2011/2012. tanév  Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium 5-12. évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Emelt- vagy középszintű felkészítés? Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 17.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
EMELT SZINT - ÉS AMI MÖGÖTTE VAN… Szülői tájékoztató május 10.
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
2011/2012. tanév  Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakgimnáziuma Pályaválasztási tájékoztató 8. osztályos tanulók részére.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
A szakiskolák aktuális problémái
Továbbtanulás
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
MOB (MAGYAR OLIMPIAI BIZOTTSÁG) felügyeletével
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 22.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Pályaválasztási tanácsadás
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Szeretettel köszöntjük tanárjelöltjeinket!
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Felvételi
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
2017.május-június érettségi vizsga eredményei 2017.augusztus 28.
Érettségi eredmények május-június
Érettségi eredmények május-június
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakgimnáziuma
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
középfokú felvételi eljárás
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Érettségi eredmények május-június
Készítette: Boros Bence
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
Felhasználóképzés a kórházban
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
DARUS.
Kétszintű érettségi vizsga
Új pályainformációs eszközök - filmek
Általános iskola eredménye, értékelése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Szülői értekezlet 6.B
FELVÉTELI 2015 Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
Tárgy és kurzus hirdetés 2018/19/2
Könyvtárhasználati alapismeretek II. Olvasószolgálat
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
tanév Iskolanyitogató
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A tehetséggondozás kihívásai
Kattintson a megfelelő gombra a vetítés elkezdéséhez!
Előadás másolata:

2011/2012. tanév

 Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő évvel induló hatosztályos gimnázium évf.  1-1 osztály (7.C, 8.C, 9.C, 10.D)  Hatosztályos gimnázium  1-1 osztály (10-12.C) A nyolcosztályos gimnázium 7. és a hatosztályos gimnázium 8. évfolyamától a tanterv azonos.

5. évf.6. évf.Elők.évf.7-8. évf.8-9. évf évf évf évf évf. magyar történelem társadalomismeret 1. idegen nyelv 2. idegen nyelv matematika informatika természetismeret földrajz kémia biológia fizika ének kézművesség rajz műv..történet testnevelés médiaismeret fakultáció

6. évf. 8. évf. félév 8. évf. év vége 9. évf. 10. évf. félév 10. évf. év vége 11. évf. félév 12. évf. természetismeretgyakorlati énekbemutató testnevelésbemutató kézművességkiállítás rajzkiállítás matematika írásbeli magyar írásbeli és szóbeli történelem szóbeli földrajz szóbeli kémia szóbeli biológia szóbeli fizika írásbeli érettségi

A gyakorlófélév tanítási rendje, szünetek A félév szeptember 19-től december 5-ig tart. Szünetek, tanításmentes napok: (P) 12 és 13 ó.Ünnepélyek az 1956-os forradalom évfordulója alkalmából (H-K), (Sz-Cs) Mozgókép órák a 12. évfolyamon, órarend szerinti tanítás nincs! Őszi szünet (A szünet előtti utolsó tanítási nap: október 28. péntek; a szünet utáni első tanítási nap: november 7. hétfő)

1. Szakos tanítási gyakorlat (60 órás) egyéni hospitálás saját vezetőtanárnál (legalább 10 óra)  előhospitálás  tanítási ütemterv készítése;  óratervezés, felkészülés a tanítási órákra;  tanórák megtartása (legalább 15, legfeljebb 20 tanóra);  az órák elemzése, értékelése  vizsgatanítás  külön osztályzat, elégtelen esetén egyszer ismételhető, második elégtelen = elégtelen gyakorlat  utóhospitálás: óramegfigyelés már „tanári” szemmel (konkrét megfigyelési szempontok alapján), óraelemzés az adott vezetőtanárral, jelölttárssal (legalább 5 óra);  értékelés: önértékelés (összefoglaló készítése a tanítási gyakorlat tapasztalatairól, a munka értékelése a továbblépés lehetőségeinek felvázolásával); a gyakorlótanítás értékelése az iskolai értékelőlap alapján.

2. Általános oktatási-nevelési gyakorlat (30 órás) Csak egyszer, az első gyakorolt szakkal egy félévben kötelező teljesíteni!  ismerkedés az iskolával, az iskolai élettel: gyakorlatindító ig.h-i tájékoztató (1 óra); az iskola működési kereteit bemutató csoportos foglalkozások, írásbeli dokumentumok megismerése = ún. komplex képzések (2 alkalom/4 óra)  ismerkedés a szaktárgyi munkával: az adott szakos munkaközösség keretében szaktárgyi-módszertani bemutató (4/3 óra); a szertár, illetőleg a könyvtár megismerése (1 óra);  ismerkedés a tanulócsoportokkal és munkájukkal: a szakos tanítási gyakorlatra kiválasztott tanulócsoport osztályfőnöki munkájával való megismerkedés (1 óra); hospitálás a kiválasztott tanulócsoport más szakos óráin, illetőleg a saját szaknak megfelelő, de nem a saját vezetőtanár által tartott órákon (15 óra) – konkrét megfigyelési szempontok alapján, óraértékelés  más tanárjelöltek által tartott órák, vizsgatanítások megfigyelése + kompetencia alapú képzéssel kapcsolatos óralátogatások: (5 óra)

 Csak a 60 órás szakos tanítási gyakorlatot teljesítik iskolánkban, de a 60 kontakt órába nem kizárólag a 15 megtartott óra, annak előkészületei és utómunkálatai, valamint az elő- és utóhospitálás tartozik bele, hanem néhány más jellegű tevékenység is!

 A 60 óra megoszlása: megtartott óra + 15 óra-előkészítés és -értékelés a vezetőtanárral közösen = 30 óra 2. A másik 30 óra teljesítését az „Igazolólapon” kell aláíratni, a részegységek óraszámaránya megváltoztatható, de a 30 órát összességében maradéktalanul teljesíteni kell: Gyakorlatindító tájékoztató1 Előhospitálás a jelölt által tanított osztályban/csoportban a saját vezetőtanár által tartott órákon10 Konzultáció a jelölt által tanított osztály/csoport osztályfőnökével vagy osztályfőnöki óra látogatása 1 A szaktárgyi munkaközösség által szervezett módszertani bemutató, annak megbeszélése, szertári munka / könyvtár megismerése 2 Nem a saját vezetőtanár által tartott saját szaktárgyi órák látogatása, rövid megbeszélése nem a jelölt által tanított osztályban 5 Nem a saját vezetőtanár által tartott órák látogatása, rövid megbeszélése a jelölt által tanított osztályban 5 Utóhospitálás, a jelölttársak által tartott tanórák, vizsgatanítások látogatása, megbeszélése3 Egyéb foglalkozások, tevékenységek (itt választható lesz pl. valamelyik komplex képzés is)3 Összesen30

Komplex képzések:  A félév során 3 alkalommal:  okt. 6. csüt. 4. óra: Munkaügyi tudnivalók (Tomcsányi Péter)  okt. 10. hétfő 6. óra: Kompetencia alapú oktatás (Fenyő D. György)  nov. 9. szerda 6. óra: Szabadidős programszervezés (Sziklai Gábor)  Az osztatlan képzésből érkező, első tanári szakjukat gyakorló hallgatók számára legalább 2 alkalom kötelező, az MA-s képzésből érkezők számára ajánlott, ill. más kötelező foglalkozás helyett választható. Munkaközösségi foglalkozás: októberben Osztályfőnöki foglalkozás: novemberben Óralátogatások esetében ajánlott minél több kompetencia centrikus oktatást, kooperatív módszereket bemutató órán hospitálni

 Ütemterv a 15 óráról, legkésőbb október 3-ig 2 pld-ban nekem, aki később adja le, az egyik pld-t a szakmódszertanra kell bevinnie min. 10 nappal a gyakorlótanítás megkezdése előtt. A bemutató órát külön kell jelölni!  Igazolólap (folyamatosan vezetni kell, a végén a vezetőtanárnak kell leadni) – ezt mindenki megkapja ez után a tájékoztató után  Törzslap (csak a régi rendszerű hallgatóknak kell kitölteni!)

 Minden nappali tagozatos hallgató kap › Minősítést, amelyen szerepel minden osztályzat és egy rövid szöveges vezetőtanári értékelés › Jegyzőkönyvet a bemutató óráról az adott órára kapott osztályzattal és értékeléssel (külső látogató is jelen van!)  Csak az osztatlan képzésből érkező hallgatók kapnak › Háromfokozatú értékelést a 30-órás gyakorlatra, amennyiben teljesítették

 Csengetési rend: 1. óra óra óra óra óra óra óra óra

 Vezetőtanárok elérhetősége: › Iskolai telefon: vagy , ill. a tanári közvetlen száma: › › A földszinti tanáriban csak a magyar, történelem, orosz, német, francia, matematika, film, latin szakos tanárok találhatók meg › Angol: alagsorban (kivéve: J. Tóth Judit, Sziklai Gábor és Weltner Mariann a tanáriban) › Biológia és földrajz: I. emelet › Fizika: II. em. › Kémia: III. emelet › Informatika: fszt. 26.

› Tüdőszűrőlapot be kell mutatni a vezetőtanárnak! › Számítógép használat, e-napló csak a vezetőtanáron keresztül! › Fénymásolás 2 nap átfutással a vezetőtanáron keresztül › A hallgatóknak szóló információk a fszt-i folyosón elhelyezett hirdetőtáblán jelennek meg. › A hét első felében mindenki belépőkártyát kap.  Tanárjelölteknek: › A fszt-i tanári hátsó részében asztalok, székek, fogasok, számítógép › Kérjük, a tanári telefont ne használják! › Semmit ne hagyjanak őrizetlenül még a tanáriban sem! › Az iskola egész területén tilos a dohányzás!

 Megjelenés, jelenlét, hiányzás › Érkezés legkésőbb 15 perccel az óra kezdése előtt (hospitálás esetén is) › Óralátogatáskor előre egyeztetni a tanárral › Hiányzásról értesíteni kell a vezetőtanárt! › 1 hét után orvosi igazolás › 2 igazolatlan hiányzás = elégtelen gyakorlati jegy

 Megkeresni a vezetőtanárt (órarend a tanári folyosón és a tanáriban balra)  Hiányzó vezetőtanárokat kérjük ben mielőbb megkeresni  A biológia szakos hallgatók menjenek át a biológia szertárba, további információt a tanároktól ott kapnak  Kilépéskor kérem elvenni az igazolólapokat!