Médiagazdaságtan GSVMG11KNC 2012-13/II. Nyomtatott sajtó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Mire lehet/ne jó az iskola?
??? Reklám!!!.
A helyi lapok szerepe az önkormányzati kommunikációban
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Történeti episztemológia
Tartalom: Marketing alapjai Sajtó Sajtó marketing
A nyomtatott sajtó.
Nyomtatott reklámok.
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
Könyvtárismeret Dokumentumok típusai.
Reklámeszközök, reklámhordozók
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ kommunikációs stratégiája és gyakorlata.
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
A sajtó története.
MARKETING.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
DPR kommunikáció alapelvei
Médiamarketing Lapok piaca 2012.február.
A piac Szakiskola.
DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.
A fogyasztói magatartás
Negyedik előadás Március 11
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
A fogyasztóvédelem gazdasági alapjai
1. Az eladott példányokat az újságokból remittendának nevezik. 2. A példányszám-auditálás lányege, hogy a Matesz ( Magyar Tejtermel ő k Ellen ő.
Napilapok Magyarországon 2014-ben  Kitekintés  Értékek  Olvasók  Reklámpiac  Új üzleti modell.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
KIEGÉSZÍTŐ KÖNYVTÁRI SZOLGÁLTATÁSOK MINDAZ, AMI KÍVÜL ESIK AZ ALAPSZOLGÁLTATÁSOK FOGALMÁN.
Fogyasztói magatartás 2006
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
Kommunikáció és tömegkommunikáció
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
A nyomtatott sajtó történetéről
Kereslet-rugalmassági számítások
A tömegkommunikáció.
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR E-SZOLGÁLTATÁSI IGAZGATÓSÁG BIBLIOTHECA NATIONALIS HUNGARIAE Az Országos Széchényi Könyvtár digitális folyóirat archiválási.
Az újság formai jegyei 1. csoport.
MÉDIAISMERET Közlési rendszerek
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ projekttel kapcsolatos kommunikációja,
A médiakoncentráció korlátozása Médiaszabályozás március 26. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Tittel Pál Könyvtár és Médiacentrum
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
A KÉT VILÁGHÁBORÚ KÖZÖTTI MAGYAR SAJTÓ ( )
CMA 2014 B2B KOMMUNIKÁCIÓS MEGOLDÁSOK Digitális Média Tények Könyve 2013 Megjelenés: május.
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
Papíron túl… Szűcs Roland. E-könyv jelenség képlete 2 E-könyv Üzleti modell Nagyobb kiadói árrés Kockázatmentes Olcsó terjesztés Kultúra Értékek megőrzése.
Orvosi kiadványok-üzleti modellek Tartalom STM (Scientific, Technical, Medical) Főbb piaci szereplők Üzleti modellek Papp Zoltán szerkesztőségigazgató.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
A vásárlási döntés folyamata
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A közigazgatás általános kérdései
Átlag család költségvetése. A család funkciói A család funkcióit általában így foglaljuk össze: · reprodukciós funkció · gazdasági funkció · szocializációs.
Előadás másolata:

Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó

„Nyomtatott sajtó”

Gutenberg, „42 soros Biblia” szeptember 30.

Kezdetek folyóiratok: XVII. sz. második fele levelezésekből napilap: 1702 (Anglia) morális lapok → magazinok tömegmédium: XIX. sz. közepe Magyarországon...

Magyarországon kezdetek: – 1780 (első magyar lap) – 1806 (első lap: hetente kétszer) 1848, majd 1867-től 2 világháború között: szegmentálódás 1948: kegyelemdöfés tól: formálisan szabad

2008 – papír alapú példányszám csökken minden kategóriában folyamatosan online média látogatottsága növekszik paradigmaváltás zajlik – előnyök – hátrányok

Sajtó alapkritériumok publicitás periodicitás univerzalitás aktualitás

A lapok fajtái újság magazin folyóirat ingyenes (hirdetési) magazin ellenőrzött terjesztésű magazin

Újság körülhatárolt földrajzi piacokon terjesztett megjelenik  naponta  hetente tartalma elsősorban  hírek  kommentárok

Magazin speciális érdeklődést szolgál megjelenik  hetente  kéthetente  havonta igényes sok képi információval

Folyóirat mindennapi szükségletet meghaladó tartalma  szakmai  irodalmi  tudományos stb. megjelenik általában havonta

Ingyenes (hirdetési) magazin terjesztés  szupermarketekben  közlekedési csomópontokban  házhoz szállítva

Ellenőrzött terjesztésű magazin magas jövedelműeknek szánt nagy értékű tartós fogyasztási cikkek luxuscikkek

Csoportosítás területi – terjesztési kör terjesztési mód megjelenési gyakoriság tartalmi tematikus politikai

Árucikk? helyettesíthetőség ár – ingyenes márka = cím piacon túlmutató értékek/szempontok minőségi vagy bulvár

Kereslet alakulása Menedzsment Fórum – mfor.hu

Kereslet alakulása

minőségi lapok ma is alapvetőek márka = cím a piaci változások rájuk is hatnak

Újságolvasási szokásokat befolyásoló (Csorba: Hazai újságolvasási szokások...) kulturális társadalmi személyes pszichológiai

Újságolvasási szokásokat befolyásoló (Csorba: Hazai újságolvasási szokások...) kulturális  szabadidő  szokások társadalmi  szocializáció (család)  értékrend személyes pszichológiai

Újságolvasási szokásokat befolyásoló (Csorba: Hazai újságolvasási szokások...) kulturális  szabadidő mennyisége  szabadidő preferenciák  szokások

Újságolvasási szokásokat befolyásoló (Csorba: Hazai újságolvasási szokások...) társadalmi  család  szocializáció  értékrend

Újságolvasási szokásokat befolyásoló (Csorba: Hazai újságolvasási szokások...) személyes  kor  nem  végzettség  lakóhely  jövedelem

Újságolvasási szokásokat befolyásoló (Csorba: Hazai újságolvasási szokások...) pszichológiai  motiváció  gondolkodásmód

Újságolvasási szokások alakulása kisgyerekkor alsósok felsősök érettségire rendszeressé válik év: további növekedés felnőttkor, ~30 év időskör

Lappiac területi sajátosságok (országos, helyi) demográfiai, társadalmi gazdasági magatartás, életstílus fogyasztói csoportok ár, árrugalmasság

Lappiac monopóliumok kialakulása helyi piacokon szükségszerű koncentráció költségszerkezet hirdetőktől való függés

Lappiac – költség tartalmi előállítás  szerkesztőség  kiadóhivatal fizikai előállítás – nyomda terjesztés – posta, saját, bizományos... állandó és fix költség aránya?

Lappiac – bevétel eladási / előfizetési díj HIRDETÉS!

Hirdetés szelektálás – olvasó válogat kereshetőség – sőt gyűjthető célozhatóság – lehetséges vásárlók gazdaságosság – egy fő elérési ktg-e

Hirdetés gyorsaság – egyik napról a másikra sokoldalúság – sokféle reklámfunkció publicitás – példány- és kontaktusszám folyamatosság – hűséges olvasótábor & rendszeres hirdetés

Integráció horizontális – több médium egy kézben vertikális – egy kézben a (papír)gyártástól a terjesztésig

Szabályozás évi CLXXXV. tv. a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról l. pl.

Szabályozás alapító és kiadó bejelentési kötelezettség impresszum újságíró: jogok ~ kötelezettségek

Szabályozás sajátosságai demokrácia ~ szabályozás gazdaság ~ sajtó sajtószabadság? „kuruc.info” jelenség – határok? szerkesztőségi autonómia

ELŐÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG kiadó fenntartása szerkesztés (tartalom előállítása) nyomópapír nyomtatás reklám terjesztés

ELŐÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG első példány ára igen magas további példányok ára elenyésző