A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea
Tartalom Bevezetés Dunaújvárosi Főiskola Műszaki menedzser képzés A műszaki menedzser szak indítási feltételei Vizsgált intézmények Rangsorok szempontrendszere Rangsorok vizsgálata Mintatantervek vizsgálata Gazdasági kérdések Hallgatói vélemények Összegzés Javaslatok
Bevezetés Döntés a továbbtanulásban Képzés felmérés 4 éves adatok [eduline.hu] Kiemelt intézmények, összehasonlítás Miskolci Egyetem Óbudai Egyetem Pannon Egyetem Szent István Egyetem Kérdőív a hallgatók számára
A Dunaújvárosi Főiskola Az elő világháborút és a nagy gazdasági válságot követő stabilizációs időszak A Vasmű megszületése A vasmű hatására létrejött a Kerpely Antal kohászati Technikum. /Az első igazgató: Avas Mihály/ 1969-ben főiskolai minősítést kap (NME-KFFK) Selmeci hagyományok 1993 az intézmény új neve: Miskolci Egyetem Dunaújvárosi Főiskolai kara ben Megindult a Műszaki menedzser szak 1992-es év – Miskolcra való költözés ben önálló intézmény Folyamatos fejlődés (TIOP pályázatos egyéb pályázatok) 2012 –ben megválasztották az új rektort, Dr. András Istvánt
De kik is azok a Menedzserek? Jó megjelenés Technikai háttér Irányít Utazik Tárgyalásokra jár Jó üzleteket köt Jól keres
A műszaki menedzser szak indítási feltételei Az Oktatási Minisztérium 15/2006 (IV.3.) rendelete szerint: A képzési időt 7 félév Az alapfokozat megszerzéséhez összegyűjtött kreditek száma 210 Szakmai kompetenciák Törzsanyag meghatározás Szakmai gyakorlat Nyelvvizsga követelmények
Vizsgált intézmények Miért pont ők? Miskolci Egyetem: Legszorosabb kapcsolat Óbudai Egyetem: Az első műszaki egyetem, összevonás veszélye Pannon Egyetem: Az első műszaki menedzser képzés Szent István Egyetem: Gyorsan fejlődő intézmény
Rangsor szempontrendszere Hallgatói részről A középiskolai minőség A felsőfokú intézménybe jelentkezők száma. A felsőfokú intézménybe bejutottak száma. A felvételre kerülők pontátlaga. A nyelvvizsgával felvettek száma. A felvételre kerülők között, hány fő az, aki részt vett az Országos Tudományos Diák Konferencián. Hány hallgató volt, aki részt vett PhD-képzésen, és a résztvevők közül hány hallgató szerezte meg a tudományos fokozatot.
Rangsor szempontrendszere Oktatói részről Egy minősített oktatóra jutó hallgatók száma. PhD/DLA fokozatú oktatók száma az intézményben. Kandidátusi fokozattal rendelkező oktatók száma az adott intézményben. MTA-doktori címmel rendelkező oktatók száma az intézményben.
Rangsorok vizsgálata Az intézmény hallgatói folyamatos romlása Az oktatói minősítés felülmúlja a hallgatókat! Hallgatók Oktatók
Négy éves összevont eredmények Az oktatói minősítés javítja az intézmény elfoglalt helyét a rangsorban
Hallgatók… Kevés a nyelvvizsgával rendelkező felvételiző kevesen szerzik meg a diplomáig a nyelvvizsgát Sajnos a nyelvvizsga megszerzése nem központi kérdés az intézményben
Hallgatók… Az intézmény neve A-N-ÁA-N-KA-N-ÁA-N-KA-N-ÁA-N-KA-N-ÁA-N-K ME-GÉK PE-GTK OE-KGK DF SZIE-GK Felvételi ponthatárok az 5 intézményben között Legkedvezőbb pontszámok Országos szinten meghatározó
Oktatók… Közel azonos eredmények A DF-en a hallgatók arányában jobb minősítést kap
Mintatantervek vizsgálata Kevés az eltérés széttagoltság DF 5 kredites kreditrendszer Nyelvi képzés
Gazdasági kérdések Szülői szempont Féléves költség Magasabb árak Az eltérés csak Ft Az intézmény neve2012. költségtérítés összege/Ft ME-GÉK PE-GTK OE-KGK DF SZIE-GK
Hallgatói vélemények 128 hallgatóból 45 kérdőív Mintatanterv Az intézmény elhelyezkedés Oktatási/ oktatói elégedettség
1)Kevesebb műszaki képzés 2)Gyártástechnológia eltörlése 3)Idegen nyelvi oktatás fejlesztése Mégis a tantárgyak elvégezhetőségét a diákok pozitívan értékelték! Hallgatói javaslatok
Összegzés Tudatos választás? Beállítottság Gazdasági szempontok Hallgatók túlminősítése az oktatókkal szemben Nyelvvizsga kérdése
Javaslatok Nyelvi alapképzés bevezetése Gyakorlati oktatás
Köszönöm a figyelmet!