A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Advertisements

AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
Kiss János Kereskedelmi igazgató Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Bemutatkozás.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
A villamosenergia–ipari sportmozgalom eredményei és aktuális kérdései - A szociális partnerek együttműködése az iparági sportmozgalomban EVDSZ II. Taggyűlés.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Előadó: Bali Kornél Mikro-, kis-és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A nemzetközi üzleti élet etikája
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Trade Marketing Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
Becslés gyakorlat november 3.
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
1. dia A szakdolgozat címe
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Illik-e üzleti szempontból Isaszegen TEÁOR.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
Szervezetfejlesztés II. előadás
MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG?
NE LÁZADJ, MOST AZ A COOL PRESENTATION TITLE 2012.
Innovációs képesség és jólét összefüggései
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Környezeti Kontrolling
Általános iskola eredménye, értékelése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Szerzője Konzulens neve
Pénzügyi kontrolling bemutatása
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
SZAKMAI FOLYÓIRATOK.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Készítette: Koleszár Gábor
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
A statisztikus elemző specializió
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b Tel: Web:

Háttér  Tárgy: a vállalatok információszerzésével kapcsolatos ismeretek és attitűdök feltárása  Módszer: online felmérés  Időzítés: –  Célcsoport: üzleti döntéshozók  Mintanagyság: 3506 sikeres interjú

 A cégek leginkább az Internet (92%) és a televízió (73%) révén szerzik a gazdasággal kapcsolatos információikat.  A cégek döntéshozóinak elsődleges politikai információforrása szintén az Internet (82%) és a televízió (82%).  Szakmai hírek esetében az Internet (90%) bizonyult a meghatározónak, de a szaklapok (66%) is fontos szerepet töltenek be.  A források közül kiemelkedően fontosnak ítélik a cégek az Internetet (4,47) és a szaklapokat (4,21), melyek esetében a kapott osztályzatok több mint fele ötös értékű volt.  A cégek lapelőfizetései közül kiemelkedik a HVG, mely háromból legalább egy cégnél (38%) fellelhető.  Minden második vállalat (49%) végez piacfelmérést, de csak minden nyolcadik cég (13%) végzi ezt rendszeresen.  A felmérést végző cégek közül minden negyedik (23%) külső céggel végezteti el a szükséges piacfelmérést.  A versenytárs elemzés végzése hasonló a piacfelméréséhez, de ennek rendszeressége magasabb (15%) arányt mutat.  A versenytárselemzés esetében még inkább jellemző, hogy a cégek ezt házon belül végzik el (83%).  Minden harmadik cég (36%) tagja valamely országos szakmai szervezetnek vagy egyesületnek. Fő eredmények

Részletes eredmények

A cégek leginkább az Internet (92%) és a televízió (73%) révén szerzik a gazdasággal kapcsolatos információikat. Bázis: a teljes minta n=3506 Gazdasági információk forrásai kérdés: Milyen forrásokból tájékozódik az aktuális gazdasági hírekről?

A cégek döntéshozóinak elsődleges politikai információforrása szintén az Internet (82%) és a televízió (82%). Bázis: a teljes minta n=3506 Politikai információk forrásai kérdés: Milyen forrásokból tájékozódik az aktuális politikai hírekről?

Szakmai hírek esetében az Internet (90%) bizonyult a meghatározónak, de a szaklapok (66%) is fontos szerepet töltenek be. Bázis: a teljes minta n=3506 Szakmai információk forrásai kérdés: Milyen forrásokból tájékozódik a szakmai hírekről, újdonságokról?

A források közül kiemelkedően fontosnak ítélik a cégek az Internetet (4,47) és a szaklapokat (4,21), melyek esetében a kapott osztályzatok több mint fele ötös értékű volt. Bázis: a teljes minta n=3506 A források fontossága 4,47 4,21 3,35 3,58 3,24 3,07 ÁTLAG kérdés: Értékelje az alábbi hírforrások fontosságát! (1 - egyáltalán nem fontos, 5 - nagyon fontos)

A cégek lapelőfizetései közül kiemelkedik a HVG, mely háromból legalább egy cégnél (38%) fellelhető. Bázis: a teljes minta n=3506 Napilap és hetilap előfizetések kérdés: Milyen napilapokra fizet elő cégük? / Milyen hetilapokra fizet elő cégük?

Minden második vállalat (49%) végez piacfelmérést, de csak minden nyolcadik cég (13%) végzi ezt rendszeresen. Bázis: a teljes minta n=3506 Piacfelmérés (1.) kérdés: Végez-e cégük piacfelméréseket?

A felmérést végző cégek közül minden negyedik (23%) külső céggel végezteti el a szükséges piacfelmérést. Bázis: akik végeznek piacfelméréseket n=1790 Piacfelmérés (2.) kérdés: Kivel bonyolítja le ezeket a piacfelméréseket?

A versenytárs elemzés végzése hasonló a piacfelméréséhez, de ennek rendszeressége magasabb (15%) arányt mutat. Bázis: a teljes minta n=3506 Versenytárs elemzés (1.) kérdés: Végez-e cégük versenytárs elemzéseket?

A versenytárselemzés esetében még inkább jellemző, hogy a cégek ezt házon belül végzik el (83%). Bázis: akik végeznek versenytárs elemzéseket n=1769 Versenytárs elemzés (2.) kérdés: Milyen formában végzik a versenytárs elemzéseket?

Minden harmadik cég (36%) tagja valamely országos szakmai szervezetnek vagy egyesületnek. Bázis: a teljes minta n=3506 Szervezeti tagság kérdés: Milyen jellegű szakmai szervezet, egyesület tagjai?

Köszönjük, hogy rész vett kutatásunkban! Amennyiben a teljes kutatási jelentést is szeretné elolvasni, vegye fel velünk a kapcsolatot! HÍREK Média és Internet Technológiai Kft. H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b Tel: Web: