Szakszeminárium, a szakdolgozat készítés módszertana CsIP::2010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
Advertisements

Információk a záródolgozatok formai követelményeiről 2016.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A kétszintű történelem érettségi 2016/17 Simonkay Márton.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
Könyvvizsgálati dokumentumok áttekintése. Minden olyan információ, ami a könyvvizsgálói vélemény kialakításához fontos és lényeges a könyvvizsgálati dokumentáció.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A szakiskolák aktuális problémái
Gazdasági informatika - bevezető
Nemzeti Audiovizuális Archívum
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Gyűjtőköri szabályzat
Becslés gyakorlat november 3.
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
1.sz. ábra: forrás: A tudomány kapujában minta minta minta minta minta minta minta minta minta minta minta.
1. dia A szakdolgozat címe
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Új molekuláris biológiai módszerek
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Illik-e üzleti szempontból Isaszegen TEÁOR.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Tájékoztató NGB_ak012.
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
A kétszintű érettségi.
Projektmunka Földrajzolok
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Hatékony és pontos munkavégzés
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
Otthoni tárgyi környezet
Tájékoztató NGB_ak012.
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
1.sz. ábra: forrás: A tudomány kapujában minta minta minta minta minta minta minta minta minta minta minta.
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Felhasználóképzés a kórházban
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Statisztika Érettségi feladatok
Programjaink fizikából a es tanévben
Szerzője Konzulens neve
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Szakdolgozat-készítés
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
A piaci árak alakulása Bevezetés Mi a vizsgált probléma?
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Tájékoztató KGNB_NETM004.
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
VÁLTOZÓ EURÓPA (Nemzet)Biztonsági szemmel
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Szakszeminárium, a szakdolgozat készítés módszertana CsIP::2010

Miről lesz szó a félév során  Miért készítünk szakdolgozatot?  Elvárások  Tartalmi  Formai  Hogyan készítsünk szakdolgozatot  Egy szakdolgozat utóélete CsIP::2010

Miért készítünk szakdolgozatot?  A szóbeli és írásbeli vizsgák mérik a szakmai felkészültséget  A szakdolgozat szakirodalmi tájékozottságot, és feldolgozást (elemzést) igényel, amellyel az adott témakörben való jártasságunkról teszünk tanúbizonyságot, ezzel átfogó képet nyújtva önmagunkról CsIP::2010

Általános elvek A szakdolgozat a szakképzettségnek megfelelő, a szakmai tárgyakhoz kapcsolódó dolgozat, amely a hallgató alapos tárgyi ismereteit bizonyítja, elkészítésével a hallgatónak tanúsítania kell, hogy tanulmányai során elsajátította a könyvtár használat és az irodalom kutatás alapjait, valamint egy szakmai kérdés feldolgozása kapcsán képes saját önálló véleményét szabatosan és tömören megfogalmazni, és azt megfelelő írásos formában dokumentálni, CsIP::2010

A téma  A Szakdolgozat témájának megválasztásánál tartsuk szem előtt saját érdeklődési körünket, hiszen az adott témán hónapokig dolgozni fogunk.  Ötletforrások:  Személyes környezet  Korábbi dolgozatok  Szaktanár elvárásai  Előre kiírt témák CsIP::2010

A szakdolgozat fogalmai Elengedhetetlen, hogy megismerjük az adott szakterület terminológiáját, valamint a kiválasztott téma pontos tartalmát, részleteit, kapcsolatait. Ezek megismeréséhez szakkönyveket, jegyzeteket, szaklexikonokat, szótárakat használjunk. CsIP::2010

Elvárások Tartalmi elvárások A dolgozat szerkezete, az egyes fejezetek tartalma feleljen meg az adott szakma tudományterületén általánosan elfogadott elveknek.  A szakdolgozat részei  Bevezetés  Kifejtő rész  Eredmények  Összegzés  A szakdolgozat terjedelme CsIP::2010

Elvárások  A szakdolgozat mellékletei  Nem része a szakdolgozatnak  Táblázatok  Nyomtatványok  Szabályzatok  Elektronikus mellékletek  A FORMAI ELVÁRÁSOKRÓL KÉSŐBB… CsIP::2010

Szerkezeti követelmények  A dolgozat részei: 1.első kötéstábla, 2.címoldal, 3.feladatkiírás, 4.tartalmi összefoglaló, 5.tartalomjegyzék, 6.érdemi rész, 7.irodalomjegyzék, 8.nyilatkozat, 9.köszönetnyilvánítás, 10.melléletek, 11.hátsó kötéstábla. CsIP::2010

Dolgozat részei  Az első kötéstábla külső oldala csak  az intézmény nevét: EURO-OKTAÉDER Szakközépiskola  a dolgozat típusát: Szakdolgozat  a hallgató nevét  és a végzés évét tartalmazza.  Belső oldala üres. CsIP::2010

Dolgozat részei  Címoldal  A címoldal elkészítése a minta aktualizálásával történhet leggyorsabban.  Feladatkiírás  A konzulens, vagy a tanuló által megfogalmazott feladatkiírás, specifikáció. CsIP::2010

Dolgozat részei  Tartalmi összefoglaló  A tartalmi összefoglalónak tartalmaznia kell (rövid- legfeljebb egy oldal-, velős és összefüggő megfogalmazásban) a következőket:  téma megnevezése,  megadott feladat megfogalmazása - a feladatkiíráshoz viszonyítva-,  megoldási mód,  alkalmazott eszközök, módszerek,  elért eredmények,  kulcsszavak (4-6 darab). CsIP::2010

Dolgozat részei  Tartalomjegyzék  Legnagyobb mélység: 3  Érdemi rész  A tanuló ebben a részben írja le/fejti ki a feladat megoldását.  MOST jöjjenek a formai követelmények CsIP::2010

FORMAI KÖVETELMÉNYEK  Ábrák:  Középre rendezve, fejezetenként számozva (fejezetszám.ábraszám), névvel ellátva.  kisebb ábrák, táblázatok, fényképek lehetőleg kerüljenek a szövegben a megfelelő helyre,  nagyobb ábrák, táblázatok, programvázlatok a dolgozat végére (Mellékletek) bekötve; térképek, programok, gépi futtatás dokumentumai, stb. a hátsó kötéstáblához rögzített tasakba helyezendők (a dolgozatot pdf formátumban tartalmazó elektronikus adathordozó mellé),  az ábrákon alkalmazott jelöléseket a szövegben meg kell magyarázni, az irodalomból átvett ábrák esetében a forrást meg kell adni; minden ábrára és mellékletre legyen hivatkozás a szövegben. CsIP::2010

Formai követelmények  Általános szabályok:  Minden műveleti jelet (számtani, halmazelméleti, stb.) megelőz és követ egy-egy szóköz; minden írásjelet (pont, vessző, kérdőjel, stb.) követ egy szóköz; a zárójelek: normál (nem dőlt).  Címek:  Értelemszerűen arab számozással, Heading 1: 14 pt, bold; további Heading: 12 pt, bold; minden cím előtt és után egy-egy plusz sortávolság. CsIP::2010

Formai követelmények  Fejléc tartalma  A dolgozat címe, vagy fejezetenként a fejezet címek.  Hivatkozások  Szögletes zárójelben a hivatkozott mű irodalomjegyzékbeli sorszáma (ha több hivatkozás van egyazon helyen, akkor sorszámaik felsorolása növekvő sorrendben egymástól vesszővel elválasztva, egyetlen szögletes zárójel- párban). CsIP::2010

Formai követelmények  Képletek  Középre rendezve, fejezetenként számozva; betűk: dőlt, számjegyek: normál; a képletet megelőzi és követi egy-egy sorköz.  Szöveg  Sorkizárt, 12 pt, 1.5 sortávolság.  Új bekezdés  Az új bekezdés első sorát nem előzi meg üres sorköz. Cím utáni bekezdés kivételével CsIP::2010

Dolgozat részei (folytatás)  Irodalomjegyzék  Az irodalomjegyzék legyen pontos és visszakereshető, a jegyzék elemei között 1 sorköz van. Az irodalomjegyzék tételeit ábécé sorrendbe kell rendezni és 1-sel induló növekvő sorszámmal kell ellátni. A használt betűméret 10 pt.  Nyilatkozat  Lásd minta… CsIP::2010

Dolgozat részei (folytatás)  Köszönetnyilvánítás  Nem kötelező, de amennyiben a tanuló köszönetet akar nyilvánítani az őt segítőknek, ebben a részben ezt megteheti.  Mellékletek  Itt helyezhetők el a dolgozathoz tartozó szöveges dokumentumok.  Hátsó kötéstábla  A hátsó kötéstábla külső oldala üres, belső oldala felhasználható, pl. a mellékelt CD rögzítésére. CsIP::2010