Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető
Generációs különbségek Veterán generáció: között születettek, a világháborúkat megélt generáció Baby boom generáció: A II. világháború utáni népességrobbanás gyermekei X generáció: között születettek, ők „a kulcsos gyerekek” Y generáció: között született multifunkcionális generáció Z generáció: Között születettek, a világfalu első gyermekei Alfa generáció: 2010 után születettek
Az „X” generáció fő jellemzői Felelősségtudat Függőség az anyagiaktól Biztonságra törekvés Félti a munkahelyét Keményen dolgozik Karrier Lojális Szabálykövető 1. A legnagyobb félelme, hogy munka nélkül marad 2. Hidegen hagyják a digitális technológia vívmányai
Az „Y” generáció jellemzői Egyedi kommunikációs stílus Nyitott a technikai újításokra, szívesen használja Én tudatos (öntudatos) Rugalmas, mobilis Aktív közösségi életet él 1.Szereti élvezni a munkáját, de abszolút nem kötődik 2.„job-hopper”-ek
3. A „Z” generáció: Függ a virtuális világtól Készség szintű számítógépes felhasználó Túlzottan magabiztos Multitasking 1.Elvárásai irreálisan magasak 2.Nehezen utasítható 3.Nem ismeri a munka világát 4.Valószínűleg gyakran vált munkahelyet 5.Fél az elköteleződéstől
Evolúció a toborzásban OFFLINE HIRDETÉSTŐL A KÖZÖSSÉGI PORTÁLOKIG Újsághirdetések valamikor 2000 előtt Az első internetes állásportálok valamikor 2000 után Web2-es technológiák 2002 iWiW, az első magyar közösségi weboldal Facebook 2004, ma hazánkban kb. 5 millió felhasználó, 2,5 millió naponta aktív
Toborzási módszerek a Man at Work-nél Napjainkban: Online adatbázisok: Profession, CVO, Monster, Jobline Online álláshirdetési portálok: CV Centrum, Tjobs, Mérnökállások, Workania Social media platformjai: Közösségi hálózatok – FACEBOOK, LINKED IN, TWITTER Tartalom platformok – YOUTUBE, PINTEREST Virtuális állásexpok
A digitális generáció a kiválasztásban
Motiváció Az „Y” generáció: minél magasabb fizetés és széleskörű béren kívüli juttatások gyors karrier, előrelépési lehetőség minél több szabadidő extrák a munkahelyen a márka A „Z” generáció : mindenből csak is a legjobbat és a legújabbat akarja a márkák bűvöletében él státuszszimbólumok használata elvarázsolják a trendi, digitális munkaeszközök, a high-tech technológia és munkakörnyezet rugalmas munkaidő a vezető azonnali visszajelzése az elvégzett munkáról
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!