A köznevelési törvény változásai 2016 szeptemberétől Szakál Ferenc Pál köznevelési szakértő *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
KAPOSI JÓZSEF 1993-as közoktatási törvény. Alkotmányos jogok 1. Az alkotmány XII. fejezetében az alapvető jogok és kötelezettségek között rögzíti: A művelődéshez.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Munkajogi alapismeretek
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A kerettantervek fejlesztése
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Vereckei Judit Tatabánya, június 29.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Információs nap szeptember 8..
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
A tanárképzés szerkezete
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
Készítette: Kovács Ferencné
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
A magyarországi vasúti jogszabályok aktuális változásai november 30. MVMSZ Dr. Rácz Gábor, NFM.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Egy nyílt levél elő- és utóélete
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pályaválasztási szülői értekezlet
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Tanévkezdő 2013/14.
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Középfokú oktatási intézmények
Pályaválasztási szülői értekezlet
Pályaválasztási szülői értekezlet
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

A köznevelési törvény változásai 2016 szeptemberétől Szakál Ferenc Pál köznevelési szakértő *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes tartalmak lehetnek, így azok tartalmáért e változat közzétételétől kezdve nem vállalok szakmai felelősséget! A weblapon mindig garantáltan a legfrissebb változat található.

Elöljáróban A törvény július 1-jén módosult, változik szeptember 1- jén és szeptember 2-án is. A ppt ezt a három változást foglalja össze. A ppt-ben nem mindenhol idéztem betű szerint a jogszabályt. Azokat a változásokat emeltem ki (témák szerint csoportosítva), amelyek a hétköznapi munkát közvetlenül érintik. Kisebb szövegpontosításokkal, értelemszerű javításokkal nem foglalkoztam. A ppt segítséget nyújt a változások megismeréséhez, de a jogszabály pontos ismeretét és tanulmányozását nem helyettesíti!

Működtetés állami kézben A 99/G.§ szerint január 1-től a tankerületi központok minden iskola működtetését átveszik az önkormányzatoktól. Ezzel a működtetés területén alkalmazott dolgozók is a tankerületi központok alkalmazásába kerülnek. A működtetés átvételével a feladatellátást biztosító vagyon a tankerületi központ vagyonkezelésébe kerül. Erről december 15-ig kell a feleknek megállapodnia, ha ez nem sikerül a miniszter határozatot hoz az átvételről december 20-ig. [99/H.§]

Egyéb fenntartóváltás A 84.§ új (8) bekezdése szerint ha a fenntartó át akarja adni a fenntartói jogokat, akkor ezt február utolsó munkanapjáig kezdeményezheti. Az új 85/A.§ szabályozza a munkaviszony közalkalmazotti jogviszonnyá alakulásának kérdéseit fenntartóváltás esetén.

Szakképzés A törvény bevezette az új intézménytípusokat, elnevezéseket (és természetesen az ezzel járó tartalmi változásokat is): – A 12.§-ban az eddigi szakközépiskola szakgimnázium lett, – A 13.§-ban az eddigi szakiskolából lett a szakközépiskola, – Az új 13/A.§ vezeti be a szakiskola és a készségfejlesztő speciális szakiskola fogalmát. Megjelenik a szakképzési hídprogram is [14.§], ahol alapfokú iskolai végzettség szerezhető [9.§ (5)]. Az átmeneti időszakot a 99/D.§ szabályozza. Az új fogalmaknak, elnevezéseknek megfelelően módosult számos jogszabályi hely (5.§ (1) c)-d); 5.§ (4); 6.§ (1); 7.§ (1); 3. melléklet… stb.) A szakképzésben hiányszakképesítés esetén el lehet térni a minimális osztálylétszámtól. [25.§ (7)] A szakközépiskolában szeptember 1-től a évfolyamon főiskolai szintű végzettséggel is alkalmazható tanár, feltéve, hogy vállalja a mesterfokozat megszerzését szeptember 1-ig. Ez a feltétel nem vonatkozik azokra, akiknek a nyugdíjig (öregségi) kevesebb, mint 10 évük van, de a mesterfokozat nélkül nem érettségiztethetnek. A készségfejlesztő speciális szakiskola alapító okiratát, szakmai alapdokumentumát január 1-ig kell felülvizsgálnia a fenntartóknak. [99/F.§]

Új intézménytípusok, szolgáltatások Új alapfeladatként jelenik meg a készségfejlesztő iskolai nevelés-oktatás [4.§ 1. x)] Ennek megfelelően szeptember 2-től az intézménytípusok között is megjelenik majd a készségfejlesztő iskola [13/B.§] Eddig is létezett, de most külön intézménytípusként szerepel a törvényben az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat: – Ha az intézménynek nincs szakembere az SNI tanulók együttneveléséhez-oktatásához, akkor ők biztosítják. – Az állami intézményfenntartó szervezi meg. – Felkérhet mást is (felsőoktatási intézmény, egyház, egyéb).

Új fogalmak, definíciók Bővültek az értelmező rendelkezések a következőkkel: – gyógypedagógus, konduktor, – utazó gyógypedagógus, konduktor, – együttnevelést segítő pedagógus, – egyéni előrehaladású nevelés-oktatás Ennek megfelelően azok a részek, ahol ezek a fogalmak előfordulnak, egyszerűbbek lettek.

Egyebek A 65.§ új (12) bekezdése szerint üzemi baleset szempontjából foglalkozás körében történő munkavégzésnek minősül a szakértői/szaktanácsadói tevékenység. A 8.§ (3) bekezdése eddig is tartalmazta az óvodák heti 11 órás SNI-BTM keretét, de most úgy fogalmaz, hogy a fenntartó köteles megszervezni ezeket a foglalkozásokat a heti 11 órás keretben (amit már a 6. melléklet is külön kiemelve az „E” oszlopban jelenít meg). A 35. és a 35/A.§-ban, továbbá a 98.§ (6) bekezdésében az általános iskolai Erkölcstan óra helyett Etika megnevezést használ a törvény. Ugyanakkor a 20-as rendelet továbbra is Erkölcstannak nevezi a tantárgyat, és előírja a tanügyi dokumentumokban (a tanuló választásától függetlenül) az „Erkölcstan/Hit- és erkölcstan megnevezést!