TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Advertisements

„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
SPORTTUDOMÁNY A MINDENNAPOS TESTNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
Pályaválasztási tanácsadás
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
Szerbiai sporttudományi és testnevelő képzések
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Dr. Varga Csaba, SZTE TTIK,
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A szaktanácsadásról.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
DR TÖRÖK LÁSZLÓ EGYETEMI DOCENS SZTE TRAUMATOLÓGIA
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
Tananyagfejlesztés a sporttudományi képzés területén
HHR.
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Reftantár bemutatása Merényi László.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
Családi vállalkozások
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” SPORTTUDOMÁNY A MINDENNAPOS TESTNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN A PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉS TAPASZTALATAI Dr. Molnár Andor

TÁMOP E-13/1/KONV TÉMAKÖRÖK 1. A sporttudomány és a mindennapos testnevelés kapcsolata 2. Sportpszichológia 3. A sportágválasztás tudományos szempontjai 4. Pulzuskontrollált terhelés 5. A fizikai aktivitás és az aktív életmód vizsgálatai 6. Új sporttudományi laboreszközök 7. Genetika a sportban 8. Mozgáselemzés 9. Sportföldrajz 10. Táplálkozás- és testképzavarok

TÁMOP E-13/1/KONV ELŐADÓK 1. Dr. Balogh László 2. Dr. Balogh László 3. Dr. Balogh László, Dr. Molnár Andor 4. Vári Beáta 5. Dr. Mikulán Rita 6. Hajdúné Dr. Petrovszki Zita, Dr. Molnár Andor 7. Szász András 8. Szablics Péter 9. Dr. Győri Ferenc 10. Dr. Molnár Andor Program kezdése, általános információ, követelmények: Dr. Balogh László Program zárása, tesztek, portfóliók értékelése: Dr. Molnár Andor

TÁMOP E-13/1/KONV A sportágválasztás tudományos szempontjai 3.1. A sportágválasztás pszichológiai szempontjai A sportágválasztás biológiai szempontjai. 6. Új sporttudományi laboreszközök 6.1. Új sporttudományi laboreszközök bemutatása/mérési lehetőségei I Új sporttudományi laboreszközök bemutatása/mérési lehetőségei II. 10. Táplálkozás- és testképzavarok Táplálkozás- és testképzavarokról általában I Táplálkozás- és testképzavarokról általában II Táplálkozászavarok diagnosztikai módszerei.

TÁMOP E-13/1/KONV A sportágválasztás biológiai szempontjai –inkább ismeret frissítés, mint újdonság; –mindennapos gyakorlatban használható, nagy érdeklődéssel kísért ismeretanyag.

TÁMOP E-13/1/KONV Új sporttudományi laboreszközök bemutatása/mérési lehetőségei - mindennapos gyakorlatban NEM használható, érdekesnek mondott, nagy figyelemmel kísért ismeretanyag. Fejlesztési lehetőségek: - További mérőműszerek bevonása; -Külön elméleti óra után, közös, párhuzamos mérőeszköz bemutatás Hajdúné Dr. Petrovszki Zitával, így több próbamérésre van lehetőség, többen kerülnek sorra.

TÁMOP E-13/1/KONV Táplálkozás- és testképzavarok, diagnosztikai módszereik -mindennapos gyakorlatban felhasználható, érdekesnek mondott, nagy figyelemmel kísért ismeretanyag; -jól használható evészavar kérdőívek. Fejlesztési lehetőségek: -további kérdőívek bemutatása; -saját kutatási eredmények bemutatása.

TÁMOP E-13/1/KONV Első kör: május JELENTKEZÉS 1Czifra Dóra OK 2Csábi-Szvoboda Ella OK 3Eszenyi Bernadett × 4Fodor Emese OK 5Ihász Ildikó Rita OK 6Kálmán Szilvia OK 7Karainé Danóczi Linda Katalin × 8Kece-Nagyné Bánszki Zsuzsanna × 9Kiss Teréz OK 10Kocsis Attila OK 11Konkolyné Bárkányi Ibolya OK 12Rácz Lajos × 13Rekedt-Nagy Zoltán × 14Révész Edina OK 15Sajtos Bettina OK 16Sárdi Andrea OK 11 fő Teszt, portfólió Tanúsítvány

TÁMOP E-13/1/KONV Második kör: szeptember JELENTKEZÉS 1 Berta Adrienn OK 2 Czakó Krisztina Márta OK 3 Hégely Mariann OK 4 Hudák Olivér OK 5 Juhász Mária OK 6 Nagy Zsolt OK 7 Rácz Lajos × 8 Újváriné Kónya Erika × 9 Vargáné Lánc Ágnes OK 7 fő Teszt, portfólió Tanúsítvány

TÁMOP E-13/1/KONV Tesztek: 28 kérdés / 28 pont Portfóliók: A sporttudományi vizsgálati módszerek, illetve eredmények bevezetésének, felhasználásának lehetőségéről a mindennapos testnevelésben - Mit adott a képzés? - Mi tetszett? - Mire lenne lehetőség az iskolámban?. Digitális formátum, 12-es betűméret, karakter Háromfokú minősítés 80 % felett – kiválóan megfelelt; 50-79% között – megfelelt; 50 % alatt – nem felelt meg. A legrosszabb: 25 pont

TÁMOP E-13/1/KONV Portfóliók: Igény az újabb az újabb pedagógus továbbképzések indítására, akár pénzdíjas formában is (szóban is külön megerősítve!) „Összegzésként elmondható, hogy a testnevelő tanárok műveltségéhez hozzátartozó sporttudományok, a képzés során sokrétűen és alaposan fel lettek dolgozva. Jó néhány új eljárással, vizsgálattal, módszerrel találkoztam, ami az alapképzésem óta vált ismertté, így számomra mindenképpen építő jellegű volt. Szükség van a tudás rendszeres frissítésére, az új dolgok megismerésére. Mindezek segítik, megkönnyítik a munkánkat.” „Összességében elmondhatom, hogy a továbbképzés jó hangulatban, interaktív módon, jól felkészült előadók tudományos, laikus számára is érthető magyarázatokkal előadott ismeretekkel, tudással gyarapodtam, melyeket a fejlesztőpedagógusi munkámban is és óvodapedagógusként is tudok alkalmazni. Igényem lett volna még az óvodás gyermekek mindennapos testnevelésének tudományos háttér-információira, illetve a mozgáskoordináció fejlesztésének új tudományos megközelítésére. Köszönöm minden előadónak a kiváló felkészültségét, várom a fejlesztőmunkámmal kapcsolatos továbbképzések kiírását.”

TÁMOP E-13/1/KONV Portfóliók: „ Amit nyertem a továbbképzésem során, az az önálló munkára való képesség és a tudás. Átfogó kép alakult ki bennem a testnevelés tudományával kapcsolatban, melyet szándékomban áll tovább fejleszteni. Ennek a képnek köszönhetem, hogy összefüggéseiben látom a testkultúra interdiszciplináris területeit. „ „Számomra a legérdekesebb, legtöbb újdonsággal rendelkező előadások ‘A táplálkozás- és testképzavarokról általában’ és a ‘Táplálkozászavarok diagnosztikai módszerei’ voltak. Nagyon, nagyon tetszett. Sok hasznosítható információt kaptam(…) Elméleti órán, érettségi felkészítőn bele fogom építeni az órám anyagába. Köszönet érte!”

TÁMOP E-13/1/KONV Portfóliók: „Összefoglalva a képzést nagyon hasznosnak találtam. Rengeteg újdonsággal ismerkedhettünk meg, ami a mi időnkben még nem volt. Meggyőződésem,hogy nekünk is fejlődnünk kell és új információkat kell keresnünk, és ez a továbbképzés erre tökéletes volt. A három nap nem volt számomra fárasztó, örömmel szívtam magamba az új ismereteket, és minden előadás végén azt éreztem, de jó lenne még erről tovább hallani, beszélgetni róla. Az előadók egytől-egyig nagyon felkészültek, nagyon profik voltak. Igazából akár most elmennék erre a képzésre még egyszer. Az e-tananyagot nagyon száraznak és nem átláthatónak tartom. De ennek is örülök. Gratulálok a képzésekhez, tényleg hasznosak és korszerűek, ami egyébként más képzésekre nem igazán jellemző.”

TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” TESTNEVELŐ INSTRUKTOR A SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉS TAPASZTALATAI Dr. Molnár Andor

TÁMOP E-13/1/KONV TESTNEVELŐ INSTRUKTOR szakirányú továbbképzés 2 félév, 180 óra - 26 fő részvételével A sport medicinális és biológiai alapismeretei I. Félév, 12 óra - kollokvium

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!