Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

A KÖZBESZERZÉSI ELLENŐRZÉSI RENDSZER ALAKULÁSA A LEGAKTUÁLISABB EURÓPAI UNIÓS BIZOTTSÁGI AUDITTAPASZTALATOK ALAPJÁN DR. SIMON ANNAMÁRIA.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
1 NEMZETI KULTURÁLIS ALAP ORSZÁGOS ELŐADÁS-SOROZAT Megyeháza Kecskemét.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Tisztességes verseny a közbeszerzésben.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Pénztárgépek beszerzésének támogatása 2016
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adományok adózási kérdései
Kína üzleti szemmel június 24..
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Összeállította: Horváth Józsefné
Dr. Kovács László Főtitkár
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Az „Út a munkához” program évi változásai
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Korrupció és közbeszerzési kartellek
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Baranya Megyei Paktum Konferencia
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Compliance és Corporate Governance
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
A kohéziós politika jövője
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az „Út a munkához” program évi változásai
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Szabálytalanságkezelés
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések I. Intézményrendszer dr. Kovács László Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Kar Deák Ferenc Intézet Közbeszerzési szakjogász képzés 2016. április 1.

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Fejlesztéspolitikai intézményrendszer A közbeszerzési eljárások elő- és utóellenőrzésének szabályai Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések I. Fejlesztéspolitikai intézményrendszer Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 1. Az intézményrendszer átalakítása fejlesztéspolitikai terület NFM-től a Miniszterelnökséghez kerül – 2013 augusztus NFÜ megszüntetése – 2013. december 31. KFF Miniszterelnökséghez kerül Irányító Hatóságok (IH) az egyes minisztériumokhoz kerülnek – 2014 tavasz Új jogszabály – 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Új jogszabály – szabályozás egységessége Lényegében minden uniós alapra kiterjed Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) Európai Szociális Alap (ESZA) Kohéziós Alap (KA) Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alap (EMVA) Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz Ifjúsági foglalkoztatási kezdeményezés Leginkább rászoruló személyeket támogató európai segítségnyújtási alap Nem kell alkalmazni – Európai Területi Együttműködés (ETE) programjai Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 2. Kormány kialakítja a fejlesztéspolitikai tevékenység rendszerét irányítási rendszer finanszírozási rendszer intézményi rendszer szabályozási rendszer kijelöli az audit hatóságot kijelöli az irányító hatóságot és az igazoló hatóságot elfogadja a több éves nemzeti keretet jóváhagyja a finanszírozási megállapodásokat Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 3. Fejlesztéspolitikai Koordinációs Bizottság Kormány előkészítő szerve Kormány ülése előtt megtárgyalja és véleményezi a döntési javaslatokat, jelentéseket gondoskodik a fejlesztéspolitikai intézményrendszer működésének összhangjáról véleményezi az IH-k munkatervét, nyomon követi azok megvalósulását véleményezi a fejlesztéspolitikai tárgyú jogszabályok tervezetét Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 4. Európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter ellátja uniós forrásfelhasználás tervezésének és a programok végrehajtásának koordinációs feladatait, biztosítja a fejlesztéspolitikai jogszabályok egységes alkalmazását, az irányító hatóságok végrehajtási tevékenységének egységességét, a programok összehangolt, Partnerségi Megállapodásnak megfelelő végrehajtását koordinációs feladatai keretében például biztosítja a programok és a projektvégrehajtás egységességét közzéteszi a felhívásokat gondoskodik a kommunikációs feladatok ellátásról lebonyolítja az egyeztetéseket az Európai Bizottsággal Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések intézkedik a rendszerszintű szabálytalanságok megelőzése és kezelése érdekében ellátja az intézményrendszerrel összefüggő, monitoring, értékelési, pénzügyi, jogorvoslati, kommunikációs feladatokat intézményrendszerrel összefüggő feladatai például Kormány részére javaslatot tesz a KSZ kijelölésére meghatározza a KSZ-ekkel kötendő megállapodás tartalmát ellenőrzési, monitoring és értékelési feladatai például nyomon követi az OP-k elfogadásáig nem teljesült ex ante kondicionalitások teljesülését ellenőrzést végez a támogatások lebonyolításában részt vevő szervezeteknél és a kedvezményezetteknél ellátja az OP-k végrehajtására vonatkozó auditok koordinációját ellátja a közbeszerzési eljárások szabályosságának ellenőrzését nyomon követi az OP-k pénzügyi és szakmai előrehaladását Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések pénzügyi feladatai például forrást biztosít az OP-k fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámláin biztosítja az intézményrendszer működéséhez szükséges finanszírozási forrásokat gondoskodik a KSZ-ek által ellátott feladatok finanszírozásáról jogorvoslati feladatai például elbírálja az IH-k döntése ellen benyújtott kifogásokat szabálytalansági eljárásban elbírálja az IH vagy a kifizető ügynökség által hozott döntések elleni jogorvoslati kérelmeket biztosítja döntések egységességét kommunikációs feladatai például kidolgozza az egységes kommunikációs stratégiát kidolgozza az arculati kézikönyvet kidolgozza a kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségeit tartalmazó útmutatót létrehozza és karbantartja az egységes honlap-portált Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 5. Államháztartásért felelős miniszter Fő feladat: a támogatások ellenőrzésének szabályozása, harmonizációja, koordinációja, valamint az audit hatósági, tanúsító szervi, és az igazoló hatósági feladatok ellátásának biztosítása Ennek során gondoskodik a támogatások irányítási és kontrollrendszerére vonatkozó nemzeti jogszabályok és módszertanok előkészítéséről, kidolgozásáról, továbbfejlesztéséről az ellenőrzési vonatkozású uniós jogszabályok és módszertani útmutatók kialakításában, továbbfejlesztésében, a magyar álláspont képviseletében való részvételről Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések az ellenőrzéseknek a nemzetközi ellenőrzési standardok és harmonizált módszertan szerint történő lefolytatásáról ellenőrzések áttekintéséről, harmonizálásáról, az ellenőrzési erőforrások átfedésektől mentes, hatékony és eredményes felhasználásának biztosításáról az Európai Bizottság által végzett ellenőrzésekre adandó tagállami válaszok kialakításában, és a szükséges tárgyalások lefolytatásában való részvételről az ellenőrzéseket végző szervezetek tekintetében a jogszabályok, módszertani útmutatók, nemzetközi ellenőrzési standardok alkalmazásának és végrehajtásának figyelemmel kíséréséről, vizsgálatáról Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 6. Az audit hatóság (EUTAF) elkészíti az audit stratégiát elvégzi a rendszerellenőrzéseket elvégzi a projektek mintavételes ellenőrzését ellenőrzést végez az Európai Bizottság felkérése esetén teljesíti az Európai Bizottság felé az éves beszámolási kötelezettségeket elkészíti a zárónyilatkozatot és az azt megalapozó jelentést véleményezi az Európai Bizottság ellenőrzéseiben felvetett kérdésekre adandó tagállami választervezeteket, részt vesz a szükséges tárgyalások lefolytatásában Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 7. Az igazoló hatóság (MÁK) támogatások folyósítása érdekében összeállítja az OP-ra vonatkozó átutalás igénylési dokumentációt, igazolja annak pontosságát és megfelelőségét, majd benyújtja az Európai Bizottság részére a költségek megfelelőségének ellenőrzése érdekében vizsgálatot végez az IH által megküldött kifizetési ütemezések alapján összeállítja a kifizetési előrejelzéseket az Európai Bizottság részére fogadja az alapokból származó támogatásokat vezeti az igazoló hatóság pénzügyi nyilvántartásait végrehajtja szabálytalanságok következtében szükségessé váló pénzügyi korrekciókat Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 8. Szakpolitikai felelős Fő feladat: szakpolitikai szempontok érvényesítése az OP- k tervezése és végrehajtása során, ennek érdekében például elkészíti a pályázati felhívások szakmai koncepcióját (IH-val, más szakpolitikai felelőssel egyeztetve) meghatározza a felelősségébe tartozó pályázati felhívások szakmai tartalmát, ennek keretében biztosítja, hogy a szakmai tartalom illeszkedjen a Kormány ágazati stratégai céljaihoz kiemelt projektek esetén értékeli a szakmai elvárások teljesülését Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 9. Irányító Hatóságok (IH) Irányító Hatóság: az OP irányításáért és végrehajtásáért felelős szervezeti egység szakpolitikai felelőssel egyeztetett javaslatot tesz az OP tartalmára és módosítására szakpolitikai felelőssel együttműködve elkészíti az éves fejlesztési keret tervezetét szakpolitikai felelős bevonásával előkészíti a pályázati felhívásokat, azok módosítását, visszavonását Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések elkészíti nagyprojekt javaslatokat feladatkörében kapcsolatot tart az Európai Bizottság illetékes főigazgatóságával kialakítja az OP irányítási és kontroll rendszerét az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszterrel egyetértésben javaslatot tesz a KSZ kijelölésére a Kormány részére KSZ kijelölése esetén közreműködik a KSZ-szel kötendő szerződés tartalmának meghatározásában KSZ kijelölése esetén jóváhagyja a közreműködő szervezetek éves munkatervét Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések nyomon követi az OP-k pénzügyi és szakmai előrehaladását nyomon követi a támogatott projektek előrehaladását működteti a monitoring bizottságot előkészíti az OP éves és záró jelentését együttműködik más IH-kkal a programok közötti szinergiák biztosítása érdekében megteszi a szükséges intézkedéseket a hatáskörébe tartozó rendszerszintű szabálytalanságok megelőzésére és kezelésére KSZ kijelölése esetén az IH egyes feladatait a megállapodásban foglalt körben a KSZ látja el Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 10. Közreműködő szervezetek (KSZ) Közreműködő szervezet: bármely közjogi vagy magánjogi szervezet, amely irányító vagy igazoló hatóság felelőssége alatt működik, vagy ilyen hatóság nevében hajt végre feladatokat a műveleteket végrehajtó kedvezményezettek vonatkozásában (1303/2013/EU rendelet 2. cikk 18. pont) csak külön kijelölés esetén látnak el feladatokat az IH-tól átvett feladatokat megállapodásban kell rögzíteni tevékenységüket a megállapodás alapján látják el Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések A megállapodásban foglaltakon túl a KSZ feladata: ellenőrzési nyomvonal készítése és folyamatos aktualizálása beszámolók készítése és megküldése az IH-nak az éves fejlesztési keret megvalósításában történt előrehaladásról az éves munkaterv megvalósításában történt előrehaladásról az egyes pályázati felhívások előrehaladásáról és a szükséges lépésekről Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Közreműködő szervezeti feladatokat ellátó szervezetek jelenleg: az egyes minisztériumoknál elhelyezett IH-k Magyar Államkincstár (területfejlesztés) Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 11. Monitoring bizottságok céljuk: az OP-k végrehajtásának nyomon követése elnökét a miniszterelnök nevezi ki monitoring bizottságba tagot delegál az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter az IH az államháztartásért felelős miniszter a szakpolitikai felelős területi program esetében a területfejlesztés stratégiai tervezéséért felelős miniszter érintett megyei önkormányzatok érdekképviseleti szerve érintett megyei jogú városok érdekképviseleti szerve és a fővárosi közgyűlés gazdasági és szakmai érdekképviseletek szociális partnerek civil- és nem kormányzati szervezetek Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések tanácskozási jogú tagot delegálhat: az Európai Bizottság, az Európai Beruházási Bank, az Európa Tanács Fejlesztési Bank (ha az adott operatív program finanszírozásához hozzájárul), nemzetközi pénzügyi kapcsolatokért felelős miniszter az igazoló hatóság, az audit hatóság a közreműködő szervezet (ha kijelölésre kerül), és az alapok alapját végrehajtó szervezet (MFB) a nem az európai uniós fejlesztési források felhasználásához kapcsolódó fejlesztéspolitikáért felelős miniszter speciális monitoring bizottságok – Vidékfejlesztési Program monitoring bizottság, Partnerségi Megállapodás monitoring bizottság Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések II. A közbeszerzési eljárások elő- és utóellenőrzésének szabályai Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 1. Jogszabályi, jogi háttér a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. Korm. rendelet (XI. 5.) útmutatók (KFF, KH) Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 2. Általános szabályok támogatási döntésről szóló értesítést követően alkalmazandó, illetve akkor is, ha a támogatást igénylő/kedvezményezett ezt megelőzően folytat közbeszerzési eljárást eljárás lefolytatása és dokumentálása a kedvezményezett felelőssége, akkor is, ha nem ő az ajánlatkérő (meghatalmazott ajánlatkérő, in house szervezet) központosított közbeszerzés esetén a pályázat/támogatási szerződés/egyedi szerződés összhangjának megteremtése a kedvezményezett felelőssége szabálytalanság esetén a támogatás – vagy annak egy része – visszavonható eljárások időbeli ütemezése – rendelet szabályainak figyelembe vételével ugyanazon hiányra ismételt hiánypótlás nem kérhető Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 3. Kis értékű beszerzések ellenőrzése Kis értékű beszerzések: uniós értékhatár alatti értékű árubeszerzés és szolgáltatás megrendelés 300 millió forint alatti értékű építési beruházás és építési koncesszió központosított közbeszerzés – az adott rész értéke irányadó minőségellenőrzés utóellenőrzés keretében Irányító Hatóság (IH) feladata Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Utóellenőrzés menete IH értesítése az eljárás eredményéről – döntés meghozatalát követő munkanapon (legkésőbb az összegezés megküldésének napján) dokumentumok és szabályzat benyújtása – összegezés megküldését követő 2 munkanapon belül IH 7 munkanapon belül ellenőrzi a dokumentumokat (közbeszerzési-jogi, támogathatósági, elszámolhatósági, műszaki) ha közben jogorvoslati eljárás indult, akkor az ellenőrzést felfüggeszti szükség esetén szabálytalansági eljárást, illetve jogorvoslati eljárást kezdeményez (KDB) támogatás csak az utóellenőrzési jelentés megléte esetén folyósítható Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Utólagos ellenőrzés ha a kedvezményezett/támogatást igénylő az utóellenőrzés kezdeményezését elmulasztotta IH folytatja le dokumentumok beérkezését követő 15 munkanapon belül szabálytalansági eljárás kezdeményezése kötelező – korrekció elsősorban a projektmenedzsment és közbeszerzés sorok terhére Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 4. Nagy értékű beszerzések folyamatba épített ellenőrzése Nagy értékű beszerzések: uniós értékhatárt elérő vagy azt meghaladó értékű árubeszerzés és szolgáltatás megrendelés 300 millió forintot elérő vagy azt meghaladó értékű építési beruházás és építési koncesszió központosított közbeszerzés – az adott rész értéke irányadó, uniós értékhatárokat, illetve 300 millió forintot elérőknél a verseny újra nyitása kötelező minőségellenőrzés előzetes és folyamatban épített ellenőrzés keretében támogathatósági, elszámolhatósági, műszaki ellenőrzés – IH közbeszerzési-jogi ellenőrzés – EU források felhasználásáért felelős miniszter (KFF) Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Előzetes támogathatósági ellenőrzés eljárás megkezdését megelőzően IH-nak – támogathatósági, elszámolhatósági, műszaki ellenőrzés céljából, MIR-ben IH 5 munkanapon belül megküldi észrevételeit (max. 5 munkanappal meghosszabbítható) kedvezményezett/támogatást igénylő 5 munkanapon belül megküldi az észrevételeknek megfelelően módosított dokumentumokat az IH-nak – ha 20 munkanapon belül nem küldi, IH az ellenőrzést lezárja IH 5 munkanapon belül megküldi az ellenőrzésről szóló nyilatkozatot + KFF tájékoztatása kedvezményezett haladéktalanul kezdeményezi a közbeszerzési dokumentumok KFF általi ellenőrzését hatósági engedélyhez kötött építési beruházás – támogathatósági ellenőrzésre a kifizetés igénylés ellenőrzése során kerül sor, előzetes ellenőrzés nincs Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Előzetes közbeszerzési-jogi minőségellenőrzés KFF 5 munkanapon belül megküldi észrevételeit – max. 5 munkanappal meghosszabbítható (minőségellenőrzési jelentés vagy tanúsítvány) kedvezményezett/támogatást igénylő 5 munkanapon belül megküldi az észrevételeknek megfelelően módosított dokumentumokat a KFF-nek – ha 20 munkanapon belül nem küldi, KFF az ellenőrzést lezárja KFF 5 munkanapon belül minőségellenőrzési tanúsítványt állít ki kedvezményezett/támogatást igénylő a tanúsítvány szerint véglegesíti a dokumentumokat Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Nem támogató tartalmú tanúsítvány esetén kedvezményezett/támogatást igénylő a dokumentumokat az IH ellenőrzési körébe tartozó szempontból módosítja, illetve a hatósági engedély ilyen körben változik – a teljes folyamatot újra kell kezdeni kedvezményezett/támogatást igénylő a dokumentumokat az IH ellenőrzési körébe tartozó szempontból nem módosítja, illetve a hatósági engedély ilyen körben nem változik – csak közbeszerzési-jogi ellenőrzésre kell újra beadni – KFF 5 munkanapon belül tanúsítványt ad Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Közbeszerzési eljárás megindítása csak támogató/feltétellel támogató minőségellenőrzési tanúsítvány és az IH nyilatkozata birtokában eljárást megindító végleges dokumentumokat kedvezményezett KFF-nek és IH-nak megküldi szükség esetén szabálytalansági eljárást, illetve jogorvoslati eljárást kezdeményez (KDB) végleges dokumentumokat érintő változásról kedvezményezett/támogatást igénylő haladéktalanul értesíti a KFF-et, IH-t Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Közbeszerzési eljárás folyamatba épített ellenőrzése bontási eljárásról kedvezményezett/támogatást igénylő 5 munkanappal korábban tájékoztatja a KFF-et KFF az eljárásba 3 munkanapon belül megfigyelőt jelöl feladata: eljárás iratainak vizsgálata, bíráló bizottsági üléseken személyes részvétel kedvezményezett/támogatást igénylő valamennyi eljárási cselekményről megfelelő időben, írásban tájékoztatja a megfigyelőt kedvezményezett/támogatást igénylő valamennyi eljárási dokumentumot megfelelő időben megküld a megfigyelőnek Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések KFF az összegezés megküldését megelőzően – a közbeszerzési dokumentumok kézhezvételét követő 15 munkanapon belül, az eljárás minden részében – szabályossági tanúsítványt állít ki ha közben jogorvoslati eljárás indult, akkor az ellenőrzést felfüggeszti kedvezményezett/támogatást igénylő csak a szabályossági tanúsítvány birtokában hozhatja meg az eljárást/részvételi szakaszt lezáró döntést kedvezményezett/támogatást igénylő az összegezést megküldi a KFF-nek is szükség esetén szabályossági tanúsítványt módosítja, vagy szabálytalansági, illetve jogorvoslati eljárást kezdeményez (KDB) döntést megsemmisítése/módosítása – új szabályossági tanúsítvány kiadását kell kérni – KFF 5 munkanapon belül állítja ki támogatás csak a minőségellenőrzési jelentés, szabályossági tanúsítvány és az IH nyilatkozatának megléte esetén folyósítható Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Utólagos ellenőrzés ha a kedvezményezett/támogatást igénylő az ellenőrzés határidőben történő kezdeményezését elmulasztotta támogathatósági, elszámolhatósági, műszaki szempontból IH, közbeszerzési-jogi szempontból KFF folytatja le folyamatba épített ellenőrzés szabályai szerint, azzal, hogy utólagos ellenőrzés során a KFF jelentést állít ki, amely ellen a kedvezményezett/támogatást igénylő részletes indokolással élhet – KFF egyet nem értése esetén szabálytalansági, illetve jogorvoslati eljárást kezdeményezhet (KDB) szabálytalansági eljárás kezdeményezése az előzetes ellenőrzés kezdeményezésének elmulasztása miatt kötelező – korrekció elsősorban a projektmenedzsment és közbeszerzés sorok terhére Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések 5. Szerződésmódosítások Kis értékű beszerzések esetén valamennyi dokumentumot a módosítást követő 2 munkanapon belül az IH-nak IH utóellenőrzés keretében 15 munkanapon belül (közbeszerzési-jogi, elszámolhatósági ellenőrzés) ha közben jogorvoslati eljárás indult, akkor az ellenőrzést felfüggeszti módosítással érintett támogatási összeg csak az utóellenőrzési jelentés megléte esetén folyósítható Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Utólagos ellenőrzés ha a kedvezményezett/támogatást igénylő az utóellenőrzés határidőben történő kezdeményezését elmulasztotta IH folytatja le dokumentumok beérkezését követő 15 munkanapon belül szabálytalansági eljárás kezdeményezése kötelező – korrekció elsősorban a projektmenedzsment és közbeszerzés sorok terhére Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Nagy értékű beszerzések esetén módosítást megelőzően IH-nak – támogathatósági, elszámolhatósági, műszaki ellenőrzés, MIR-ben IH 5 munkanapon belül nyilatkozik (max. 3 munkanappal meghosszabbítható) kedvezményezett/támogatást igénylő 5 munkanapon belül megküldi az észrevételeknek megfelelően módosított dokumentumokat az IH-nak – ha 20 munkanapon belül nem küldi, IH az ellenőrzést lezárja IH 5 munkanapon belül megküldi az ellenőrzésről szóló nyilatkozatot + KFF tájékoztatása kedvezményezett/támogatást igénylő haladéktalanul kezdeményezi a közbeszerzési-jogi ellenőrzést a KFF-nél Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések KFF 13 munkanapon belül megküldi véleményét kedvezményezett/támogatást igénylő a vélemény alapján módosított dokumentumot 5 munkanapon belül újra benyújtja – ha 20 munkanapon belül nem küldi, KFF az ellenőrzést lezárja KFF véleményéről 7 munkanapon belül tájékoztat kedvezményezett/támogatást igénylő a módosított szerződést a jogszerűséget megállapító vélemény megküldését követő 5 munkanapon belül benyújtja az IH-nak szükség esetén szabálytalansági eljárást, illetve jogorvoslati eljárást kezdeményez (KDB) módosítással érintett támogatási összeg csak az IH és a KFF támogató tartalmú nyilatkozata, illetve véleménye alapján folyósítható Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

Támogatásból megvalósuló közbeszerzések Utólagos ellenőrzés ha a kedvezményezett/támogatást igénylő az ellenőrzés határidőben történő kezdeményezését elmulasztotta támogathatósági, elszámolhatósági, műszaki szempontból IH, közbeszerzési-jogi szempontból KFF folytatja le folyamatba épített ellenőrzés szabályai szerint, azzal, hogy utólagos ellenőrzés során a KFF jelentést állít ki, amely ellen a kedvezményezett/támogatást igénylő részletes indokolással élhet – KFF egyet nem értése esetén szabálytalansági, illetve jogorvoslati eljárást kezdeményezhet (KDB) szabálytalansági eljárás kezdeményezése az előzetes ellenőrzés kezdeményezésének elmulasztása miatt kötelező – korrekció elsősorban a projektmenedzsment és közbeszerzés sorok terhére Támogatásból megvalósuló közbeszerzések

KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!