Prof. Dr. Rosivall László

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
Dr. Kereszty Orsolya egyetemi docens Emberi erőforrás tanácsadó MA képzés ELTE PPK január 29.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Semmelweis Egyetem, Budapest, Onkológiai Tanszék, Országos Onkológiai Intézet, 1122 Ráth Gy. u Tanszékvezető: Prof. dr. Polgár Csaba, egyetemi tanár.
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
TÁJÉKOZTATÓ AZ IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM ÁLTAL TÁMOGATOTT JOGÁSZÖSZTÖNDÍJAKRÓL PTE ÁJK
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Együttműködő egyetemek:
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Magyar Tudományos Művek Tára
Tanulmányi Ösztöndíj Kiemelt Ösztöndíj Köztársasági Ösztöndíj
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Dr. Varga Csaba, SZTE TTIK,
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Tóth Dániel Tanársegéd
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Monostoriné Hörcsik Renáta
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Mikáczó Viktória tanársegéd
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
DR TÖRÖK LÁSZLÓ EGYETEMI DOCENS SZTE TRAUMATOLÓGIA
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A projektek jelentősége a Műegyetemen
Az információs társadalom joga
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit
Az első hat év programja
Hallgatói juttatási rendszer
Merre tovább a középiskola után?
DARUS.
VII. TÉSZTAHÍDÉPÍTŐ VERSENY
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
1960 körül Európa számos országában folytak már számítógépes nyelvészeti kutatások. A szá-mítógépes alkalmazáshoz a létezőknél sokkal pontosabb nyelvtanokra,
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Nemzetközi kreditmobilitás International Credit Mobility
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Prof. Dr. Rosivall László Tudomány és Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2016/2017. II. félév Hová ül a kutya!? Prof. Dr. Rosivall László Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem

A nagy kutya és a kis kutya is!? Minden kutya egyforma állat!? Kérdések Hová ül a kutya!? Minden kutya oda ül!? A nagy kutya és a kis kutya is!? Minden kutya egyforma állat!? Miért oda ül a kutya, ahová ül!? Hová ül az orvostanhallgató!? Miért oda ül, ahová ül!? Minden orvostanhallgató egyforma!? Nagy Kérdés Lehet-e gyógyítani az épített környezettel? Lehet-e megbetegíteni az épített környezettel?

Az épített környezet legfőbb jellemzői Térbeli elhelyezés Forma Első tér Arany Szin Fény/Árnyék Dekoráció

Van pszichológiája a házmesternek, fűnek, fának, de a háznak is? A zenét már értjük, de mit kezdjünk a „megfagyott zenével”?

Épített környezet feladatai változnak a civilizáció fejlődésének megfelelően élettér, védelem, kultikus helyek, vallási, uralkodási, temetkezési, szabad idő, szórakozás, stb.

Persopolis, Darius (i.e. VI-V. sz.) Stonehenge (i.e. 2000) Akropolisz (i.e. IV-III. sz.) rekonstrukció , Leo von Klenze, 1846 Hagia Sophia, 1609-16

Walt Disney Concert Hall Iszfahán

Ludwig Mies van der Rohe

A volt Török Bankház homlokzati mozaikja, 1903. Róth Miksa alkotása

Le Corbisuer Gaudi Hundertwasser Molnár Farkas

Mekkora siker volt vajon!?

Az épített környezet pszichológiája A Tudomány és Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2016/2017. II. félév Az épített környezet pszichológiája Dr. Dúll Andrea, tanszékvezető Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem

Dr. Dúll Andrea (Debrecen) - környezetpszichológus - habilitált egyetemi docens a BME Szociológia és Kommunikáció Tanszékén tanszékvezető az ELTE Pedagógiai Pszichológiai Kar Gazdaság- és Környezetpszichológia Tanszékén Kutatási területe: Környezetpszichológia kórélettana elsődleges, másodlagos territóriumok, személy-környezet tranzakciók, az épített és természeti környezet pszichológiai hatásának feltárása, környezeti egészségpszichológia

Kutatás, oktatás Interdiszciplináris , multidiszciplináris kutatás, Doktori iskolaoktató és témavezető (BME, PTE, ELTE), 1986 és 2013 közt szakmai publikációinak száma 232, Tizenöt doktorandusz hallgató témavezetője, Társasági tagság (válogatás) Magyar Pszichológiai Társaság tagja (1990-) IAPS tagja (1995-) Magyar Biológiai Társaság tagja (2004-) OTKA Bizottság, Pedagógia és Pszichológia Zsűri-tag (2006-2008) További szakmai kapcsolatok UCI (University of California, Irvine) Graduate School of Claremont, California The University of Utah, Salt Lake City

2009-2012. MTA Bolyai János Kutatói Ösztöndíj; Ösztöndíjak, szakmai elismerések (válogatás) 2009-2012. MTA Bolyai János Kutatói Ösztöndíj; 2004. MTA Bolyai Plakett kiváló kutatómunkáért; 2000–2003. MTA Bolyai János Kutatói Ösztöndíj (kiemelkedő minősítés); 1990. MTA TMB tanulmánypályázat, III. díj; 1987-1990 MTA TMB tudományos továbbképzési ösztöndíj (kutatóhely: ELTE Kísérleti Pszichológiai Tanszék); 1987 „Kiváló egyetemi munkáért”–plakett, KLTE, Debrecen; 1986 XVII. OTDK, általános pszichológiai szekció különdíja; 1985-1987 tanszéki demonstrátor, KLTE, Pszichológia Tanszék, Debrecen