Dr. Varga Anita GTSZK, főiskolai docens Összegző Értékelés Október 15.
TÁMOP B-10/ Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán Kihívások, amelyekre a válaszokat megtaláltuk Különböző képességű hallgatók sikerességének biztosítása Versenyhelyzet Hallgatói mentalitás változása Felhasználói szféra változása Cél: értékeink megőrzése, új attitűd Október 15. 2
A GTSZK céljai és vállalt feladatai Hatékony működés biztosítása Képzések lefolytatása: 3 szinten (Extracurriculáris, speciális, készségfejlesztő) Csoportmunka fejlesztése, visszacsatolás szerepének pozitív irányú változása Oktatók szerepének változása, mentorálás központi szerepének hangsúlyozása Október 15.
Az együttműködő szervezet - Megvalósítók 2012-től Koordinátor Mentorok GTSZK elnök GTSZK alelnök GTSZK titkár GTSZK tagjai : Egyéni elbírálás alapján történt a mentorálás A szakmai szervezet működését eseti jelleggel egészítette ki ellenőrző jellegű tevékenység Október 15.
Egységes viszonyrendszer kialakítása A közreműködő személyek motivációjának növelése Rendszeres információ csere Best Practice minták beépítése a folyamatba Egységes szabályozási keret kialakítása A legjobb teljesítmények jutalmazása Diskurzus témák folyamatba építése Elégedettség mérések lefolytatása Megvalósult fejlesztések sarokpontjai Október 15.
Megvalósult fejlesztések sarokpontjai I Október 15.
A megvalósíthatósági tanulmányban megfogalmazott vállalások: Fejleszteni a tehetséges hallgatók tudományos diákköri tevékenységét Felkelteni a kiemelkedő képességű hallgatók tudományos érdeklődését a tanulmányaik korai szakaszában Felkészíteni és bevonni a tehetséges hallgatókat tudományos feladatok elvégzésébe, a Főiskolán folyó kutatási munkák megvalósításába Elősegíteni a kiemelkedő tudományos eredmények bemutatását tudományos diákköri konferenciákon, mind helyben, mind országos viszonylatban A Főiskolán már működő szakkollégiumi alapokra támaszkodva tovább- fejleszteni a szakmai és tudományos műhelyeket, szakmai kollégiumokat. Megvalósult fejlesztések sarokpontjai II/ Október 15.
A szabályzat kidolgozásának keretrendszere: A szabályzat megalkotása csoportmunkában történt, az érintett felsővezetők, a szakmai vezető, a projektvezető iránymutatása alapján az érintett szakkollégiumok projektbe delegált koordinátorainak, mentorainak diákvezetőinek közös munkája. Az egyeztetések három szinten történtek a projektüléseken, egyéb fórumokon. Megvalósult fejlesztések sarokpontjai II/ Október 15.
A Dunaújvárosi Főiskola Tehetséggondozó Szabályzatának főbb pontjai, lényegi elemei: Alapelvek A tehetséggondozás szervezeti kerete A tehetséggondozási szintjei Az érintett szakkollégiumok Az irányítás szervezetei A tehetséggondozás folyamata, a programba kerülés lehetséges módjai A Tehetséggondozó Programban végzett tevékenység igazolása Megvalósult fejlesztések sarokpontjai II/ Október 15.
Megvalósult fejlesztések sarokpontjai II/3. A Dunaújvárosi Főiskola Tehetséggondozó Szabályzatának főbb pontjai, lényegi elemei: Az eredményesség elismerése A programban részt vevő hallgatók jogai és kötelességei A Hallgató számára biztosított szolgáltatások, juttatások A programban részt vevő oktatók feladatai és munkájuk elismerése A témavezetők munkájának elismerése A Tehetséggondozó Program finanszírozása Október 15.10
A fejlesztés várható eredménye A szakkollégiumi tagság értékké válik, a legjobb képességű hallgatók megszólítása, bevonása sikeres A szakkollégiumok folyamatos képzési programjai piacképes tananyagon kívüli tudást adnak a szakkollégium hallgatóinak Az oktatók szerepvállalása a szakkollégiumok szakmai programjainak kialakításában erősíti a hallgatókkal való szakmai kapcsolatot A hallgatók nagyobb számban vesznek részt a Főiskola kutatás-fejlesztési feladataiban Megvalósult fejlesztések sarokpontjai II/ Október 15.
Megvalósult fejlesztések sarokpontjai II/4. A fejlesztés várható eredménye A legtehetségesebb hallgatók lehetőséget kapnak kutatási eredményeik konferenciákon történő bemutatására Hallgatói és oktatói motivációs rendszer alakul ki Fejlődik a szakkollégiumok intézményi támogatása és önállósága Fejlődik a TDK rendszer minősége, intenzitása, kiterjedése Ismerté vállnak a gazdálkodási elemek és tevékenységek Egységes szabályozás működik intézményi szinten A szakkollégiumok önállóbb gazdálkodási rendszere működőképes Október 15.12
Kapcsolódó projekt célIndikátor megnevezéseMértékegységKiindulási értékCélértékCéldátumAz adatforrás megnevezése Eredmény mutató 1. Újuljon meg a szakkollégium a Dunaújvárosi Főiskolán A GTSZK szakkollégiumi tag hallgatók aránya a főiskola hallgatóinak számához képest % Monitoring utánkövetés intézményi adatközlés 2. Fejlődjön a TDK rendszer minősége, intenzitása, kiterjedése. TDK munkában részt vevő hallgatók aránya a főiskola hallgatóinak számához képest % Monitoring utánkövetés intézményi adatközlés Mérföldkövek Október 15.
Eredmény indikátorok 3. Nőjön a hallgatók tudományos tevékenység iránti érdeklődése A projekt eredményeként megjelent beszámolók száma db042013Publikációs jegyzék 4. Legyen intézményes felkészítés a szakmai és tudományos munkára Legyenek rendszeres extracurriculáris képzések A projekt eredményeként lefolytatott képzések száma (extracurricurális) db Intézményi adatközlés A projekt eredményeként lefolytatott képzések száma (szakmai) db Részvétel a Főiskola Tudomány Hete rendezvény sorozaton, valamint az őszi TDK konferencián! A projekt eredményeként megtartott hazai és nemzetközi konferencia előadások db Konferencia programfüzetek 6. Részvétel a Főiskola tavaszi TDK konferencián! A projekt eredményeként megtartott hazai és nemzetközi konferencia előadások db Konferencia programfüzetek Mérföldkövek Október 15.
Kimenet indikátorok 7. A GTSZK vegye fel a kapcsolatot a legjobb hazai gyakorlattal rendelkező intézményekkel. A projekt keretében létrejövő együttműködések száma db Intézményi adatközlés 7.1. Legyenek tapasztalatszerző látogatások 7.2. Legyenek a tapasztalatok beépítve a működésbe 8. Alakuljon ki a hallgatói és okatatói motivációs rendszer A projekt megvalósításába bevont kutatók, oktatók száma fő Nőjön a hallgatók tudományos tevékenység iránti érdeklődése A projekt megvalósításába bevont hallgatók száma fő Bérszámfejtés, intézményi adatközlés 8.2. Legyen intézményes felkészítés a szakmai és tudományos munkára Mérföldkövek Október 15.
Értékelés 1-től 6-ig terjedő skálán A szervezés színvonala: 55 Eszközfeltétel: 55 Az előadók felkészültsége: 55 Szakmai anyagok minősége: 55 Kiadványok minősége: 44 Az információk mennyisége:44 Az étkezés színvonala: 33 A szállás színvonala:55 A projektben résztvevők véleménye Október 15.
forgalom (2 év alatt) 3000 db Telefonbeszélgetések időtartama 750 óra Sajtóvisszhang 15 db cikk/egyéb közlemény Munkaóráinak száma 3000 óra Szakmai értékelés Jól Megfelelt Eredmények számokban Október 15.
Koordinációs problémák Információáramlás nem megfelelőssége Az utófinanszírozásból adódó nehézségek A feláldozható idő problémái Motiváció hiánya A közbeszerzési eljárásrenddel kapcsolatos nehézségek Projekt megvalósításának akadályai Október 15.
Sikeres szereplés az OTDK-n Csapatmunka, jó gyakorlatok Motivált, együttműködő hallgatók Motivált, együttműködő menedzsment Sikeresen lefolytatott képzések Eredmény = PARTNERSÉG Projekt büszkeségei Október 15.
A szakkollégiumi rendszer szabályozott működtetése Egységes eljárásrend alkalmazása minden szinten Korszerű vezetési módszerek alkalmazása PDCA ciklus működtetése Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazása A projekt fenntarthatóságának alapjai Október 15.
A projekt fenntarthatóságának alapjai Október 15.
Köszönöm a figyelmet és a cselekvő együttműködést! Október 15. Dr. Varga Anita