Isten hozott! A művészet (zene – játék – mese) úri passzió vagy emberi létszükséglet?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
Advertisements

A program, amire szüksége van! Valós testsúlycsökkentő program igényes hölgyeknek – uraknak - gyermekeknek!
Tehetséggondozás művészetek
A DROGOKRÓL HáziPatika.com
Rítus és színház. Isten – szól a mese – a teremtés hetedik napján azt tapasztalta, hogy halálos unalom uralkodik mindenek felett, és akkor rájött, hogy.
Sportolás hatása szervezetünkre
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
IDEGRENDSZER.
„Társunk a mozgás” Készítette: Mészáros Edit Tokai Ilona Pszichopedagógus.
4. Kreatív döntéshozatal
érzékelés-észlelés, figyelem, emlékezet, képzelet, gondolkodás.
Az idegrendszer vegetatív működése
Az emberi test felépítése
Gyarmathy Éva Az iskolai kudarcok háttere – a másképpen tanulók
Az idegrendszer felépítése és működése
A szervezet szabályozása
Környezetpszichológia III.
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
A mellékvese.
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A ghrelin kardiovaszkuláris hatásainak vizsgálata
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Az érzelmi intelligencia készségei
A Kovács-módszer alapismeretei
Ismertető prezentáció a dohányzásról
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Mozgás, pihenés, egészség
Az agy működése.
Szabályozás-vezérlés
Az agy felépítése és működése II.
Speciális tanulási nehézségek
Az öregkor.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Az idegrendszer felépítése és működése
Az ember idegrendszere
Az idegrendszer mozgató működése
Az emberi magatartást kialakító tényezők
Az idegrendszer mozgató működése
* * * "Folyamodjatok az Úrhoz, az Ő hatalmához,
Egészséges életmód: a testmozgás élettani hatásai
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
A mozgás élettani hatásai
Szeretet nélkül kapcsolat-romboló erő, szeretettel kötőanyag
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
Bárányom, Bárányom, Istennek Báránya, könyörülj rajtam, hadd jussak jobb sorsra! Adj nekem nagy hitet, amíg lehet! Formáld kedved szerint a szívemet!
Pszichológiai Ismeretek
Pszicho-neuro-fiziológia I.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Az alvó ember és az álmodó agy
Kémiai receptorok.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
A magatartás szabályozás ember-környezet modellje
AZ EGYSÉGES EGÉSZ.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
KERINGÉSI RENDSZER NEM UNOD MEG A CIKLUST, (HA MEGUNOD VÉGED)
A hallás Készítette: Speth Evelin. A fül Fül: a hallás és az egyensúlyozás érzékszerve. 3 részre tagolódik 1.Külső fül 2.Közép fül 3.Belső fül.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A koordinációs képességek felosztása és fejlesztési lehetőségei
2. Táplálkozástani Alapfogalmak és Koncepciók
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Magasabbrendű idegtevékenység
Szabályozás-vezérlés
Az ember rendszertani helye: - állatok - gerincesek - emlősök - méhlepényes emlősök - főemlősök - emberszabásúak - állatok - gerincesek - emlősök - méhlepényes.
A vérkeringés. A szív - a vért tartja mozgásban - 4 üregű = 2 pitvar + 2 kamra - szívizomból áll - saját vérellátását a koszorúerek adják - a vér egyirányú.
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Isten hozott! A művészet (zene – játék – mese) úri passzió vagy emberi létszükséglet?

A játék, a mese és a zene szerepe A tanulás útjai a gyermekkorban: Élmények Érzelmek Minta Tapasztalat Ennek leghatékonyabb eszközei: Művészet Mese Játék Együttlét Légkör Alkotó tevékenység

Mit tud a zene? -A zene pedagógiai jelentőségét nem lehet eltúlozni? → „ Ha meggondoljuk, mi a zene, s hatását hogy éri el, ez természetes is.” (Németh L.) a). A hallás elsődleges információ b). Testi hatások: Az egyik leghatékonyabb nem kémiai alapú gyógyszer A HALLÓIDEG: A TEST ÖSSZES IZOMZATÁVAL KAPCSOLATBAN ÁLL - izomtónus - egyensúly - mozgás - horizontális/vertikális érzékelés - térérzékelés FÜL → talamusz → amygdala →KÉREG

Vannak olyan információk, amik nem tudatosulnak! Az érzelmi „agy” értékel is! → „ A művészet hajlamos ugyanolyan cselekvésekre késztetni, aminőket kifejez.” BELSŐ FÜL: (vagus ideg): gégefő, szív, tüdő, gyomor, máj, hólyag, vese, vékony/vastagbél Dobhártya → MINDEN NAGYOBB TESTI SZERVRE HAT c). Élettani hatások: szívritmus pulzus vérnyomás vérkeringés légzés

- Magas frekvencia: agystimuláló - Alacsony frekvencia: az agyhullámokat lassítja - Nagyon mély + beat effektus: → gerincvelő → hipofízis → nemi mellékvesehormon → inzulinszint változása → gátlásszint süllyed → eltűnik - Az agy anyagcseréje megváltozik - 12 idegrendszeri folyamatból 11-re hatással van - Tudatállapot változás - Az agy aktivizálásához szükséges töltés - Nagyon erős jobb agyfélteke aktivizálás + egy-egy agyféltekén belüli + két félteke szintetizálása

d) Pszichés hatások: Kifejezi mindazt, ami szavakkal elmondhatatlan, mégsem maradhat kimondatlanul.(V.Hugo) Közösségteremtő Szorongásoldó Az érzelmi hálóra hat → ennek befolyása ÓRIÁSI az agy területeinek működésére, a gondolkodási folyamatokra is

f) Zene és tanulás: CSAK az agyhoz kell eljuttatni Átjárás béta és alfa között → eredeti meglátás, új információ integrálása → kreativitás, inspiráció Optimális agyi üzemmódban tart → elvont gondolkodás mintázata Intenzív érzelmi környezet pl. – gyors barokk → energia + infoaktivitás - lágy → képzelet, képalkotás - klasszikus → elvont gondolkodás Agyféltekék összekapcsolása → kérgestest megvastagodik, több idegsejtkapcsolat keletkezik Figyelemperiódus növekedése Koncentrálóképesség javulása Növeli az agy dopaminszintjét → motiváció

f) Transzferhatások Verbális emlékezet Mozgásintelligencia Lényegfelismerés Rugalmas gondolkodás Kreativitás Emlékezés Divergens gondolkodás Koncentráció Együttműködés stb…… Kell még több érv? Kár, hogy ennyire is szükség volt! (Veres P.) A művészet: olyan, mint egy kerub… angyali közbenjáró, az isteni tartalmak közvetítője - ha meghívjuk!

Und der Cherub steht vor Gott. A Kerub pedig az Úr előtt áll.

Viszontlátásra! w w w. p e c s i r i t a. h u