Ki lakik a dióhéjban?” „ Ki lakik a dióhéjban?” Töprengő foglalkozás 1-4.évfolyamon 1-4.évfolyamon Győrffy Magdolna Győrffy Magdolna ELTE Radnóti Miklós.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ádám László Középiskola és Szakiskola, Nagykőrös 1.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Pedagógus szerep és változásai
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Gyűjtőköri szabályzat
Pályaválasztási tanácsadás
Mayer József Budapest február 27.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Bemeneti kompetencia mérése
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Lovagi Játékok projekt
Projektmunka Földrajzolok
HHR.
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Szerzője Konzulens neve
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Ki lakik a dióhéjban?” „ Ki lakik a dióhéjban?” Töprengő foglalkozás 1-4.évfolyamon 1-4.évfolyamon Győrffy Magdolna Győrffy Magdolna ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium Budapest 2015.november november 7.

Előzmények Napközi – Szakkörök Táblás játékok – társasjátékok Töprengő – matematikai logika Észbontó – anyanyelvi játékok és logika

A tanórai foglalkozás tervezése Felmerülő kérdések: Lehet-e tehetségről beszélni 10 éves kor alatt? Miben lesz más, mint a szakkörök? Miért jó, ha tanórai foglalkozássá válik? Mi a célunk? Általános fejlesztés Tehetséggondozás Felzárkóztatás

Alapelvek, célok Általános tanulási képességek sokoldalú fejlesztése. Kiemelkedő érdeklődési területek megfigyelése, felfedezése. A kialakult érdeklődés kibontakoztatása és fejlesztése. Rugalmas gondolkodás alapozása. Együttműködési képesség fejlesztése. Vizuális és nyelvi kommunikáció kiemelt szerepe.

Labirintusok 1. osztály Tyúkanyó a kiscsibéit keresi. Rájuk talál-e? Segíts neki!

Virágos mező 2. osztály Sétálj át a virágos mezőn úgy, hogy a táblával jelzett részeket elkerülöd!

Y - labirintus 3. osztály Utazz végig a labirintuson úgy, hogy a 7 pont mindegyikét egy folytonos vonallal kössük össze! A folyosók és útkereszteződések csak egyszer használhatók.

Tűzoltótömlők elágazásai 4. osztály Minden tömlőelágazásra három szelep jut. Jusson el a víz a tűzcsaptól a szórófejig olyan módon, hogy közben minél kevesebb számú szelep legyen nyitva.

Fogjunk halat! A horgászok halat szeretnének fogni. A képen egy halastavat láttok. Minden horgász helyét egy-egy szám jelöli. A zsinórok csak vízszintesek, vagy függőlegesek lehetnek, és egymást nem keresztezhetik.

Téri tájékozódás- problémamegoldás Minden nyíl csak egy gyöngyre mutat. Rajzold be a gyöngyöket! Minden sorban, minden oszlopban csak egy gyöngy lehet!

Figyelem-következtetés-kiválasztás- szabálykeresés Formákat látsz a táblázatban. Csak egy olyan sor és oszlop van, melyekben azonosak a síkidomok. Keressétek meg a feltételeknek megfelelő sort, oszlopot!

Téri tájékozódás-formaészlelés Keressétek meg a számozott formák helyét a táblán! Minden darabnak találtatok helyet? Hogyan gondolkodtatok? Lehet gyorsabban dolgozni?

Figyelem-következtetés Figyeljétek meg az arcokat soronként és oszloponként! Rajzoljátok meg az utolsó arcot! Hogyan dolgoztatok?

Tevékenységbe ágyazott gondolkodás Tegyetek hat korongot az asztalra a kép szerint! Helyezzetek át egy korongot úgy, hogy vízszíntesen és függőlegesen is 4-4 db legyen!

Táblás játék – társas játék Jan Steen: Veszekedő kártyajátékosok

Tapasztalatszerzés - geometria Síkidomok Területlefedés Szögek Testek Testépítés Átdarabolás Forgatás Hasonlóság, egybevágóság Tükrözés

Varga Tamás matematikatanítási reformszemlélete (1970-es évek) ‏ Cselekvésből kiinduló gondolkodásra nevelés. A felfedező tanítás - tanulás jelentősége. Megértésen alapuló fejlesztés fontossága. A tananyag spirális felépítése.

Első játékaink - malmok

Sudoku

Szinkron gondolkodás

Ötödölők

Területlefedés – átdarabolás - kirakók

Átdarabolások - kirakók

Testépítések

Kockák – adott szempontok szerinti építések Rumis Flex Block by Block

Forgatások - tükrözések Digit Triovision Swish

Módszertani alapelveink - a hatékony tanulás feltételei Cselekvő, személyes tapasztalatszerzés. Megfelelő eszközök biztosítása. Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése. Megfelelő tanulási környezet kialakítása. Differenciált tanulásszervezés. Változatos munkaformák alkalmazása. Megfelelő ellenőrzés, értékelés.