A vezetőkkel szemben támasztott követelmények változásai az elmúlt évtizedekben Lévai Ágnes Humán Szakmai Vezető 2015. november 19.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Trade Marketing Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Pedagógus szerep és változásai
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Teljesítményértékelési rendszer
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Mátészalkai Szakképző Iskola
Szervezetfejlesztés II. előadás
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Környezetgazdaságtan 1
Konfliktusok az iskolában
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A gyermeki jogok érvényesítése
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Intézmény minőségirányítási programja
Az „Egyetlen PPG” vagyunk
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Előadás másolata:

A vezetőkkel szemben támasztott követelmények változásai az elmúlt évtizedekben Lévai Ágnes Humán Szakmai Vezető november 19.

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Szolgáltatásaink Bérügyvitel, bérszámfejtés - outsourcing Munkaügyi, munkajogi tanácsadás HR projektek munkaügyi ügyintézés, bérügyvitel, TB ügyintézés Cafeteria tanácsadás, adatszolgáltatások biztosítása. toborzás – kiválasztás, teljesítmény-menedzsment, kompenzációs rendszerek, munkakör értékelés, oktatási és képzési rendszerek, szervezet és folyamatalapú audit, vezetői és HR vezetői gyakorlati coaching HR tanácsadás.

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Néhány referenciánk

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Kutatások a vezetés és a vezetőkkel szemben támasztott követelmények változásával kapcsolatosan  vezetői kompetenciamérés eredményei 2005 és 2015 között – magyar  Führung im Wandel (Nr. 22) – 2013 – német  Führungskräfte müssen zum Network-Leader werden – 25 Blickwechsel: Neue Anforderungen an Führungskräfte TalentManagement Ausgabe 1 // September 2014 – német

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! tanulmánya „Führung im Wandel” – Változásban a vezetés  Vezetéssel kapcsolatos kihívások a mai világban  Jelenkori vezetés  Mi kell a változáshoz?

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! A vezetéssel kapcsolatos kihívások Megatrendek  Demográfiai változások  Alacsony születési ráta, magasabb életkor.  Globalizáció  Globális piacok kikényszerítik a rugalmasságot és az innovációt.  Individualizáció  Az emberek céljai és vágyai sokkal differenciáltabbak és nagyobb hangsúlyt kapnak, mint régen. Sokkal egyedibb megoldásokra van szükség.  Struktúraváltás és technologizált világ  A szolgáltató szektor erősödése a technikai vívmányok térnyerésével.

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Hogyan újítják meg a megatrendek a vezetést?  Globalizáció  A vezetők a legtöbbször virtuális teamekkel dolgoznak, felerősödik a kommunikáció és a hálózatépítés szerepe, komplexebb lesz a vezetés. A vezetők támogató szerepére megnő az igény.  Individualizáció  A vállalati értékek és a küldetéstudat felértékelődik a szabályokkal és kötöttségekkel szemben. Az értéktudat és az értelmes munka a vezetés fontos elemeivé válnak (IBM felmérés 2012).  Struktúraváltás és technologizált világ  A munkavállalók flexibilitása felértékelődik (a vezetők kétharmada a munkatársak legfontosabb tulajdonságának a rugalmasságot tartja).

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! A vezetői támogatás változása

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! És hogyan állunk mindezzel?

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Hogyan lesz a vezetés/vezető hatékony az új elvárások mellet? Autokrata vezetés Trankzakciós vezetés Transzformális vezetés Hiteles vezetés Bevonásos vezetés Team vezetés Alkalmazkodó vezetés Egyszemélyes, jelenlét alapú Management by Objectives Értékeket, küldetést a személye által közvetít Saját morális értékek által vezet „A mi értékeink, a mi problémáink” Team munka virtuális csoportokban Bizalom a munkatársak képességeiben

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Milyenek legyenek az „új világ” vezetői? Vezetési irányzat AutokrataTranzakciósTranszformálisHitelesBevonásosTeamAlkalmazkodó DirektívKonzultatívKépes befolyásolniJó önismerettel rendelkezik Képes befolyásolni Együtt- működő Jól alkalmazkodik Pragmatikus Motivál és inspirálLáthatóMotiválElérhetőEgyüttműködő Cél és eszköz a hatalom gyakorlása Célfókuszú (gazdasági) Intellektuálisan megmozgat Az információkat objektíven közvetít A hierarchiát a háttérbe szorítja CélfókuszúA hierarchiát teljesen háttérbe szorítja Nem támaszkodik a munkatársi közösségre Támaszkodik a munkatársak hozzájárulására EgyénfókuszúBelső morális meggyőződés- ből cselekszik Bizalmat ébreszt Jó szervező Innovatív Szakember Nem biztos, hogy szakember Szakember

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! módszer Kérdés: Hogyan változtak a CAPTain Online kompetencia-méréssel értékelt vezetők teszteredményei az elmúlt tíz évben? Vizsgálat:  900 vezetői teszteredmény 2015-ből, és 400 vezetői teszteredmény 2005-ből  csak azokat a CAPTain kompetenciákat mutatják be, ahol statisztikailag szignifikáns eltéréseket találtak az átlagok között a vizsgált mintákon  ezért a bemutatott kisebb változások is érdekességre vagy tendenciára utalhatnak

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Vezetés  határozottabb magatartás, de demokratikus stílus  jobban követik a többiek munkáját  több érzékük van az emberek irányításához  nem látják magukat egyértelműen vezető szerepben

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Munkastílus  operatívabb irányba tolódtak  jobban elmerülnek a részletekben (!)  kitartóbbak  sok feladatot maguk végeznek el  jól tudnak priorizálni

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Önállóság  előnyben részesítik, ha munkakörük pontosan meg van határozva  nehezebben hoznak döntést  visszacsatolásra való igényük mértéke a tíz év alatt nem változott: alapvetően támogatás és bíztatás nélkül dolgoznak  jól függetleníteni tudják magukat kollégáik elismerésétől

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Kommunikáció  jobb önérvényesítés  nyíltabb érzelemkifejezés  kevésbé kerülnek olyan helyzetekbe, ahol a középpontban lehetnek vagy másokat meggyőzhetnek  kritikusabban szemlélik saját munkájukat

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Vitalitás, stressz  kevesebb idő a regenerálódásra, egészségük megőrzésére  alacsonyabb ellenálló képesség a stresszhelyzetekben

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Mit jelent ez nekünk? Faktorok++-- VezetésSokkal „jobb” vezetők Tudatos vezetők, kifejezett vezetői potenciállal Nem érzik pozícióban magukat MunkastílusSokkal gyakorlatiasabban dolgoznak (több időt töltenek a munkával) ÖnállóságFüggetleníteni tudják magukat a csoport véleményétől Kötöttebb keretek között dolgoznak Döntéshozatal- hoz több idő kell KommunikációJobb önérvényesülés Nyíltabb önkifejezés Kevesebb érvényesülési helyzet Kevesebb önbizalom VitalitásKisebb vitalitás

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Összefoglalás I.  A társadalmi változások hatást gyakorolnak a vállalatokra, így a vezetőkkel szemben támasztott követelményekre is  A vállalatok környezete sokkal komplexebbé vált, így a vezetés is komplexebb lett  A sikeres vállalatok már korábban felismerték a vezetésben rejlő lehetőségeket, és próbálták adaptálni a vezetőket  A vezetők vezetői képességei Magyarországon fejlődtek az elmúlt évek alatt, de a vezetői pozíciójuk gyengébb  Kevesebb stratégiai, több gyakorlati feladatuk van, amellyel több időt töltenek, így a munkatársak vezetésére valószínűleg kevesebb idő jut  A vezetők önbizalma törékenyebb, környezetük szabályozottabb – amely a magas vezetői potenciállal rendelkezőknek korlátokat jelent.

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Összefoglalás II.  A Magyarországon végzett kutatásban részt vevők valószínűleg nem olyan környezetben, vállalati hierarchiában dolgoznak, ahol képességeiket kibontakoztathatnák.  A társadalmi változások, és a vállalatok ezekre adott lassú reakciója a vezetőket elkedvetlenítheti, frusztrálhatja, ami stresszt és akár kiégést is okozhat.

ALFA-HUMAN Kft Tiszaújváros, Szent István u Budapest, Lehel út 61. COOPER Center Web: A humán szolgáltatásról mindent! Kérdések és válaszok