A testnevelés szerepének és tartalmának átalakulása az elmúlt években Dr. Honfi László MEFS alelnök.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Advertisements

az általános iskolákban
testi-lelki feltöltődést eredményező szabad felhasználású idő. Fajtái: aktív és passzív.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
Agria Media Eger, október
A gondozás,nevelés egysége
A tanárképzés új szerepl ő je: a mentor Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009.
A játék A játékosság.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Képesség, készség, adottság, tehetség
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Ökoiskolák szakmai tanácskozása, Miskolc, A Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium ökoiskolai programja Készítette: dr.Velkey László.
Életkor TESZT.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Bologna Hungaricum - Perspektíva Hungaricum? Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
NEVELÉSELMÉLET.
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS ELMÉLETE
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
A lelki egészség védelme az iskolában
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
MESF Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség.
A tanárképzés szerkezete
A szakmai gyakorlat megszerzésének lehetséges formái és tapasztalatok a non-profit szférától a for-profit vállalkozásokig. Dr. Fritz Péter főiskolai docens.
Sportkoncepció és szervezeti megvalósítása a Debreceni Egyetemen
Az egyetemi sport lehetőségei a sportvezetők szemszögéből. Az egyetemi testnevelés feladatai, lehetőségei és fejlesztése. Lehetséges modellek Dr. Balogh.
A MAGYAR ORSZÁGOS KORCSOLYÁZÓ SZÖVETSÉG ÉS AZ EGYETEMI SPORT.
Speciális gyermekvédelem
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A testnevelés tantárgy-pedagógiája tanítók részére
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
A NYÍREGYHÁZI BESSENYEI GYÖRGY TANÁRKÉPZŐ KÖZPONT ÁLTAL KOORDINÁLT TANÁRKÉPZÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI Debrecen, február 13. Dr. Szabó Antal Dr. Vallner.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
TUDOMÁNYOS ÜLÉS INNOVÁCIÓ A TESTNEVELÉS, SPORT ÉS REKREÁCIÓ TERÜLETÉN A stressz és outdoor tevékenységek kapcsolata a rekreációban Dorka Péter Szeged,
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKMAI GYAKORLAT Levelező tagozatos hallgatóknak SZEDMÁKNÉ DR. LAJTAI VIRÁG.
Tájékoztató előadás a szakról ELTE PPK Nyílt Nap január 29. Sportszervező BSc.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
A játék A játékosság.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
Összeállította: Piacsek László Zoltán
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szegedi Tudományegyetem
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Egészséges élet – egy életen át II.
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Előadás másolata:

A testnevelés szerepének és tartalmának átalakulása az elmúlt években Dr. Honfi László MEFS alelnök

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Mottó Vigyázz a testedre! Ez az egyetlen hely, ahol élhetsz!...

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Mottó Nagyon vigyáznom kell magamra, mert belőlem csak egy van!...

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Életmód Az életmód az emberek olyan tevékenységi- és magatartás- rendszere, amit életük fenntartására, szükségleteik kielégítésére szerveznek. Az életmód az emberek olyan tevékenységi- és magatartás- rendszere, amit életük fenntartására, szükségleteik kielégítésére szerveznek.

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Életmódelemek 1) Táplálkozás. 2) Fizikai aktivitás. 3) Káros szenvedélyek, függőségek. 4) Környezeti ártalmak. 5) Stressz-feldolgozás. 6) Pihenés-üdüléskultúra. 7) Szexualitás

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Testnevelés Mozgásos tevékenységforma (edzés és rekreáció között). Testi nevelési feladatok egyik fajtája. Felölelhet nevelői tevékenységet, pedagógiai folyamat, a személyiségre irányul a testedzés eszközeivel. Az iskolai oktatás egyik tantárgyának megnevezése.

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Sport Szabad elhatározásból vállalt önkéntes tevékenységforma. Jellegében szórakozást, felüdülést nyújtó, örömszerző tevékenység. A rendszeresség elengedhetetlen feltétele (hiányában már nem sport).

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Sportrekreáció / rekreációs sport A teljesítő- és munkavégző képesség helyreállítása, növelése céljából végzett testgyakorlatok végrehajtásából álló, fittség-javító eljárásokat is alkalmazó tevékenység.

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Miért is fontos a testnevelés és a sport? Laza dongák közül elillan az eszme… Mit ér az atomfizikus tudománya, ha vízbe esve megfullad?!... A sportot bármely életkorban el lehet kezdeni, így hát én még várok!... Pozitív anatómiai, élettani, pedagógiai, pszichológiai és szociológiai változásokat idéz elő.

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Testnevelés a felsőoktatásban 60 évre tekintsünk vissza. Kötelező 4 félév, központi tanterv! Rendszerváltás – intézményi autonómia. Bologna rendszer (kimaradt!). Alapképzés. Mesterképzés.

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Kitörési pontok Értékek átmentése, konzerválása. Sportbarát vezetők támogatása, elismerése. 3/2 félév a cél. Kredit / diplomafüggő. Együttműködés a HÖK-kel. Költségtakarékos, rendszeres megoldások favorizálása (túra, kocogás, aerobic, táborok, sport, bérletek stb.). Állapotmérés. MEFS – presszió, agymosás a rektorok, és a RK felé.

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Hol? Mi? Hol van? Hol nincs? Hol milyen?

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, SC 38 tagintézmény. Intézményi sportklubok. Analógia a testneveléssel és a magyar sporttal. Alulfinanszírozottság. Normatíva (HÖK). MEFS támogatás, intézményi támogatás, sport szakállamtitkárság támogatása, szponzorok). Élsport, sport for all (mindenki sportja) hallgató, és oktató esetében is!

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Kérdések ?

I. MEFS Hallgatói Továbbképzés, Salgótarján, Ennyi!...