M(m)ÁV - projekt - - EGY VIRTUÁLIS UTAZÁS AZ ÉN VILÁGÁBÓL MÁSOK MEGISMERÉSE FELÉ -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Advertisements

PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Az „első lépés” TÁMOP
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 19
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Mayer József Budapest február 27.
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Miért a református hit- és erkölcstan?
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Az „I. Nagy Tavaszi Rábcatorkolás” vetélkedő
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Diák tárlatvezetők képzése
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
HHR.
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
Miért pont a BME, hogyhogy a VIK?
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna.
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Természetismereti kirándulásra való felkészüléshez javaslat
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
TUDATOSSÁG ÉLJÜNK A JELENBEN.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Iskolai szociális segítő
Németország BESZÁMOLÓ 2014
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
A tehetséggondozás kihívásai
“Kicsit kemény, nehéz, de kezdem élvezni”
Előadás másolata:

M(m)ÁV - projekt - - EGY VIRTUÁLIS UTAZÁS AZ ÉN VILÁGÁBÓL MÁSOK MEGISMERÉSE FELÉ -

Miért a „másság” téma? rendszeresen előfordul irodalom órán a művészek életrajzában elfogadási problémák jelentkeztek osztályszinten korábban fontos aktuális társadalmi probléma iskolaváltás küszöbén jó felkészítés lehet

Célcsoport: 8. osztály egyik csoportja 12 fős kiscsoport – intuitívabb foglalkozások érettebbek a „másság” témájának a feldolgozására képesek akár iskolai kereteken kívül is kooperációban dolgozni a projekt alkalmas középiskolai korosztály számára is e téma feldolgozására mind osztályfőnöki, irodalom, dráma órákon

FEJLESZTENDŐ KOMPETENCIÁK

Miért időszerű ez a téma? Értékválság tapasztalható Családi élet / kulturális élet / érzelmi intelligencia Problémák Egyéni? Egyedi? Különös? Különleges?

Z-generáció

Közösségi elmagányosodás

Probléma IKT eszközök áradata (okos telefon, tablet, iphone, számítógépek …) Mire használja a diák? Hol tanulja meg használni? otthon / infó óra / egyéb … Cél: -az IKT eszközök valódi eszközként való használata -IKT kompetenciák fejlesztése

Miért a M(m)ÁV elnevezés? Szójáték 1. Élményutazás kisebb megállókkal 2. Mindannyian mások vagyunk című dal 3. Mindannyian Ások Vagyunk – egy találó közös pont

- EGY VIRTUÁLIS UTAZÁS AZ ÉN VILÁGÁBÓL MÁSOK MEGISMERÉSE FELÉ – 5 TANÓRA ALATT A PROJEKT FELÉPÍTÉSE

O. Típusú találkozás Őszi szünetben előzetes feladat életút térkép készítése az első órára

1. állomás Ráhangolás a Mindannyian (m)Ások Vagyunk Tézis valódi értelmére

Útvonalterv Kiindul ó á llom á s: az “É n ” vil á gom Á tsz á ll á s: a “ Te ” vil á g á ba C é l á llom á s: az “ Ő ” megismer é se Mott ó : “ A m é lys é g, az ugyanolyan, mint a magass á g. Csak m á shonnan kell n é zni. ” Kiss Ott ó

Beszélgető-kör a másságról

Képek inspirációként

Hasonlóságok és különbségek köztünk Álljon balra, az aki … - játék Összegzés a projektfalon

Kivel „utazom” a héten együtt?

1’-em a tiéd Egymás eddigi életút-térképének megismerése

„Játék” az érzelmekkel

GYURKOVICS TIBOR: A SÁNTA HÖLGY 2. állomás

Asszociációk a konkrét műhöz Lánc- mesélés Érzelmek azonosítása a műben Saját belső kérdések megfogalmazása Ikt worditout.com

Csoport-Quiz - Socrative -

Csoportfeladatok

Tematizált feladatok 4 csoportban Központban: a Sánta Hölgy -Életút készítése -Jellemkép -Interjú szerepjátékkal Központban: a gyerekek -A gyerekek cselekedetének indítékai -Kik lehetnek a gyerekek? -Dialógusok tovább gondolása -szerepjáték

Szövegelünk - IKT feladatok a fogyatékosságról-

- MÉLYREPÜLÉS - 3. foglalkozás

Csoportreakciók

Csoportfeladatok prezentálása

Vita-kör A Sánta Hölgy szándékosan kerülte az emberek társaságát. A gyerekek unalomból találtak ki egyre gonoszabb dolgokat. A gyerekek valóban jóvátették a rosszindulatú cselekedeteiket. Valóban a szeretet képes megváltoztatni az embereket.

- KITEKINTŐ foglalkozás

Bizalom - játék

Heti csoportküldetések prezentálása 1.Ki is az a Zemlényi Zoltán?

Interjú Márta nénivel, a fejlesztő pedagógussal.

Jelnyelv

Kreatív „írás”

Másság az osztályban - merülés-

Mottók A projekt elején: “A mélység, az ugyanolyan, mint a magasság. Csak máshonnan kell nézni.” Kiss Ottó A projekt zárásaként: „Ne ítéld meg a testvéredet, amíg nem jártál legalább 2 mérföldet a mokaszinjában.” indián mondás

A projekt értékelése Cél: az önmegfigyelés, önértékelés Módszerek: - ☺ ⊖ ☹ az Útvonalterven -Az „Úti élmények” megfogalmazása az utolsó órán egy kis kártyán -Google Drive űrlap kitöltése – összegzés -Szóbeli önértékelés & jegy

A diákok véleménye „ Tetszett a hét, mert jó csoportba kerültem, és izgalmas feladatokat oldottunk meg. Szeretnék máskor is így dolgozni. Az is tetszett, hogy más emberek szemszögéből ismerhettük meg az életet.” „Jó volt együtt dolgozni a csoportban. Sok dolgot megtudtam a többiekről. Azt is megtanultam, hogy ne ítéljek meg senkit a külseje alapján, hiszen nem ismerjük a történetét.„ „ Érdekes feladatokat kaptunk. Főleg a jelnyelv keltette fel az érdeklődésemet. Szeretnék még projekteket csinálni.” „Jók voltak a számítógépes feladatok. A kedvencem a SOCRATIVE volt. Szívesen csinálnék hasonlókat.”

Köszönöm a figyelmet! Dénesné Szak Andrea