A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Sz. Hegedűs Rita és Szerecz György Magyar Nyelvstratégiai Intézet Budapest A NAT mint a tanár segítsége.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Pedagógus szerep és változásai
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Szociális kompetencia
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
ÉFOÉSZ LILIOM NAPKÖZI OTTHON Hódmezővásárhely
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
szakmai referens, országos versenyszervező
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
HHR.
ChinaCham Hungary Magyar-Kínai Gazdasági Kamara
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A gyermeki jogok érvényesítése
DARUS.
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
Új pályainformációs eszközök - filmek
A személyiség mint komponensrendszer
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Természetismereti kirándulásra való felkészüléshez javaslat
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Stratégiai gondolkodás
Előadás másolata:

A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek A játékmester A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek

Játékelméletek: biológiai: az erőfölösleg levezetésére pedagógiai: ”az ember és az állatok tevékenységi formája, melyet a munkától ás a tanulástól eltérően minden külső céltól függetlenül magáért a tevékenységért folytatják, és amelyet örömérzés kísér.” (Nagy S. 1977) arousal - kereső elmélet: bonyolult, összetett, előidézett és létrehozott aktivitás alkalmasság, eredményesség elmélet: a létezés hétköznapi erőkifejtéseinek vidámságát, örömét kutatja

a tantervben: atlétika, torna, játékok: játékos képesség - fejlesztő gyakorlatok; játékok, versenyek a játék: sajátos tevékenységforma, végigkíséri az ember életét, iskoláskor előtt elsődleges, de játszik a felnőtt is. a játék: tevékenység, cselekvés tárgy, eszköz művészeti alakítás

a játék tartalmi és formai jegyei: (Detre P. 1975) közvetlen célja a győzelem elérése. érdek nélküli tevékenység. szabad cselekvés felnőtteknél. szükségszerű a gyermekeknél: a legalapvetőbb tevékenység, ami biztosítja a személyiség fejlődését időben és térben lehatárolódik a munkától „nem komoly”, csak játék „mintha” (Piaget) kötelező szabályok határozzák meg, ami mindenkire egyformán érvényes → a játék belső rendje. jellemzője a kellemes érzelmi állapot.

Piaget fejlődéselméleti alaptétele a gyermek tapasztalatai alapján önálló világot épít a játéktevékenység a gyermeki tapasztalatok újraszervezése, az új ismeretek elrendezése a játékos áttételek, összekötések nyelvén. ez a kódolás, saját nyelvre, értelem és érzelemvilágra való lefordítás, átalakítás „mintha” állapotot hoz létre a gyermek szocializációs folyamata a felnőttek életében is folytatódik, a játék belső rendje, a szabályok

a játéktevékenység fejlődése: funkciós játékok: 3 hó – 2 év a játék indítéka a funkciós öröm. szimbolikus játékok: 1,5-2-éves kor után: funkció + alkalmazkodás szerepjáték: 4 - 4,5 éves kor: másik személy magatartása szabályjáték: közös fegyelem, becsület feladatjátékok: megoldás mikéntje (tn. játékok többsége) teljesítményjátékok: sportági teljesítmény

A játékmester szerep, mellyel lehet azonosulni bemutatkozás – szóban, írásban, jelekkel, metakommunikációval, rajzzal, dallal elfogadottság – a személyiség szerepe!!!!

A játékmester feladatai 1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

Előkészítés, tervezés a játékok kiválasztása célcsoport ismerete – kiknek? a helyszín feltételeinek ismerete –hol? ne legyen ütközés más programmal

A játékmester feladatai 1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

Megjelenés öltözék hajviselet kiegészítők

A játékmester feladatai 1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

Kommunikáció stílus hanghordozás előadásmód hangerő

A játékmester feladatai 1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

„összehozni” az embereket - szervezés előzetes informálás plakát, szórólap ismerkedős játékok csapatalakító – szervező játékok

A játékmester feladatai 1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

játékvezetés feladat adása helyezkedés szabályismertetés, szükség esetén próbajáték – a játékot játék közben lehet megtanulni !!! hibajavítás érdeklődés fenntartása

A játékmester feladatai 1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

bíráskodás a játék megindítása, megállítása döntés részeredmények

A játékmester feladatai 1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

visszajelzés, értékelés részeredmények bíztatás, motiválás

A játékmester feladatai 1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

eredményhirdetés az eredményhirdetés előkészítése jutalmak előkészítése szóbeli megerősítés, hangulati elemek

A játékmester feladatai 1. előkészítés 2. megjelenés 3. kommunikáció 4. „összehozni” az embereket 5. játékvezetés 6. bíráskodás 7. visszajelzés, értékelés 8. eredményhirdetés 9. motiválás

motiválás ráhangolás, a játék „eladása” változatos , szórakoztató feladatok adása

Korosztályok és a játék legkisebbek: sok mozgás 12 éves korig: sok mozgás, lehetőleg társakkal serdülők: önkifejezés, vitakészség fiatalok: szabadon választott tevékenységek fiatal felnőttek: hasznos kulturális és sporttevékenység érettebb felnőttek: pihenés, személyes kiteljesedés, sikerélmény idősek: az értékesség tudata, pihenni vágyás

Játéktár zenés tevékenységek manuális tevékenységek audiovizuális technikák játékok animálása szabadtéri tevékenységek természet és környezet megfigyelése kifejezést szolgáló drámai játékok bábjátok verbális kifejezések, beszélgetések kulturális tevékenységek, (ön)művel(őd)és