9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az iskolai szociálismunka
Advertisements

Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Tanévnyitó értekezlet
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
as tanév Záró értekezlet.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
A beiskolázás előkészítése
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
Üdvözöljük Önöket a március. 21 bemutatóján.
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Inczédy György Szakközépiskola és Szakiskola Iskolánk idén 125 éves, a térség legrégebbi szakképző intézménye. Szakmák Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő,
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Regionális konferencia
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Előadás másolata:

9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár

A Barabás

Statisztika  4 osztály létszáma: 132  Aki els ő körben nem írta meg valamelyik feladatlapot: 28  Még a beküldés el ő tt pótolta: 17  Értékelt tesztek: 121  Értékelt tesztek: 91%  Javító tanárok: 5  Visszajelzést látta: minden tanuló minden szül ő (aláírva visszahozott értékelések) pedagógusok közül els ő sorban osztályf ő nökök és az osztályban tanítók

Mit kezdett a tanuló a visszajelzésekkel?  Ami biztos: Hazavitte és a szül ő vel aláírattatta Visszahozta az iskolába és odaadta az osztályf ő nöknek  Amiben csak bízunk: Otthon meg is beszélték

Mit kezdtek a pedagógusok a visszajelzésekkel?  Az osztályf ő nökök elolvasták ő ket  A pedagógusok is elolvasták  Eredmény: A tanárok célirányosan olyan feladatokat készítettek a tanulók számára, melyek a gyengébb kompetenciaterületeket hivatottak fejleszteni.

Mit kezdtek a szülők a visszajelzésekkel?  Ami biztos: Aláírták ő ket Közös szül ő i értekezleten megbeszélték az eredményeket (Alacsony részvétel)  Amiben csak bízunk: El is olvasták ő ket Megbeszélték a gyerekkel az értékeléseket

Mi volt jó a visszajelzésekben?  „A szöveges értékelés segítségével érthet ő bbé vált, mi a probléma”  „Személyre szóló, nem csak egy általános sablon”  Min ő sítés (számszer ű ) nélküli értékelés  Az értékeléseknél pozitív megközelítés

Mi volt rossz a visszajelzésekben? ??

Fejlesztések az iskolában I.  Értékel ő megbeszélések során kerestük azt a területet, ahol a kompetencia mérés alapján a legnagyobb probléma van.  Több ilyen területet is találtunk, de kiemelt szerepet a kommunikációnak szántuk (két szempont szerint) Fejleszteni kell a diákok kommunikációját Fejleszteni kell az iskola és a szül ő k közti kommunikációt  Több okból is: Az összes kompetenciaterület alapja a kommunikáció Az elmúl évhez képest már tapasztalható volt javulás a tanulók kommunikációjában (komp. mérés szerint) és ezt szeretnénk továbbra is fenntartani A szül ő kt ő l nagyon kevés visszajelzést kaptunk.

Fejlesztések az iskolában II.  A felmerült problémák alapján az iskolavezetéssel együtt 2 intézkedési tervet hoztunk létre  Az intézkedési tervek alapján az IMIP módosítva lett

Intézkedési terv I. Tárgy: Kompetenciafejlesztés Cél:Szövegértés fejlesztés Alkalmazás gyakorisága: Tanévenként S sz Tevékenység (A folyamat lépései) Felelős/ közreműködő Szükséges erőforrás Szükség es időtarta m Elvárt eredményÉrtékelési mód 1. Kompetenciamérés eredményeinek tanulmányozása, elemzése MÉCS MÉCS tagok SZFP-s mérőlapok Nov leggyengébb kompetencia kiszűrése diagramm 2. Az olvasási készség fejlesztése évfolyamon tanítók Szakmódszertár, feladatok Első félév évfolyam mérési eredményeinek összehasonlítása, pozitív elmozdulás Szöveges értékelés 3. Szövegelemzés évfolyamon tanítók Szakmódszertár, feladatok tanévSzöveges értékelés 4. Lényegkiemelés évfolyamon tanítók Tankönyv, egyéb könyvek tanévvázlatkészítés Feladatlap, modellzáró kérdések (munkaközösség) 5. Dokumentum típusú szövegek értelmezése szaktanárok Cikkek, különféle szövegek tanévÖnálló szövegfeldolgozásFeladatlap, (munkaközösség) 6. Szövegértési feladatbank létrehozása MÉCS munkaközösség vezetők Tantestület, szakirodalom tanév Mindenki számára hozzáférhető feladatbank létrejötte szóban

Intézkedési terv II. Tárgy: Kompetenciafejlesztés Kommunikáció fejlesztés Tanévenként Cél: Alkalmazás gyakorisága: Ss z Tevékenység (A folyamat lépései) Felelős/ közreműködő Szükséges erőforrás Szükséges időtartam Elvárt eredményÉrtékelési mód 1. Adatok elemzésemunkaközösségEgy hónapmárcius Pontos helyzetfeltárás Szóbeli értékelés, beszámoló 2. Okok feltárása, elemzése - háttértényezők vizsgálata (tanulói attitüd, CSH-index, hozzáadott érték) - pedagógusok módszertani kultúrájának vizsgálata - egyebek: tankönyvek meg felelősége helyettesítések gyakorisága, motiválás,..) Kérdőív, mérőeszköz, OH OKÉV jelentés elemzőkészségÁprilis, május Irányok, célok megjelölése Tantestület elött 3. Osztályfőnöki, szaktanári tevékenységgel: - kommunikációs feladatok kijelölése, kiválasztása, - gyakoroltatása - időbeli elhelyezése Munkaközösség vezetők osztályfőnökök szaktanárok Tanári tájékoztatásszeptember Elkötelezett osztályfőnök, szaktanár Szóbeli értékelés, beszámoló 4. Tanuló meggyőzése osztályfőnöki és közösségi órák témája Osztályfőnök, szaktanár Feladatlap, szóban beszéltetni, házi feladat Egy év Diák meggyőzése a kérdőívek reális kitöltésére Országos visszajelzés, kiértékelés 5. Szülő tájékoztatása elbeszélgetés a szülővel a mérésről, jelentőségéről Osztályfőnök, ifjúságvédelmi felelős Összevont szülői értekezlet, szülői értekezlet, tájékoztató levél Május - február Együttműködő szülő Feljegyzés a naplóba 6. Felelősség megállapítása Osztályfőnök, szaktanár, diák Érdekelté tétel Egy év Pontosságra, rendszerességre szoktatás Kompetencia mérés eredménye 7. Tanács segítő szülők megkeresése Osztályfőnök, szaktanár Kapcsolatfelvétel szülő - tanár Egy év Önkéntes segítő Megköszönni a résztvételt nyilvánosan 8. Szülői értekezlet témája a kompetenciamérés legyen Osztályfőnök- Február - május Szülők 40%-a megjelenik Jelenléti ív 9. ÉrtékelésMunkaközösség vezetőkSzaktanári beszámolóEgy hónapJavuló eredményekSzóbeli beszámoló

Javaslatok  Szeretettel és kíváncsian várjuk ő ket.