Tovább 10 pont Karnagy, zeneszerző, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán zeneszerzést Siklós Andrástól.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Szabóné L. Éva
Advertisements

ÉRME VÁLLALKOZÁS- FEJLESZTÉSI WORKSHOP mire és hogyan fejlődünk? DÓZSA GERGELY – ÉRME MENEDZSER.
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Keletkezése és sugalmazottsága. Kánon és történeti hitelesség.
A Szent Márton-év megünneplése az Irgalmasság évében 2016.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A magyar realizmus Munkácsy Mihály és a többiek. Munkácsy Mihály ( ) Romantikus hangvételű művei a magyarság sorskérdéseit jelenítik meg, de a.
Zala Megyei Irodája 2015-ben megvalósult programjaink.
Budapest-Fasori Református Kollégium Julianna Általános Iskola.
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, május 05. Veres Gábor balesetvizsgáló A „KLÁRA” személyhajó felakadása a Szentendrei – Dunán Avagy a mentés.
Áj falu. Fekvése: Tornától 4 km-re északra a Szlovák karszthegység az Áj-i szurdok-völgy bejáratánál fekszik m tengerszint feletti magasságban.
Deák Ferenc A haza bölcse október 17. – január 28. Készítette: Frank Ádám (11.b)
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
VI. Országos Dajkakonferencia Budapest
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Magyarország a két világháború között
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Erkel Ferenc Életrajzi adatok
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
IRODALMI HŐSÖK 5. D.
Lechner Ödön.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
A Magyar Természetbarát Szövetség honlapjának bemutatása
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
2015. évi, Víz Világnapi „IX. FOTÓPOSZTER PÁLYÁZAT A VÍZRŐL”
Miért a református hit- és erkölcstan?
A náci birodalom előretörése
Fáy András és a korabeli testnevelés
MI MARADT A RÓMAI BIRODALOMBÓL?
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
Összeállította: Mátyás Merse és Veres Mátyás 5. b osztályos tanulók
Hazánk 4. legnagyobb egyháza
Írta: Vörösmarty Mihály
Portugália.
Az életvezetés etikája - a döntésről
Juhász Gyula Trianon 1.
Lovagi Játékok projekt
A Varázsfuvola - Csongor és Tünde
Nem kedvelem az izmusokat, a nonfiguratív festményeket
Diplomás Pályakövetési Rendszer
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
A MAGYAR GÉPJÁRMŰ MÁRKAKERESKEDÉSEK
Az orvostudomány és jóga gyakorlati összekapcsolása, alkalmazása az egészség megőrzése és betegségek kezelése során: Swami Sivananda Saraswati orvos-jógi.
Készítette: Boros Bence
A magyar Himnusz A Himnusz Kölcsey Ferenc verse, mely egyben Magyarország nemzeti himnusza Ez Kölcsey legnagyobb hatású verse, 1823-ban írta szatmárcsekei.
Kandó Kálmán.
A FONYÓDI MÁTYÁS KIRÁLY GIMNÁZIUMBAN
Arany János – Vojtina Ars
Általános iskola eredménye, értékelése
A reneszánsz zene és tánc
Kvíz Mikulás – Szent Miklós.
Juhász Gyula Trianon 1.
FOHÁSZ A HAZÁÉRT … Liszt Ferenc - Szerelmi álmok
Az ember tragédiája Iglódi István rendezésével
Iglódi István rendezése
Jézuskától - Jézus Krisztusig
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Madách Imre Az ember tragédiája Paulay Ede rendezésével.
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Kultúra.
A tehetséggondozás kihívásai
Oféliák színháza.
az Erasmus felsőoktatási csereprogramként indult SZÁMOKBAN köznevelés, felsőoktatás, felnőtt tanulás, szakképzés, sport, ifjúsági cserék.
Előadás másolata:

Tovább 10 pont Karnagy, zeneszerző, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán zeneszerzést Siklós Andrástól és Kodály Zoltántól, egyházzenét Harmat Artúrtól tanult. Kodály mellett a kommunista idők legismertebb hitvalló zenésze volt.

Tovább 8 pont A Magyar Cserkész Szövetség zenei irányítója, 1934-ben az ifjúság népi szellemű zenei nevelésére megszervezte az Éneklő Ifjúság mozgalmat : a Dalosegyesületek Országos Szövetsége, : a Bartók Szövetség zenei vezetője. A Budapest Kórus néven egyesített Cecília és Palestrina énekkar vezetője, 1942-től 62-ig a Mátyás-templom karnagya volt.

Tovább 6 pont Számtalan világi zenemű és színpadi zenés játék mellett négy misét, zsoltárokat, motettákat, himnuszok, korálokat írt. Darabjait liturgikus alkalmakon ma is előszeretettel éneklik.

Tovább 4 pont 1966-ban Teljes kottás népénekeskönyvet szerkesztett Harmat Artúr és Sík Sándor: Szent vagy Uram! című énektárából ban adták ki az általa és Werner Alajos által szerkesztett, Hozsanna című kottás népének-könyvet.

Vége 2 pont Ma a Mátyás-templom énekkara viseli a nevét.

Bárdos Lajos