1 A MUNKERŐPIACI PROGRAMOK ÉRTÉKELÉSI ÉS MONITORING RENDSZERÉNEK FEJLESZTÉSE dr. Simkó János Budapest, március 21.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Advertisements

KIÚT A HÁTRÁNYOS HELYZETBŐL Modell értékű program a Zalaegerszegi kistérségben Molnár Máté programigazgató Foglalkozta Társ – Társ a foglalkoztatásban.
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
A stratégiai tervezés módszertana
Szakmai monitorozás.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Várakozások az eredmények tükrében,
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat és az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány közötti években indított munkaerő-piaci programjairól, valamint.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
Munkaerő-piaci helyzet Teljes népesség fő Foglalkoztatottak fő (15.életév és 61. életév között) Munkanélküliség hó,1040 fő (Mnk.ráta.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Projektindító nap TÁMOP /1-2, TÁMOP /1
„Kistérségi fejlesztések összehangolása, önkormányzati összefogás a Zselica kistérségben” Mohácsi Katalin Bányai Panoráma Egyesület portamenedzser Kaposvár,
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése”
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
„A TÁMOP /1 program Békés megyében elért eredményei” Solti Lajos TÁMOP projektmenedzser 2013.február.14 TÁMOP
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Tájékoztató a HEFOP 1.1 „A munkanélküliség megelőzése és kezelése” című intézkedés eredményeiről Rózsa Zoltán ESZA Kht. programvezető november 29.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
A GINOP „Út a munkaerőpiacra” kiemelt projekt lehetőségei
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
A Heves Megyei Kormányhivatal Európai Uniós források keretében folyó foglalkoztatási és képzési programjai.
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ által végrehajtott TÁMOP program eredményeinek bemutatása.
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
„Út a munkához”program
Az SZMBK Intézményi Modell
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ által végrehajtott TÁMOP program eredményeinek bemutatása.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

1 A MUNKERŐPIACI PROGRAMOK ÉRTÉKELÉSI ÉS MONITORING RENDSZERÉNEK FEJLESZTÉSE dr. Simkó János Budapest, március 21.

2 A MUNKAERŐPIACI PROGRAMOK MONITOROZÁST ÉS ÉRTÉKELÉST BEFOLYÁSOLÓ SAJÁTOSSÁGAI I. Összetettebb, komplexebb jelleg, több szolgáltatási és támogatási forma kombinációja Általában hosszabb (több éves) időtartamúak Jellemző módon hátrányos helyzetű célcsoportokat érintenek Projektszerű tervezés és megvalósítás, partnerségi kapcsolatok, munkaigényesség Viszonylag magas fajlagos költség-ráfordítási igény A munkaerőpiaci programok sokfélék, tipikus csoportokba való besorolásuk nehéz, egyedi struktúra jellemző rájuk

3 A MUNKAERŐPIACI PROGRAMOK MONITOROZÁST ÉS ÉRTÉKELÉST BEFOLYÁSOLÓ SAJÁTOSSÁGAI II. Részletes programterv készítése, programozás Célkitűzések meghatározása, elvárt eredmények, indikátorok megtervezése Menet közben is monitorozni, értékelni kell, visszacsatolás szerepe Elégedettségi (minőségi) vizsgálatok kiemelt jelentősége Kevés gyakorlati tapasztalat a munkaügyi központoknál A tapasztalatok és a jó módszerek, modellek elterjesztésének korlátozottsága

4 NÉHÁNY JELLEMZŐ PROGRAMTÍPUS –Alacsony iskolai végz. reintegrációs programja –Érettségizett fiatalok programja –Diplomás fiatalok elhelyezkedését segítő program – év felettiek foglalkoztatását segítő program –Megváltozott munkaképességűek programja –Női munkanélküliek programja –Roma etnikumhoz tartozók programjai –Mentori programok –Válságkezelő programok –Tranzitfoglalkoztatási programok stb.

5 A MUNKAERŐPIACI PROGRAMOK ÉRTÉKELÉSÉNEK FÁZISAI Előzetes (ex ante) értékelés: korábbi tapasztalatok, szükségletelemzés, SWOT- analízis alapján célok és programok kiválasztása Időközi értékelés: célkitűzések, tevékenységi és pénzügyi terv, indikátorok időarányos teljesítésének értékelése, visszacsatolás, korrekciós intézkedések Utólagos (ex post) értékelés: szakmai programcélok és indikátorok teljesülése, források felhasználása, eredményesség- és hatékonyságvizsgálat, hatáselemzés, visszacsatolás

6 JAVASOLT INPUT INDIKÁTOROK A program összes költsége (évenkénti bontásban) A program költségeinek részletezése programszakaszok, azon belül költség-nemek szerint (emberi erőforrások költsége, aktív eszköz támogatások, külső szakmai szolgáltatások költsége stb.) évenkénti bontásban

7 JAVASOLT OUTPUT INDIKÁTOROK A programba bevontak létszáma Tanácsadási szolgáltatásokba bevontak száma Legalább 3 napos csoportos tréningbe bevontak száma A képzési tanfolyamokon résztvevők száma A programon belül támogatott foglalkoztatásban résztvevők száma A programban való részvétel átlagos időtartama (nap) A képzésben való részvétel átlagos időtartama (nap) A támogatott foglalkoztatásban való részvétel átlagos időtartama (nap)

8 JAVASOLT EREDMÉNY INDIKÁTOROK A teljes tervezett programot sikeresen befejezők száma (és aránya) A képzési programrészt sikeresen befejezők száma (és aránya) A támogatott foglalkoztatást sikeresen befejezők száma (és aránya) A képzési programrészből idő előtt kilépők közül elhelyezkedés miatt kilépők száma (és aránya) A támogatott foglalkoztatásból nem támogatott munkakörben való elhelyezkedés miatt kilépők száma (és aránya) A mentori és menedzseri programok speciális indikátorai

9 JAVASOLT HATÁS INDIKÁTOROK A programot befejezettek közül a nem támogatott munkakörben foglalkoztatottak aránya a befejezést követő 180 nap elteltével A programot sikeresen befejezettek közül a 180nap elteltével nem támogatott munkakörben foglalkoztatottaknál a program befejezése óta eltelt munkaviszony átlagos hossza (nap) A nem támogatott munkakörben való foglalkoztatásnál a program keretében megszerzett szakképzettségnek megfelelő munkakörben dolgozók száma és aránya 180 nap elteltével

10 EREDMÉNYESSÉG VIZSGÁLAT Az indikátorok tényleges értékeinek viszonyítása (aránya) a célul kitűzött (tervezett) mutatóhoz képest. A viszonyítás történhet a program befejezésekor, de program közben is. Program közben lehet ilyen mutatókat képezni negyedévenként vagy az egyes fő programszakaszok lezárásakor. Időszakos mutatóknál viszonyítási alap lehet a program együttes adata, vagy az egyes időszakokra előreszámított kumulált adat. (időarányos teljesítés aránymutatói) A tényleges és tervezett adatok aránya eredményességi mutatóként bármely indikátortípusnál alkalmazható.

11 HATÉKONYSÁG VIZSGÁLAT A naturális adatok (indikátorok) egységére jutó ráfordítás, illetve támogatás. Az egy programrésztvevőre jutó együttes és programelemenkénti támogatás (eFt/fő, amelyet egy hónapra vetítve is lehet vizsgálni: eFt/fő/hó) A programban részt vett és elhelyezkedett személyek egy főjére jutó összes, illetve kiemelt programelemenkénti támogatás a befejezést követő 180 nap elteltével. (Ft/fő) Az output-, eredmény- és hatásindikátorokra egyaránt kiszámíthatók a költséghatékonysági mutatók.

12 INFORMATIKAI TÁMOGATÁSI IGÉNY A munkaerőpiaci programok és monitorozásuk informatikai támogatása csak részben megoldott. Biztosítani kell az adott munkaerőpiaci programok - létszám-összetétel vizsgálatát, - a naprakész pénzügyi nyilvántartásokat, - az indikátorok előállítását és - az igény szerinti statisztikai adatfeldolgozást.

13 AZ ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK Minőségi jellemzőket tár fel, amely nagyon lényeges. Kérdőíves és csoportos beszélgetési módszer. Elvégezhetők a programban résztvevő személyeknél a program és az egyes programelemek közben, azok befejezésekor, valamint a hatásvizsgálat idején. A programból való sikertelen kilépések okainak feltárása. A módszer alkalmazható a programot, illetve a programelemeket megvalósító szervezeteknél is. Az eredmények gyors visszacsatolásának és hasznosításának nagy jelentősége van. A szakszerű és érdemi elégedettségi vizsgálatok a programok értékelésének és monitorozásának egy új, minőségi és innovatív jellegű megközelítését helyezik előtérbe a számszerűsíthető indikátorok mellett.

14 AZ ÖSSZEHASONLÍTÓ HATÉKONYSÁG VIZSGÁLAT LEHETŐSÉGEI A mutatók értékei között célcsoportonként, régiónként, megyénként és kistérségenként nagy eltérések lehetnek. A bázisadatok és a gyakorlati tapasztalatok is minimálisak, rövid időre nyúlnak vissza. Eddig nem volt igazi összehasonlítás a megyei programoknál. Ennek ellenére megkísérelhető célcsoportonként néhány kiemelt mutató átlagos teljesítmény- elvárásként való meghatározása. A megyék, térségek, programok közötti reális összehasonlító értékelésnek azonban komoly nehézségei vannak. A vizsgálati eredményeket főleg regionális/megyei szinten lehet és kell hasznosítani.

15

16

17

18

19 A munkaerőpiaci programok fontosabb adatai programtípusok szerint Programtípus Progr. száma Hónapok átlagos száma Bevontak tényleges létszáma közvetlen (fő) A program tényleges összkölts. (MFt) 1 progr-ra eső tény létszám (fő/prog) 1 bevont főre eső költség tervezett eFt/fő 1 bevont főre eső költség tényleges eFt/fő Alacsony isk Családi mn.kezelő Diplomás fiatalok Diplomás egyéb Éretts. fiatalok Hajléktalan Megvált.m.kép Menedzser.térs.fejl Mentori M.helyre képző Negyvenen felüli Női mn. progr Reintegr. progr Roma program Roma menedzseri Termelőiskola Válságkezelő pr Összesen:

20 HASZNOSÍTÁSI IRÁNYOK, LEHETŐSÉGEK A programmegvalósítás folyamatában a rendszeres visszacsatolás. A végrehajtás eredményeit, minőségét, eredményességét és hatékonyságát javító intézkedések időben való megtétele. A befejezést követő monitorozás és értékelés fontos információkat ad a jövőbeni programok még jobb kiválasztásához és megtervezéséhez. Komplex, értékelő kutatások és hatásvizsgálatok elvégeztetésének célszerűsége. A központi szintű tapasztalat-feldolgozás, értékelés és a jó példák, módszerek széleskörű elterjesztésének fontossága. (pl. egységes program adatlap, program adatbank, kiadványok, honlap, évenkénti értékelő fórumok stb.)