TÖBBET? JOBBAN. hatékonyságnövelő módszerek KIV2 GYAKORLAT 2016 Rostás Zoltán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Innováció konferencia
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Többet ésszel, mint erővel
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR KUTATÓK ÉJSZAKÁJA SZEPTEMBER 24. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS, OFFLINE.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 25. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS,
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A lokális szint és a könyvtári hálózat összjátéka, kulturális találkozási lehetőségek Németh Márton MKE Baja 2010 július 16. Hálózati Könyvtári Szolgáltatások.
személyes menedzsment munkamódszerek
É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV Rostás Zoltán ÉPÍTÉSZETI PROGRAM GYAKORLAT.
Tartalom mindmap tézis mottó az előadás címe 113/07/2014 Rostás Zoltán Az építészeti program tartalma.
BME-Építészmérnöki Kar – Építéskivitelezési Tanszék
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A szakértők lehetséges szerepe a helyi fejlesztésben A részvételi akciókutatásban rejlő lehetőségek Bajmócy Zoltán – Málovics György Szegedi Tudományegyetem.
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 25. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS,
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A CONTROLLING MINT INTERDISZCIPLINÁRIS TUDOMÁNY
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2005/2006. őszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
A Számvitel Didaktikája
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Figyelem irányító ábrák
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
BERUHÁZÁSI KÖLTSÉGEK BECSLÉSE
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME BME TAPASZTALATOK, 2015 FELSŐOKTATÁSI NEMZETKÖZIESÍTÉSI.
Á B R Á Z O L Á S T E C H N I K A ábrázolási módszerek és vizuális alátámasztási technikák az építési projekt menedzsmentben Összeállította: Vidovszky.
Útközben A BME kutatóegyetemi pályán Útközben A BME kutatóegyetemi pályán „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia,
A társadalom intézményrendszere és tényezőinek munkamegosztása a nevelési folyamatban Dr. Molnár Béla Ph.D.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
A Károly József Irenaeus Fizika és Találmányi Verseny képekben és számokban Bogdan Károly, Ady Endre Líceum, Nagyvárad.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
hatékonyságnövelő módszerek
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Miért fontosak a határok?
Hiteles Élet – Élménydús Élet
Önértékelési projektterv
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
beruházás-tervezési ABCD
Programjaink fizikából a es tanévben
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Záróvizsga IBS.
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

TÖBBET? JOBBAN. hatékonyságnövelő módszerek KIV2 GYAKORLAT 2016 Rostás Zoltán

Tudnak Önök dolgozni? … AKKOR EZ ITT ÖN?

És élvezik is?

A simább út… Amit az ember átlátni s megismerni fáradság nélkül nem tud, azt közönségesen inkább azon oknak tulajdonítja, mely apárúl fiúra, mint valamely igazság, axiómaképp ment át; mintsem annak józan s egészséges létét vagy nemlétét önerejével vizsgálná meg; inkább a régi szokás göröncsös útján izzad élte fogytáig, mintsem pillanatokig eszét fárasztaná egy kissé jobb szisztéma és simább út feltalálása végett. Gr. Széchenyi István

A mai óra célja 1.megismertetni Önöket a személyes hatékonyságnövelő módszerekkel (productivity) 2.azért, hogy ezt a későbbiekben a csoportmunkákban 3.és az egyéni (diploma, komplex) feladataikban hasznosítani tudják… 4.… és ha van ezzel kapcsolatban javaslatuk, jó tapasztalatuk (best practice) - osszák ezt meg most a többiekkel

Gyors önértékelés: osztályzatok? átlag? 1.Online kommunikáció 2.Olvasási készség 3.Íráskészség 4.Rajz- és vizuális készség 5.Hatékony jegyzetelés és adatbányászat 6.Problémamegoldó készség 7.Hatékony feladatmegoldás 8.IDŐGAZDÁLKODÁS komplexitás papír, toll, számozás 1-8-ig, osztályzatok, átlag – mennyi?

műsoron kívül… 1.Adják oda a szomszédjuknak, legyenek szívesek. 2.Kérjék meg, értékelje az írásképet, a rendezettséget, az olvashatóságot (fehér papíron fehér ceruzával…) 3.Csak annyit írjon rá: igen vagy nem. Ez arra a kérdésre válasz, hogy elcserélné-e Önnel az írását, vagy engedné-e, hogy Ön írja meg a zárthelyijét maga helyett. 4. EREDMÉNY? x (db) „igen” / létszám (fő) = y (%)

Néhány hallgatói dolgozat (írásképe) CENZÚRÁZVA. NEM SÉRTEGETJÜK A HALLGATÓKAT. BÁTORÍTJUK, BÍZTATJUK ŐKET.

…információgazdálkodás. A szellemi munka…

Ahol a legnagyobb feladat vár Önökre… Előadástechnika vs. hallgatói tervbemutató Öveges József professzor (a fizika Steve Jobs-a)

Akik átlaga kisebb mint 5,04 – azoknak a mai gyakorlaton… … szeretnénk megmutatni négy, az Építészkaron (és később is) jól használható kreatív, (közös) munkát serkentő módszert. ábrázolás és mindmap feladatlisták ötletmátrix infografika (5,05 átlagtól haza lehet menni)

listák első módszercsoport I II III IV

Mutasd a listád, megmondom ki vagy! Kérem, vegyék elő a listáikat…

Idő-feladat-fontosság listák 1.

Idő-feladat-fontosság listák 2.

Idő-feladat-fontosság listák 3.

Idő-feladat-fontosság listák 4.

mindmap második módszer I II III IV

ábrázolási módszerek és vizuális alátámasztási technikák az építési projekt menedzsmentben Á B R Á Z O L Á S T E C H N I K A Összeállította: Vidovszky István PhD külön gyakorlat lesz ebből

ODOO projekt facility management terve

1. gyakorlati feladat PROBLÉMA: Ön feltalálta a vízben oldódó csónakot. Ez többsíkú probléma lehet az Ön életében és munkásságában, de most maradjuk a technikai részleteknél. Alakítsanak négyfős csoportokat. Együtt fognak dolgozni a félév végéig. Adjanak maguknak egy nevet, tervezzenek logót. (Később találják ki/meg a csoportmunka-helyet a weben, ahol berendezik a virtuális irodájukat. Innen-ide küldik majd a (beadandó) file-okat, itt tárolják a saját anyagaikat, itt kommunikálnak.) MEGOLDÁS: Készítsen mindmap-et a csónak tulajdonságairól Cél: a sorozatgyártás megkezdése és az eladások növelése a kreatív iparban

ötletmátrix harmadik módszer I II III IV szakirodalom: Kaszás György: Gondolkodjunk, mert vagyunk! (HVG könyvek, 2011) webes források:

AZ ÖTLETMÁTRIX 1. 1.Határozzuk meg célunkat! 2.Írjuk fel vízszintesen a lehetséges paramétereket, tényezőket! 3.Az egyes tényezők alá függőlegesen írjuk fel a megoldásvázlatainkat, ötletvariációinkat, a többi oszloptól függetlenül! Csak a felső paraméter számít. 4.Keressünk lehetséges kombinációkat úgy, hogy minden oszlopból csak egy ötletet választunk ki! Minél merészebb a kapcsolódás, annál eredetibb az ötlet.

helyiségkapcsolati diagram

a mandala módszer egy strukturált, szabályozott és nagyon egyszerű eszközökkel operáló, mégis bonyolult problémákat is kezelni képes vizuális gondolkodási módszer

inspiráció: a tibeti mandalák (meditációs gyakorlatok színes homokkal)

a módszer lényege egy középponti gondolat (téma) köré épül a probléma teljes „körbejárására” alkalmas több szintű – a teljes képtől a részletekig egyszerre vizuális, asszociatív és strukturált segíti a részek közötti összefüggések feltárását Példa: egy cikk összefoglalója (8 fejezettel)

mindmap vs. mandala strukturált mindig 4-8 elemet továbbfejlesztő, egyensúlyra törekvő kötött rendszer tetszőleges mélységbe hatoló, az egyes ágakon kiegyensúlyozatlan, kifejezetten aszimmetrikus szabad rendszer

infografika negyedik módszer I II III IV szakirodalom: web: bárhol webes források:

A MÓDSZER LÉNYEGE adat rendszer üzenet vizuális design ….mert egy kép többet ér ezer szónál (???? Napóleon)

Melyik tantárgyra / Karra tippelnek?

Példák

Forrás: MITŐL LESZ JÓ A KOMPLEX TERVÜK?

INTÉZMÉNY INFRA- STRUK- TÚRA INFRA- STRUK- TÚRA GYŰJTE- MÉNY GYŰJTE- MÉNY értékközvetítés oktatás, nevelés tájékoztatás szórakoztatás kiszolgálás értékközvetítés oktatás, nevelés tájékoztatás szórakoztatás kiszolgálás használat üzemeltetés gazdálkodás fejlesztés használat üzemeltetés gazdálkodás fejlesztés gyűjtés, kutatás feldolgozás tud. közzététel állagmegóvás tárolás, őrzés gyűjtés, kutatás feldolgozás tud. közzététel állagmegóvás tárolás, őrzés manipuláció raktározás, védelem kezelés eszközei infotechnológia manipuláció raktározás, védelem kezelés eszközei infotechnológia ♠ MÚZEUMOK ♥ MŰKÖDÉSI ♣ MODELLJE ♦ ♣♦ ♠ ♥ biztonsági, kényelmi szolgáltatások ésszerű használat esztétikai értékek biztonsági, kényelmi szolgáltatások ésszerű használat esztétikai értékek interakció közvetítés befogadás reflexió, hatás interakció közvetítés befogadás reflexió, hatás intézményi/kulturális környezet hatalmi /szabályozási környezet technológiai/anyagi környezet gazd./pénzügyi környezet KÖZÖNSÉG intézmények fenntartók szponzorok viták és támpontok értelmezés, reflexió kulturális küldetés értékmentés és értékközvetítés oktatás, képzés tudományos teljesítmény árpolitika fund-raising reklám, szponzoráció partnerség, pályázatok költségvetési lobby hasznosítási bevételek hatékony gazdálkodás gazdasági admin. hatalmi/kulturális reprezentáció ideológiai megerősítés nemzetközi hírnév szabályozási (jogi) és költségvetési lobby kulturális politika média, sajtólobby működtetés technológiai megoldásai kényelmi / kereskedelmi berendezések energetika, kibocsájtás építészeti reprezentáció megközelítés, helyi védelem, épített körny. szolgáltatás, kommunikáció szolgáltatás, kommunikáció gazdálkodás szervezés, vezetés szervezés, vezetés szakmai tevékenységek szakmai tevékenységek KÖRNYEZET -- PARTNEREK – ERŐFORRÁSOK – TEVÉKENYSÉGEK TEVÉKENYSÉGEK GAZDASÁGI

Amreican University Students Activities

Hivatkozások szakirodalom: Herbert Simon – összes műve Pólya György: A gondolkodás iskolája (Akkord, 2000) Kaszás György: Gondolkodjunk, mert vagyunk! (HVG, 2011) webes források: html#.USDCsKU03Qg

2. gyakorlati feladat - csoportmunka A Mars lakói a föld meglátogatására készülnek. Szeretnék megismerni a sajátos szubkultúrákat, ezért felvették a kapcsolatot a Kari Hallgatói Önkormányzat képviselőivel. Készítsenek infografikát a BME Építészmérnöki Karáról marslakók számára. (A Marslakók eddig csak az angol és a piréz nyelvet sajátították el, alapszinten. De a képeket értik, régóta figyelnek minket.) Beadandó egy db jól látható és értelmezhető rajz, A4-es lapon, a csoport minden tagja által aláírva, a csoport nevével és logojával. EZT OLDJA MEG OTTHON VAGY A KÁVÉHÁZBAN…

Az otthon végzendő gyakorlatok beadása jelöljék meg a tankört és a csoport nevét és küldjék el a következő címre: gmail.com

Összefoglalás 1.megismerkedtünk néhány személyes hatékonyságnövelő módszerrel (productivity) 2.azért, hogy ezt a későbbiekben a csoportmunkákban – pl. a házi feladatukban 3.… és az egyéni (diploma, komplex) feladataikban hasznosítani tudják. 4.és kaptunk néhány jó ötletet, tippet is egymástól.

REMÉLEM HASZNOS IDŐT TÖLTÖTTÜNK EL EGYÜTT, KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET !