Dr. Zelena András Ph.D. Mit illik a közösségi médiában? (Mit nem illik a Facebook-on)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Digitális világ A tudatos mobilhasználat Adatvédelem.
Advertisements

IKT pedagógusoknak.  Csoportok vagy társadalmi rendszerek ideáltipikus meghatározása, amelyek az egyes tagok közötti szilárd kötődések eredményeként.
A világ leggazdagabb emberei MA A többiek pedig munkát keresnek.
Közösségi oldalak használata
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Mit csinálsz a szobádban
Közösségi portálok használata
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
A Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatai
Süveges László Tanárom neve: Szabóné Székely Éva
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Netikett Internetes bűnözés
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Akiane Kramarik.
A számítógép veszélyei és káros hatásai
Közösségi hálók Központi helyen aggregálva az ismerősök a Windows Liveról, Facebookról és Twitterről Csoportok Hogy még könnyebb legyen kiszűrni a.
Közösségi portálok használata
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
Közösségi portálok használata
Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagintézménye
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
A közösségi portálok használata. (Etikett,veszélyek…)
Közösségi portálok használata
Közösségi portálok használata
Közösségi portálok használata
Online közösségi hálózatok: új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek feltérképezésére új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek.
Közösségi oldalak használata
A közrádió fiatal (15-29 év) hallgatóinak profilja
Gyermekek a Facebookon Cseh Gabriella Budapest Szeptember 25.
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Digitális világ A tudatos mobilhasználat Adatvédelem.
[fre ] Az új [fre ] Több mint levelezés, a saját kommunikáció internetes közműve:  kommunikáció a képernyőn: levelezés, üzenetküldés.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Egyik évben legjobb barátok lehettek,
Eu-háló Partnerszervezeti Kommunikációs Center január 17.
Internet, Elektronikus levelezés
Közösségi portálok használata
Kapcsolataim a neten. Bemutatkozás a virtuális világban – magunkról a Facebook-on.
RIPPLN – AZ ÁTLÁTHATÓ KÖZÖSSÉG. Ripple = fodrozódás Ezt a szót használja az angol arra az esetre is, amikor egy vízbe ejtett tárgy, vagy vízcsepp maga.
A Facebook marketing trendjei
Facebook A facebook amerikai alapitasu ismeretsegi haloyat,amely februar 4.-en kezdte mukodeset. Eredeti neve a THEFACEBOOK Volt.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Ez az én művem! Készítette: Govor Emőke Felkészítő tanár neve: Hegyesi Judit Iskola neve: Érmihályfalvi 1. számú Mezőgazdasási Főgimnázium Colegiul Agricol.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
 Az Instagram egy közösségi oldal, amely okostelefonon történő fényképek és rövid videók megosztásán alapul. A felhasználók fényképeket és videókat készítenek,
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Készítette: Pálinkás Petra
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
ÉPÍTSÜK FEL KÖZÖSEN A VILÁG LEGNAGYOBB, 160 MILLIÓ FŐS ONLINE HÁLÓZATÁT!
Dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze október 11. EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat.
A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Wekerle.
Közösségi hálózatok Rigó Adél  Webes alkalmazások  Kapcsolatteremtés: személyes ismerősök/hasonló érdeklődésű ismeretlenek  Áttekinthető.
Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
PÁRBESZÉD 2.0. Pécsi Ferenc Közösségi kommunikáció a falakon belül.
Tudja-e befolyásolni a Gyermekvédelmi Internet- kerekasztal tevékenysége a média gyermekekre és fiatalokra gyakorolt hatásait? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia.
Tanuló neve:Faragó Dominik János Felkészítő tanár:Győri Tamás
Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Közösségi oldalak használata
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
Internet, Elektronikus levelezés
Mindnyájan néha azt mondjuk a barátainknak. . .
Előadás másolata:

Dr. Zelena András Ph.D. Mit illik a közösségi médiában? (Mit nem illik a Facebook-on)

Dr. Zelena András Ph.D. kutatási terület:intézményvezetés: tanatológiaLFZE (traumatizáció, halálhír közlése) publikációs tevékenység: Mindennapi Pszichológia Lege Artis Medicinae Kharon Thanatológiai Szemle oktatás: SZTE ÁOK Magatartástudományi Tanszék SZTE ETSZK Ápolási Tanszék ZSKF Gerontoedukációs Központ

A monitoron elérhető barátok

Milyen háló a Facebook? amerikai alapítású közösségi (ismeretségi hálózat) a világon, február 4-én kezdte meg működését, 2011 februárjára már több mint 637 millió regisztrált felhasználót számlált, felhasználóinak száma: 1,23 milliárd, a teljes internetpopuláció 38%-a, több mint egymilliárd felhasználó használja mobiljáról a Facebook-ot

ONLINE ÉLET Az online felnőttek hány százaléka használja a Facebook-ot, Twittert? 72%

Képekben 1.

Képekben 2.

Mire használjuk?  kapcsolattartásra,  levelezés, cset(chat)  információgyűjtésre,  életesemények,  mindennapok, örömök és bánat kifejeződésére,  nekünk tetsző idézetek megosztására,  szabadidő-eltöltési beszámoló,  szabadidő-eltöltési ajánlat ismerőseinknek

Bántó, napi 4-10 nem oda illő megosztás, a függőség jele. Ételek fotói, receptek, napi bölcs idézetek, mit álmodtam,  OVERSHARING nevet kapta.

A fiatalok körében mi volt a kezdeti népszerűség oka? zárt közösségben egymást között lehettek, szüleik, nagyszüleik, tanáraik nem voltak tanúi online életüknek

A fiatalok körében mi volt a kezdeti népszerűség oka? Ma: a legtöbb 65 év fölötti online felnőtt unokájának ismerőse, a legtöbb osztályfőnök és tanár a tanítványainak ismerőse a legnagyobb közösségi portálon

Következmény A fiatalok új online térbe költöznek megjelenik az elkülönböződési igény!

Mi a Facebook népszerűségének oka az idősödő korosztályban?

Legerősebb indok: Gyors! Azonnali üzenet- váltást tesz lehetővé!

A gyorsaság veszélyei:

Több címzettnek szólóan küldjük a magánjellegű üzenetet visszavonhatatlanul kiadjuk első dühünket,

Mi a Facebook népszerűségének oka az idősödő korosztályban? e korosztály tagjai ismerőseikkel ritkán találkoznak, a rég nem látott iskola- és munkatársak, házasságok, gyermekek miatt földrajzi távolságokba „szakított” ismeretségek, egykor volt jó ismerősök, vagy a gyakran városváltással járó költözések nem teszik lehetővé a személyes kapcsolattartást ismerőseik között.

A bevezetőt követően jöjjön a ‚Mit illik és mit nem’ példák sora!

Gondolatkísérlet A képen: Emma és családja kép forrás:  Emma 22 éves lett, édesanyja és ő is ismerősünk a legnagyobb közösségi portálon,  mi vagyunk Emma:  nagyszülei / testvére / legjobb barátnője

Mit nem illik? - megtörténik a lánykérés, - Emma elsőként édesanyját hívja  az édesanya a Facebook-on írja saját, nyilvános üzenőfalán: „Már hivatalosan is anyós lettem, Emma lányom kezét megkérte Peti.” Kérdésünk: Emmáról vagy az édesanyjáról szól ez a kiírás?

Mit nem illik? Mit érezhet -a nagyszülő, -a testvér vagy -a legjobb barátnő, -vagy a vőlegény, Peti családja? Mert az édesanya gyerekkori osztálytársai előbb tudják meg a hírt mint ők, a legközelebbi érintettek?!

GYÁSZ

„Rád gondoltam. Aztán ez a hülye Facebook azt mondta, küldjek neked üzenetet... de gondolom, ha a faladra írok, valaki elolvassa...és tudni fogja, hogy nincs egyedül a bánatában.” (Getty és munkatársai, 2011: 999) -segít a közösség a veszteségföldolgozásban, -támogatást nyújt, -Kialakul az érzés: mégsem vagyok egyedül! forrás: Buzas Andera: Az utolsó bejegyzés: gyászmunka és digitális hagyaték a közösségi médiában. In: mediafigyelo.hu

‚like’ vagyis ‚tetszik’ kattintás a részvét jele! -újszerű, kifejezetten a Facebook közösségi oldalhoz kötődő, a Like ’kedvel, tetszik’ gombbal való megjelölése, azaz a tetszés kinyilvánítása eleje: új funkciók jelentek meg!

Mit nem illik? Facebook-etikett, avagy mit nem illő: -ismerősről, családtagról, -családtag/ismerős kiskorú gyermekéről -engedélye nélkül fotót feltölteni! -életeseményt (eljegyzés, gyermekáldás, esküvő, stb.) -az érintett előtt nyilvánosságra hozni -(fotó vagy gratuláció vagy selfie formájában sem!) ELEMEZZÜK egy példa segítségével!

Mit nem illik? privát üzeneteket ÜZENŐFALON közzétenni!  erre való a privát üzenet!

Előnyök vs. hátrányok + segít a veszteségföldolgozásban, + társaságba, közösségbe „helyez” + remek a kapcsolattartás gyorsaságában, -irreális énkép (mit akarok közölni magamról…) -védtelen kiskorúak, -„gyors, indulatos levelek szabad útja”, -elvesző magánélet -nappaliba belátunk, viták, örömök tanúi vagyunk

ÖSSZEFOGLALÁS

Elérhetőség Köszönöm a figyelmüket!