Az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont feladatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Nemzeti Tehetség Programról Budapest, március 24. Dr. Szvathné Dr. Szalay Márta mb. tudományos és szakmai főigazgató-helyettes.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a szakiskolai tanulmányi ösztöndíjról Fodor Istvánné mb. főigazgató-helyettes.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A év értékelése és a év újdonságai
Pályaválasztási szülői értekezlet Készítette: Gede Eszter
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
2017. Szeptemberében induló képzések
Pályaválasztási tanácsadás
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
középfokú felvételi eljárás
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Kétszintű érettségi vizsga
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Középfokú felvételi eljárás a 2017/2018. tanévben
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Érettségi 2006-os év Szülői ért okt. 28.
Intézmény minőségirányítási programja
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

Az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont feladatai XV. kerületi tanévnyitó értekezlet Budapest 2005. augusztus 29. Marekné dr. Pintér Aranka igazgató

Az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont az OM központi közigazgatási szervezete egy központi és hét (a statisztikai régiók szerinti) regionális igazgatóság, központi, állami hivatal igazgatási-hatósági jogkörökkel az oktatási miniszter egyes közigazgatási feladatainak hatékonyabb ellátását szolgálja.

Az OKÉV szerepe az ágazati irányításban az ellenőrzési, értékelési feladatok irányítása, szervezése, koordinálása, országos, térségi, megyei szintű szakmai ellenőrzés, értékelés megszervezése a miniszter intézkedése alapján, mérési, értékelési és minőségbiztosítási feladatok koordinálása, a vizsgarendszer működtetése, hatósági tevékenység.

Az OKÉV szerepe a fenntartói irányításban intézményi szintű szakmai ellenőrzés megszervezése a fenntartó megkeresésére, szakértők ajánlása fenntartói ellenőrzéshez (kötelező igénybevétel átszervezéskor), szakmai segítségnyújtás a fenntartóknak, a maximális csoport- és osztálylétszám túllépésének engedélyezése, a fenntartói - kötelező eszköz- és felszerelési jegyzék - ütemtervben foglaltak végrehajtásának ellenőrzése, az átütemezés engedélyezése.

Az OKÉV hatósági feladatai hatósági ellenőrzés keretében vizsgálja a nevelési-oktatási intézményekben: a maximális osztály-, csoportlétszámra, a gyermek- és tanulói balesetvédelemre, a tanulói óraterhelésre, a hátrányos megkülönböztetés tilalmára vonatkozó rendelkezésekben és a minimális (kötelező) eszköz- és felszerelési jegyzékben foglaltak megtartását, E körben gyakorolja a szabálysértési hatósági jogköröket.

A vizsgaközpont elsőfokú hatósági határozatot hoz: az országos szakértői és az országos vizsgáztatási névjegyzékbe történő felvételről, illetve törlésről; a szomszédos államokban élő magyar diákok diák-igazolványának, valamint a határon túli magyar pedagógusok és oktatók pedagógus-igazolványának és oktatói kártyájának kiadásáról; a tankönyvvé nyilvánításról; a maximális csoport- és osztálylétszám túllépésének engedélyezéséről;

A vizsgaközpont másodfokú hatósági határozatot hoz: az érettségi és a szakmai vizsga vizsgabizottságának döntése, intézkedése vagy intézkedésének elmulasztása ellen benyújtott törvényességi kérelmekről; a szakképzést folytató intézményben, valamint a felsőoktatási intézményben folytatott tanulmányoknak a szakképesítést nyújtó szakképzésben előírt követelményének teljesítésébe történő beszámítása iránti kérelem esetében a szakképzést folytató intézmény vezetőjének döntése ellen benyújtott fellebbezés tárgyában

Országos mérés a) az alapkészségek meglétét vizsgáló mérés a negyedik, a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamon valamennyi tanulóra kiterjedően, b) a kisebbségi nyelvismeret alapozó mérés a kétnyelvű nemzetiségi iskolák negyedik évfolyamán.

Országos mérés:2006. május 31. Teljes körű kompetenciamérés a 4., 6., 8. és 10. évfolyamon - kötelező olvasás-szövegértés matematikai eszköztudás véletlenszerű mintavételi eljárás súlyozási módszerrel országos standard adatrendszer képzése saját iskolai minta összevethetősége az országos standarddal

Miért van szükség mérésekre? Országos kép a közoktatás rendszerének működéséről Összehasonlítási lehetőség különböző szinteken Tükör az iskola és a pedagógus számára A hozzáadott érték kimutatása

Országos vizsgálat a) a két tanítási nyelvű középiskolák feladatellátásának szakmai és tanügy-igazgatási feltételrendszere a kiválasztott intézményekben. b) az általános iskolai napközis és iskolaotthonos feladatellátás szervezésének, tanügy-igazgatási feltételrendszerének és a hatékony működés követelményeinek vizsgálata a kiválasztott intézményekben. c) a nem állami, nem helyi önkormányzati fenntartású közoktatási intézmények normatív állami hozzájárulása és támogatása igénylésére, folyósítására, elszámolására vonatkozó rendelkezések megtartása.

Vizsgák szervezése, lebonyolítása A független vizsgabizottságok működtetése 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi írásbeli felvételik Középfokú beiskolázás OKTV Érettségi

KIFIR A középiskolai felvételi rendszer (KIFIR) működtetésének, valamint a felvételi vizsgákkal kapcsolatos szervezésnek és tervezésnek felelőse az OKÉV. Az operatív feladatok elvégzése az EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht. feladata. A szakmai feladatellátásra az OKÉV Központi Főigazgatóságtól külső megbízás keretében a SULINOVA Kht. kapott megbízást.

Az oktatási minisztérium által meghirdetett és finanszírozott versenyek szervezése OKTV Kiírás előkészítése Szervezési munkák Első (második) fordulók lebonyolítása regionálisan Döntők - országosan

A kétszintű érettségi vizsgák szervezése Érettségi szoftver, logisztika - központi Szervezés, hatósági feladatok: regionális A tanév rendjéről szóló 11/2005. (IV. 8.) OM rendelet módosítása [a 21/2005. (VII. 25.) OM rendelet] az őszi írásbeli érettségi első napja okt. 21. (péntek) az őszi írásbelik utolsó napja nov. 5. (szombat) emelt szintű szóbeli vizsgák nov. 16-18. között középszintű és hagyományos szóbeli vizsgák nov. 23-30. között

Országos adatok a tavaszi érettségiről 2005 május-júniusában érettségi vizsgát tett: 114 986 fő Az összes értékelt tantárgyi vizsga: 480 096 középszintű tantárgyi vizsga 404 525 emelt szintű tantárgyi vizsga 65 425 hagyományos tantárgyi vizsga 10 146

A 2005/2006. tanév őszi érettségi vizsgái A vizsgaidőszak néhány jellemzője: a lehetséges vizsgafajták: rendes, előrehozott, pótló, javító, ismétlő utoljára lesz hagyományos típusú érettségi vizsga utoljára nyílik lehetőség az idegen nyelvi érettségi vizsga nyelvvizsga bizonyítvánnyal történő kiváltására (Az írásbeli vizsgaidőszak kezdetéig teljesíteni kell a helyi tantervi követelményeket, legkésőbb az érettségi vizsga záróértekezletéig pedig be kell mutatni a nyelvvizsga- bizonyítványt) a feladatlap-csomagok kibontásának új rendje a körzetközponti jegyzők közreműködése

Az önkormányzatok (fenntartók) kiemelt szerepe A középiskolák működésének törvényességi ellenőrzése Az érettségi vizsga előkészítésének, megszervezésének, lebonyolításának ellenőrzése Az intézményi érettségi eredmények értékelése A körzetközponti jegyzők szerepe az írásbeli feladatlapok őrzésében, átadásában

Az Országos szakértői és vizsgáztatási névjegyzékek kezelése A feladatot az OKÉV Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság látja el országosan (+2 fő köztisztviselővel!) Országos szakértői névjegyzék: 4 500 fő Országos vizsgáztatási névjegyzék: 4 000 fő Országos szakképzési szakértői névjegyzék: 550 fő 31/2004. (XI.13.) OM rendelet

Felkészítés érettségi vizsgaelnöki feladatok ellátására Az OKÉV 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzési tanfolyamokat tart. A tanfolyamokat régiónként folyamatosan szervezzük! Jelentkezés az OKÉV regionális igazgatóságain.

Egyedi érettségi tárgyak akkreditációja érettségi tárgyként az akkreditálást követő második évtől lehet bevezetni az akkreditált vizsgatárgy követelményeinek központi vizsgakövetelményként történő kiadását is lehet kérni, melyről az OKÉV, az Országos Köznevelési Tanács (az Országos Kisebbségi Tanács) javaslata alapján a miniszter dönt a kérelem minden év január 15. és február 15. között nyújtható be (a minimálbér négyszereséért)

A Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok működtetése 28 fős testületek Regionális szakképzés-fejlesztési stratégiák MPA képzés-fejlesztési decentralizált részének felosztása, javaslattétel az oktatási miniszternek

Az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont Személyi feltételek: Régiónként 9 köztisztviselő Igazgató Igazgatási referens Hatósági referens Közoktatási referens Szakképzési referens Vizsgáztatási referens Titkársági referens Pénzügyi referens Informatikai referens +2fő Közép-Magyarország és Közép-Dunántúl

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! www.okev.hu pintera@okev.hu