a témában érdekeltek. A munka értékelésével és elismerésével kapcsolatos információk szóban vagy írásban folyamatosan eljutnak a munkatársakhoz.

Önértékelés: 2015. évi tanfelügyeleti látogatás Önértékelési kézikönyv alapján: az intézményi alapdokumentumok (alapító okirat, pp, SZMSZ, éves munkatervek és beszámolók, stb.) megfogalmazza az elvárásait (összegezheti, ha több alapdokumentumban megtalálja). az intézményi gyakorlatban (hagyományban) megjelenő elvárások.

Önértékelés: 2015. évi tanfelügyeleti látogatás Informatikai támogató rendszer: a felületet az OH az intézmény önértékelési ciklusának kezdetén, 2015 szeptemberében nyitja meg, az intézmények vezetőit a felület megnyitásáról, használatáról az Oktatási Hivatal elektronikus úton tájékoztatja, ún. a bevezetési évben az egyenletes terhelés érdekében az intézmények a feltöltési, kérdőívező funkciókat a tanfelügyeleti dátumokhoz kapcsolt időszakokban és csak a tanfelügyeletben érintettekre vonatkozóan tudják használni.

Önértékelés: 2015. évi tanfelügyeleti látogatás Informatikai támogató rendszerben feltöltésre kerül: kérdőívek – ezek on-line is kitölthetők a felhasználók kódot kapnak, aminek segítségével a kitölthetik, véglegesíthetik a kérdőívet) a látogatás napját megelőző 15. napig beérkezett értékelések összegzését veszik alapul, intézményi alapdokumentumok (PDF), az intézményi elvárások megfogalmazása a központi elvárások alapján.

Az önértékelés és a tanfelügyelet standardjai tervezés teljes körű önértékelés megkezdése minősítés előtt megvalósítás

Teljes körű intézményi önértékelés I. 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 145. § (2)-(4) és 193. § (21): az intézményi önértékelés pedagógusra, intézményvezetőre és intézményre vonatkozó részeit először a 2016. évi ellenőrzésben szereplőkre vonatkozóan kell elvégezni, de legkésőbb 2017. június 30-ig minden pedagógusra, 2020. június 30-ig minden intézményre vonatkozóan el kell végezni a teljes körű intézményi önértékelést.

Teljes körű intézményi önértékelés II. Ötéves önértékelési program készítése: célok meghatározása, a belső szabályozás, eljárásrend kialakítása. Éves önértékelési terv készítése: feladatok (pedagógus/vezető/intézmény), határidők, felelősök meghatározása. Tájékoztatás: a nevelőtestületet, érintett partnereket (pl. szülők, tanulók).

Önértékelési csoport - koordinátor intézménynagyságához igazítva 1-5 fő, a 32 óra terhére végzett feladat, Mesterpedagógus is lehet tagja, de NEM a szakértői nap terhére, feladatok: az önértékelési rendszer kiépítése, az önértékelés lebonyolításának irányítása, koordinálása az intézményben, az önértékelő és a közreműködő kollégák folyamatos támogatása, az önértékelés minőségbiztosítása.

Szaktanácsadói segítség lehetősége I. Pedagógusok részére: tájékoztató megtartása az önértékelésről, pedagógiai módszertani segítség, óralátogatás: tervezés és megvalósítás, önfejlesztési terv.

Szaktanácsadói segítség lehetősége II. Önértékelési csoport részére: a csoport feladatmegosztásának, munkaterv elkészítésében segítségadás, a teljes körű intézményi önértékelés tervének, ütemezésének elkészítésében

Szaktanácsadói segítség lehetősége Intézményvezetők részére: az egyedi helyzetekből adódó problémák értelmezése (tagintézmények, stb.), a vezető szerep tisztázása az önértékelési folyamatban, az önértékelési csoport tagainak kiválasztásához szempontokat adni, segítség az önfejlesztési és az intézkedési tervhez. (pl.sablon)

A belső ellenőrzés az önértékelés részévé válik. Megvalósítás Éves önértékelési terv alapján (munkaterv része): dokumentumelemzés (óraterv, tematikus terv!), megfigyelés /óralátogatás, interjú, kérdőív. A belső ellenőrzés az önértékelés részévé válik. Erősségek és fejleszthető területek meghatározása.

Fejlesztés Az önértékelés eredménye alapján: pedagógus önfejlesztési terv, vezetői önfejlesztési terv, intézményi intézkedési terv készítése. A fejlesztések megvalósításához támogatás: mindhárom szinten igénybe vehető szaktanácsadói segítség. A fejlesztések eredményeinek értékelése: „visszamérés” a következő önértékeléssel vagy a tanfelügyeleti értékeléssel.

„Minél többféle tükörben nézzük meg magunkat, annál jobban megismerjük az arcunkat.” Nádasdy Ádám