A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pályaorientáció Miért fontos már most? Honnan tudok tájékozódni?
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
PÁLYAKÖVETÉS A XÁNTUS JÁNOS GYAKORLÓ KÖZÉPISKOLÁBAN A 2009/2010. TANÉV VÉGZŐS DIÁKJAINAK PREFERENCIÁI AZ 1. HÁROM HELYEN MEGJELÖLT FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Budapest, október 26. MLSZ Játékvezetői Bizottság.
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
EMELT SZINT - ÉS AMI MÖGÖTTE VAN… Szülői tájékoztató május 10.
MIÉRT AZ AVASI? németes szemmel. Németes képzésformáink:  5 éves német két tanítási nyelvű képzés  emelt óraszámú német tagozat  németet lehet tanulni.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Az értékmenedzsment új EU-s képzési és minősítés rendszere (Value for Europe) Tarjáni István, CMC, CVS, PVM, TVM, FÓKUSZ-2 Kft - ügyvezető igazgató
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
Informatikai tanulmányi verseny.  A Debreceni Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda hirdeti meg.  Iskolai, regionális, országos fordulók  évfolyamos.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
EUCIP képesítések csatlakozás a magyarországi vizsgáztatási rendszerhez Első magyarországi EUCIP konferencia Számalk-Szalézi Szakgimnázium Budapest, 2016.
A év értékelése és a év újdonságai
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Középfokú felvételi eljárás a 2016/2017. tanévben
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2016)
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2017/2018.
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Az „első lépés” TÁMOP
WORKSHOP A DUÁLIS KÉPZÉSEKRŐL
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Merre tovább magyar mezőgazdaság?
2017. Szeptemberében induló képzések
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
A kétszintű érettségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
középfokú felvételi eljárás
Miért válaszottam a bme-t?
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Merre tovább a középiskola után?
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2018/2019.
Kétszintű érettségi vizsga
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István EFOP pályaválasztási.
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Érettségi tájékoztató 2019
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Üzlezi információelemző specializió
Miről álmodik a rezidens?
A statisztikus elemző specializió
Kattintson a megfelelő gombra a vetítés elkezdéséhez!
az Erasmus felsőoktatási csereprogramként indult SZÁMOKBAN köznevelés, felsőoktatás, felnőtt tanulás, szakképzés, sport, ifjúsági cserék.
Előadás másolata:

A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea

Tartalom Bevezetés Dunaújvárosi Főiskola Műszaki menedzser képzés A műszaki menedzser szak indítási feltételei Vizsgált intézmények Rangsorok szempontrendszere Rangsorok vizsgálata Mintatantervek vizsgálata Gazdasági kérdések Hallgatói vélemények Összegzés Javaslatok

Bevezetés Döntés a továbbtanulásban Képzés felmérés 4 éves adatok [eduline.hu] Kiemelt intézmények, összehasonlítás  Miskolci Egyetem  Óbudai Egyetem  Pannon Egyetem  Szent István Egyetem Kérdőív a hallgatók számára

A Dunaújvárosi Főiskola Az elő világháborút és a nagy gazdasági válságot követő stabilizációs időszak A Vasmű megszületése A vasmű hatására létrejött a Kerpely Antal kohászati Technikum. /Az első igazgató: Avas Mihály/ 1969-ben főiskolai minősítést kap (NME-KFFK) Selmeci hagyományok 1993 az intézmény új neve: Miskolci Egyetem Dunaújvárosi Főiskolai kara ben Megindult a Műszaki menedzser szak 1992-es év – Miskolcra való költözés ben önálló intézmény Folyamatos fejlődés (TIOP pályázatos egyéb pályázatok) 2012 –ben megválasztották az új rektort, Dr. András Istvánt

De kik is azok a Menedzserek? Jó megjelenés Technikai háttér Irányít Utazik Tárgyalásokra jár Jó üzleteket köt Jól keres

A műszaki menedzser szak indítási feltételei Az Oktatási Minisztérium 15/2006 (IV.3.) rendelete szerint: A képzési időt 7 félév Az alapfokozat megszerzéséhez összegyűjtött kreditek száma 210 Szakmai kompetenciák Törzsanyag meghatározás Szakmai gyakorlat Nyelvvizsga követelmények

Vizsgált intézmények Miért pont ők?  Miskolci Egyetem: Legszorosabb kapcsolat  Óbudai Egyetem: Az első műszaki egyetem, összevonás veszélye  Pannon Egyetem: Az első műszaki menedzser képzés  Szent István Egyetem: Gyorsan fejlődő intézmény

Rangsor szempontrendszere Hallgatói részről A középiskolai minőség A felsőfokú intézménybe jelentkezők száma. A felsőfokú intézménybe bejutottak száma. A felvételre kerülők pontátlaga. A nyelvvizsgával felvettek száma. A felvételre kerülők között, hány fő az, aki részt vett az Országos Tudományos Diák Konferencián. Hány hallgató volt, aki részt vett PhD-képzésen, és a résztvevők közül hány hallgató szerezte meg a tudományos fokozatot.

Rangsor szempontrendszere Oktatói részről Egy minősített oktatóra jutó hallgatók száma. PhD/DLA fokozatú oktatók száma az intézményben. Kandidátusi fokozattal rendelkező oktatók száma az adott intézményben. MTA-doktori címmel rendelkező oktatók száma az intézményben.

Rangsorok vizsgálata Az intézmény hallgatói folyamatos romlása Az oktatói minősítés felülmúlja a hallgatókat! Hallgatók Oktatók

Négy éves összevont eredmények Az oktatói minősítés javítja az intézmény elfoglalt helyét a rangsorban

Hallgatók… Kevés a nyelvvizsgával rendelkező felvételiző kevesen szerzik meg a diplomáig a nyelvvizsgát Sajnos a nyelvvizsga megszerzése nem központi kérdés az intézményben

Hallgatók… Az intézmény neve A-N-ÁA-N-KA-N-ÁA-N-KA-N-ÁA-N-KA-N-ÁA-N-K ME-GÉK PE-GTK OE-KGK DF SZIE-GK Felvételi ponthatárok az 5 intézményben között Legkedvezőbb pontszámok Országos szinten meghatározó

Oktatók… Közel azonos eredmények A DF-en a hallgatók arányában jobb minősítést kap

Mintatantervek vizsgálata Kevés az eltérés széttagoltság DF 5 kredites kreditrendszer Nyelvi képzés

Gazdasági kérdések Szülői szempont Féléves költség Magasabb árak Az eltérés csak Ft Az intézmény neve2012. költségtérítés összege/Ft ME-GÉK PE-GTK OE-KGK DF SZIE-GK

Hallgatói vélemények 128 hallgatóból 45 kérdőív Mintatanterv Az intézmény elhelyezkedés Oktatási/ oktatói elégedettség

1)Kevesebb műszaki képzés 2)Gyártástechnológia eltörlése 3)Idegen nyelvi oktatás fejlesztése Mégis a tantárgyak elvégezhetőségét a diákok pozitívan értékelték! Hallgatói javaslatok

Összegzés Tudatos választás? Beállítottság Gazdasági szempontok Hallgatók túlminősítése az oktatókkal szemben Nyelvvizsga kérdése

Javaslatok Nyelvi alapképzés bevezetése Gyakorlati oktatás

Köszönöm a figyelmet!