Inczédy György Szakközépiskola és Szakiskola Iskolánk idén 125 éves, a térség legrégebbi szakképző intézménye. Szakmák Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő, hűtő-és klímaberendezés szerelő, központi-fűtés és csőhálózat szerelő karosszéria-lakatos, járműfényező, motor-és kerékpár szerelő, szobafestő-mázoló, kőműves, burkoló, ács-állványozó
Az Az összes osztály résztvett a mérésekben, ez 11 osztályt jelentett. osztályokban az összes aznap iskolában levő diák megírta a mérőlapokat, ez naponta több, mint 300 diák. Afeladatlapokat a MÉCS tagjai javították, ez 5 fő. Adiákok 100%-a látta és aláírásával bizonyította a visszajelzéseket. Apedagógusok közül az összes osztályban tanító kollégának lehetősége volt megismerni, az osztályfőnök irányításával Aszülők a szülői értekezleteken tájékozódhattak erről, a jelen levők láthatták a véleményeket, ez kb. a szülők 30-50%-a. Kompetencia-mérések adatai
Osztályfőnöki Osztályfőnöki és tanulói kérdőíveket bocsátottunk a kollégák és a tanulók rendelkezésére. Minden Minden osztályból találomra 5 diák véleményét kértük, emellett minden osztályfőnök (akiknek jó része szaktanár is) összefoglalta véleményét. Avisszajelzések több esetben is pontatlanok voltak, gyenge szövegértésről tanúskodnak. Részletek Részletek a következő diákon. A visszajelzések összegyűjtése
Diákok véleménye 47 tanuló rögtönzött közvélemény-kutatása alapján: 76% tartotta „kicsit nehéznek”, 24% „egyáltalán nem tartotta nehéznek”, senki nem gondolta „nagyon nehéznek” 47 tanuló rögtönzött közvélemény-kutatása alapján: 76% tartotta „kicsit nehéznek”, 24% „egyáltalán nem tartotta nehéznek”, senki nem gondolta „nagyon nehéznek” Visszajelzések: a feladatokat izgalmasabbnak, változatosabbnak,érzékelték. Abban is látják a különbséget, hogy ha rosszul sikerült, nem lehet javítani. Több időt szerettek volna a megoldásokra. Visszajelzések: a feladatokat izgalmasabbnak, változatosabbnak,érzékelték. Abban is látják a különbséget, hogy ha rosszul sikerült, nem lehet javítani. Több időt szerettek volna a megoldásokra. A visszajelzésekben „magukra ismertek, jobban megismerték magukat.” A visszajelzésekben „magukra ismertek, jobban megismerték magukat.” A visszajelzés a szöveges feladatok megoldásában segít. A visszajelzés a szöveges feladatok megoldásában segít. Az egyéni értékelés tartalmával mindenki egyetért, senki nem vitatta. „Megtudtuk az erősségeinket és a gyengeségeinket” Az egyéni értékelés tartalmával mindenki egyetért, senki nem vitatta. „Megtudtuk az erősségeinket és a gyengeségeinket”
Tanári, tantestületi visszajelzés A tanárok több csatornán is visszajelzést kaptak. Az osztályban tanítók láthatták minden diák „portfólióját”, sok kolléga felügyelt a mérés során, a félévet lezáró tantestületi értekezleten pedig félórás bemutatót láthattak a legfontosabb eredményekről, problémákról, diagramokkal, táblázatokkal. A beszámolóban osztályokra, kompetenciákra bontottuk a méréseket és különböző összehasonlításokat is elvégeztünk, amelyeket későbbi diákon fogunk látni. A tanárok több csatornán is visszajelzést kaptak. Az osztályban tanítók láthatták minden diák „portfólióját”, sok kolléga felügyelt a mérés során, a félévet lezáró tantestületi értekezleten pedig félórás bemutatót láthattak a legfontosabb eredményekről, problémákról, diagramokkal, táblázatokkal. A beszámolóban osztályokra, kompetenciákra bontottuk a méréseket és különböző összehasonlításokat is elvégeztünk, amelyeket későbbi diákon fogunk látni.
Szülők véleménye Akik a szülői értekezletre eljöttek, jónak tartják a személyre szóló értékelést. Akik a szülői értekezletre eljöttek, jónak tartják a személyre szóló értékelést. Van olyan osztály, ahol a szülői értekezleteken 29-ből 23 szülő elolvasta gyermeke jellemzését, tetszett nekik ez a lehetőség. Van olyan osztály, ahol a szülői értekezleteken 29-ből 23 szülő elolvasta gyermeke jellemzését, tetszett nekik ez a lehetőség. Egy másik osztályban minden diák hazavitte és aláíratva hozta vissza. Egy másik osztályban minden diák hazavitte és aláíratva hozta vissza. Sok szülő meglepődött, mert gyengébbnek tartotta gyermeke képességeit. Sok szülő meglepődött, mert gyengébbnek tartotta gyermeke képességeit.
Pozitív vélemények Diák: Olyan feladatokat oldottunk meg, ami az életben is megtalálható. Előny, hogy nemcsak a tantárgyi anyagokról szólnak a feladatok. Gondolkodtató feladatok voltak. Diák: Olyan feladatokat oldottunk meg, ami az életben is megtalálható. Előny, hogy nemcsak a tantárgyi anyagokról szólnak a feladatok. Gondolkodtató feladatok voltak. nTöbb dolgot tudnak meg a tudásukról, képességeikről. Volt, aki nagyon meglepődött az eredményen, nem gondolta volna, hogy ilyen jól sikerül. Néhányan olvasták, de már nem emlékeznek. nTöbb dolgot tudnak meg a tudásukról, képességeikről. Volt, aki nagyon meglepődött az eredményen, nem gondolta volna, hogy ilyen jól sikerül. Néhányan olvasták, de már nem emlékeznek. „Nem tudtunk semmit a feladatokról, ezért volt izgalmas.” „Nem tudtunk semmit a feladatokról, ezért volt izgalmas.” Tanár: Jó volt, hogy a visszajelzések fejlesztési lehetőségeket is megadtak a diákok számára. Tanár: Jó volt, hogy a visszajelzések fejlesztési lehetőségeket is megadtak a diákok számára. A kompetencia-jellegű feladatok jól beépíthetők a tananyagba, de szemléletváltást igényelnek. A kompetencia-jellegű feladatok jól beépíthetők a tananyagba, de szemléletváltást igényelnek. A feladatok általános kompetenciákat tükröznek, tehát beépíthetők a tananyagok közé minden tantárgyban. A feladatok általános kompetenciákat tükröznek, tehát beépíthetők a tananyagok közé minden tantárgyban. A visszajelzésekből 90%-ban kiderült a tanuló hozzáállása a tanuláshoz. A visszajelzésekből 90%-ban kiderült a tanuló hozzáállása a tanuláshoz.
Negatív vélemények Diák: „zavaró, hogy sablon szöveg van benne, egyénileg kellene értékelni” „Tudtuk, hogy nem jegyre megy, ezért nem koncentráltunk annyira.” Néhány ember ellentmondást érzékelt a szövegeken belül. A feladatok nehezek, gondolkodtatóak voltak, nem sablonosak. Diák: „zavaró, hogy sablon szöveg van benne, egyénileg kellene értékelni” „Tudtuk, hogy nem jegyre megy, ezért nem koncentráltunk annyira.” Néhány ember ellentmondást érzékelt a szövegeken belül. A feladatok nehezek, gondolkodtatóak voltak, nem sablonosak. Tanár: Az írásos viszajelzések a tanulók számára semmitmondók. Tanár: Az írásos viszajelzések a tanulók számára semmitmondók. A tét nélküli méréseket rossznak tartja, mert a tanuló hozzáállásáról és nem tudásáról adnak számot. Egyszerre a tanulók csak egy-két kompetenciájukról szóló visszajelzést képesek értelmezni. Több osztályfőnöki órát kell erre rászánni. A tét nélküli méréseket rossznak tartja, mert a tanuló hozzáállásáról és nem tudásáról adnak számot. Egyszerre a tanulók csak egy-két kompetenciájukról szóló visszajelzést képesek értelmezni. Több osztályfőnöki órát kell erre rászánni. A méréseket hosszadalmasoknak tartják, és az egyes kérdések színvonala különböző. A méréseket hosszadalmasoknak tartják, és az egyes kérdések színvonala különböző. Már annak is örülni kell, ha a gyerek a tankönyvi feladatokat megoldja kettes szinten. Már annak is örülni kell, ha a gyerek a tankönyvi feladatokat megoldja kettes szinten.
Kompetencia-mérés :kommunikáció
Kompetencia-mérés: problémamegoldás, szabálykövetés
A kompetencia-mérésből 50-85%-os biztonsággal látható a várható bukások száma A kompetencia-mérésből 50-85%-os biztonsággal látható a várható bukások száma Osztály 20% alattebből bukott (%) Osztály 20% alattebből bukott (%) 9/11385 % 9/11385 % 9/21145 % 9/21145 % 9/31145 % 9/31145 % 9/4147 % 9/4147 % 9/52250 % 9/52250 % 9/600 % 9/600 % 10/1450 % 10/1450 % 10/21771 % 10/21771 % 10/31285 % 10/31285 % 10/4100 % 10/4100 % 10/5825 % 10/5825 % Kompetencia-mérések-bukások
A tantestületi értekezlet döntése szerint az egyéni fejlesztési terveket a bukott tanulók számára kell készíteni. A fenti táblázatból látható, hogy a bukottak nagy átfedésben vannak azokkal, akik 20% alatt teljesítettek valamilyen kompetencia-felmérést. A tantestületi értekezlet döntése szerint az egyéni fejlesztési terveket a bukott tanulók számára kell készíteni. A fenti táblázatból látható, hogy a bukottak nagy átfedésben vannak azokkal, akik 20% alatt teljesítettek valamilyen kompetencia-felmérést. A fejlesztési tervek hónapra lebontva tartalmazzák a fejlesztési célkitűzéseket, melyek elsősorban tantárgyi feladatok, de megjelennek bennük kompetencia-elemek, főleg a kommunikációs területen. A fejlesztési tervek hónapra lebontva tartalmazzák a fejlesztési célkitűzéseket, melyek elsősorban tantárgyi feladatok, de megjelennek bennük kompetencia-elemek, főleg a kommunikációs területen. Van olyan vélemény, hogy nem egyéni fejlesztési terv, hanem korrepetálási lehetőség és csoportbontás kell. Van olyan vélemény, hogy nem egyéni fejlesztési terv, hanem korrepetálási lehetőség és csoportbontás kell. A tantestületi értekezlet döntése szerint az egyéni fejlesztési terveket a bukott tanulók számára kell készíteni. A fenti táblázatból látható, hogy a bukottak nagy átfedésben vannak azokkal, akik 20% alatt teljesítettek valamilyen kompetencia-felmérést. A tantestületi értekezlet döntése szerint az egyéni fejlesztési terveket a bukott tanulók számára kell készíteni. A fenti táblázatból látható, hogy a bukottak nagy átfedésben vannak azokkal, akik 20% alatt teljesítettek valamilyen kompetencia-felmérést. A fejlesztési tervek hónapra lebontva tartalmazzák a fejlesztési célkitűzéseket, melyek elsősorban tantárgyi feladatok, de megjelennek bennük kompetencia-elemek, főleg a kommunikációs területen. A fejlesztési tervek hónapra lebontva tartalmazzák a fejlesztési célkitűzéseket, melyek elsősorban tantárgyi feladatok, de megjelennek bennük kompetencia-elemek, főleg a kommunikációs területen. Van olyan vélemény, hogy nem egyéni fejlesztési terv, hanem korrepetálási lehetőség és csoportbontás kell. Van olyan vélemény, hogy nem egyéni fejlesztési terv, hanem korrepetálási lehetőség és csoportbontás kell. Egyéni fejlesztési tervek
Összehasonlítás
Kompetencia-mérések és az országos átlag
Kollégáim nevében is köszönöm a figyelmet! Kollégáim nevében is köszönöm a figyelmet! Csoma József