AZ OKTATÁSI HIVATAL FŐBB FELADATAI A 2017/2018. TANÉV SORÁN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
A pedagógusminősítési rendszer
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Oktatási Hivatal által koordinált állami köznevelési feladatok a 2016/2017-es tanévben Brassói Sándor Köznevelési elnökhelyettes.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Új feladatok és bővülő együttműködési lehetőségek a köznevelési rendszerben Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Barcsák Marianna KPSZTI
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

AZ OKTATÁSI HIVATAL FŐBB FELADATAI A 2017/2018. TANÉV SORÁN DR. GLOVICZKI ZOLTÁN ELNÖK OKTATÁSI HIVATAL

I. A KIR SZEMÉLYI NYILVÁNTARTÁS MEGÚJÍTÁSA

II. SZAKMAI ELLENŐRZÉS: A KIR INTÉZMÉNYI ADATSZOLGÁLTATÁSA 2017. NOVEMBER 2. ÉS 2018. FEBRUÁR 28. KÖZÖTT A KÖVETKEZŐ TERÜLETEKEN FOLYIK ELLENŐRZÉS: - KIR KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYTÖRZS - KIR SZEMÉLYI NYILVÁNTARTÁS - 2017. OKTÓBERI KIRSTAT OSAP ADATGYŰJTÉS - A 2016/2017. TANÉV LEMORZSOLÓDÁSSAL VESZÉLYEZTETT TANULÓKRA VONATKOZÓ ADATGYŰJTÉSEI.

III. AZ OH NYILVÁNTARTÁSOK FEJLESZTÉSE KIR-T ÉRINTŐ SZAKMAI ELLENŐRZÉSSEL PÁRHUZAMOSAN AZ EFOP 3.1.5-16 (A TANULÓI LEMORZSOLÓDÁSSAL VESZÉLYEZTETETT INTÉZMÉNYEK TÁMOGATÁSA) KIEMELT PROJEKT TÁMOGATÁSÁVAL ADATTISZTÍTÁS AZ EFOP 1.9.5. (A KORA GYERMEKKORI INTERVENCIÓ ÁGAZATKÖZI FEJLESZTÉSE) PROJEKTBEN A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK RÉSZÉRE BIZTOSÍTOTT INYR NYILVÁNTARTÁST TOVÁBBFEJLESZTÉSE A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM PÁLYÁZATI TÁMOGATÁSÁVAL A TEHETSEGKAPU.HU PORTÁL MŰKÖDTETÉSÉNEK FEJLESZTÉSE, A MATEMATIKA ÉS TERMÉSZETTUDOMÁNY TERÜLETÉN ÉRZÉKENYÍTŐ ONLINE MÉRÉSEK LEBONYOLÍTÁSA

IV. ÉRETTSÉGI VIZSGÁK, OKTV, ORSZÁGOS TANULÓI TELJESÍTMÉNY MÉRÉSEK, KÖZÉPFOKÚ FELVÉTELI ELJÁRÁS AZ RÉSZBEN KORSZERŰSÍTETT TARTALOMMAL TOVÁBB FOLYTATÓDÓ ÉRETTSÉGI ŐSZI VIZSGAIDŐSZAKÁNAK, AZ OKTV ÉS MÁS ORSZÁGOS (SNI, NEMZETISÉGI, MŰVÉSZETI VERSENYEK) VERSENYFELHÍVÁSAINAK MEGHIRDETÉSE MEGTÖRTÉNT A KÖZÉPFOKÚ FELVÉTELI ELJÁRÁS SZERVEZÉSE IS A TAVALYI ÉVBEN MEGISMERT ELJÁRÁS MENTÉN HALAD

V. ORSZÁGOS ÉS NEMZETKÖZI TANULÓI TELJESÍTMÉNYMÉRÉSEK ÉS PEDAGÓGUSKUTATÁS A HAGYOMÁNYOS MÉRÉSEKEN TÚL ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS (OKM) DIFER IDEGEN NYELVI MÉRÉS (6-8., ANGOL, NÉMET) CÉLNYELVI MÉRÉSEK A KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ ISKOLÁKBAN (6-8.) NETFIT - PISA 2018 – FŐ VIZSGÁLT TERÜLET A SZÖVEGÉRTÉS (EMELLETT MATEMATIKA ÉS TERMÉSZETTUDOMÁNY) - TALIS – TANÁRKUTATÁS HARMADIK NEMZETKÖZI ADATFELVÉTELE

VI. EURÓPAI UNIÓS FORRÁSBÓL (EFOP-3. 2. 15 VI. EURÓPAI UNIÓS FORRÁSBÓL (EFOP-3.2.15.) MEGVALÓSULÓ TOVÁBBI FEJLESZTÉSEK AZ ORSZÁGOS MÉRÉSI-ÉRTÉKELÉSI ÉS VIZSGARENDSZERBEN Az EFOP 3.2.15. – VEKOP 17 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” c. kiemelt projekt tevékenységcsoportjai: A köznevelés tantervi-tartalmi szabályozóinak felülvizsgálata és átdolgozása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése érdekében (Megvalósító: EKE) A köznevelés mérés-értékelési és vizsgarendszerének fejlesztése (Megvalósító: OH) A diagnosztikus értékelési rendszer továbbfejlesztése (Megvalósító: OH) Köznevelési témahetek, témanapok programfejlesztése (Megvalósító: OH) Digitális pedagógiai fejlesztések (Megvalósító: OH – Digitális Jólét Nonprofit Kft) Tematikus informális és nem formális tanulási alkalmakhoz kapcsolódó tanulási formák módszertani megalapozása (Megvalósító: OH) Tudásmegosztó felület gondozása (Digitális Jólét Nonprofit Kft) Pedagógusok digitális felkészültségének – a köznevelési stratégiával való összhangban lévő – felmérése és fejlesztése (Megvalósító: EKE – DJ Nkft)

1. AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS RENDSZERÉNEK TOVÁBBFEJLESZTÉSE TERMÉSZETTUDOMÁNYOS MÉRÉSI TERÜLET INTEGRÁCIÓJA AZ OKM-BE – 2019-RE ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁS KORÚ TANULÓK MÉDIAÉRTÉSÉNEK VIZSGÁLATA ONLINE FELÜLETEN AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS DIGITÁLIS PLATFORMON VALÓ KÍSÉRLETI PRÓBÁJA

2. AZ IDEGENNYELVI MÉRÉSEK RENDSZERÉNEK TOVÁBBFEJLESZTÉSE DIGITÁLIS ADAPTÍV NYELVI MÉRÉS A JELENLEG LÉTEZŐ ELSŐ IDEGEN NYELVI MÉRÉS TOVÁBBFEJLESZTÉSÉRE DIGITÁLIS MÉRŐESZKÖZÖK A KIS ÉS NEMZETISÉGI NYELVEK MÉRÉSÉNEK TOVÁBBFEJLESZTÉSÉRE

3. AZ ÉRETTSÉGI VIZSGARENDSZER TOVÁBBFEJLESZTÉSE ÍRÁSBELI FELADATSOROK FELTÖLTÉSE NYILVÁNOS, INTERNETES KERESŐRENDSZERBE, AZOK FOLYAMATOS GONDOZÁSA A VIZSGARENDSZER ELEKTRONIKUS ALAPOKRA VALÓ HELYEZÉSÉVEL KAPCSOLATOS KUTATÓ-FEJLESZTŐ TEVÉ- KENYSÉG.

4. DIAGNOSZTIKUS MÉRÉSEK RENDSZERÉNEK MEGERŐSÍTÉSE AZ ÓVODÁSOK ISKOLAKÉSZÜLTSÉGÉNEK VIZSGÁLATÁRA ALKALMAS TESZT- ÉS FEJLESZTŐ RENDSZER KIDOLGOZÁSA, KIPRÓBÁLÁSA A DIAGNOSZTIKUS MÉRÉSI EREDMÉNYEKRE ÉPÜLŐ PEDAGÓGIAI FEJLESZTÉSI MODELLEK MEGTERVEZÉSE ÉS ISKOLAI ALKALMAZÁSA NEHÉZ FELTÉTELEK KÖZÖTT MŰKÖDŐ ISKOLÁK KIEMELT SZAKMAI, PEDAGÓGIAI CÉLÚ TÁMOGATÁSA A DIAGNOSZTIKUS ÉRTÉKELÉS ÉS FEJLESZTÉS ESZKÖZEIVEL

VII. TANFELÜGYELETI ELJÁRÁSOK ŐSZTŐL A 2017. ÉVI TANFELÜGYELETI TERVBEN SZEREPLŐ INTÉZMÉNYEK ÉS A VEZETŐI ELLENŐRZÉSEK (AZ ÉRINTETTEK ÉRTESÍTÉSE JÚLIUS 31-IG) 2847 VEZETŐ, 3912 INTÉZMÉNY (SZÉKHELY/TAGINTÉZMÉNY/INTÉZMÉNYEGYSÉG) SZAKÉRTŐK KIJELÖLÉSE NOVEMBER 30-IG.

A KÖVETKEZŐ ÉVI INTÉZMÉNYVEZETŐ ÉS INTÉZMÉNYELLENŐRZÉSHEZ FELTÖLTÉS AZ INFORMATIKAI RENDSZERBE – INTÉZMÉNYVEZETŐK FELADATA – NOVEMBER 30-IG (A FELÜLET TOVÁBBRA IS NYITVA MARAD, NEM ZÁR LE). AZ ELLENŐRZÉSI TERVBEN SZEREPLŐ PEDAGÓGUS, INTÉZMÉNYVEZETŐ, INTÉZMÉNY ÖNÉRTÉKELÉSÉNEK ELKÉSZÍTÉSE – INTÉZMÉNYEK FELADATA, A TANFELÜGYELETI LÁTOGATÁST MEGELŐZŐ LEGKÉSŐBB 15. NAPIG. AZ INTÉZMÉNYVEZETŐ ÖNÉRTÉKELÉSÉNEK ELKÉSZÍTÉSE A VEZETŐI MEGBÍZÁS 2. ÉS 4. ÉVÉBEN.

VIII. PEDAGÓGUSMINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSOK 2017. ÉVI ELJÁRÁS ŐSZI IDŐSZAKRA TERVEZETT LÁTOGATÁSOK PUBLIKÁLÁSA 2017. AUGUSZTUS 10-IG. 2017. ÉVI ELJÁRÁSOK LEBONYOLÍTÁSA LEGKÉSŐBB 2018. JÚNIUS 30-IG. INTÉZMÉNYEK ÉRTESÍTÉSE AZ ELJÁRÁSBAN RÉSZT VETT PEDAGÓGUSOK EREDMÉNYÉRŐL – 2018. JANUÁR, 2018. JÚLIUS. SZAKÉRTŐI KÉPZÉS SZERVEZÉSE ÉS LEBONYOLÍTÁSA. PORTFÓLIÓ VAGY PÁLYÁZAT FELTÖLTÉSÉNEK HATÁRIDEJE 2018-AS ELJÁRÁSRA: 2017. NOVEMBER 25.

2018. ÉVI ELJÁRÁS MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSBAN RÉSZT VEVŐK SZÁMA: 9 409 FŐ PEDAGÓGUS I. FOKOZAT: 2 884 FŐ PEDAGÓGUS II. FOKOZAT: 6 125 FŐ MESTERPEDAGÓGUS FOKOZAT: 386 FŐ KUTATÓTANÁR FOKOZAT: 14 FŐ PEDAGÓGUS I. FOKOZAT (NOKS): 38 FŐ

IX. ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI-SZAKMAI SZOLGÁLTATÁSOK A PEDAGÓGIAI OKTATÁSI KÖZPONTOK BÁZISÁN

ORSZÁGOS IGÉNYFELMÉRÉS 2017 5008 intézmény tantárgygondozó szaktanácsadás 8522 összes igény 36165 többi szolgáltatási terület 27643

A MEGÚJÍTOTT SZAKTANÁCSADÓI RENDSZER felépítése és kapcsolatrendszere POK szaktanácsadói koordinátor Tantárgygondozó vezető szaktanácsadók területenként 1-1 fő Matematika szaktanácsadók Testnevelés szaktanácsadók … Tematikus vezető szaktanácsadók területenként 1-1 fő Intézményfejlesztés A vezető szaktanácsadók szakterületei megegyeznek a 48-as tantárgygondozói és tematikus területekkel

BÁZISINTÉZMÉNYI HÁLÓZAT KIALAKÍTÁSA 273 NYERTES 3 ÉVRE TÖBB ALKALOMMAL IS ELNYERHETŐ. ÉVENTE KIÍRÁSRA KERÜL A CÍMET ELNYERŐ INTÉZMÉNYEK VEZETŐI ÉS ÉRINTETT PEDAGÓGUSAI FELKÉSZÍTÉSEN VESZNEK RÉSZT. A Hivatal e felhatalmazás alapján és a Köznevelési Kerekasztal szakmai támogatásával célul tűzte ki 2016-ban, hogy a Pedagógiai Oktatási Központok közreműködésével mielőbb kialakítja bázisintézményei magyarországi hálózatát, amelyek képesek lesznek módszertani központként, egyfajta tudásbázisként katalizátorai lenni a Magyarországon működő állami és nem állami fenntartású köznevelési intézményekben folyó szakmai munkának. Olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben az adott szolgáltatási területhez kapcsolódó jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt pedagógus közreműködésével.

X. AZ OKTATÁSI HIVATAL TOVÁBBI KÖZNEVELÉSI ÁGAZATI FEJLESZTÉSEI

1. KÖZNEVELÉSI TÉMAHETEK, TÉMANAPOK FEJLESZTÉSE EFOP 3.2.15 A PROGRAMKÍNÁLAT BŐVÍTÉSE, ÚJ TARTALMI ELEMEK FEJLESZTÉSE. SZAKMAI, MÓDSZERTANI, ILLUSZTRÁCIÓS ÉS EGYÉB KIEGÉSZÍTŐ SEGÉDANYAGOK KIDOLGOZÁSA ÉS PEDAGÓGUSOK FELKÉSZÍTÉSE. 3 témahét: pénzügyi és gazdálkodási, digitális, valamint fenntarthatóság-környezettudatosság

2. DIGITÁLIS PEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSEK EFOP 3.2.15 A KÉPZÉSI SZINTEK KÖZÖTTI ÁTLÉPÉSKOR KÖTELEZŐEN ELVÁRT SZINTEK MEGHATÁROZÁSA ÉS A KAPCSOLÓDÓ JOGSZABÁLYOK FELÜLVIZSGÁLATA. A PEDAGÓGUSOK, A TANULÓK DIGITÁLIS KOMPETENCIÁINAK MÉRÉSÉRE ALKALMAS KERETRENDSZER KIALAKÍTÁSA. A KERETRENDSZERNEK A PEDAGÓGUS-ELŐMENETELI RENDSZERBE TÖRTÉNŐ BEÉPÍTÉSE, EGYSÉGES MÉRÉSI MÓDSZERTAN KIDOLGOZÁSA.

KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉSEK, TOVÁBBKÉPZÉSEK 3. TEMATIKUS INFORMÁLIS ÉS NEM FORMÁLIS TANULÁSI ALKALMAK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA EFOP 3.2.15. A NAPKÖZIS ÉS BENTLAKÁSOS PROGRAMOK (AZ 1-11. ÉVFOLYAM SZÁMÁRA 8 TÉMAMODUL, ÖSSZESEN 352 DB EGYHETES PROGRAMSABLON KIFEJLESZTÉSE). AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI PROGRAM NAT RENDSZERÉBE TÖRTÉNŐ BEILLESZTHETŐSÉGÉNEK MEGALAPOZÁSA KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉSEK, TOVÁBBKÉPZÉSEK PEDAGÓGUSKÉPZÉSBE ÉS SZAKIRÁNYÚ PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSBE VALÓ INTEGRÁLÁSI LEHETŐSÉGEI A Nemzeti Táborozási Koncepció célja – a Nat céljaival, feladataival összhangban – a köznevelés modernizációja, a tanórán és iskolán kívüli tanulási alkalmak rendszerszintű fejlesztése, a családi, iskolai közösségek és a nemzeti közösség megerősítése, a szülők terheinek csökkentése. Az E-3.2.15 projektben az Iskolai Közösségi Program elnevezésű táborozási program tartalom- és módszertani fejlesztése valósul meg, melynek újszerűsége a tanuló – pedagógus – szállás- és programszolgáltató összekapcsolása. Az EFOP-3.3.5-17 „Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Program kísérleti megvalósítása” c. pályázat nyertesei kötelezően vesznek a pilot program lebonyolításában. Az alprojekt célja: az élményalapú, nyitott nevelési-tanulási környezetben megvalósuló tanulási alkalmak, módszerek fejlesztése, pilot rendszerű iskolai bevezetése a Nat céljaival összhangban.

SZÁLLÁSHELY- ÉS/VAGY PROGRAMSZOLGÁLTATÓK RENDSZERBE VALÓ BEKAPCSOLÁSA (MINŐSÍTÉSI RENDSZER KIDOLGOZÁSA, EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁSOK). KOMPLEX TÁMOGATÓ INTERNETES PORTÁL LÉTREHOZÁSA. PILOT PROGRAM LEBONYOLÍTÁSA: 2018 ÉS 2019 JÚNIUS 3. ÉS 4. HETÉBEN ÖSSZESEN 200.000 GYEREK TÁBOROZTATÁSA.

4. EFOP-3.1.1-14-2015-00001 „KISGYERMEKKORI NEVELÉS TÁMOGATÁSA” Cél: az óvoda esélyteremtő és hátránycsökkentő szerepének erősítése 3000 fő óvodapedagógus 8 féle tematikus képzés 210 képzési csoport 144 képzési helyszín 100 település térítésmentes részvétel Folyamatban a Köztisztviselői továbbképzés

5. EFOP-3.1.3-16-2016-00001 TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSI ÉS INTEGRÁCIÓS KÖZNEVELÉSI INTÉZKEDÉSEK TÁMOGATÁSA CÉL: Az óvodáskorú hátrányos helyzetű/halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek nevelését végző óvodák esélyteremtő képességének megerősítése. Együttműködési megállapodás megkötése 570 óvodával Közreműködő óvodapedagógusok 1140 fő Az óvodák 10%-ában roma (anyanyelvi) dajka is bevonásra kerül Elért gyermekek 39 000 fő, bevont hátrányos helyzetű gyermekek 20 000 fő

A pedagógus-továbbképzési rendszer minőségi fejlesztése 6. EFOP 3.1.2-16 – 2016-00001 A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából 1. részcél A Komplex Alapprogram szakmai megvalósítói által végrehajtott fejlesztések és képzések minőségbiztosítása, komplex monitoringrendszer kialakítása és működtetése a fejlesztési folyamatok utánkövetése és beválásvizsgálata érdekében. 2. részcél A pedagógus-továbbképzési rendszer minőségi fejlesztése

7. EFOP-3.1.5-16-2016-00001 - A tanulói lemorzsolódással veszélyeztett intézmények támogatása CÉL: A VÉGZETTSÉG NÉLKÜLI ISKOLAELHAGYÁS MEGELŐZÉSE, CSÖKKENTÉSE, ÚJRA TERMELŐDÉSÉNEK MEGAKADÁLYOZÁSA A KÖZNEVELÉS HÁTRÁNYKOMPENZÁCIÓS ÉS ESÉLYTEREMTŐ KÉPESSÉGÉNEK NÖVELÉSE ALULTELJESÍTÉS ÉS SZEGREGÁCIÓ KEZELÉSE KOMPLEX INTÉZMÉNYFEJLESZTÉS TERÜLETI ÉS HELYI SZINTŰ PEDAGÓGIAI-SZAKMAI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER FEJLESZTÉSE ÁGAZATI, HELYI KÖZÖSSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK TÁMOGATÁSA

8. EFOP-3.1.7-16-2016-00001 – ESÉLYTEREMTÉS A KÖZNEVELÉSBEN PROJEKT FELÉPÍTÉSE R O M A L Á N Y K korai iskola el-hagyása M Á S O D I K E É L Y M GY H T A N O D I N T É M Y F E J L S Z 66 pályázó szervezet 120 köznevelési intézmény 279 Tanoda 30 köznevelési intézmény Képzés

9. eTWINNING – DIGITÁLIS KOMPETENCIA FEJLESZTÉSE MÁSKÉPP EURÓPÁBAN: 479.939 PEDAGÓGUS, 181.221 INTÉZMÉNY, 61.058 PROJEKT MAGYARORSZÁGON: 3850 PEDAGÓGUS, 1754 INTÉZMÉNY, 1781 PROJEKT 2014-TŐL HAZAI PARTNERREL NEMZETI ETWINNING PROJEKT IS INDÍTHATÓ Évente 100-120 pedagógust delegálunk nemzetközi találkozókra Digitális kompetencia fejlesztése Akkreditált pedagógus-továbbképzések, webináriumok szervezése, megtartása Külföldi szakmai továbbképző és partnerkereső találkozókra pedagógusok delegálása Hazai és nemzetközi konferenciák, szakmai találkozók szervezése Pedagógiai, módszertani, technikai segítségnyújtás Portálszol-gáltatások Képzéseinken már közel 1500 pedagógus vett részt Évente mintegy 500 pedagógus és diák vesz részt hazai rendezvényeinken

10. TEHETSÉGPÁLYÁZATOK - 2017 MATALENT 2 PROJEKT: AZ ORSZÁG ELSŐ ONLINE TEHETSÉGAZONOSÍTÓ MÉRÉSE 16 201 1 165 intézmények 4. évfolyamos tanulók 1 836 TEHETSÉGKAPU 2 PROGRAM WWW.TEHETSEGKAPU.HU TEHETSÉGAKADÉMIA 1. ÉS 2. KORSZERŰ AKKREDITÁLT TOVÁBBKÉPZÉS. 2 260 gyermekek/tanulók pedagógusok 1 898 intézmények 8 310 regisztrált feladatellátási hely 5 961 TEHETSÉGTÁR 2 a portálon regisztrált felhasználók száma

VALAMENNYI KOLLÉGÁNKNAK SIKERES 2017/2018-AS TANÉVET, NEVELÉSI ÉVET KÍVÁNUNK AZ OKTATÁSI HIVATAL MINDEN MUNKATÁRSA NEVÉBEN!