Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP 3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési reformok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MI A PREZENTÁCIÓ CÉLJA A FIGYELEM FELKELTÉSE A FIGYELEM MEGTARTÁSA
Advertisements

A hatásos prezentáció jellemzői
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
Bemutató készítési alapok
A bemutató készítés alapjai
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A bemutató készítés alapjai
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A hatásos prezentáció jellemzői
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Bemutatókészítés Takács Béla
Prezentációkészítés összefoglaló
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
A prezentáció-készítés szabályai
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A prezentációkészítés
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Minősítések a szakértő szemével
„EGY CSÓNAKBAN EVEZÜNK” SONKÁD
A bemutató készítés alapjai. Alapfogalmak Multimédia ➲ Olyan programok és hardvereszközök, amelyek az ember több érzékszervére hatnak. (Általában a látásra.
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Portfóliókészítés óvodavezetőknek, óvodapedagógusoknak
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
TÉMASZIGET Kutatótanárok, vezető-,támogató- és innovatív mesterpedagógusok Mit kutat a kutatótanár? Kik az ezermesterek? Brassói Sándor, Marosi Katalin.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Mitől jó egy prezentáció?
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Multimédia.
Hogyan készítsünk előadást?
POWERPOINT Bemutató készítése.
Előadás másolata:

Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok operatív megvalósulása” c. kiemelt uniós projekt

Az e-portfólió védése 1.4.

Óra-/foglalkozás- látogatás E-portfólió és védése Összegző értékelés Tanúsítvány A minősítés folyamata A minősítőbizottság tagjai az indikátorok alapján értékelik a kompetenciákat Sikeres minősítés esetén, a portfólióvédést követő 15 napon belül elkészül az értékelés Kompetenciánként 1-5 érték, valamint szöveges értékelés a pedagógus erősségeiről és fejlesztendő területeiről A minősítést kérő pedagógussal azonos szakos szakértő az indikátorok alapján értékeli a kompetenciákat

Gyakorlat A) A pedagógus minősítés során a pedagógus kompetenciáinak fejlettsége kerül bemutatásra és értékelésre. Hogyan alakítson ki a pedagógus magáról egységes képet? Az eljárás elemeit figyelembe véve értelmezze a következő ábrát!

Portfólió védés E-portfólióÓra/foglalkozás Előzetes kérdések ?

7. gyakorlat Dolgozzanak a munkafüzetben (7. oldal) Mutassák be, hogy mit tartanak lényegesnek pedagógus életpályájukban! Mi lenne az az öt legfontosabb üzenet, amelyet majd a prezentációban is közvetíteni szeretnének! A szakmai fejlődésére koncentráljanak!

Mit tegyen a sikeres prezentációért? Az első dia meghatározó jelentőségű (kép, felirat, tartalom stb.). Legyen interaktív a bemutatója! (Kérdezés után legyen képes diát átugrani, visszahozni stb.) Használhat mértékkel képet, mozgófilmet, hangfájlt. (Amennyiben ezt a szakterülete/tevékenysége indokolja!) Ha szükséges használjon hangfalat! (Minőség, zenei bemutató!) Több módon vigye magával a prezentációt! (CD, pendrive, „felhő” stb.) Öltözékével is jelezze, hogy számára fontos bemutatón vesz részt! A lámpaláz legyőzhető, vagy csökkenthető, ha otthon, többször előadja a prezentációt!

Mit ne tegyen? Sok képet, sok szöveget ne tegyen egy diára! Ne használjon sok színt, a háttér és a felirat között erős kontraszt legyen! Kerülje a piros-zöld (nehezen olvasható, színtévesztés) és piros-kék (más szín jelenik meg a monitoron, mint a kivetítőn) háttér-felirat variációt! Felesleges hanghatások, zenék nem kellenek (zavaróak)! Ne használjon lassú animációt (például: betűnkénti megjelenés)! Ne használjon kisméretű betűket (minimum 24-es)!

Kerülendő hibák Nem mutasson olyan ábrát, aminek tartalmával nincs teljesen tisztában! Ne olvassa fel szó szerint a dia tartalmát, a szöveget! (A dián csak hívószavak, hívóképek legyenek!) Ha hiteles és meggyőző a prezentációja, nem éri felkészületlenül, nem jön zavarba ha félbeszakítják. Ne lépje túl a tervezett időt!

Példák digitális prezentációkra Bemutatjuk saját prezentációinkat!