Marketing és szerződéskötés digitális platformokon - vonzások és változások? Marketing és m-commerce - QR kód, ÁSZF megjelenítése, fogyasztói tájékoztatás,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Nagy Átalakitás televiziós trendek Várdy Zoltán TV2, vezérigazgató ProSiebenSat.1, Kelet-közép európai ügyvezető m á rcius 18. M é diapiac.
Advertisements

A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata Értékesítendő ingatlanok Készítette: dr. Zelenyánszki Miklós.
Termel ő i piacok jelent ő sége, szabályozása Dr. Gombos Zoltán Főosztályvezető Április 18. FÖLDM Ű VELÉSÜGYI MINISZTÉRIUM.
A hivatalos statisztika információ-megosztási felülete a KSH honlapján 1 Freid Mónika OST-ülés,
Okok Piaci környezet – több mint 70 felsőoktatási intézmény, ezek közül több szinte ugyanolyan képzési palettát, hasonló lehetőségeket kínál Társadalmi.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
Választott megoldás Együttműködő partnereink Választott csatorna Elért eredmények A projekt célja, célcsoportja PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Tisztességes verseny a közbeszerzésben.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Dr. Pók László SZECSKAY ÜGYVÉDI IRODA Köthetünk-e útján szerződést? „INFORMÁCIÓVÉDELEM MENEDZSELÉSE” LXII. SZAKMAI FÓRUM szeptember.
TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE Roadshow Bőcs, január 20.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A KAMAFIP szoftver alkalmazása Dr. Kárpáti László, CSc., MBA California Consulting Bt
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
MÉDIAAJÁNLAT: MAMMUTMAIL.COM MAMMUTSHARE.COM.
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Üzleti Statisztika és Előrejelzési Tanszék
HÁZASSÁGI PEREK február 27. Jogász szak, nappali
Tanulószerződés-kötés
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
A gazdaság- és foglalkoztatáspolitika összehangolása
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Vásárolj úgy, ahogy tetszik!
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Civil szervezetek tapasztalatai a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében Dr. Nagy Márta Eger.
MAGYAR ADÓÜGYEK AZ EURÓPAI UNIÓ BÍRÓSÁGA ELŐTT
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Kereskedelmi szerződések joga
Drága a székesfehérvári távhő? Adatok - Tények
Az Európai Unió gazdasági joga Versenyjog 2
Az információs társadalom joga
Stratégiai célok megjelenítése a közbeszerzési politikában A fenntarthatóság kérdése a magyar közbeszerzési jogalkalmazásban, különös tekintettel az.
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Új pályainformációs eszközök - filmek
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Internet-szolgáltatások I/13. évfolyam
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Balatonnal kapcsolatos projektek összefoglaló bemutatása
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Értékeink mentén TOP Pályázat benyújtása.
Szakmai gyakorlat tájékoztató
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Az Országfásítási Program előkészítésének aktuális kérdései
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Digitális kárrendezés
Előadás másolata:

Marketing és szerződéskötés digitális platformokon - vonzások és változások? Marketing és m-commerce - QR kód, ÁSZF megjelenítése, fogyasztói tájékoztatás, szerződés létrejötte április 23. Dr. Marosi Zoltán ügyvéd Oppenheim

Online marketing jogának világa – mobil környezetben Online szerződések A változás és a stabilitás különös elegye:  miként változott a reklám/marketing környezet?  miként reagált erre a jog?  van-e további reakcióra szükség? Nem tárgya az előadásnak: adatvédelmi kérdések 1. Bevezetés

 Jogszabályi környezet – online marketing – tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló uniós irányelv (UCP) és magyar törvény (2005 / 2008) – hatóságok: GVH / NFH / PSZÁF – reklámtörvény (2008)  Jogszabályi környezet – online szerződések – távollevők közötti szerződésekről szóló irányelv / magyar kormányrendelet (1997) – elektronikus kereskedelemről szóló irányelv (2000) – de: új Polgári Törvénykönyv (2013 / 2014) 2. Mi az, ami nem változott az utóbbi öt évben?

 Ami jelentősen változott – a fogyasztók online szokásai (mára a médiafogyasztási idő 23 %-a mobil)  Ami alig / némileg változott – vállalkozások hirdetési gyakorlata (ma a médiaköltés csak 1 %-a mobil) – hatósági / bírósági joggyakorlat – GVH gyakorlat (pl. landing page döntés / 2008, banner / 2013) – UCP iránymutatás / 2009 (árösszehasonlító honlapok, közösségi média / fizetett bloggerek megítélése) 3. Mi az, ami változott az utóbbi öt évben?

 jogszabályváltozás: nem tűnik szükségesnek – az UCP irányelv 2013-as bizottsági felülvizsgálata sem javasol változtatást („deception is unlawful, no matter what the medium is”) – a távollevők közötti szerződések szabályozása terén sem várható változás 4. Várható-e a jövőben változás a jogi megoldások terén?

 Miben más a mobil, mint „marketingkommunikációs eszköz / csatorna”? – célközönség jelentősége / tipikus okostelefon-használó: – „prémium” felhasználó, éves felsőfokú végzettségű, nyitott – más az átlagos fogyasztó? – gyerekek, fiatalkorúak elérése – magasabb védelmi szint? – Speciális metódusok jelentősége – mobile landing page, QR kód, mobil keresőmarketing, mobil kupon 4. Várható-e változás a jogi megoldások terén? (folyt.)

– kötelező lesz-e mobilra optimalizálni a honlapot? 5. Változások – gyakorlati példák

– hogyan kell feltüntetni a „kötelező” információt? – hiperlinkek szerepe (mindig elégséges, ha van teljes landing page?) 5. Változások – gyakorlati példák (folyt.)

– ismétlés a tudás anyja – de mégis hányszor lehet / kell információt átadni a fogyasztónak? – fizetett hirdetők közösségi média oldalakon 5. Változások – gyakorlati példák (folyt.)

Köszönöm a megtisztelő figyelmet, várom a kérdéseket! Dr. Marosi Zoltán ügyvéd Oppenheim t.: m.: e.: