A felnőttképzési szolgáltatások a közművelődési intézményekben Gelle Mária Szakmai tanácsadó Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Humán Szolgáltatási.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ Szolnoki Kirendeltség és Szolgáltató Központ Szolgáltató Centrum  augusztus 21. óta működik  az Észak-alföldi.
Tájékoztatás a munkaerő-piaci szolgáltatásokról
Az iskolai szociálismunka
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Pályaorientációs és álláskeresési tanácsadói szolgáltatások
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /A
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Életpálya-építés fiatalkorban
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
A munka világával kapcsolatos tudás
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
Munkaerő-piaci szereplők kapcsolata év a munkaerő-piacon.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Szempont Alapítvány Foglalkozási rehabilitáció 2008 december 10.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Támogatott Foglalkoztatás célcsoport specifikus ismeretek a foglalkoztatáshoz kapcsolódóan – értelmi sérültek TÁMOP Országos Hálózati Találkozó.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
NETre Kész – IT-mentor roadshow, Pécs A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az Interneten és azok használata Czanik.
Lakónépesség*: Lakónépesség*: ezer fő Foglalkoztatottak: Foglalkoztatottak: ezer fő Munkanélküliek száma: Munkanélküliek száma: ezer fő Gazdaságilag.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Az EEM helye a menedzsmentben
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A komplex rehabilitáció a kárfelelősség tükrében
A munkaügyi kirendeltség szolgáltatási tevékenysége.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Foglalkozási rehabilitáció a társadalmi integráció szolgálatában „Új utak és kihívások a foglalkozási rehabilitációban” Székesfehérvár január 29.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
Karriermenedzsment Egyén Szervezet.
Humánszolgáltatások a Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központban.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
Nemzeti Pályaorientációs Tanács célok, feladatok
Készítette: Farkasné Veres Edina
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
Előadás másolata:

A felnőttképzési szolgáltatások a közművelődési intézményekben Gelle Mária Szakmai tanácsadó Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Humán Szolgáltatási és Rehabilitációs Főosztály

Amiről beszélni szeretnék… Szemléleti keret : az életpálya A felnőttképzési szolgáltatások és a munkaerő- piaci szolgáltatások összehasonlítása Felnőttképzési szolgáltatások feltételei Felnőttképzés a közművelődésben a „munkaügyes” szemével

Alapvetően három tényező határozza meg a karriert ! (Thompson, 1993) 1.személyes képességek és a családi erőforrások (készségek, adottságok: személyiségjegyek, képességek, tudás, gyakorlat, a szűkebb-tágabb családi kör anyagi lehetőségei és kapcsolatrendszere) 2.a környezet által kínált lehetőségek (társadalmi, gazdasági környezet, a szervezetek által nyitott karrierutak, korlátok, akadályok, társadalmi szokások, értékrendszer, elvárt szerepminták) hatások, 3.szándékok és törekvések (annak tudatosítása, ami lenni akar, saját jövővel kapcsolatos elvárások, vágyak, törekvések, álmok, elképzelések, mit akar elérni) Életpálya = Karrier

SzakaszokKépzési szükségletek Próbálkozás év 1. különböző munkaköri tevékenységek 2. önmegvalósítás Megszilárdítás/előrejutás év 1. megfelelés a munkaköri kihívásoknak 2. kompetenciafejlesztés a speciális területeken (amit a különböző munkakörök kívánnak) 3. a kreativitás és az innovációs készség fejlesztése 4. képesség 3-5 évenként új területre mozogni Középső karrier-szakaszok év 1. technikai naprakészség 2. képességfejlesztés mások képzésében való részvételre (fiatalabb munkatársak irányába) 3. megfelelés a változó munkakör által megkívánt igényeknek és szükségleteknek 4. látókör szélesítése a szervezeten belül Késői karrier-szakaszok 50 év felett 1. terv a nyugdíjba menetelre 2. a hatalmi pozícióból a tanácsadó szerepébe való elmozdulás fejlesztése 3. képesség a sikeresség azonosítására 4. tevékenységek megkezdése szervezeti kereten kívül Tudatos életpálya tervezés: a munka és a magánélet egyensúlyba tartása

A felnőttképzéshez kapcsolódó szolgáltatás: olyan szolgáltatás, amely a képzések egyénre szabott kialakításának elősegítésére, a képzés hatékonyságának javítására vagy a munkavállalás elősegítésére irányul. (2001.évi CI. törvény a felnőttképzésről 29.§ 7. bek.)

Felnőttképzési szolgáltatások Előzetes tudásszint felmérés Pályaorientációs és pályakorrekciós tanácsadás Képzési szükségletek felmérése és képzési tanácsadás Elhelyezkedési tanácsadás Álláskeresési technikák oktatása Egyéb:pl. grafológiai elemzés, rehabilitációs tanácsadás (48/2001. (12.29.) OM rendelet)

Munkaerő-piaci szolgáltatások Az állami foglalkoztatási szerv a munkahelykeresést, a munkához, valamint megfelelő munkaerőhöz jutást, továbbá a munkahely megtartását szolgáltatások nyújtásával is elősegíti. Formái : munkaerő-piaci és foglalkozási információk nyújtása, munka-, pálya-, álláskeresési, rehabilitációs, helyi (térségi) foglalkoztatási tanácsadás, munkaközvetítés mentori szolgáltatások FIT - RIC

A munkaügyi szervezet szolgáltatási rendszere Többszintű szolgáltatási modell Öninformáció Információnyújtás Tanácsadás Konzultáció más szervekkel Egyéni szükségletekhez igazodó szolgáltatási szintek !

Felnőttképzési és munkaerő-piaci szolgáltatások A képzéshez kapcsolódó kérhető, Előzetes tudásszint felmérést kötelező biztosítani, ha kéri a hallgató Akkreditációhoz legalább kettő szükséges Képzésben ingyenes, azon túl fizetős Önálló szolgáltatás Ajánlat vagy „ talált” lehetőség MüK kötelezővé teheti az előzetes tudásszint felmérését Szolgáltatási rendszerben működik, átjárható ingyenes

A szolgáltatás nyújtás feltételei Szakmai felkészültség Tanácsadói etikai normák betartása Konstruktív légkör kialakítása Bizalmi kapcsolat Pontos szolgáltatási igényfelmérés, amelyre a szolgáltatás ad választ. Tanácsadásra alkalmas légkör, helyszín – tanácsadó/csoport szoba

A jó együttműködés kereteinek tisztázása Az együttműködés célja, módja, rendszeressége, tartalma Mit vállal a szolgáltatást nyújtó? Mit vállal az ügyfél? SZERZŐDÉSKÖTÉS szóban vagy írásban!

Munkaügyes szemmel…. I. A profilszélesítés nem működik munkakör bővítéssel – főállású felelős pl: részmunkaidőben Felnőttképzés – bevétel Széles felnőttképzési piac – találjuk meg a területünket! Konzultáció a munkaügyi kirendeltséggel

Munkaügyes szemmel…. II. A képzések elsődleges célja műveltségi – továbbképzési jellegű, másodlagos célja a munkaerő-piaci esélyek növelése Népfőiskolai jellegű képzések – szakmai, kreditpontot adó képzések (szakmai szervezetekkel, kamarákkal). Konkrét munkáltatói igényeken alapuló képzéseket – A „hazai pálya előnye”! Szűk területű ismeretanyag – de gyors segítséget jelent! Pl: internethasználat, nyelvtanulás vizsgakövetelmény nélkül

Mikor tekinthető sikeresnek egy munkavállaló? Ha … eredményesen teljesít, alkalmazkodik a munkavégzés körülményeihez, egészséges marad (fizikailag és pszichésen is) elégedett a munkájával elkötelezett Motivált. Cél: a sikeres munkavállaló

Intelem a felnőttképzési pályához…. „Semmilyen könyv vagy tanulmány nem befolyásol és alakít minket még megközelítőleg sem olyan erővel, mint a minket körülvevő emberek. „ /Bodo Schafer/

Köszönöm a figyelmet!